Jim Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 (edited) Al een dik half jaar was de Entheon mijn favoriete single coil RDA, maar die heeft nu de troon moeten afstaan. Vanaf ik de eerste pics zag van deze Recurve had ik iets van dat zou wel best iets kunnen worden. Ben een enorme fan van al die kleine airflow gaten want dat zorgt altijd voor een rustige airflow, en het design van het deck sprak me ook erg aan. Deze Recurve is ontworpen door de Bekende Youtube reviewer Mike Vapes en gemaakt door Wotofo. Na twee dual coil RDA's gemaakt te hebben samen met Vandy Vape is Mike nu met Wotofo in zee gegaan, en terecht dat hij met meerdere fabrikanten producten maakt. Het is een 24mm single coil RDA, maar met een build deck van 22mm. En toch grotendeels ontworpen om te squonken, drippen kan ook maar blinkt vooral uit tijdens het squonken. Hier alvast een kleine video, de rest de review in detail eronder: Ik had weer een "go big or go home" moment toen ik op de kop knop drukte want heb er in één keer drie gekocht. Dit is ook de nieuwe verpakking en logo's die Wotofo vanaf nu gaat gebruiken. En dit zit er in de verpakking: Handleidiing, spares, tools, extra driptip en 510 adapter Dit zijn alle spares en tools: - Schroevendraaier - Reserve o-ringen en build deck schroeven en squonkpin - 3x Ni80 fused clapton coils - Katoen - 1x 3mm coil tool, 1x 2mm coil tool Ik vind de topcap wel iets hebben met die gebogen vorm, het is eens wat anders dan de normale cilinder vorm. Een logo dat niet te schreeuwend is en tevens ook maar aan één kant staat. Opzij de airflow gaten, zes kleine gaten aan elke kant. Onderaan de gebruikelijke info en logo's. De 510 pin die standaard gemonteerd zit is de squonkpin, maar zowel de squonkpin als gewone 510 pin steken ver genoeg uit om te gebruiken op een hybrid mech mod. Elke kleur van RDA heeft een andere kleur van 810 driptip. Maar je krijgt ook een extra driptip, heb ze bij de kleur geplaatst zoals ze in de verpakking zaten. Zoals ik al schreef is het een 24mm RDA maar met een 22mm deck, en dan krijg je dus ook een heel dikke topcap. Voordeel van die dikke topcap is dat die niet zo snel warm word. Dan het build deck. Eerste wat ik dacht was aan de vorm van een halfpipe. Twee grote dikke posts waar ook direct de airflow in verwerkt zit,. Klein juice well zou je denken en ja dat is terecht, maar je zal straks zien dat dit kleine juice well van geen belang is. De coil tools die je krijgt hebben twee functies. 1, voor het positioneren van je coil 2, om de legs van de coil op perfecte lengte af te knippen om te monteren in het deck En om te bewijzen dat de coil zo perfect zit: De onderste rij airflow gaten raakt perfect de onderkant van de coil. De bovenste rij airflow gaten raakt de hele zijkant van de coil. Builds, ja ik heb in de drie RDA's een verschillende build gestoken. De eerste build is met een standaard coil die je in de verpakking vind. Dit is een Ni80 fused clapton coil, welke draden gebruikt worden weet ik niet omdat het niet vermeld is. De tweede is een mooie alien coil 3x26/36. De derde is een fused clapton coil met een parallel draad tussen, deze coil gebruik ik graag op een mech sqounker. Wicken is zoals altijd bij een RDA peace of cake. En hier staat ze alle drie op een squonker. In het eerste filmpje bovenaan kan je al zien dat de RDA niet lekt als je de liquid tot boven de coil squonkt. Nog een bewijs waar je het veel beter op kan zien: Zelfs al hou ik het squonkflesje ingedrukt tot de liquid hoger dan de airflow gaten zit, zie je dat die liquid niet uit de gaten loopt. Mijn bevindingen: - Dit is voor mij vanaf nu mijn favoriete single coil RDA. - Voldoet aan al mijn eisen en past perfect bij mijn stijl van dampen. - Airflow is door al die kleine gaten erg "smooth", heel rustig en absoluut niks van turbulentie. - Smaak is uitstekend. - Heel simpel om een coil te plaatsen, door de coil tool heb je direct de perfecte hoogte voor je coil en door de vier schroeven in het build deck maakt het niet uit hoe je die coil gedraaid hebt. Je moet je