Jump to content

4 batterijen van 30a kan dat ?

Sakured

Recommended Posts

Er staat vast in de handleiding van de mod welke minimale specificaties de accu's moeten hebben. Accu's met een hogere Ampère rating (CDR) kunnen zonder problemen gebruikt worden omdat de mod alleen de hoeveelheid stroom uit de accu trekt die nodig is voor het ingestelde vermogen, niet de maximale stroom die de accu kan leveren.

Het is verstandig om altijd hetzelfde type accu's te gebruiken in een multi-accu mod en deze als set bij elkaar te houden. Voor meer info: https://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/batterijveiligheid/

Hier een suggestie van een ECF lid waar ik geen problemen in zie:

Upto to 230watts on the GX350 = 4 X Samsung 30Q 3000mah
Upto 219watts on the GX350 = 4 X Sony VTC6 3000mah
Upto 207watts on the GX350 = 4 X LG HG2 3000mah
Upto 288watts on the GX350 = 4 X Sony VTC5A 2500mah 25amp CDR
Upto 350watts on the GX350 = 4 X LG HB2, HB4, HB6 1500mah 30amp CDR

Of je echt op deze vermogens gaat dampen betwijfel ik maar deze suggestie volgen kan zeker geen kwaad.

31 minutes ago, Sakured said:

Hey thnx bobby  moet ik me hieraan houden of kan ik ervan afwijken ?

als ik er 4 haal van 30a is dus overkill en niet nodig ? 

Het is een goede suggestie en de genoemde accu's zijn kwaliteitsaccu's dus ik zou niet weten waarom je zou willen afwijken. Mocht je accu's met hogere rating uit het lijstje willen gebruiken dan nodig, kan het geen kwaad. Met 4x 30A accu's en totaal 6000 mAh zal je het lang genoeg uithouden voordat je de accu's moet wisselen.

Ik zou niet weten welke batterijen er nog meer zijn die 30A of meer kunnen leveren. Ik hoop voor je dat je geen trustfire, surefire etc bedoelt.

De aangeraden batterijen worden niet voor niks aangeraden en zijn allemaal goedkoop ook nog. Kijk op nkon.nl voor prijzen