Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deze week is het RDA week, heb er genoeg klaarstaan om elke dag een review te posten als ik wil.

En vandaag is het de beurt aan de Hellvape Aequitas, ontworpen door de Youtube reviewer Ambitionz Vaper.

QiaR0J1.jpg

Op internet zijn er roddels dat deze RDA afgekeken is van de Dead Rabbit en de Drop RDA, het heeft wel iets van beide maar er zijn toch veel verschillen.

Ik heb deze RDA in mijn lokale shop Belgacig gekocht, het is geen dure RDA (30€).

Zo komt de RDA in deze verpakking met een heel beknopte (waardeloze) handleiding en instructiekaartje.

upiHjLb.jpg

En dit zijn de spares en extra's:

- Inbussleutels en schroevendraaier

- Reserve o-ringen en build deck schroeven

- Squonkpin

- Zwarte delrin driptip en 510 adapter

GaaKetY.jpg

Ik heb de matzwarte versie gekozen, gelukkig is het logo ook zwart.

Het motief op de topcap moet volgens de ontwerper de parels van een rozenkrans voorstellen :weetnie

DSr4OYi.jpg

Aan de andere kant is geen logo aanwezig.

G0fKRXR.jpg

Onderaan de verplichte info.

gHx1ioe.jpg

De 510 pin steekt ruim voldoende uit om te gebruiken op een hybrid mech.

M2kHOrc.jpg

Bij deze zwarte versie heb ik een blauwe 810 driptip gekregen, en die ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken want het is mijn ding niet en de RDA lijkt veel te "cheap" met deze driptip vind ik.

Maar het is voor een keer geen rode driptip, want meestal krijg ik een rode driptip bij een zwarte RDA.

VvQOz9V.jpg

De topcap waar de driptip zit heeft zoals je ziet geen airflow regeling, dat werkt bij deze RDA op een andere manier.

5NAycWE.jpg

Je kan bij deze Aequitas kiezen of je airflow bovenaan wil ofwel onderaan, dit kan je simpelweg wisselen door de "barrel" om te draaien.

RQsJQOp.jpg

Hoe je de barrel ook plaatst de airflow komt altijd onder een hoek op je coils.

QgEAoIz.jpg

iOn4oss.jpg

GzYEJRe.jpg

Dan het build deck, dat lijkt een beetje op een Drop RDA en de Dead Rabbit.

Het is een mix van beide, grote verschil is dat je hier de draden van je coil niet kan afknippen onder de posts.

Je ziet ook twee uitsteeksels aan het build deck, dat houd je topcap altijd in de juiste positie en is ook een onderdeel van de airflow regeling.

1VW1gX1.jpg

De peak isolator in het midden is wel net zoals de Dead Rabbit, bij het squonken zal het je liquid rechtstreeks tegen je katoen laten lopen.

P0qFdmA.jpg

uWhFPIx.jpg

Na meerdere builds getest te hebben was dit mijn favoriet, twee leuke multi strands fused clapton coils.

Sx0p7gF.jpg

rXXsgAn.jpg

FeCuk5I.jpg

Wicken is zoals steeds bij een RDA heel simpel.

RLFW6kq.jpg

En zo zit het allemaal in de RDA.

HbBmsa7.jpg

In mijn eerste build had ik de coils nog iets meer naar de airflow opening toe gebogen, maar dit maakt eigenlijk geen verschil voor mij persoonlijk.

Op een gereguleerde mod:

HSuNK2m.jpg

Op nog een andere tube mech dan die bovenaan de review:

gE0kzm7.jpg

En nog een kleine video, gewoon omdat het kan.

Mijn bevindingen:

- Als ik zoals iedereen op internet een vergelijk moet maken met de Drop en Dead Rabbit, dan zeg ik niet zo goed als de Drop maar voor mij persoonlijk wel veel beter dan de Dead Rabbit.

- Dat je kan kiezen tussen bottom of top/side airflow is wel mooi en het werkt goed.

- De bottom airflow geeft net dat beetje meer smaak maar dan verlies je wel het diepe juice well dat je hebt bij de andere airflow.

Dat is dus een keuze die je zelf moet maken, ik ben iemand die de liquid gewoon dumpt door de driptip dus ik verkies de airflow bovenaan.

- Squonken werkt goed, heb ik wel maar één keer getest omdat ik deze RDA voornamelijk gebruik op tube mechs.

- Er is wel veel airflow, weinig restrictie en het is dan ook een echte DL RDA.

- Smaak is goed, weinig op aan te merken maar ik heb wel RDA's zoals de Drop die iets beter smaken volgens mij he, dus dat is persoonlijk.

- O-ringen zijn goed, niet zo straks als ik bij de Dead Rabbit had.

- Flathead build deck schroefjes zijn goed, gebruik ik veel liever dan inbusschroefjes.

- Kortom geen slechte RDA voor zijn prijs.

• Like 7
  • Thanks 1