coil amper positioneren, door de manier waarop de posts staan en de afstand tussen de schroeven zit je coil direct in het midden van het deck. - Dikke topcap is leuk voor mij als chainvaper, heb ik niet binnen de 10 hijsen warm gedampt. - Ik zie ook graag dat mediablasted build deck, doet mij net iets meer dan een stainless steel deck of goud. - Squonken is een plezier, als je deze RDA kan oversquonken met alle respect maar dan ben je toch zelf wel een beetje lomp. - Veel keuze in kleuren en vooral heel mooi dat je onmiddelijk bij de release kan kiezen tussen zes kleuren. Meestal is het eerst stainless en zwart en dan een maand ofzo later komen ze pas met andere kleuren op de markt. Mike Vapes heeft al verklapt dat er nog kleuren komen zoals al zeker een matzwarte versie en nog enkele andere, en misschien zelfs delrin topcaps. - De standaard 810 driptip heeft een heel aangename vorm. Kortom ik kan deze RDA met 200% zekerheid aanraden voor iedereen die graag single coil en restricted DL airflow dampt. Ik heb nu al zeker 20+ single coil RDA reviews hier op het forum staan, van 8€ clones tot 100€+ RDA's en deze steekt daar voor mij met kop en schouders bovenuit. Edited April 26, 2018 by Jim 9 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Toppie zoals altijd Jim , heb ook eentje onderweg . ( zilveren) Op een van de vele yt filmpjes kwam ter sprake dat de zilveren de warmte beter kwijt kon dan degenen met een kleurtje. ps welke en/of wat is je voorkeurs volgorde van je gebruikte coils ? en wrom , grote verschillen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Waar heb je hem gekocht Jim ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sxt Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 @patje Ik heb een zwarte maar geen problemen met de warmte. M’n entheons worden warmer na wat chainvapen. Met dezelfde coil. Oversquonken is inderdaad erg moeilijk ? Ik vind hem ook goed. Maar ik moet nog wat testen met coils. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 3 minutes ago, sxt said: @patje Ik heb een zwarte maar geen problemen met de warmte. M’n entheons worden warmer na wat chainvapen. Met dezelfde coil. Oversquonken is inderdaad erg moeilijk ? Ik vind hem ook goed. Maar ik moet nog wat testen met coils. Nee nee , geen problemen met de gekleurde , enkel werden ze iets warmer bij gebruik tov de zilveren :-) ( volgens een yt bijdrage) Graag mij ook op de hoogte houden ivm de coils , loop echt verloren in coil/wire wereldje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sxt Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Momenteel zit er bij mij een 3*26ga/ 38ga ni80, 3mm coil van 0,2 ohm in. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 26, 2018 Author Share Posted April 26, 2018 1 hour ago, patje said: Toppie zoals altijd Jim , heb ook eentje onderweg . ( zilveren) Op een van de vele yt filmpjes kwam ter sprake dat de zilveren de warmte beter kwijt kon dan degenen met een kleurtje. ps welke en/of wat is je voorkeurs volgorde van je gebruikte coils ? en wrom , grote verschillen? Zoals je ziet zitten al mijn single coil builds rond de 0.2-0.25ohm, dat is ruim voldoende om mij tevreden te stellen. Lager ga ik bijna nooit bij single coil, enkel bij dual coil. De drie coils die ik gebruikt heb: - de standaard coil die zal er niet lang in blijven zitten, zijn niet slecht maar ik ben beter gewoon. Iets te weinig smaak en warmte vergeleken met de andere. - de alien geeft de warmste vape omdat het dikkere core draden zijn en ook het meeste oppervlak, geeft het meeste damp en smaak van de Twisted Messes draden is altijd goed. Heeft door de 3x26 cores wel wat power nodig. - de parallel build is mijn favoriete mech squonker build, heeft de snelste ramp-up en kan me dan op een mech op de kortste tijd de krachtigste vape geven. Met zo een parallel build gaat de batterij van mijn mech squonker ook iets langer mee omdat ik telkens maar een korte hijs van 1-2 seconden neem. 9 minutes ago, sxt said: Momenteel zit er bij mij een 3*26ga/ 38ga ni80, 3mm coil van 0,2 ohm in. En wat mis je aan die coil? 53 minutes ago, Johannes Koning said: Waar heb je hem gekocht Jim ?? Ecigone.co.uk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
patje Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 Awel Jim , dat is nu eens een verdomde moeilijke vraag moest je ze aan mij stellen. Als newbie weet je niet wat je kan/moet verwachten van een coil. Coil x geeft die smaak/damp , coil y ......... , coil z .......... enz Maar als je geen referenties hebt weet je gewoon niet wat je mag/moet verwachten. Je denkt misschien , euh das niet slecht omdat je niet beter weet/kent. Je laat dan eens een kenner ermee dampen en die zegt bwwwa was dat ......... Maw in mijn ogen zeer moeilijke materie. Stuurde je zelfs een pb ivm coils , je verwees me naar het fameuze witte doosje met een grondige uitleg op een ouder subforum. Vandaag wou ik nog eens een poging doen om wat Ni 80 draad te kopen maar heb het maar weer opgegeven want echt te complex, pff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sxt Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 @Jim Ik mis niet echt iets. op een gereguleerde mod is het een geweldige coil maar op de luna is de ramp up wat sloom. Op de dotmod is het wat beter maar daar staat hij niet mooi op. Ik denk dat een 2*26ga ss/40ga met 5 of 6 wraps beter is. Maar ik vind het ook altijd leuk om wat uit te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL Dampkring Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 (edited) Dank weer voor de heldere review. Mooi ding hoor. Staat direct op m’n “als ik weer eens in een gekke bui DL wil proberen” lijst. *edit: Wauw! Wat een ongelofelijk aantrekkelijke prijs! Edited April 27, 2018 by Dampkring 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ohmless Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Interessante rda vond hem vanaf de launch al leuk. Ben er alleen niet uit wat ik nu van de smaak moet verwachten. Nu is het romantiseren van nieuwe rda’s natuurlijk leuk en een mooi onderdeel van het dampen. Maar bijv. De entheon wat een leuke smaak rda is, wordt ook vaak overhyped we hadden natuurlijk al smaak drippers lang geleden die voor mij qua smaak zelfs met ongecompliceerde builds hetzelfde of een mooiere smaak geven. Kijk naar onze grote narcist mister of beter gezegd miss jai haze vergelijkt de vorm met een ouder type terwijl de cyclone van va en in mindere mate de scar in 2013 ofzo deze concave topcap vorm had. Snap toch niet waarom va de cyclone niet opnieuw uit heeft gebracht op 22mm maar dan met een airflow zoals de darang of kaze, over smaakbommen gesproken trouwens.In iedergeval mooie review weer, en uiteraard is de recurve onderweg want ook ik ben een echte single coiler.. J Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gast Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Ik heb er ook maar even eentje besteld vandaag, ben erg benieuwd!Dit keer gewoon bij e-wolk, dus misschien morgen al in huis. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Mooie duidelijke review weer en als je alle youtubers mag geloven, is dit de eerste echt goede rda van mike vapes. Staat dus vanaf nu ook op mijn wishlist. 21 hours ago, Jim said: Ik vind de topcap wel iets hebben met die gebogen vorm, het is eens wat anders dan de normale cilinder vorm. Zoals ie in een aantal liveshows heeft gezegd, heeft de topcap deze vorm omdat de bijbehorende mod die eraan komt ook deze vorm heeft 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 De Icon en de Iconic heb ik hier ook staan maar gebruik ze nog amper, iets teveel airflow voor mij. Zijn squonker zou normaal volgende maand voorgesteld worden zei hij verleden nacht tijdens the vape team liveshow. Ik blij want heb tijdens de show de Geekvape chat giveaway gewonnen Er komt een aegis legend kit, zeus dual, digiflavor u-pen mijn richting uit. Kan ik terug enkele forumleden voorzien van #freeshit 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
germanaaizer Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Weeral een mooie review! Ik ben er ook benieuwd naar. Dus vroeg of laat gaat deze er zeker komen. Ook omwille van het gunstige prijskaartje natuurlijk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nielsdiy Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Mede dankzij jouw review aangeschaft en ik kan niet anders zeggen dat dit een geweldige rda is. Heerlijk om op te bouwen en een geweldige smaak.Heb er gelijk nog een besteld :) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ76 Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 (edited) On 27-4-2018 at 19:00, Jim said: De Icon en de Iconic heb ik hier ook staan maar gebruik ze nog amper, iets teveel airflow voor mij. Zijn squonker zou normaal volgende maand voorgesteld worden zei hij verleden nacht tijdens the vape team liveshow. Ik blij want heb tijdens de show de Geekvape chat giveaway gewonnen Er komt een aegis legend kit, zeus dual, digiflavor u-pen mijn richting uit. Kan ik terug enkele forumleden voorzien van #freeshit De zeus dual is goed! Ben ook benieuwd naar deze recurve. Edited May 5, 2018 by JJ76 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keob Squonkalot Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 gelijk dikke vrienden deze twee! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keob Squonkalot Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 (edited) Coilen en wicken is echt appeltje eitje met deze rda. Smaak is super. Airflow stil en smooth. Met de meegeleverde coil op een single 18650 mech een heerlijke warme damp. Squonken super, Coils zijn binnen no time helemaal vochtig. Zoals in veel reviews al gezegd, je kan squonken wat je wilt, maar ding lekt gewoon niet. ik denk dat dit de beste rda is die ik heb gehad. Erg blij mee!! Edited May 8, 2018 by Keob Squonkalot 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 8, 2018 Author Share Posted May 8, 2018 Yep hier ook nog altijd heel tevreden van deze topper, gebruik zelfs geen andere single coil RDA meer. Mike heeft laten horen dat er ook een 22mm versie van komt, dat zal dan gewoon zelfde deck zijn maar met een dunnere topcap. Hoeft voor mij niet echt want ik heb graag die dikkere topcap, kan ik langer chainvapen voor die topcap gloeiend warm zal worden. Er komen nog enkele kleuren extra bij en de vraag naar frosted/clear/ultem en zwarte delrin topcaps is ook erg groot, het is maar de vraag of Wotofo die wil gaan maken. Wotofo staat tot nu toe niet echt bekend voor extra accessoires te maken voor hun producten. Ik heb op een Instagram live video tussen Mike Vapes en VapnFagan ook zijn nieuwe squonker gezien die gaat uitkomen. Dat lijkt me een erg mooi ding te worden met eindelijk iemand die wat meer vorm durft gebruiken in plaats van altijd een rechthoekig doosje. Hij was zo dronken dat hij aan iedereen op Instagram zijn mod heeft laten zien 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keob Squonkalot Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 Enig idee waar ik vergelijkbare Coils als die zijn meegeleverd kan kopen, die uitkomen op zo een 0,2 ohm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted May 8, 2018 Share Posted May 8, 2018 Zat chinese sites waar je doosjes met kant en klare coils kan kopen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 8, 2018 Author Share Posted May 8, 2018 6 minutes ago, Keob Squonkalot said: Enig idee waar ik vergelijkbare Coils als die zijn meegeleverd kan kopen, die uitkomen op zo een 0,2 ohm? Je kan die Wotofo coils kopen bij Wotofo zelf, maar geen idee welke shop of onlineshop die verkoopt. Gebruik zelf vaak deze: https://www.fasttech.com/product/9308200 https://www.fasttech.com/products/3033/10043349/9640540 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keob Squonkalot Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 @JimMike vapes heeft je gerepost op IG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 Ja ik weet het, heb de notificaties van IG moeten afzetten want mijn phone stopte niet meldingen geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts