Jump to content

DVARW MTL V2 Styled

Alien Grey

Recommended Posts

Hier is mijn Youtube video review van de DVARW MTL V2 Styled atomizer van bij FT. Het is niet in het Nederlands omdat ik deze ook als review gebruik bij FT.

Zoals de meesten ondertussen wel weten betekend het woord "Styled" dat dit niet het origineel is. Een paar kleine aanpassingen maakten deze versie meer compatibel met de vele vervangstukken die je kunt bestellen bij FT. Niets vervelender dan vervangstukken kopen die dan blijken niet te passen. Dat is dan ook mijn bedoeling geweest van deze review om een paar antwoorden te geven op enkele vragen. Als er nog vragen zijn probeer ik deze zo goed mogelijk te beantwoorden hier op het forum of via mijn youtube kanaal.

Edited by Alien Grey
  • Like 6
  • Thanks 1

Je filmpje in het bericht start niet bij het begin, is dat bewust? Of heb je misschien per ongeluk de timecode meegegeven in je linkje?

23 minutes ago, Alien Grey said:

Hier is mijn Youtubbe video review van de DVARW MTL V2 Styled atomizer van bij FT.

Ik ben (als iemand die geen dwarv styled heeft en niet weet van de verschillen tussen de v1 en v2) bij een review vooral benieuwd naar hoe makkelijk/moeilijk het rebuilden en vullen is en ook in een vergelijk met andere MTL tanks (de draw/trek) met de diverse inserts :lach

18 minutes ago, Alien Grey said:

Een paar kleine aanpassingen maakten deze versie meer compatibel met de vele vervangstukken die je kunt bestellen bij FT. Niets vervelender dan vervangstukken kopen die dan blijken niet te passen. Dat is dan ook mijn bedoeling geweest van deze review om een paar antwoorden te geven op enkele vragen.

Welke vragen of problemen zijn dat?

• Like 1

1 hour ago, Alien Grey said:

Een paar kleine aanpassingen maakten deze versie meer compatibel met de vele vervangstukken die je kunt bestellen bij FT. Niets vervelender dan vervangstukken kopen die dan blijken niet te passen. Dat is dan ook mijn bedoeling geweest van deze review om een paar antwoorden te geven op enkele vragen.

Leuke video!

Ik kan uit je video niet opmaken op welke vragen je antwoord geeft en ook welke aanpassingen er nodig zijn om de vervangstukken passend te maken, komt in de video niet aan bod. Is dit wel de complete video?

en als laatste een tip (geen kritiek!) , probeer iets aan het geluid te doen, er zit wat bijgeluid op de achtergrond in

Edited by phtvs

Het probleem met DVARW MTL is dat de vervang tanken niet passen. Dat probleem is opgelost in deze versie waardoor het nu mogelijk is om de vervang tank van 3.5 ml, die bij het origineel niet kleiner dan 13.5 mm mag zijn, kan gebruiken. Geen idee of dit ook een probleem is met de 2 ml of 5 ml tank maar deze is dus wel compatibel met alle CopperVape vervangstukken.

Met deze video is het niet mijn bedoeling te tonen hoe je deze moet rebuilden of gebruiken. Ik ben geen eigenlijk geen Vape reviewer en laat dit dan ook liever aan zij die dit wel zijn.

Het probleem met het geluid kan ik niet oplossen. Waarschijnlijk een slechte capacitor in mijn tablet computer die te dicht bij microphone zit.

• Like 1

• 2 months later...

Ik vind het een superstrak "no nonsense" tankje.

Geen AFC, geen JFC, maar geen lekkages. Allemaal niet nodig als je zo'n tankje goed ontwerpt en bouwt.

Ondanks dat heeft 't veel mogelijkheden middels de airflow restridtors. Eenmaal de juiste gevonden, blijft ie waar die  is. Een altijd lekkende AFC is dan gewoon niet meer nodig.

Helaas alleen geen topfill maar de schroefdraden zijn zo "smuth" dat op z'n kop er weer op draaien geen enkel probleem oplevert.

Edited by balling
  • Like 1

Ik vind het een superstrak "no nonsense" tankje.
Geen AFC, geen JFC, maar geen lekkages. Allemaal niet nodig als je zo'n tankje goed ontwerpt en bouwt.
Ondanks dat heeft 't veel mogelijkheden middels de airflow restridtors. Eenmaal de juist gevonden, blijft ie waar die  is. Een altijd lekkende AFC is dan gewoon niet meer nodig.
Helaas alleen geen topfill maar de schroefdraden zijn zo "smuth" dat op z'n kop er weer op draaien geen enkel probleem oplevert.

Volledig mee eens :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

On 9-9-2018 at 20:27, Schroefje said:

Hoe is de smaak van de liquids in deze tank ? ik vindt bijv. de smaakjes bij skyline tegenvallen , is de smaak beter dan bij de skyline ?

