Jump to content

Justfog MiniFit


phtvs

Recommended Posts

Guest Thijs1977

Ik heb ook de minifit nu. Heb er mijn normale liquid in gedaan die ik altijd damp. Maar mis smaak. Hebben jullie sterkere liquid ervoor gemaakt?

Mathijs

Link to comment
Share on other sites

NIet alleen sterker (12-18 mg terwijl ik normaal ca 6 damp) maar vooral ook hoger pg (in mijn geval 100 %) .Daarmee heb je intense smaak, veel keelhit en weinig damp ; perfect voor een stealth-dampertje. 

Ik weet niet welke liquid je normaal dampt , maar lager dan 70 % pg zou ik met dit dingetje niet durven gaan. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Thijs1977
NIet alleen sterker (12-18 mg terwijl ik normaal ca 6 damp) maar vooral ook hoger pg (in mijn geval 100 %) .Daarmee heb je intense smaak, veel keelhit en weinig damp ; perfect voor een stealth-dampertje. 
Ik weet niet welke liquid je normaal dampt , maar lager dan 70 % pg zou ik met dit dingetje niet durven gaan. 


Ik heb nu een 50/50 mix gemaakt op 9mg. (Normaal 2-3 Mg. Ipv 10% smaakstof nu 15% gedaan. Nu ff week afwachten hoe de vloeistof gaat steepen. Komt vast wat smaak bij nog.

Vergeleken met een dripper en Aromamizer is de smaak sowieso minder, lijkt me.

Mathijs
Link to comment
Share on other sites

Ja, natuurlijk ; dat kun je ook niet met elkaar vergelijken, nog los van het feit dat je al zo ongeveer de meest smaakintensieve systemen noemt.  

Als je een pod al ergens mee moet vergelijken, dan hooguit met andere pods of de eenvoudigere AIO-systemen. En DAN komt hij er eigenlijk helemaal niet slecht van af. Al heeft de 100 % PG die ik gebruik natuurlijk van zichzelf al heel veel smaak. 50/50 zou ik zelf al niet mee beginnen. In dit weer wellicht goed te doen, maar ik neem toch wel meer dan af en toe een trekje, en dit soort coiltjes is natuurlijk wel heel minimini, verwacht dat dat van VG te snel aan zal bakken. 

 

En eerlijk is eerlijk, een pod damp je ook niet om relaxed te genieten van de fantastische gelaagde complexe smaak ; daar heb je inderdaad drippers voor. Een pod is meer voor een "nicotine-kik" of een "hijsbehoefte" op tijden en plaatsen waar je eigenlijk niet kunt of mag dampen of het erg lastig is je damper - vooral je dripper ? - mee te nemen. Ik damp er uitsluitend tabakssmaken in. Heb smaak, heb gier, perfect. Meer heb ik uit dat dingetje niet nodig. Hoe minder damp er af komt, hoe liever zelfs, want dan kun je echt overal met dat ding in je mond zitten / lopen, ook waar dat echt niet mag of in elk geval om geen aandacht te trekken. 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Thijs1977

Dank voor de tip. Als ik de smaak niet intens genoeg vind, zal ik volgende keer nog meer pg gebruiken.

De 9 Mg bevalt me wel goed.

Kijken of ik de pod kan rebuilden als hij aan t einde van zijn leven zit. Kan misschien ook smaak schelen.



Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lessram said:

wat maakt een pod een pod?

Is dat een verder versimpelde AIO, doordat tank en coil 1 geheel vormen?

Een pod is volgens mij een eenvoudige damper met verwisselbaar tankje (POD) waar de coil ingebouwd zit en dus niet verwisselbaar is.  De Ego AIO ECO is imo geen pod omdat hiervan de coils wel verwisselbaar zijn. (het tankje zelf overigens niet)

 

Overigens is bij de Justfog mini de coil wel te vervangen, al is dit origineel niet de bedoeling ?

Edited by phtvs
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sinds een paar dagen heb ik de Minifit ook in gebruik en ben er zeer tevreden over, ik begon met een Evod en die mag van mij kwa smaak en trek niet eens in de schaduw staan, makkelijk vullen en zonder kliederen en lekken.

De Minfit laad lekker snel op en is heel makkelijk mee te nemen en zeker nu met dit weer en kleding met weinig zakken, ik damp nu even Millers de volle VG versie en geen enkele dry-hit gehad, daar kan de Evod nog een puntje aan zuigen.

Met de tijd de wick vervangen en ik ben benieuwd hoe simpel dat gaat, dit scheelt veel aan liquid verbruik tegenover mijn Pico Mega, ik zie tot nu toe alleen maar voordelen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de MiniFit nu een tijdje in gebruik en ben er nog steeds erg tevreden mee. De accu gaat verbazend lang mee en hij is ook erg zuinig met liquid. Ik heb er nog één bij gekocht en meteen wat extra pod's erbij. Ik heb nu pas 1 pod moeten wisselen omdat de coil een aangebrande smaak gaf. Ik moet er wel bij zeggen dat de MiniFit niet iedere dag, de hele dag door gebruik.

Al met al geen slechte aankoop voor die prijs en super handig om altijd op zak te hebben.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben zeker van plan er een bij te kopen en een setjes pods voor verschillende smaken liquids, de deur uit met 2 minifits moet voldoende zijn lijkt mij en zeker door het lage energieverbruik van de pod.

En als gezegd het vullen is kinderspel, snel en zonder kliederen, voor iemand die stopt met roken is dit wel een must have.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Tjik said:

Ik heb er 1 besteld, ben nu toch wel nieuwsgierig geworden. Het wordt mijn boodschappen-doen-dingetje 

 

 

Zojuist ontvangen. Ik ben verrast door het formaat en de smaak. Het is voor mij wel echt een apparaat voor buitenshuis want ik kan soms nogal eens kettingdampen en daar is deze niet geschikt voor. Maar: leuk ding. 

 

:bloem

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Maar.... ik krijg de pod niet los / er vanaf. Zucht ?

 

edit: de tang kwam er aan te pas, en dus kan de eerste pod de prullenbak in. Gelukkig had ik er 3 bij besteld. 

Edited by Tjik
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tjik said:

Is er een bepaald handigheidje om de pod los te krijgen? Want ook de nieuwe krijg ik er niet af. 

 

@The Unknown Het zit echt muurvast, wrik me suf ?

Klinkt stom, maar je moet hem echt een beetje flink wrikken (van voor naar achter vooral). Als je alleen probeert te trekken, krijg je hem er praktisch niet af. Staat ook wel in de gebruiksaanwijzing trouwens (waar ik achter kwam toen ik de eerste keer de pod er maar niet af kreeg).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, L33ntje said:

Klinkt stom, maar je moet hem echt een beetje flink wrikken (van voor naar achter vooral). Als je alleen probeert te trekken, krijg je hem er praktisch niet af. Staat ook wel in de gebruiksaanwijzing trouwens (waar ik achter kwam toen ik de eerste keer de pod er maar niet af kreeg).

 

Thx. Jullie horen het wel als het is gelukt!

 

 

edit: van voor naar achter wrikken was DE tip.

 

Edited by Tjik
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Vandaag een pod voorzien van een nieuwe coil en katoen, gewoon om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat gaat.

Kinderspel is het niet, het demonteren is niet heel moeilijk maar een coil op laten gloeien en afspoelen wordt hem niet, een coil draad wikkelen is best te doen en een stukje katoen ook wel, maar die draadjes van de coil in de gaatjes pielen viel goed tegen.

Als je dan eenmaal de coil incl de wick in het houdertje hebt zitten dan moet je het terugplaatsen in het tankje en dan moet je goed oppassen dat het afsluitringetje goed in het mondstuk wordt geplaatst.

Is dat eenmaal gelukt dan het silicone afdek plaatje plaatsen en de messing pinnetjes terugplaatsen waar de draadjes van de coil uitsteken, kort langs de messing pinnetjes afknippen en het vul/afsluitplaatje erop drukken.

Met ogen geschikt voor een leesbril is het pielen maar niet onmogelijk, de leesbril van mijn vrouw is voor mij een vergrootglas en kon daarmee relatief makkelijk de coil pootjes door de gaatjes steken, de coil bijdraaien en met de wick erin middels een pincet erin plaatsen.

Ik heb er een losse accu/batterij en 3 pods bijgekocht want dan heb je altijd een reserve bij je in de zak, een extra pod voor een ander smaakje and you good to go.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Priegelwerk dus!

 

Ik had vandaag de Minifit mee onderweg naar de dierenarts en dat was best prettig. Gewoon in achterzak en af en toe gebruiken. Altijd beter dan een grote mod met tank in je achterzak ?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Vandaag kreeg ik een heel vreemd vies smaakje van de minifit, even een dry burn en een nieuw katoen, dry burnen DON'T do it want het plastic waar de coil zich in bevindt gaat vervormen door de hitte, gewoon in een bakje met wodka oid.

Een nieuw katoen is kinderspel, een mooi strookje knippen van een cm en de ruwe kanten verwijderen, een puntje aan draaien en er voorzichtig maar stevig doorheen trekken, eruit halen moet met beleid anders je het kleine coiltje eruit kan trekken en kan vervormen.

Edited by The Unknown
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...