Jump to content

Kaees Solomon 2 RTA review

Jim

Recommended Posts

Nog een single coil RTA, geen probleem want ik damp ze graag.

Deze keer van een fabrikant waar ik nog geen enkel product van getest had, Kaees is de naam van de fabrikant.

Het is een single coil RTA met top airflow, beetje zoals de Engine en Zeus.

Hier een paar specs van de fabrikant:

Height: 46mm
Outside Diameter: 24mm
Capacity: 5ml (3.5ml extra glass tube included)
Type: Single coil RTA
Drip tip: 810 (510 dirp tip included)
Material: Food grade 304 steel
Thread: 510 thread

De verpakking:

U9XC0xv.jpg

nchAD6H.jpg

En buiten de tank krijg je dit als spares en extra's:

- Reserve (niet) bubble glas

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Inbussleutel

- 2 extra driptips en 510 adapter

- Pre-made coil, niet aangegeven welk type of draadsoort.

A5tPzXp.jpg

Het is zeker geen onaantrekkelijke tank, vrij sober gehouden.

Standaard zit het bubble glas gemonteerd, geeft je toch een mooie 5ml inhoud.

Het glas steekt ook niet erg uit naast de tank.

HNAM08d.jpg

Onderaan:

pAClbtZ.jpg

Geen regelbare 510 maar toch bruikbaar op een hybrid mech als je wil.

PsRGXAw.jpg

Je krijgt wel wat driptip opties, maar veel verschil zit er niet tussen.

Standaard zit de meest rechtste tip op de tank, dit is een heel brede driptip met een sleeve die de rand bovenaan verbergt.

IJSuCD8.jpg

Topfill uiteraard, schroefdraad loopt soepel.

LWk88i7.jpg

Niet de scherpste foto maar dit de airflow, zo heb je twee van die openingen.

LxqfgFa.jpg

Binnenin zie je waar die airflow uitkomt, net zoals bij de Zeus gaat de airflow langs de posts naar beneden.

Maar bij deze tank komt de airflow maar langs één kant en niet langs twee kanten zoals de Zeus.

En om eerlijk te zijn maakt dit deze tank ook veel beter dan de Zeus, betere minder turbulente airflow en met de airflow half open krijg je een restricted Dl vape.

vZcf3AV.jpg

En dit is dan het build deck.

Op het eerste zicht lijkt het een beetje raar allemaal, maar toch vrij simpel gemaakt.

iK7Zmvn.jpg

GuaQjRL.jpg

dVT4fUL.jpg

6ztICzv.jpg

Er zit een coil in de verpakking maar er staat niet bij welk type of welke draadsoort, en dus weiger ik deze te gebruiken.

Heb voor deze review een staple coil gebruikt van Ambrose Vape, die ken ik wel en zijn goed.

Lp0itpk.jpg

6csqOaI.jpg

uuWIlzo.jpg

Wicken is wat mij betreft heel simpel, katoen goed uitkammen en door de gaten stoppen.

Te los katoen zal het toch uiteindelijk gaan lekken, te vast dan krijg je dry hits.

Heb ondertussen al zoveel verschillende tanks gewickt dat ik me al wel een gevorderde titel mag geven, zelden tot nooit wick ik nog iets niet juist van de eerste keer.

0IU1VKZ.jpg

jOEs5xm.jpg

De tank op twee verschillende mods:

uqZ48fW.jpg

fNHSyRW.jpg

Mijn bevindingen:

- Denk dat je deze tank voor een 18 tot 20€ wel kan hebben op veel plaatsen in China, voor die prijs zeker wel een aanrader.

- Airflow en smaak is goed, weinig op aan te merken.

- Vrij simpel build deck, kleine inbusschroefjes dus wel beetje voorzichtig zijn.

- Schroefdraad en o-ringen zijn goed.

- 5ml met het bubble glas is een mooie inhoud, en toch is de tank niet te groot en lomp.

- Top airflow, dus de kans op lekken is erg klein.

Al met al een aangename verrassing deze tank, ik had eerst geen al te hoge verwachtingen van het merk Kaees en dacht dat de afwerking wat minder ging zijn.

Maar ik zat fout met dit vooroordeel.

Is het de beste single coil RTA dit ik getest heb?

Nee dat niet, ik blijf achter mijn besluit dat de Asmodus Zesthia mijn favoriete single coil RTA is.

Maar het wel een heel andere tank dan deze, deze heeft top airflow en de airflow komt langs de zijkant tegen je coil.

De Zesthia heeft bottom airflow en is niet zo vergevingsgezind met wicken en coil positie dan deze Kaees.

Ik schat deze Solomon wel hoger in en zou deze wel verkiezen boven de Zeus of Engine single coil.

Edited by Jim
  • Like 11

2 minutes ago, Johannes Koning said:

Zie geen afbeeldingen Jim???

Ja ik denk dat er een forum update ofzo geweest is, daarstraks had ik enorm veel moeite om een Youtube link te posten en nu blijkbaar met links van Imgur.

Ik doe hetzelfde als ik nu al twee jaar doe dus daar zal het niet aan liggen :weetnie

@tsiis @Sub-Ωhm @Sledge ?

49 minutes ago, Jim said:

Is er al iets geweten van probleem of een oplossing voor de foto's?

Nope, heb het er met @Sledge over gehad, na een grote update zijn er altijd wat dingetjes en dit is er een van, zodra hij er tijd voor heeft gaat hij er voor zitten.

(Bevrijdingsdag en ook nog lekker weer dit weekend, dat geeft andere verplichtingen ?)

4 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Nope, heb het er met @Sledge over gehad, na een grote update zijn er altijd wat dingetjes en dit is er een van, zodra hij er tijd voor heeft gaat hij er voor zitten.

(Bevrijdingsdag en ook nog lekker weer dit weekend, dat geeft andere verplichtingen ?)

Tuurlijk, is geen haast bij ?

Maar ik was gewoon nieuwsgierig 

fjine review! Dit lijkt me wel een fijne tank, ben helemaal fan van topair flow en single coil, dus past wel in mijn straatje....ben alleen niet zo weg van dat gouden randje though....maar overweeg hem wel

• Like 1

Mooie review Jim, ik ben in staat om hem te bestellen is het niet dat OBS een nieuwe Engine heeft uitgebracht namelijk de V2, jammer genoeg geen single coil dus ik wacht tot deze uit komt en eens zien hoe die uit de testen gaat komen.

Ik zet deze  Kaees zeker op mijn verlanglijstje.... 

• 3 weeks later...

hier bij even een update over het gebruik van de kaees rta.

ik gebruik hem nu ruim een week en ben zeer tevreden.

nu moet ik er wel bij vertellen dat dit mijn eerste rta is en ik dus geen vergelijkings materiaal heb met andere tankjes kwa smaak en de beleving.

de eerste paar dagen coils lopen wisselen en opnieuw wicken enz om dat ik niet tevreden was met de smaak , die was er niet of niet voldoende.

nu naar veel proberen heb ik een coil gemaakt van kantal 24 g op 2,5 mm en 7 wikkelingen .

dit geeft 0.54 ohm en 3.89 V. Ik damp nu op 28 W.

en niet te strak gewickt en de uiteinde lekker fluffy gemaakt , nu is het echt een beleving .

het geeft niet een warme damp maar de smaak is zoveel beter .pffff.

en wat belangrijk is met deze niet al te strakke wick geen lekkage !

nu ben ik er zelf achter dat je veel moet blijven proberen tot je een setup hebt gevonden die bij jou past , ik lees het veel hier op het forum maar snap nu zelf waarom ha ha.

8EFE64D4-EBC6-4279-B74C-2899FB2A6D4C.jpeg

Edited by Ronny
  • Like 2

• 6 months later...

Het is een heerlijk tankje maar ik heb er 1 probleem mee. Als ik de liquid bijvul dan heb ik daarna alleen maar spetters in mijn mond, de eerste paar trekken. Ik dacht eerst dat ik per ongeluk liquid in de chimney had gespoten maar dat is dus echt niet zo. Doe ik iets verkeerd waardoor de coil verzuipt bij het vullen?

Snel de topcap er terug opschroeven helpt een beetje.

Daarom hou ik zo van de obs tankjes, omhoog schuiven en vullen terug omlaag en klaar.

Vind de crius 2ook een aanrader ,wel heb ik er een buble glaasje van een intake op gezet voor een grotere inhoud.

Past vrij goed en vooral lekt niet.

Ok Jim, bedankt voor de tip! Nu kreeg ik niet meer katoen door de coil en de wickgaten in het deck zijn gewoon te groot. Ik zal het met een dikkere coil proberen waar meer katoen in past. Nu heb ik de wickgaten een beetje bijgevuld met een propje katoen en inderdaad, nu geen spetters meer na het vullen! Ik moest wel het vermogen terugschroeven want ik proefde een beetje verbrande smaak. Nu met een coil van 0, 45 Ohm en 27 Watt. Ik wacht nog steeds op een aantal klossen draad zodat ik wat meer keus heb voor een dikkere coil (grotere diameter).

Maar het kijkglas blijft nu vol na het vullen.