Ik heb de Skyline niet. Ik kan ze wel vergelijken met de smaak van een KF Prime. De smaak is anders dan bij een KF Prime. De smaak is misscien iets minder maar lijkt mij zuiverder. Wat mij nu opvalt is dat de KF Prime een nasmaak heeft wat ik bij de DVARW MTL V2 niet heb.

Voor wie een DVARW MTL gebruikt en met het probleem zit dat hij wat lekt. Het probleem is de insulator van de plus pool. Je kunt dit vermijden door je coil en wick in een omgekeerde S te bouwen. Je kunt zien hoe ik hem bouw in de foto.

IMG_20180819_105934_zpstfh2gyjs.jpg

• Like 1
  • Thanks 1

6 hours ago, Alien Grey said:

Ik heb de Skyline niet. Ik kan ze wel vergelijken met de smaak van een KF Prime. De smaak is anders dan bij een KF Prime. De smaak is misscien iets minder maar lijkt mij zuiverder. Wat mij nu opvalt is dat de KF Prime een nasmaak heeft wat ik bij de DVARW MTL V2 niet heb.

Voor wie een DVARW MTL gebruikt en met het probleem zit dat hij wat lekt. Het probleem is de insulator van de plus pool. Je kunt dit vermijden door je coil en wick in een omgekeerde S te bouwen. Je kunt zien hoe ik hem bouw in de foto.

IMG_20180819_105934_zpstfh2gyjs.jpg

Ik zit te twijfelen tussen de berserker en deze , berserker heb ik en ben er heel tevreden mee  maar na veel goede revieuws twijfel ik tussen deze twee .. de smaak bij berserker is enorm goed en de strakke trekjes zijn ook top als deze net zo goed is dan wil ik voor een dvarw gaan . Ik zal nog even nadenken en overigens bedankt voor de info .

De DVARW MTL is nu een beetje mijn standaard. Als ik die door een of andere reden niet meer kan gebruiken dan koop ik direct een nieuwe. Tenzij iemand mij zegt dat hij iets beter gevonden heeft.

Of hij de beste qua smaak is weet ik niet maar hij is erg gemakkelijk qua gebruik en onderhoud. Ik damp meestal een flesje van 50ml voor ik die schoonmaak en een nieuwe wick en eventueel nieuwe coil plaats. Ik merk duidelijk het verschil hoe mijn coil en wick na 50ml er uit zien tussen mijn KF Prime en DVARW MTL. Met de DVARW MTL zou ik gerust nog een paar ml meer kunnen dampen.

Wat ik ook niet meer doe is schoonmaak product gebruiken. Ik gebruik zelfs geen warm water meer. Enkel wat afspoelen onder een lopende kraan en dan wat laten liggen in koud water. Na afdrogen de coil dry burnen of vervangen en een nieuwe wick plaatsen.

• Like 1

• 3 months later...

Ben erg enthousiast over de smaak. Voor mij nu de topper qua smaak.

1 Dvarw MTL 

2 Skyline 

3 Ares MTL

4 Amnit

Laatstgenoemde krijg ik gewoon niet echt goed hoewel verder prima lekvrij tankje. Blijft metaal smaakje hebben een de Nic schijnt zwaarder op m'n longen te vallen. Heeft wellicht wat met de airflow te maken. Hoe strakker de airflow hoe minder de smaak. Zelfde liquid in de Dvarw is uitstekend. 

Helemaal mee eens. Het gemak van de Dvarw heeft mij ondertussen de Skylines en Berserkers zo'n beetje doen vergeten. Een keer de juiste airflow insert erin en je hoeft daarna eigenlijk nooit meer iets in te stellen. Nieuw wickje is zo gedaan. Gewoon zo makkelijk en goed.

• Like 1

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

@teddy Ik heb ondertussen ook al de Coppervape DVARW 16 van bij FT. Die is zoals de DVARW MTL V2 makkelijk te bouwen. Een echte aanrader voor wie een kleine RTA zoekt. Door zijn compact formaat is hij uiterst geschikt om op lage wattage te dampen. Ik gebruik hem momenteel met een 1.18 Ohm, 6 wraps, 29 AWG Micro Coil op 8.7 Watt of 3.2V. De smaak is goed en de damp is minder warm vergeleken met de DVARW MTL V2. De AFC inserts kunnen net zoals bij de DVARW MTL V2 makkelijk verwisseld worden zonder de coil of wick te moeten verwijderen.

Ik heb ook nog een Ulton DVARW 16 en een DVARW MTL V2 met top fill kit besteld. Die zijn nog onderweg samen met twee glas tanks die ik ga proberen voor mijn DVARW MTL V2. Die glas tanks zouden de 3.5ml PC tank moeten vervangen. 

De draw mtl v2 ook in gebruik hier (wel de 2ml) maar heerlijk dingetje hoor, het grotere setje komt er ook nog bij zo tevreden dat ik ben.(btw geen lekkage probleem tot nog toe)

1.vapefly galaxy rdta (op de sqounker btw)

2.draw mtl v2

2.merlin mini met bubbleglas

3.berserker rda

Van wat ik momenteel in de roulatie heb , van mijn mtl verzameling ?

Edited by DutchMrD

15 hours ago, teddy said:

Okidoki, dan zal ik die 16mm versie in mijn wishlist laten staan.

Blijf ons op de hoogte houden é moat  ?

Een klein min puntje met de Coppervape DVARW 16 is dat de satin gray niet zo goed past bij mijn brushed stainless steel Pico collectie. Daarom heb ik ook een stainless steel Ulton DVARW 16 besteld. Ik laat wel iets weten als ik hem ontvangen en gebruikt heb.

• 2 weeks later...

Vandaag is mijn pakje geleverd. ?

Eerst de Steam Tuners top fill clone voor de DVARW MTL geprobeerd. Dat ziet er erg mooi uit maar ik ga die niet gebruiken. Als je nog nooit een DVARW MTL gezien hebt die lekt dan moet je zeker eens zo'n top fill proberen. Het werkt zoals ik al dacht precies het zelfde als mijn OBS T-VCT en heeft dus ook het zelfde probleem. Als je de e-liquid control met de drip tip verdraaid dan heb je kans dat je cotton vast komt te zitten en loopt je tankje leeg. Na een paar keer verdraaien had ik al prijs en heb ik besloten het niet te gebruiken.

Ik heb ook de glaasjes ontvangen en die passen perfect.

IMG_20190308_192541_zpsknhqgbnj.jpg

De glaasjes zijn 2 mm hoger dan het 3.5 ml PC buisje. Dit is geen probleem en kan nog goed vast geschroefd worden. Hiermee verhoog je ook het aantal ml in je tank van 3.5ml tot +/- 4ml. De glaasjes zijn dunner dan normaal maar lijken mij sterk genoeg om zonder problemen te gebruiken.

Het zijn deze glaasjes: Replacement Glass Tank for Coppervape NarTA/NarBA RDTA Atomizer (2-Pack)

Edited by Alien Grey
  • Like 3
  • Thanks 1

Ik begrijp iets niet goed wat de topfill tank betreft, waarom gebruikt men die chimney eigenlijk voor liquid control, met de bottomfill tanks hebben we die toch ook niet, en als men goed wickt is er geen kans op overstroming, toch? Waarom zou dit nu anders zijn met een topfill tank?

Op 1 van mijn Dvarw's gebruik ik al enkele maanden de PC Tank Kit (bottomfill), het "systeem" is het zelfde als bij de topfill, de chimney van deze tank schuift ook over de chimney-wall waarop eveneens de chimney-kap werd verwijderd (anders past het niet), van doorstroming of overstroming is hier eveneens geen sprake zolang je goed wickt.

Misschien moet ik zo'n topfill eens gebruiken en wat mee rommelen om het beter te begrijpen?

En merci voor de tip van die glaasjes, zou wel eens goed van pas kunnen komen ?

Bij een top fill moet je de wick holes kunnen sluiten anders loopt de tank leeg als je hem bovenaan opent om te vullen. De luchtdruk zorgt er voor dat je e-liquid wegloopt als je de tank bovenaan opent om dat de vacuum weg is.

Ik denk dat het probleem met de top fill eigenlijk meer een DVARW MTL V2 probleem is door de ovale (grotere) wick holes. Steam Tuners heeft die ontworpen voor de originele DVARW MTL en die heeft die ovale (grotere) wick holes niet en is de kans veel kleiner dat je cotton vast komt te zitten. Ik ga eens kijken of ik deze met de ronde wick holes kan vinden bij FT. Ik denk dat hiermee het probleem opgelost zal zijn.

Ik heb de complete kit gekocht. Als de top fill tank niet goed werkt heb ik toch nog een reserve deck. Nu moet je de complete set niet meer kopen want je kunt de deck al afzonderlijk kopen. Ik heb al gezocht bij FT naar een vervangstuk met de ronde wick holes maar ze hebben enkel deze met de ovale. Misschien lukt het ook als je met de liquid control de wick holes niet volledig open laat.

Ik probeer het later nog eens. Ik ben nu eerst bezig met m'n Ulton DVARW 16.

Misschien heb je ze ook gezien...

sedert gisteren zijn er 2 MTL Dvarw's bijgekomen op FT met tankinhoud van 4ml, deze hebben nog de oude chimney wall met ronde gaten zijn waarschijnlijk nog oude v1 versies, mogelijks komt er nog wat restjes van die wall's apart beschikbaar.

• Thanks 1