Jim Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 (edited) AIOs', podsystems ze komen me de oren uit maar toch blijf ik ze gebruiken omdat ze zo makkelijk zijn, raar he. Nu heb ik de Aspire Spryte kit ter beschikking en gebruik ik nu al een dikke week continu. Aspire is een bekend merk met een goede reputatie en ook heel goed verkrijgbaar, deze kit kan je dus heel vlot verkrijgen in de EU als in China. Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen. Beginnen doe ik met een kort unboxing/presentatie filmpje: Toen ik deze review ging maken dacht ik van het zijn wel veel foto's voor zo een simpel toestel maar het is nu zo. Zie graag veel foto's en die vele foto's doen ook 50% van mijn werk als reviewer, in plaats van grote blokken geschreven tekst waar je zelf visueel moet gaan uitvissen wat men wil zeggen doe ik dat met foto's. Dit is de verpakking waar deze kit in komt: En buiten het toestel krijg je dit nog allemaal: - Handleiding en garantiekaartje - USB kabel (heel korte kabel) - 1.8ohm BVC coil en een 1.2ohm BVC coil - Reserve o-ringen en plug voor de tank En dit is dan het toestel, het lijkt wel de scheve toren van Pisa. De mod is vrij compact, de vierkante vorm is absoluut niet storend en ligt wel goed in de hand. USB poort zit onderaan, je kan laden en dampen samen als je wil. Maar met het bijgeleverde kabeltje van nog geen 30cm lang zal je dat niet kunnen. Een vrij grote en clicky vuurknop: Er zit een afsluitdop op het toestel, altijd handig om te voorkomen dat er vuil in de driptip komt te zitten. Je kan de dop tijdens het gebruik ook onderaan op het toestel klikken, maar dan kan je het toestel wel niet recht meer zetten omdat het dan steeds omvalt. Een platte maar brede driptip die wel aangenaam is. De pod trek je gewoon uit de batterij, zit er wel goed in. Telkens je de vuurknop indrukt zie je een ledje branden in de vuurknop, wel goed zichtbaar maar de foto laat het wel feller lijken dan het in het echt is. En dit is dan de tank, het toestel is geen podsystem maar een AIO toestel omdat je zelf de coils kan verwisselen. Je kan de lege tanks en coils dus apart kopen. Ik heb de TPD versie en dat is dus de 2ml versie, maar voor minder dan 5€ kan je wel in China bv. een lege niet TPD versie krijgen die 3.5ml inhoud heeft. Onderaan heb je de schroefdop waar je coil zit en de plug om de tank te vullen. De vulpoort is in tegenstelling tot andere podsystems en AIO's groot en moet je dus niet echt flesjes met een heel fijne mond of naaldflesjes gebruiken om de tank te vullen. Om een coil te plaatsen of wisselen schroef je de base los en daar schroef je dan de coil in. Dit toestel heeft regelbare airflow en dat is wel een heel handige functie. Dan de coils en hier krijg je in de verpakking twee types, een 1.8ohm BVC coil voor gewone nicotine en een 1.2ohm BVC coil voor nicsalt liquids. Ik zou zo niet kunnen zeggen wat het verschil is tussen beide of wat er specialer is aan de coil voor nicsalts tegen de gewone coil. De coils kan je apart kopen in een pakje van vijf stuks, zijn ook vrij goedkoop want kan je vinden onder de 10€ voor een pakje. Nog een handcheck om af te sluiten: Mijn bevindingen: - Toestel werkt naar behoren, heb het nu een dikke week in gebruik en vele tankjes leeg gedampt en heb niks te klagen over de werking van het toestel. - Smaak van de 1.2ohm BVC coils is goed, vergelijkbaar met een Nautilus tankje. - Airflow is regelbaar en dat is erg goed, bijna dicht is MTL en helemaal open net geen restricted DL. - De 650mAh batterij doet het goed met de 1.2ohm coils, als je enkel dit toestel de hele dag zou gebruiken ga je het geen ganse dag trekken maar dat lijkt me logisch. - Verbruik met de 1.2ohm coil valt heel goed mee, ik verbruik maximum een 3ml per dag. - Ondanks de rare vorm van het toestel ligt het wel goed in de hand, het lijkt misschien op foto ook groter dan het in werkelijkheid is. - Vrij goedkoop toestel en de reserve tanks en coils zijn ook niet duur en Aspire materiaal is wel goed verkrijgbaar. Puntjes die voor mij persoonlijk beter kunnen: - Bijgeleverde USB kabel is veel te kort, zeker als je de pass through functie wil gebruiken. Verder heb ik niks te muggenziften, ben tevreden van het toestel en gebruik het erg graag. Als zou ik in de toekomst wel is graag een Aspire toestel zien dat werkt zoals een echte podsystem, daarmee wil ik hebben met een auto draw functie en niet met een vuurknop die je telkens moet indrukken. Heb geen idee of het mogelijk is om een AIO toestel te ontwikkelen met een auto draw functie, ik wou dat ik slim genoeg was om zelf met dat idee te komen. Kan zijn dat het al bestaat maar ik heb het nog niet gezien. Edited September 13, 2018 by Jim 7 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 (edited) Wederom Jim, een geweldige Review, ik had em niet beter kunnen maken... 