Jim Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 (edited) Ben een beetje "late to the game" met deze review maar ik heb anderhalve maand moeten wachten op deze giveaway prijs van Geekvape, maar nu toch eindelijk de review van kunnen maken. Ik heb de eerste versie van de Aegis ook gehad en staat hier ook ergens een review vanop het forum, maar nu is er dus een 2*18650 versie van. Het toestel is op de vorm na bijna identiek hetzelfde gebleven als de vorige, zelfde materialen gebruikt, zelfde chip die wel een minieme upgrade gehad heeft. Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen. Review start ik met een filmpje: Dit is de verpakking waar deze kit in komt: Dit zijn alle spares die je krijgt: - Reserve glas - Reserve o-ringen en siliconen plug voor de USB poort - Reserve schroefjes voor het metalen frame - 510 driptip adapter - USB kabel - Handleiding en garantie kaartje - Extra coil Ik heb helaas wel de minst mooie versie gekregen, de andere kleuren zijn mooier. Uiterlijk is op de vorm na hetzelfde als zijn voorganger, zelfde materialen gebruikt. De faceplate met knoppen en scherm is ook hetzelfde als de eerste versie. Degelijke 510. Bovenaan heb je ook de USB poort zitten achter een silconen plug, en die plug zit er goed in en sluit de boel goed waterdicht af. De vorige versie had een schroefdop om je batterij te wisselen, bij deze hebben ze een gewoon deurtje gemaakt. Ook dit is heel degelijk afgedicht en waterdicht. Deurtje heeft soms wel wat kracht nodig om terug te sluiten. Het menu is bijna hetzelfde gebleven op enkele kleine updates na. Nog steeds heel simpel te bedienen en vrij basic. Buiten de kleur hierboven kan je ook nog deze twee kleuren kiezen als achtergrond: En ik kon het niet laten om deze mod te testen. Skip het filmpje gerust door vanaf seconde 20 tot minuut 9.30 want daartussen is er niks te zien buiten een mod die in een bokaal water staat. Dan de subtank die in deze kit zit. Ja dat is een standaard subtank zoals er zovele zijn, niks nieuw ofzo en je kan er de coils uitwisselen met die van andere merken (Smok baby beast style) Topfill zoals bij alle nieuwste Geekvape tanks, gewoon een kwartje draaien en de topcap is los. De driptip is een 810 formaat. Standaard zit er deze mech coil in de tank. Buiten de mesh coil krijg je ook nog een gewone quad core coil. Nog een handcheck om af te sluiten: Mijn bevindingen: - Tja gewoon een andere vorm maar voor de rest bijna net hetzelfde als de voorganger. - Net zo stevig, waterdicht, stofdicht als de vorige. Al denk ik dat de vorige nog iets steviger is omdat die een schroefdop gebruikt voor de batterijen, een klepje zoals op deze is net iets minder stevig. - Ideale mod dus voor outdoor of mensen die werken in de bouw of een ander "vuil" beroep hebben. - Het menu is een beetje opgefrist maar heel weinig verschil met de vorige. - Voor mij is de watertest geslaagd, als de mod na negen minuten in water nog werkt is dat goed genoeg wat mij betreft. - De mesh coil in de subtank is wel goed van smaak, maar het probleem dat ik altijd heb met dit soort tanks is dat de airflow te aanwezig en luidruchtig is. - Je kan veel coils gebruiken van andere merken dus keuze genoeg op gebied van coils. Mijn persoonlijke minpuntjes: - De vorige versie lag iets beter in de hand voor mij persoonlijk door de rondere vorm. - Vrij grote en zware mod. - Het rubber daar blijft alles aan plakken, als je even tegen je kledij ofzo komt dan blijven er zonder twijfel pluisjes enz. aan plakken. Maar goed ja deze mod is eigenlijk niet ontworpen om mooi te blijven, dat is niet het doel bij deze mod. Edited September 13, 2018 by Jim 8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 Nette review ! ? Heb hem ook inmiddels al een paar weken in bezit, en kan niet anders zeggen dat de review niet ver van mijn bevindingen afzitten. Hoewel ik wel een 'raar' probleempje ondervind bij het verwisselen van batterijen. Soms (niet altijd) krijg ik de mod niet aan, maar wel als ik de batterijen van plek verwissel ... en doen ze het voor de rest weer normaal . Heb in het begin wel een beetje lopen klooien met de batterijdeur, maar als je het eenmaal in de vingers heb is er niets op aan te merken . Ook zit er 'ergens' een rammeltje ... niet erg, ik stoor me er niet aan en geeft voor de rest ook geen problemen. (Geen kortsluitingen oid) Open krijgen van de mod is een no-go, eenmaal open en hij is niet meer watervast bv (Of je zou hem zelf weer moeten dichtkitten) Maarja, till sofar een prima outdoor modje ! (Ook ik heb de 1e versie , maar vindt deze toch net even wat makkelijker omdat de batterijen net even wat langer meegaan.) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 10 hours ago, Jim said: - Het rubber daar blijft alles aan plakken, als je even tegen je kledij ofzo komt dan blijven er zonder twijfel pluisjes enz. aan plakken. Betekent dit, dat je er kattenharen mee van je kleren kunt halen? Dat scheelt weer van die rolletjes halen bij de Action ? Netjes van GeekVape dat ze eindelijk eens het gebruikte materiaal van de coils erop zetten. Strakke review weer Jimbo 10 hours ago, Mtb Zuidwijk said: Hoewel ik wel een 'raar' probleempje ondervind bij het verwisselen van batterijen. Soms (niet altijd) krijg ik de mod niet aan, maar wel als ik de batterijen van plek verwissel ... en doen ze het voor de rest weer normaal . Dit euvel heb ik al bij meerdere dual battery-mods ondervonden. Ook bij de IPV8, Smok Alien en de Wismec Predator. Mijn theorie is dat het aan dat koperen pinnetje ligt, dat tussen het deurtje en de batterijhouder zit. Lijkt of het soms geen contact maakt Bij dual-batterijmods zonder zo'n deurtje heb ik er namelijk nog nooit last van gehad 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwebbel Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 Nette review, ik heb de eerste versie, hiermee al een tijdje problemen mee dat bij een kwart vol van de batterij hij bijna niets meer doet. daarom deze nog niet gekocht en een paranormal 250c heb aangeschaft, echter voor op het werk is de aegis(legend) een prima mod die tegen een stootje kan en je niet bang hoeft te zijn op beschadigingen als hij in je broekzak zit. Misschien toch maar aanschaffen..... op de bekende chinese site’s zijn ze voor weinig te verkrijgen. Bedankt Jim! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 1 hour ago, Madman said: Dit euvel heb ik al bij meerdere dual battery-mods ondervonden. Ook bij de IPV8, Smok Alien en de Wismec Predator. Mijn theorie is dat het aan dat koperen pinnetje ligt, dat tussen het deurtje en de batterijhouder zit. Lijkt of het soms geen contact maakt Bij dual-batterijmods zonder zo'n deurtje heb ik er namelijk nog nooit last van gehad ?, dat zou zomaar wel eens kunnen ... ik ga het in de gaten houden ! ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted June 20, 2018 Share Posted June 20, 2018 (edited) 25 minutes ago, qwebbel said: Nette review, ik heb de eerste versie, hiermee al een tijdje problemen mee dat bij een kwart vol van de batterij hij bijna niets meer doet. Ik kan je alvast stiekem vertellen, dat dat bij deze niet het geval is ? (overigens is het bij de 1e versie zo , dat wanneer de batterij bijna leeg is de mod automatisch minder 'power' gaat leveren .. wat ik mij heb laten vertellen is dat om de batterij te sparen .) Edited June 20, 2018 by Mtb Zuidwijk bijna toegevoegd, als batterij leeg is levert hij 0 vermogen .. lol 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 (edited) Er is inmiddels een upgrade uitgebracht voor de firmware.V1.1-0611 DOWNLOAD HIER (klik) Bij mij heeft het in ieder geval het 'backlight' probleempje opgelost ... al het 'IMPROVED' heb ik nog niet uit kunnen testen, heb hem net pas ge-upgrade . Edited June 27, 2018 by Mtb Zuidwijk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 27, 2018 Author Share Posted June 27, 2018 Improved battery life is wel een pluspunt met een nieuwe update. want deze mod trekt de batterijen veel sneller leeg dan mijn andere dual battery mods. En dan damp ik slechts op 40w. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 V1.2-0710 Is inmiddels ook alweer uitgebracht :KLIK 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted July 28, 2018 Share Posted July 28, 2018 15 hours ago, Mtb Zuidwijk said: V1.2-0710 Is inmiddels ook alweer uitgebracht :KLIK bedankt! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeGijs Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 Dacht laat ik ook eens updaten, maar het programmatje blijft "Failed to find device" roepen, iemand een idee wat ik verkeerd doe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwebbel Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 Heb je gedaan wat je moet doen om te updaten? 1.Remove the atomizer and battery from the device;2.Press “+” button and plug Micro USB into computer, then release the “+” button;3.Download the latest Aegis legend firmware, open and unpack the compressed file to OS/Windows Desktop, run/open Aegis Legend upgrade firmware by double clicking the executable file (.exe);4.Click “Start” Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeGijs Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 Ja zo heb ik het geprobeerd, zo staat het ook op hun site, maar dan krijg ik die foutmelding. Van de week maar eens verder prutsen, het is niet dat hij het nou niet doet :p 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 (edited) 18 minutes ago, DeGijs said: Ja zo heb ik het geprobeerd, zo staat het ook op hun site, maar dan krijg ik die foutmelding. Van de week maar eens verder prutsen, het is niet dat hij het nou niet doet ? Heb je de batterijen eruit gehaald ? (Zo nee, even doen ...) En vindt je computer de aangesloten Aegis ook niet ? (Vaak begeleid door een geluidje van de pc, als teken dat er 'iets' aangesloten is) Heel belangrijk is tevens op de + drukken voordat je de USB in de computer doe ! Zodra je hem heb aangesloten de + pas loslaten ! Doet hij het dan nog niet, check even of de kabel goed in de Aegis zit ! Mocht dit niet helpen, probeer je computer eens te rebooten en daarna nog een keer .. (Had ik bij mijn 2e Aegis ... na rebooten vond de computer hem ineens wel ...) (Bij mij is het batterijgebruik dankzij de update in ieder geval significant verbeterd !) Edited August 5, 2018 by Mtb Zuidwijk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchMrD Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 (edited) 7 minutes ago, Mtb Zuidwijk said: Heb je de batterijen eruit gehaald ? (Zo nee, even doen ...) En vindt je computer de aangesloten Aegis ook niet ? (Vaak begeleid door een geluidje van de pc, als teken dat er 'iets' aangesloten is) Heel belangrijk is tevens op de + drukken voordat je de USB in de computer doe ! Zodra je hem heb aangesloten de + pas loslaten ! Doet hij het dan nog niet, check even of de kabel goed in de Aegis zit ! Mocht dit niet helpen, probeer je computer eens te rebooten en daarna nog een keer .. (Had ik bij mijn 2e Aegis ... na rebooten vond de computer hem ineens wel ...) (Bij mij is het batterijgebruik dankzij de update in ieder geval significant verbeterd !) Zo heb ik het net ook gedaan fluitje van een cent, ben ook wel benieuwd of de batterijen ook echt langer meegaan nu, en ook maar gelijk de Aegis meegepakt met de update die heeft een iets andere handeling voor de update. Edited August 5, 2018 by DutchMrD 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 1 minute ago, DutchMrD said: Zo heb ik het net ook gedaan fluitje van een cent, ben wel benieuwd of de batterijen ook echt langer meegaan nu, en ook maar gelijk de Aegis meegepakt met de update die heeft een iets andere handeling voor de update. Je moet het ook niet zien als "Hij gaat nu een week mee" , maar ik merk dat ik er nu ongeveer 2 dagen mee kan doen (Maar ik heb dan wel meerdere mods in omloop ... , hoewel ik mijn Legend wel het meest beet heb << ADV ). Ik damp op 35 W ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchMrD Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 (edited) 3 minutes ago, Mtb Zuidwijk said: Je moet het ook niet zien als "Hij gaat nu een week mee" , maar ik merk dat ik er nu ongeveer 2 dagen mee kan doen (Maar ik heb dan wel meerdere mods in omloop ... , hoewel ik mijn Legend wel het meest beet heb << ADV ). Ik damp op 35 W ... m2 ik heb hem op het moment ook meer in handen dan de Aegis, en ook ik heb meerdere mods in de omloop lol........ Het zijn toch supermods vind ik kwa prijs/kwaliteit misschien wel mijn favo, ik hoop niet dat ze met nog 1 aankomen want dan MOET ik die ook hebben ha ha ......btw ik damp op 55 watt met een drop of zeus er op ? Edited August 5, 2018 by DutchMrD 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 (edited) 14 hours ago, DeGijs said: Ja zo heb ik het geprobeerd, zo staat het ook op hun site, maar dan krijg ik die foutmelding. Van de week maar eens verder prutsen, het is niet dat hij het nou niet doet ? Na download,met unrar of unzip updatebestand eerst uitpakken.Dan de rest doen. Edited August 6, 2018 by richard-V 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 He, deze heb ik helemaal gemist! Een dual bat 200watt shockproof, waterproof mod, dat is op mijn lijf geschreven! Die hadden ze mij moeten laten reviewen, wordt dat shockproof en waterproof tenminste in de praktijk getest. ? Ik zit nu alleen te kijken op de bekende verkoop sites hoe je deze tweede versie van het eerst model kunt onderscheiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mtb Zuidwijk Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 3 minutes ago, Raycoupe said: Ik zit nu alleen te kijken op de bekende verkoop sites hoe je deze tweede versie van het eerst model kunt onderscheiden. Simpel .. De eerste is 'gewoon' de Aegis, de tweede is de Aegis Legend .. (Of begrijp ik je verkeerd ? ?) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 1 minute ago, Mtb Zuidwijk said: Simpel .. De eerste is 'gewoon' de Aegis, de tweede is de Aegis Legend .. (Of begrijp ik je verkeerd ? ?) En die is nu met de laatste update behoorlijk legendarisch aan het worden 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 8 minutes ago, Raycoupe said: He, deze heb ik helemaal gemist! Een dual bat 200watt shockproof, waterproof mod, dat is op mijn lijf geschreven! Die hadden ze mij moeten laten reviewen, wordt dat shockproof en waterproof tenminste in de praktijk getest. ? Ik zit nu alleen te kijken op de bekende verkoop sites hoe je deze tweede versie van het eerst model kunt onderscheiden. De eerste is 100w, single 26650/18650, de legend is 200w, dual 18650.. Het is niet zo heel moeilijk.. ? Daarnaast is de Legend logischer wijs wat langer in de breedte om de twee batterijen kwijt te kunnen.. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 4 minutes ago, Mtb Zuidwijk said: Simpel .. De eerste is 'gewoon' de Aegis, de tweede is de Aegis Legend .. (Of begrijp ik je verkeerd ? ?) Ah kijk, dat was mij idd even ontgaan, zo simpel! 'k Zat giga prijsverschillen op de China sites, van nog geen 40 t/m 80 euro dus dacht even dat de goedkopen wellicht de eerste versie waren. 3 minutes ago, Dr.Smoke said: En die is nu met de laatste update behoorlijk legendarisch aan het worden Dat zegt mij niet veel, waar doel je op? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 6 minutes ago, Raycoupe said: Ah kijk, dat was mij idd even ontgaan, zo simpel! Dat zegt mij niet veel, waar doel je op? De originele firmware was nogal kwistig met energie , dat is met de laatste update opgelost 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeGijs Posted August 15, 2018 Share Posted August 15, 2018 Update over mijn update probleem: het is zojuist toch gelukt! Geen idee wat ik nu anders heb gedaan. Leuk is wel dat toen ik mijn batterijen er uit haalde deze op ongeveer 50% zaten, en na de update dezelfde batterijen volgens de mod op 75% zaten. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts