Jump to content

Purge Enforcer mech + Carnage RDA review

Jim

Recommended Posts

Dacht hier eerst geen review van te maken, maar ach waarom niet he.

Dit is een mech die niet iedereen kan smaken, en prijskaartje is ook niet mals.

Een voordeel aan een mech zoals deze, zelfs een jaar later krijg je nog minimum 85% van de nieuwprijs terug als de staat mooi blijft.

Ik wil van elk groot merk in mechs een tube in de verzameling hebben, en dan ga ik niet voor een instapmodel.

Dus nu heb ik een mech van Purge in de verzameling en nu ga ik verder naar een ander merk.

Deze review gaat dus over de Purge Enforcer en de Purge Carnage RDA welke een extra aankoop was.

Dit is een 21700/20700/18650 tube, hybrid top en vuurknop met magneten.

Een reden waarom ik juist dit model heb gekozen is omdat ik hier RDA's tot 28mm op kan gebruiken, dit is dan ook een niet alledaags formaat.

Heb al tubes genoeg waar ik maar tot 25mm kan gaan.

Ga deze review starten met een kort Youtube clipje.

Bij elke Purge mod die je koopt krijg je zo een grote harde plastic koffer en daar zit dan alles in.

T7uOb6H.jpg?1

VlDAgSr.jpg?1

De koffer is voor elke Purge verzamelaar net zo belangrijk als de mod zelf en zal zelden tot nooit voor iets anders gebruikt worden.

En dit zit er dan allemaal in:

- Enforcer mech

- 18650 adapter

- Brass topcap

- Kaartje met serienummer, productiedatum en echtheidsgarantie.

laYiIhP.jpg?1

Zoals je kan zien heeft deze tube een speciale vorm, beetje uit de kluiten gewassen maar door de vorm ligt die wel goed in de hand.

Vooraan het Purge logo.

1azZgQ1.jpg?1

Achteraan het enforcer logo, en ik heb de afmeting er ook bij geplakt.

uMlOJl3.jpg?2

Hybrid top, dus heel belangrijk dat de 510 pin van je RDA's genoeg uitsteken.

Ook het serienummer staat hier nog eens gedrukt.

c3LTUgA.jpg?1

Onderaan de vuurknop, wel een mooie vuurknop.

Het ultem gedeelte kan je indien gewenst veranderen door dat stukje te wisselen, dat is in talloze andere kleuren te verkrijgen.

18WSTl9.jpg?1

Het is een volledig brass tube, het zwart is een cerakote.

Netjes afgewerkt binnenin.

LUHMMFk.jpg?1

Schroefdraad is perfect, maar met een tube zoals deze mag je ook niks anders verwachten natuurlijk.

Ge80ZIo.jpg?1

Dan gaan we de vuurknop is nader bekijken en uit elkaar halen.

Aan deze knop zie je ook waarom deze tube langer is dan de meeste andere mechs.

Een joekel van een vuurknop.

cE20pin.jpg?1

Een koper vuurpin.

jIgUU6g.jpg?1

En hier heel de vuurknop uit mekaar, je kan zien dat het wel allemaal perfect is op gebied van afwerking.

Je ziet dat ze hier gebruik maken van drie dikke en heel sterke magneten.

jUwkOa9.jpg?1

Je krijgt ook een brass topcap bij deze tube, maar die kan je enkel gebruiken als je een Purge Carnage RDA hebt.

Ik had deze RDA niet, die heb ik dus ook nog extra moeten bijkopen.

rhgncKG.jpg?1

De mod met de brass topcap:

7aj4QSi.jpg?1

En met een 25mm Recoil Rebel RDA:

ETqjiQR.jpg?1

Zoals je ziet is dit een grote jongen een ook de grootste tube die ik heb.

YzoNgzg.jpg?1

Wil je gebruik maken van de brass topcap die bij deze tube zit moet je dus een Purge Carnage RDA hebben.

Die heb ik dus als extra moeten bijkopen, en net zoals alles van Purge is dit ook een beetje overpriced.

Deze RDA komt in een potje van een filmrolletje, ik herken natuurlijk deze potjes nog van ongeveer 15j geleden maar kan me goed voorstellen dat veel jeugd dit nog nooit gezien heeft.

VIZpRmc.jpg?1

En het is niet gelogen dat het potje van een filmrolletje is, onderaan zie je Philips RX staan.

q06MTd0.jpg?1

Er was enkel nog een paarse toen ik die ging kopen, zou ik anders nooit of nooit kopen maar omdat de topcap van deze RDA van geen belang is zat ik er niks mee in.

P5NlWlt.jpg?1

Carnage logo, meer staat er niet op.

BPS2xEU.jpg?1

810 driptip.

TBSxJw1.jpg?1

Iemand met goede ogen kan direct opmerken dat het deck van deze RDA niet gold plated is, dit deck is helemaal gemaakt uit brass.

KVX0coY.jpg?1

En dan het deck zelf, ja dat is op z'n minst speciaal te noemen.

Zie je niet vaak natuurlijk dat beide posts een ander design hebben.

Tja het is eens iets anders natuurlijk.

siI7EI6.jpg?1

C0Ke20V.jpg?1

97eQpZx.jpg?1

Als coils heb ik twee stainless steel staple coils gebruikt.

B57C9yr.jpg?1

0.11ohm, mag ik natuurlijk niet echt promoten maar als je zoals ik een 21700 Samsung 30T rewrap batterij gebruikt is er helemaal geen probleem met een waarde rond de 0.1ohm.

6BOzCed.jpg?1

Wickt en klaar om te knetteren, mijn schaduw zag dat het goed was.

MZ9TEZR.jpg?1

Het brass natuurlijk eerst mooi opgeblonken, zal niet lang zo blijven helaas.

2vbnUVr.jpg?1

En nog een leuke foto om mee af te sluiten.

yjHiHFo.jpg?1

Mijn bevindingen van de tube:

- Topkwaliteit

- Afwerking is perfect

- Schroefdraad heel goed en soepel

- Serieuze vuurknop

- Heel korte "trow" van de vuurknop, dus een heel korte druk.

- Maar de magneten zijn wel erg sterk en dus al is het maar een korte druk op de knop, het is wel een krachtige druk die je moet geven.

Voordeel is wel dat je de mod niet zomaar ongewild zal vuren.

Mijn bevindingen van de Carnage RDA:

- 25mm RDA

- Kan je zowel dual als single coil gebruiken, ook al zie ik niet in waarom je hier een single coil in zou dampen.

- De paarse topcap van deze RDA is gemaakt uit aluminium en dat heb ik niet zo graag omdat het snel warm word en omdat de o-ringen bij aluminium altijd zo strak zijn.

- Het build deck is speciaal, wel leuk gedaan.

- Smaak is goed.

- Airflow met de paarse topcap is erg aanwezig, veel airflow dus.

Met de bras topcap die bij de tube zit is de airflow veel meer restricted, veel beter wat mij betreft.

- Het build deck is gemaakt uit brass en zal dus erg veel onderhoud en kuiswerk vergen, na 2-3 dagen ziet de bodem van het juice well al erg vuil en dit krijg je niet weg met enkel wat water.

Je zal me dit topic de komende maanden nog iets zien updaten want ik heb enkele extra dingen voor de mech in petto.

- Ik ga de vuurpin van de mech upgraden naar een solid silver vuurpin, deze heb ik reeds besteld.

- Ik ga het brass van de topcap en ook het brass van de vuurknop laten cerakoten in het zwart zoals de rest van de tube, ik wil een volledig "murdered out" black tube hebben.

Mijn lokale vapeshop kon met helpen om dit te laten voorzien van een cerakote.

Edited by Jim
  • Like 7
  • Thanks 1

Mooie mod en een nette review weer hoor.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, want je hebt het een paar keer over de hogere prijs, maar je vermeldt de prijs niet. Is deze niet openbaar op een website of wil je zelf gewoon liever niet vertellen wat je hobby kost? ? 

*edit....laat ook maar. Prijs is gewoon te vinden.

Edited by Madman

Bij dure producten plak ik er niet graag de prijzen bij, wie ze wil weten zoals jezelf kan het altijd gaan opzoeken op www.justfuckinggoogleit.com :grins

E-wolk heeft deze mod in hun webshop staan, maar moet wel zeggen dat E-wolk blijkbaar een grotere winstmarge wil hebben want hier in BE is de mod wel ongeveer 50€ goedkoper.

Wil niet overkomen als "kijk hem hier komen stoefen" met zijn dure mod, daarom dat ik ook eerst geen review wou maken van deze mech.

Zou er eigenlijk geen onderscheid tussen mogen maken, iedereen maakt zijn hobby zo duur als ie zelf wil.

Koop zowel clones van enkele euro tot mods van enkele honderd euro, beetje van alles dus.

Edited by Jim
  • Like 3

On 17-5-2018 at 03:09, Jim said:

Bij dure producten plak ik er niet graag de prijzen bij, wie ze wil weten zoals jezelf kan het altijd gaan opzoeken op www.justfuckinggoogleit.com :grins

E-wolk heeft deze mod in hun webshop staan, maar moet wel zeggen dat E-wolk blijkbaar een grotere winstmarge wil hebben want hier in BE is de mod wel ongeveer 50€ goedkoper.

Wil niet overkomen als "kijk hem hier komen stoefen" met zijn dure mod, daarom dat ik ook eerst geen review wou maken van deze mech.

Zou er eigenlijk geen onderscheid tussen mogen maken, iedereen maakt zijn hobby zo duur als ie zelf wil.

Koop zowel clones van enkele euro tot mods van enkele honderd euro, beetje van alles dus.

Valt me sowieso op dat de Belgacig prijzen die je zo nu en dan noemt veelal een stuk(je) lager liggen dan gemiddeld hier in NL.

Ja Belgacig is zowat het goedkoopst op gebied van hardware hier in BE.

Andere ketens hier zoals Vaporshop, Dampwinkel enz zijn ook een stuk duurder.

Geen idee hoe dat komt buiten dat ze minder winst willen hebben, maar door hun lagere prijzen denk ik wel dat ze meer verkopen dan de andere winkels en zo uiteindelijk toch hun deel hebben.

Als Belgacig hun nieuwe producten post op hun FB pagina moet je snel zijn want twee dagen later is dat bijna allemaal uitverkocht, ga je bij Vaporshop ofzo kijken dan staat zo goed als alles er weken later nog steeds.

En ze hebben alle laatste nieuwe producten heel snel binnen, de persoon die daar verantwoordelijk is voor de aankopen doet zijn werk uitstekend.

Deze Purge komt wel niet van Belgacig want daar zijn ze liefhebbers van Complyfe en andere "high-end" mechs.

Maar een andere lokale shop "vapers bvba" hier in de stad verkoopt dan weer alles van Purge.

• Like 1

Vandaag twee keer naar de lokale "Purge" shop gereden, eerste keer om deze zilver veer te halen.

Weg dus met de magneten want deze veer is werkelijk 100x beter in gebruik.

Met de magneten was deze knop vrij hard om in te duwen en nu met de veer is het een plezier geworden, nu is het net zo zacht als bv een Dreamer of de US1 die ik heb.

image.thumb.jpeg.9e78fe2c8fd3b5414eb62285d767c788.jpeg

image.thumb.jpeg.ad0eaa46251b87803585ab986e38e4b3.jpeg

En de tweede keer bij de shop was om de mech af te leveren, ze gaan de brass topcap en button voorzien van dezelfde zwarte kleur ceracote als de rest van de tube.

Heb op Instagram wat foto's bekeken van een volledige zwarte enforcer en dat wou ik ook hebben.

Zal na het weekend klaar zijn.

Ook een zilveren 510 pin voor de RDA heb ik, dan is het nog juist een volle zilver vuurpin maar dat is blijkbaar niet makkelijk om goedkoop in te voeren uit de US.

Maar ze zijn er mee bezig, moet nog even geduld hebben.

Dan heb ik alle contacten in het zilver, beter kan het dan niet meer worden.

• Like 4

Mijn Purge is terug, topcap en vuurknop hebben een cerakote gehad en volledig zwart nu.

Voor mij persoonlijk veel beter zo ?

HBNPAAQ.jpg?2

Cu8Osy9.jpg?1

AcfTGY9.jpg?1

De zilver veer upgrade is een must, echt 100x beter nu.

Zit ook een zilver 510 pin in de RDA, nu nog een vuurpin en ik ben voldaan.

• Like 2

Mijn Purge is terug, topcap en vuurknop hebben een cerakote gehad en volledig zwart nu.
Voor mij persoonlijk veel beter zo [emoji869]
HBNPAAQ.jpg?2&key=a381129674fb54b684b66b2f1eb8809633bf88c96624380b150aff271d56fdcb
Cu8Osy9.jpg?1&key=313ca309889b9a0474bc15553aa4b97900d8a53d020df371e83a7424ea4a6813
AcfTGY9.jpg?1&key=18ee66572f7cf9e9dfabe104cab0c39dd1118183c7e693884f8e339eab952bf2

De zilver veer upgrade is een must, echt 100x beter nu.
Zit ook een zilver 510 pin in de RDA, nu nog een vuurpin en ik ben voldaan.
Ben ook bij Jeroen voor de veer geweest daarnet...
Kan ons op de hoogte houden over de kwaliteit/duurzaamheid van de cerakote....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

• Like 1

Vandaag de solid silver pin ontvangen voor de Purge.

Dit is geen verzilverd stukje brass of koper maar vol zilver, merk je al direct aan het gewicht.

Nu is deze mech in mijn ogen compleet en afgewerkt.

Zilver veer, vuurpin en 510 pin in de RDA, meer kan ik niet doen.

Geeft dit een boost in performance, zal wel iets doen maar kan dat toch niet bewijzen.

In mijn hoofd geeft het een goed gevoel, en dat is het belangrijkste.

ibw6nNy.jpg?1

EErd7bp.jpg?1

• Like 4

Je kan m toch doormeten?
Heb ik laatst ook gedaan, coil er in, multimeter op de + en - pool en dan vuren, op m'n squonker mat ik een verlies van 0,5 volt, viel me nog best mee

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

• Like 2

16 hours ago, Oomkobus said:

Je kan m toch doormeten?
Heb ik laatst ook gedaan, coil er in, multimeter op de + en - pool en dan vuren, op m'n squonker mat ik een verlies van 0,5 volt, viel me nog best mee

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png

Weet je dat zeker, is het geen 0,05 volt verlies? Met 0,5 volt verlies geeft ie nog maar 3,7 volt. Op een mech staat dat zo'n beetje gelijk aan "leeg". Ik gooi ze meestal bij 3,8 volt in de lader.

Dan zou ik alle verbindingen en connectoren eens heel goed reinigen. Kan maar zo een wereld van verschil maken in jouw geval. Een beetje mech hoort toch echt niet meer dan 0,2 volt drop te hebben. En daar hoeft het echt geen duur high end spul voor te zijn. Ik maak de mechs die ik dagelijks gebruik zo'n 1 a 2 keer per maand schoon. Gewoon even met wasmiddel en een schuursponsje door de schroefdraden en verbindingen. En als ik per ongeluk eens een paar weekjes overgeslagen heb, merk ik echt een aanmerkelijk verschil tussen voor- en na.

• Like 1