23 hours ago, Jim said: Heb geen idee of het mogelijk is om een AIO toestel te ontwikkelen met een auto draw functie, ik wou dat ik slim genoeg was om zelf met dat idee te komen. Kan zijn dat het al bestaat maar ik heb het nog niet gezien. Aan je slimheid hoef je niet te twijfelen, Jim..... (slime,slime,grabbel,grabbel) Om je vraag te beantwoorden - Ja het is mogelijk en Ja het bestaat al, - een voorbeeld ervan is de Envii Fitt - deze is uitgerust met zowel een Knop bediening als ook met een autodraw... dit activeer je door de vuurknop 3x achter elkaar in te drukken - de mode veranderd dan van Manueel naar autodraw.... Ik ga niet zeggen dat ie erg goed is.... Aspire heeft in een ver....ver verleden ook autodraw gehad, maar zag dat deze snel kapot konden gaan en zijn ze blijven steken op de knop bediening. (denk ik) weet niet meer welk machientje het was... maar dat is zeker 5 jaar geleden geweest... toen iedereen nog autodraw troep had.... De coils zijn al in gebruik ongeveer vanaf de begin periode dat Aspire tankjes begon te ontwikkelen, nog voordat ze met de Nautilus coils op de proppen kwamen, als ik me niet vergis... De coils zijn erg goed en in meerdere merken Tankjes en AIO's te gebruiken, waaronder de Joyetech eGrip v1 zonder scherm en de v1.2 egrip OLED 20w - ze passen ook nog in de eGrip OLED CL 30watt v1.3 - maar dan moet men wel de CS base ervoor gebruiken, die in deze versie eGrip nog wel past. In de eGrip VT past enkel de CL voetjes (base) en zijn exact gelijk aan de latere benaming ervoor - Ego One. En Aspire's gulden regel - If it aint broke Don't fix it .... - wordt met de komst van deze AIO (wat ik een betere benaming vindt dan dat het een Pod systeem zou zijn) weer eens bewezen... Aspire maakt erg goede produkten, vond ze niet altijd even mooi van ontwerp, maar ik ben ze door de jaren heen wel echt gaan waarderen en nu heb ik vrij veel spullen van Aspire in mijn collectie zitten. Oh en bedankt Jim.... Je gaat me weer geld kosten, want ik zat al even te twijfelen of ik deze erbij wilde hebben in mijn collectie, je review met de duidelijke foto's heeft me over de streep gehaald..Grrrr... Edited July 19, 2018 by Camikease 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 (edited) Vergeet ik er nog bij te vertellen, dat het verschil van de coils is dat je met de 1,2 Ohm coil meer Kick krijgt tov de 1,6 Ohm of de 1,8 Ohm coils... Ook geeft de 1,2 Ohm coil een meer warmere tot hetere damp dan dat je met de 1,8 Ohm (MTL) coils krijgt... die extra warmte heeft de NicSalts liquid nodig om goed tot zijn recht te komen... hoe meer warmte de NS Liquid krijgt, hoe sneller hij de Nic kan wegzetten in je bloedbaan... dat verschil merk je veel minder met de mainstream Nicotine's. Dus op de 1,2 Ohm en de 1,5 Ohm coil voel je dus inderdaad de kick van de NS liquids, die je met een coil vanaf 1,8 Ohm en hoger niet goed opmerkt.... Althans dat is mijn ervaring met de NS Liquids... bijv. de Aspire Gusto Mini gebruikt een 1,5 Ohm coil en geeft een aangename warme vape, maar is koeler dan de 1,2 Ohm coil. Bovendien was de BVC coil al te verkrijgen op 1,6 en 1,8 Ohm en hebben ze voor dit machientje en wellicht voor een volgende een nieuw type coil uitgebracht de 1,2 Ohm - doe er een groen lubbeltje omheen, bestempel em als zijnde NS liquids coils en de Hype is compleet. Daarom gaan die Amerikanen ook uit hun bol als ze NS Liquids dampen die veel hoger zijn dan de TPD versie met 20 mg - want de meeste gebruiken em met een SubOhm coil - dus dubbel de hitte 3-4 dubbel de snelheid van opname in het bloed.... Edited July 19, 2018 by Camikease 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 19, 2018 Author Share Posted July 19, 2018 Dat 1.2ohm coiltje doet het goed, zit er nu 7dagen in en heeft al dik 10ml nicsalt liquid verwerkt en smaakt nog goed. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 (edited) de meeste Aspire coils zijn erg goed... Je kunt ze ook heel lang gebruiken alvorens ze echt slecht beginnen te smaken... dat hebben de BDC coils (die het eerst in de CE-5 en Vivi Nova versie clearomizers gebruikt werden) , deze BVC serie, de Nautilus serie en de Atlantis/Triton serie al bewezen... en ook de speciale Plato coils gaan idioot lang mee.... vanuit de BDC series coils is deze BVC series coils gegroeid, exact dezelfde formfactor, echter een verticale coil ipv een horizontale coil. Ook de BDC coils zijn te gebruiken in de Sprythe, wat hem dus multfunctioneel maakt... echter zijn de BDC coils minder geschikt voor de dikkere liquids. de BDC coils zijn uitmate geschikt tot 70/30 PG/VG.... Edited July 19, 2018 by Camikease 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 On 18-7-2018 at 23:54, Jim said: Heb geen idee of het mogelijk is om een AIO toestel te ontwikkelen met een auto draw functie, ik wou dat ik slim genoeg was om zelf met dat idee te komen. Kan zijn dat het al bestaat maar ik heb het nog niet gezien. Ja, die is er al, de Aspire Breeze. Jammer genoeg heeft de opvolger Breeze 2 die functie dan weer niet....niet echt een vooruitgang. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 20, 2018 Author Share Posted July 20, 2018 6 minutes ago, L33ntje said: Ja, die is er al, de Aspire Breeze. Jammer genoeg heeft de opvolger Breeze 2 die functie dan weer niet....niet echt een vooruitgang. Bedoel je deze Breeze? dat is de eerste dacht ik. Heb die ook een tijdje gebruikt maar nooit een review van geschreven. Die werkt ook met een vuurknop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 1 minute ago, Jim said: Bedoel je deze Breeze? dat is de eerste dacht ik. Heb die ook een tijdje gebruikt maar nooit een review van geschreven. Die werkt ook met een vuurknop. Ja die. Maar naast de vuurknop kun je die dus ook gewoon zo gebruiken, zonder op het knopje te drukken. Probeer maar eens, als je hem nog hebt ? Grootste nadeel van dat toestel vind ik dat hij niet erg makkelijk te vullen is , zeker niet voor mensen met een beperking (waar hij regelmatig voor gekocht wordt ; ze steken erkaar aan in de zorg), en dat je tijdens het dampen de dop ergens moet zien te laten als je die wilt hergebruiken. Maar verder verhipte handig toestelletje. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dvarwlover Posted July 26, 2018 Share Posted July 26, 2018 Mooie review Jim, ga me er ook eentje aanschaffen. Ziet er erg goed uit en I like Aspire! ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 (edited) Ik twijfelde ook of ik deze wilde proberen.. heb destijds (3 jaar geleden alweer) ook die BVC coils en masse (bij een vivi nova) gekocht. En via deze manier kan ik ze eindelijk weer opmaken. Goede toevoegingen van jou @Camikease ook, waarvoor dank.. rond nic salts versus de klassieke nic vloeistof in combinatie met die coils! Dus tja, binnenkort deze eens bestellen.. voor op het werk.. hoge PG / lage VG (stealth dampen zonder veel zichtbare damp ;)). Edited August 19, 2018 by MrSmiley 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 19, 2018 Author Share Posted August 19, 2018 Ik heb er sinds verleden week een 3.5ml podje voor ontvangen van FT, dit maakt het weer wat aangenamer nu de inhoud van de pod bijna verdubbeld is. En het is nog goedkoop ook, je krijgt de lege pod en nog twee coils: https://m.fasttech.com/products/3008/10053849/9657014-authentic-aspire-spryte-aio-replacement-pod 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 (edited) Sinds 2 dagen de Spryte in gebruik. En inderdaad wow.. veel betere smaak met m'n oude 1.8 ohm BVC coils dan met destijds de K1 en Vivi Nova's. Vooral de extra AFC maakt dit (voor mij) net wat prettiger. Wel heb ik al 2 bevindingen: - batterij levensduur: ik damp regelmatig ermee en haal een uur of 2-3 per keer voordat ik mag laden (wel handig is dan de pass through functie, ik hang het apparaat aan m'n powerbank en damp rustig door!). - vullen tankje: het vullen gaat niet makkelijk.. de tip van m'n flesje is duidelijk te dik.. ik krijg regelmatig dat er onvoldoende lucht vrij blijft waardoor het "spilled".. en schoonmaken is onhandig ivm de positie van het kleine gaatje. M'n vloeistof is 50/50 dus dat zou niet het euvel moeten zijn. Maar met de grotere tank zal dat ook wel beter worden, 2 ml is zo op (AFC vrijwel open, lange hijsen nemen). In ieder geval een leuk dingetje! Edit: Net met een naald de tank bijgevuld.. dat werkt wel prima.. dus toch maar weer wat van die dingen bestellen.. ? Edited August 23, 2018 by MrSmiley 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 @Sub-Ωhm mag ook naar ongeregleerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts