phtvs Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 (edited) Ik was op zoek naar een kleine damper om makkelijk mee te kunnen nemen. De eisen die ik stelde aan de damper waren dat hij klein van formaat moet zijn, absoluut niet mag lekken en minimaal een redelijke smaak en damp ervaring moet hebben. Na wat zoeken en reviews gezien te hebben op youtube, kwam ik bij de Justfog MiniFit uit. Dus meteen een bestelling geplaatst en gisteren viel het (mini) pakketje bij mij door de brievenbus. Voor ongeveer 17 euro (in China goedkoper te verkrijgen) krijg je: Een 370 mAh batterij, een pod, micro usb kabel en een handleiding in vele talen, waaronder ook (een soort van) Nederlands. De Specificaties zijn: Size: 21 x 15 x 70mm Weight: 15 Gram Battery: 370mAh Pod capacity: 1.5ml Resistance: 1.6ohm Charging: DV 5V via USB Constant output voltage (3.4v) Remaining battery displaying Power on/off function Smart battery protection Easy and safe refilling system Japanese organic cotton Voltage 3.40 V Current 2.13 A Power 7.22 W Battery energy @ 3.4 V 1.26 Wh Estimated total runtime 10 min Estimated # 5 sec puffs 125 De MiniFit is verkrijgbaar in Rood, zwart en Zilver. De batterij bleek vol geladen toen ik hem ontving. Dus meteen de pod gevuld met mijn favoriete liquid van dit moment: Heaven 11 van VapeDinnerLady. Het vullen van de pod gaat super makkelijk en zonder geknoei. Je maakt het klepje van de pod open en stopt het tuitje van je fles in één van de twee vul openingen. De pod is gemaakt van zwart, doorzichtig plastic. Als je hem tegen het licht houd, kun je het liquid nivo goed zien. Vul de pod tot ongeveer 80% vol. Na het vullen eenvoudig het klepje dichtdrukken en de pod op de batterij klikken. Volgens de handleiding moet je de pod, (die in de handleiding peuter genoemd word LOL) 2 minuten rechtop houden om de liquid de tijd te geven om opgenomen te worden door de katoen. De vuurknop voelt stevig aan en geeft een klik bij het indrukken. 4 keer klikken zet de damper aan/uit. Deze MiniFit is een MTL damper. De lucht komt de damper binnen door een drietal minuscuul kleine openingen aan de voorzijde van de pod. Voor mijn gevoel zouden die gaatjes ietwat groter mogen zijn want ik vind hem iets te strak dampen. Maar daar tegenover staat dan dat de smaak erg goed is. Een flinke surprise dat zo'n klein apparaatje zoveel smaak kan afleveren. Ik damp sinds een paar weken op de EGO AIO ECO van Joyetech en qua smaak doet de MiniFit niet onder voor de Joyetech. Voor wat de batterij kan ik kort zijn, ik heb een middag en avond flink doorgedampt en de batterij gaf aan het eind van de dag nog 1 ledje aan. Wat zoveel betekend dat de batterij nog zo'n 30 procent vol zit. De 3 ledjes op de vuurknop geven de toestand van de batterij weer. 3 ledjes = batterij 100%, 2 ledjes = 70% en 1 ledje = 30%. Ik heb in een middagje dampen een volle pod (1,5 ml) leeg gedampt en dat valt me wat tegen. De JoyeTech ECO is een stuk zuiniger in liquid verbruik. Ik heb de MiniFit tussen het dampen door bewaard in mijn broekzak en heb geen lekkage kunnen constateren. Wel merkte ik dat er wat stof en pluisjes uit mijn broekzak in het mondstuk waren gekomen. Mijn vrouw kwam met DE oplossing voor dit probleem.... De POD komt met een beschermhoesje voor als de pod nog niet is aangesloten op de batterij. Door de bodem uit dit hoesje te knippen, kun je het hele (smurfen)condoompje over de batterij schuiven en het kapje op het mondstuk zetten. Op deze manier blijft je mondstuk vrij van stof. Om te dampen kun je heel eenvoudig het kapje even verwijderen en daarna weer terug plaatsen. Voor de afmetingen nog even een foto met een BIC aansteker, de MiniFit en een AA batterij. Het mondstuk. Conclusie: Ik ben erg blij met deze mini damper. Hij past perfect in mijn broekzak en de smaak/vape is erg goed. De MiniFIt is NIET geschikt voor chain dampen. Als je te snel achter elkaar een hijs neemt, voel je de damp en het mondstuk warm worden. Na een paar keer een hijs genomen te hebben zou ik aanraden om even een paar tellen langer te wachten. Ik heb echter geen dry-hit gehad, ook niet nadat ik tot 5 keer toe snel achter elkaar een hijs nam. Wel werd het mondstuk echt onaangenaam warm. Mijn advies is dus om niet te snel achter elkaar te dampen want hier is deze mini beslist niet geschikt voor en, naar mijn mening ook niet voor gemaakt. Ik was op zoek naar een kleine damper die ik in mijn broek en/of jaszak kan steken zodat ik altijd kan dampen, ook op plekken waar dit minder gewenst zou zijn. Het formaat maakt dat hij makkelijk weggestoken kan worden en door zijn vorm lijkt het meer op een USB stick dan op een dampertje. Mijn zoon vroeg gisteren waarom ik toch steeds met een usb stick in mijn mond zat... Wat ik ook enorm kan waarderen is dat de mini pod's vrij goedkoop zijn en dat je deze makkelijk in je zak erbij kunt meenemen zodat je meerdere smaakjes kunt dampen door simpelweg de pod te wisselen. 3 extra podjes heb je voor 8,95 (in China voor +/- 2 euro per stuk). Ik weet niet hoelang je met een pod kunt doen voor de pod vervangen moet worden. Zover ben ik nog niet. Wel heb ik op youtube al filmpjes gevonden om de pod eenvoudig te voorzien van een nieuwe coil en katoen. Hierdoor zou een pod dus veel langer meegaan. PRO: - Klein formaat - Handig verwisselbare pod's (handig om meerdere pod's op zak te hebben, eventueel met andere smaakjes) - Batterij is snel weer op te laden. - Goede smaak en vape - Stealth dampen is erg simpel - Pod's zijn te re-builden - Goedkoop, zowel de aanschaf van het kitje en de pod's. (ook de batterij is los verkrijgbaar) - Beveiligd tegen kortsluiting, oververhitting, diep ontlading, over oplading, laad spanning beveiliging. CON: - Erg strakke MTL. De luchtopeningen mogen ietsje groter. (is misschien zelf aan te passen) - De batterij is 370 mAh, dus niet geschikt om een hele dag mee door te dampen, maar daar is dit apparaat ook niet voor gemaakt. - Standaard zit er geen beschermhoesje bij, dat zou ik wel op prijs gesteld hebben Kortom, ik heb gevonden waar ik naar zocht en ben tot nu toe erg tevreden met het apparaatje. Groet, Theo Edited May 15, 2018 by phtvs 15 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Goede review. Ik heb inmiddels twee van deze 'peuters' en kan alleen maar constateren dat het zeker voor dat geld prima spul is. Ik damp er 100%pg in, en dan kun je kettingdampen tot je blauw ziet. Geen enkele dry hit. De trek is in mijn optiek niks te los, ik dek zelfs regelmatig de gaatjes nog een tikkeltje af. Ideaal stealthdampertje ook. Zeker met vol pg moet je je best doen om zichtbare damp te produceren. Dat kan soms verhipte handig zijn. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 19 minutes ago, phtvs said: (smurfen)condoompje Moet dat nou weer 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 36 minutes ago, phtvs said: Dus meteen de pod gevuld met mijn favoriete liquid van dit moment: Heaven 11 van VapeDinnerLady. Welke PG/VG verhouding heeft die liquid? Kun je iets zeggen over het maximale VG gehalte wat met de Minifit zou kunnen werken? Edit: dank voor de uitgebreide recensie! De mijne is onderweg 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetraO Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Ik heb hem nu een paar weken en ik moet zeggen, ik gebruik hem weinig. Misschien omdat ik zoveel ander dampspul heb. De smaak vond ik aanvankelijk wel goed, maar, in vergelijking met mijn Rta’s en nautilussen (Nautili) toch wel minder. Morgen zal ik het dingetje eens meenemen naar het werk. Dan heb ik de kamer voor mij alleen en dan kan ik lekker stealth dampen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted May 15, 2018 Author Share Posted May 15, 2018 (edited) 1 hour ago, L33ntje said: De trek is in mijn optiek niks te los, ik dek zelfs regelmatig de gaatjes nog een tikkeltje af. Ik denk dat zoiets persoonlijke voorkeur is. Zal misschien ook te maken hebben dat ik mijn shaggies altijd erg los draaide en het feit dat ik de AGO AIO ECO gewend ben nu. Die is een stuk losser. 1 hour ago, tsiis said: Welke PG/VG verhouding heeft die liquid? Kun je iets zeggen over het maximale VG gehalte wat met de Minifit zou kunnen werken? Heaven 11 is 50%PG / 50%VG. Ik Zou eerlijk gezegd niet weten tot hoever je kunt gaan met VG. Ik krijg deze week nog mijn extra pod's toegestuurd, dan kan ik er een liquid met 70% VG in proberen. Ik laat het nog even weten hoe dat gegaan is. Edited May 15, 2018 by phtvs 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Thanks voor de review lekker uitgebreid (daar hou ik wel van!) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted May 15, 2018 Author Share Posted May 15, 2018 2 minutes ago, Jayjay said: Thanks voor de review lekker uitgebreid (daar hou ik wel van!) Leuk om te doen ook dus graag gedaan! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gordie Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Ik heb ook 2 van deze vandaag binnen gekregen. Ik ben ook benieuwd, nog niet geprobeert. Ik heb ze nog goedkoper, via aliexpress. Rond de 10 euro per stuk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lessram Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 De pod is ook meteen de coil (all-in-one)? Dus dry-hit / doorgebrand en je hebt een nieuwe pod nodig, dus voorraadje opbouwen? Is ie met alleen PG ook goed DL te gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted May 15, 2018 Author Share Posted May 15, 2018 1 hour ago, Lessram said: De pod is ook meteen de coil (all-in-one)? Dus dry-hit / doorgebrand en je hebt een nieuwe pod nodig, dus voorraadje opbouwen? Klopt de coil is in de pod gebouwd. Maar ze zijn eenvoudig te voorzien van een nieuwe coil Ik heb wel een voorraadje pod's besteld, altijd goed om wat spul in huis te hebben. Als de pod/coil die ik nu gebruik vervangen moet worden zal ik hier even laten weten hoe dat gegaan is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Mooie review Deze pod wil ik nog eens testen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaper69 Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Goeie review! Weer een heel nieuwe ontwikkeling dit. Dat het systeem op zo'n laag voltage werkt, en daardoor met weinig mah's toch een lange gebruiksduur heeft vind ik wel interessant. De eerste keer dat ik die dingen zag dacht ik, daar doe je een uurtje mee en dan is ie leeg. Maar dat blijkt dus totaal niet zo te zijn ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted May 15, 2018 Author Share Posted May 15, 2018 Dank voor de leuke reacties. Ik ben aan het sparen voor een paar leuke mod's. Ik heb de smaak te pakken dus ook daar zal ik tzt een review over maken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 (edited) Een vriendin van mij die op de trein rokers en dampers bekeurd heb ik op dit topic gewezen. Ze heeft er eentje besteld en is dr heel blij mee. Een dampertje die je kunt vergelijken met een usb stickie. Heeerlijk voor op de trein lol En gaat toch verrassend lang mee zegt ze. 2 tankjes kreeg ze leeg op 1 lading. Maar daarom even mijn hartelijke dank voor deze review, je ziet dat het niet voor niks is gedaan! Edited May 17, 2018 by Moppersmurf 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted May 17, 2018 Share Posted May 17, 2018 3 hours ago, Moppersmurf said: Een vriendin van mij die op de trein rokers en dampers bekeurd heb ik op dit topic gewezen. Wat een rare vriendinnen heb jij toch. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stevens Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Kleine toevoegingAls je de pod rewicked kun je met een klein boortje het middelste luchtgaatje openmaken. Uit de fabriek zijn alleen de 2 buitenste open. Ik heb ze alle 3 naar 1.5mm opgeboord, in de verste verte nog geen DL, maar een lekkere losse mtl krijg je dan. Rewicken is geen probleem zolang je het oude wickje er maar uitdraait en niet trekt. Zit erg strak in de coil. Ik heb met 80/20 ook nog geen dryhits gehad. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
De eenzame vaper Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 (edited) Ik heb hem gisteren ook binnengekregen en bevalt erg goed. Geen dry-hits (70/30 PG/VG), mondstuk wordt warm maar niet heet en damp is vergelijkbaar met wat ik uit mijn Triton Mini krijg. Ben ook meteen aan het knutselen gegaan en heb een kapje gemaakt voor het mondstuk - hulde aan de vrouw van @phtvs voor het idee! Heb hem o.a. gekocht om te kunnen stealth vapen, maar vind wel dat de vuurknop best luid is als je er op drukt. Als in 'KLIK - KIJK IEDEREEN IK BEN AAN HET STEALTHVAPEN'. Misschien pruts ik hem even open om te kijken of hier iets aan te doen is... Edited May 18, 2018 by De eenzame vaper tag 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 23 minutes ago, De eenzame vaper said: hulde aan de vrouw van phtvs voor het idee! @De eenzame vaper Forumwiki tip: 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted May 18, 2018 Author Share Posted May 18, 2018 41 minutes ago, De eenzame vaper said: hulde aan de vrouw van @phtvs voor het idee! Ik heb de boodschap doogegeven, dank je wel voor het compliment! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Zucht, weer iets wat ik wil hebben ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 27 minutes ago, Tamara said: Zucht, weer iets wat ik wil hebben ? Is in het geval van deze niet zo'n drama ; zelfs als je nauwelijks zoekt vind je ze al makkelijk onder de 20 euro. Ik heb ze in een stenen winkel gekocht voor 17. Heb d'r al voor minstens 20 euro lol van gehad ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Net voor €12 gekocht bij fasttech. T is meer dat ik mijn vriend nu al hoor zuchten. Gevolgd door een: het is jouw geld, je koopt maar wat je wil 1 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 23 minutes ago, Tamara said: Net voor €12 gekocht bij fasttech. T is meer dat ik mijn vriend nu al hoor zuchten. Gevolgd door een: het is jouw geld, je koopt maar wat je wil Ach, dat zijn twee pakjes sigaretten, Zo lang gaat hij al bijna mee zonder nieuw op te laden ? Dat heb je er zo uit. Als je een beetje straffe roker was, binnen twee dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 Ik was een straffe roker en een pakje kost al €7,50. In 1,5 dag eruit dus ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts