Jump to content

Twisted Messes 24pro clone vs. authentic

Jim

Recommended Posts

Een review van de echte versie had ik al op het forum staan:

Maar ik wou een zwarte topcap hebben en ging echt geen 60€ meer uitgeven voor een echte, dus heb ik maar een clone besteld in de hoop dat de topcap uitwisselbaar is met de echte.

Als ik kijk naar een clone dan kijk ik wel altijd naar de betere clone merken, voor mij is dat Kindbright, SXK en YFTK.

De twee laatste maken bijna enkel clones van high-end RDA's, maar gelukkig had Kindbright deze Twisted Messes wel en dus heb ik die gekocht.

https://www.fasttech.com/p/9649318

Tussen clones van de drie merken die ik genoemd heb en de goedkope clones zit volgens sommige mensen geen verschil, maar sorry dan vergis je u en dat ga ik je met deze review bewijzen.

Over de smaak en andere kwaliteiten van deze RDA ga ik niks meer schrijven, dat moet je maar lezen in mijn originele review.

Hier laat ik enkel de verschillen zien tussen de echte en de clone.

De verpakking is natuurlijk wel anders, maar de inhoud is bij de twee wel identiek:

pMoKh6K.jpg?1

En dan nu een paar side by side foto's, ik zou zeggen zoek de verschillen.

Als je er drie of meer kan vinden win je een prijs, al ben ik zeker dat ik niet zal moeten uitdelen.

oh6VapD.jpg?1

NMz4byM.jpg?1

e2G9Tc9.jpg?1

Alle onderdelen zijn ook perfect uitwisselbaar tussen de twee, zonder probleem of moeite.

jpARFEA.jpg?1

Zelfs het build deck is bijna perfect op twee dingen na:

- Blauwe pijl: bij de echte heb je titanium schroeven en bij de clone gewone schroeven met een blauwe kleur.

- Rode pijl: bij de echte is onderaan in de base die hoek meer afgerond dan bij de clone.

imsG9fP.jpg?2

Maar dat was het dan ook, zelfs alle gravures in het deck en op de posts is identiek.

hLZTWNF.jpg?1

FNrkF7D.jpg?1

okd0ELV.jpg?1

Onderaan ook bijna hetzelfde:

WJc86jh.jpg?1

Natuurlijk geen RDA review zonder build, dus snel een build gestopt in de RDA's.

In de echte die op een mech tube gaat staan heb ik mijn favoriete mech build zitten, een dual parallel fused clapton build.

LR8C780.jpg?1

ARINja2.jpg?1

In de clone die op een gereguleerde squonker gaat staan heb ik een iets minder hevige build zitten, hier zitten twee staple coiltjes in.

oo9Q3Bi.jpg?1

uDdXrsW.jpg?1

Zo het is eens iets anders deze review, wou die maken omdat de clone op enkele kleine details na een echte 1:1 clone is.

Mensen die geen echte versie in bezit hebben of kennen zouden volgens mij zonder probleem "in het zak" gezet kunnen worden als je een clone verkoopt in de verpakking van de originele, dus wil je deze RDA ergens nieuw of tweedehands kopen check dan eerst dit topic om te zien of je wel een echte koopt of gekocht hebt.

Edited by Jim
  • Like 5
  • Thanks 2

de isolator op de 510 steekt op de originele wat uit en op de clone niet, en de gaatjes van de airflow lijken op de clone een fractie kleiner, maar dat ligt wss aan de belichting van de foto en het kleurverschil van beide drippers.

Als derde verschil is er natuurlijk de prijs maar ik gok dat ik daarmee niet doorgaat voor de wasmachine [emoji3]

Maar de tering, da's een goeie kopie, clones hebben vaak iets goedkoops, zoals dunner materiaal of goedkoper staal, wegen ze beide ook hetzelfde?

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

Ik heb anders die derde wel....dan kunnen we de prijs delen ?

Het logo is anders. Bij de zwarte steekt het gedeelte links van de 'M'  minder ver uit.

Edited by Madman
  • Like 1

8 hours ago, Jim said:

En dan nu een paar side by side foto's, ik zou zeggen zoek de verschillen.

Als je er drie of meer kan vinden win je een prijs, al ben ik zeker dat ik niet zal moeten uitdelen.

Ik zie ook nog wel een derde verschil, de een is zwart, de ander ss ??? 

• Like 1