Jump to content

Hexa pod system review

Jim

Recommended Posts

Voor het eerst mag ik eens iets uit eigen land voorstellen ??

Het zal wel niet in BE gemaakt worden, maar de enige verdeler van deze pod zit wel in België.

Deze mod is hier in de buurt dan ook in alle lokale shops te vinden.

Toetsel kost 24.95 en twee pods kosten je 7€, dus al bij al nog vrij goedkoop.

Het is een closed pod system dus hier zal ik snel door zijn wat review betreft.

Een Youtube clipje, deze vat al mijn review samen want het is een simpel toestel waar ik niet veel over kan schrijven.

Zal eerst beginnen met enkele specs:

- Interne 350mAh batterij

- Magnetische laadkabel

- Niet hervulbare pods met 2ml inhoud en 20mg/nic (gewone nicotine, geen nicsalts)

- 4 verkrijgbare smaken: Menthol, blueberry, tobacco/menthol, tobacco

Dit is wat ik gekregen heb:

npQeRIN.jpg?1

De verpakking:

cndCCSI.jpg?1

En dit zit in de verpakking:

BUX0Xwe.jpg?1

Standaard zit er een tabak liquid pod in de verpakking.

De pod heeft een aangename vorm en finish.

Het kleine ruitje dat je in het midden ziet is een groen lampje dat oplicht tijdens het dampen en opladen.

RpWL7Jv.jpg?1

wd8NUgm.jpg?1

oA1wUA3.jpg

Zoals bij alle pod systems, een magnetisch contact.

F9sY1o1.jpg?1

De pods ook niet anders dan andere systemen.

Wel een aangename driptip.

U6KZ8xE.jpg?1

Deze pod maakt gebruik van een magnetische laadkabel en niet met een micro USB aansluiting zoals vele andere.

Bw9qzmM.jpg?1

K7P2NFT.jpg?1

De pods zijn verkrijgbaar in een doosje per twee stuks.

Voorlopig nog maar vier smaken, maar er zouden nieuwe smaken op komst zijn.

v2r8Acr.jpg?1

Handcheck:

lzoIQTI.jpg?1

Verschil met enkele andere pods/AIO die ik gebruik.

WQt0mKm.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Het mag dan wel uit BE komen, dat zal mijn mening niet beïnvloeden.

- Heel goedwerkende pod, tot nu toe absoluut geen probleem ondervonden.

- 350mAh batterij gaat veel langer mee dan ik gedacht had.

- 2ml pods gaan ook lang mee.

- Een echte MTL draw en door de gewone nicotine een zeer aanwezige prikkel in de keel.

- De oplaadkabel is zowel een pluspunt als minpunt.

Wat mij betreft erg handig dat het niet via micro USB werkt, gewoon in de houder klikken.

Maar je moet natuurlijk wel die specifieke kabel meenemen wil je het opladen.

- Je kan de pods niet hervullen, er zal natuurlijk wel een mogelijkheid zijn als je wil hoor.

Maar mijn mening is wil je een pod system dat je zelf kan vullen moet je zo een systeem kopen en niet beginnen prullen met closed systems zoals deze.

Persoonlijke minpunten:

- De vier verkrijgbare smaken nemen me minsten drie jaar terug in de tijd toen ik begon met dampen en bijvoorbeeld Dekang liquid kocht.

De verkrijgbare smaken zijn niet de geweldigste, niet super slecht natuurlijk maar ik ben heel andere dingen gewoon.

- Standaard krijg je een tabak pod bij de mod, dat is zowat het afschuwelijkste dat ik al gedampt heb...

Er zijn veel liefhebbers van tabak liquids, maar ik persoonlijk moet er helemaal niks van weten.

Als sigaretten de smaak hadden van die tabak liquid, dan had ik waarschijnlijk nooit begonnen met roken.

- Ik damp liever nicsalts dan 20mg gewone nicotine, nicsalts zijn veel minder scherp voor de keel en heb ik veel liever.

Maar er zouden nieuwe smaken komen, dus ik geef deze pod zeker nog niet op.

Lokale shops mogen ook hun input geven, zo mogen ze bijvoorbeeld kiezen van ik wil die bepaalde liquid in de pods hebben en op basis daarvan zullen er in de toekomst nieuwe smaakjes komen.

• Like 5
  • Thanks 1

Sinds ik de MInifit heb is mijn vertrouwen in pod-systemen eigenlijk best wel weer een beetje terug. Al is die wel navulbaar en ervaar ik dat als een grote plus (en flikker ik er vervolgens tabakssmaakjes in :lol:) . Je minpunten zouden veel mensen denk ik ook juist als pluspunten kunnen ervaren. Het lijkt vermoedelijk nog vrij veel op roken, en voor mensen die het dampen met alles er op en er aan wellicht niet zo ligt, of eigenlijk niet per se voornemens zijn te stoppen, kan dit toch een uitstekend alternatief zijn. De ervaring, en -benadering van- de smaak , gecombineerd met het instant gemak (en vermoedeljk ook de prijs) van klassiek roken. 

Laten we wel wezen, niemand is begonnen met roken vanwege de heerlijke smaak van sigaretten, en dat bevredigende gevoel van die prikkel in de keel hoort er juist helemaal bij (anders wordt het zo'n 'trekkie-dood' . ). Ik schat dat er een behoorlijk grote doelgroep is voor instant-gemaksdampen, waarbij het feit dat het minder slecht is dan roken in eerste instantie vooral mooi meegenomen is. Ik voorzie dan ook denk ik wel een toename van (het gebruik van) dit type kleine apparaatjes. 

• Like 1

• 2 months later...
On 15-5-2018 at 00:13, Jim said:

Niet hervulbare pods met 2ml inhoud en 20mg/nic (gewone nicotine, geen nicsalts)

daar is inmiddels verandering in gekomen... of eigenlijk al 11 dagen voor je review.....

en als je em toch al zo gemakkelijk uit elkaar krijgt om em te vullen, zal het re-coilen ervan ook wel een peuleschil zijn....

overigens wederom een duidelijke review en de video's erbij maken ook een hoop duidelijk ?

Edited by Camikease
  • Like 2

Ik heb ondertussen ook een poging gedaan om de Hexa pods zelf te vullen en dat is gelukt, maar je hebt dan toch altijd een klein beetje liquid tussen de batterij en contacten zitten.

Heb ondertussen zoveel andere podsystems die ik wel zelf kan vullen dat ik me niet meer bezig houd met te prullen aan de Hexa.

Is wel één van mijn meest gebruikte pods geworden, die menthol pods zit zo een klein beetje tabak in en die smaken me erg goed.

En de Hexa heeft wat mij betreft de beste airflow van ze allemaal, vrij luchtig en ook de batterij gaat het langst mee.

Nu ben ik weer een paar dagen de nieuwste Aspire Spryte aan het testen met de 1.2ohm bvc coils, die is ook wel heel goed maar het is weer een systeem waar je op een knopje moet drukken om te dampen en ik heb graag auto draw.

On 15-5-2018 at 07:42, L33ntje said:

niemand is begonnen met roken vanwege de heerlijke smaak van sigaretten

vindt ze nog steeds lekker smaken, dat is ook mijn makke... behalve  als ik er een heel ietsiepietsie groente doorheen meng,

dan wordt de heerlijke smaak van mijn shaggies pas echt verneukt.... vindt dat zo smerig ruiken en smaken..... kan er gewoon niet aan wennen....

maargoed, doe dat dan ook alleen maar als ik echt een nachtje wil kunnen doorslapen ipv 10-15+ keren wakker worden per nacht...pfff...

en zeker helmaal met deze klote temperaturen..... sorry folks... vindt het echt zo, van mij mag t morgen 10 graden gaan vriezen...

• Thanks 1
  • Haha 1

1 minute ago, Jim said:

Nu ben ik weer een paar dagen de nieuwste Aspire Spryte aan het testen met de 1.2ohm bvc coils, die is ook wel heel goed maar het is weer een systeem waar je op een knopje moet drukken om te dampen en ik heb graag auto draw.

wilde je net vragen wanneer je die binnen ging krijgen...

Busardo en ook Vaping with Vic zijn er weg van.. maar het is dan ook niet echt een POD systeem, maar meer een tankje met losse coil en een geheel eigen karakter

en geen 510 aansluiting.. beetje back to the Pre-historic's..... honderden verschillende merken en allemaal hun eigen aansluitingen... gaat er dan weer ni makkelijker op zijn.

Het mooiste eraan vindt ik het gebruik van de al zeer oude Aspire BVC coils... maar ok.... ssssshhhht.... anders verpest ik je Review ervan.... :grins:regels

27 minutes ago, Camikease said:

zeker helmaal met deze klote temperaturen..... sorry folks... vindt het echt zo, van mij mag t morgen 10 graden gaan vriezen...

Tien graden vriezen is wellicht wat te veel van het goede, maar tien graden minder teken ik subiet voor. 

• Haha 1

29 minutes ago, L33ntje said:

Tien graden vriezen is wellicht wat te veel van het goede, maar tien graden minder teken ik subiet voor. 

Ik doe mee aan de petitie. Ik raak geheel ontregeld door die aanhoudende hitte.

• Like 1
  • Sad 1

1 hour ago, PetraO said:

Ik raak geheel ontregeld

ik raak al ontregeld van zodra ik de lente ruik.... want ik weet dat die klote zomer er ook weer aankomt...

dan heb ik liever de herfst met veel regen... niet dat prettiger voor me is, regen is funest voor me en zo ook stress, maar dan slaap ik in elk geval een heel stuk beter...

• Like 2

Ik ben het ook helemaal beu, de mooie groene natuur waar ik normaal tussen woon is bijna veranderd in een woestijn landschap.

Dringend nood aan goed wat regen, maar helaas voorspellen ze nog een ganse week tropisch weer.

Elke dag +50 liter water aan alle bloemen en planten geven begint me geld te kosten.

Voor mij als nachtwerker is het ook vrij zwaar ondertussen, want al weken slapen terwijl bijna 30 graden is buiten is geen plezier en mijn lichaam krijgt last van altijd en overal in airco en met ventilators rond me te zitten.

• Like 2
  • Sad 2