papa_erwin Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 hallo, even weer een vraagje van mij ? voor de innokin proton kit die ik heb besteld heb ik 2 * 18650 batterijen nodig de keuze daarvoor is gevallen op de sony vtc5a, gelijk 4 besteld, 2 in gebruik en 2 om te laden. nu is mijn vraag welke van de onderstaande laders is de beste keuze en waarom juist die in vergelijking met de anderen? * XTAR VC2 Plus * XTAR VC4 * Nitecore D2 * Nitecore UM20 groetjes erwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 De betere staat er niet tussen. Voor mij is dat de OPUS BT-C 3100 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_erwin Posted July 22, 2018 Author Share Posted July 22, 2018 de laders die ik opgenoemd hebt die kwam ik qwa merk regelmatig tegen op het forum en die passen met aanschaf nog in mijn budget. heb me teveel laten gaan deze maand. innokin proton kit met scion 2 tank innokin ares mtl rta vapefly galaxies mtl rta 8 verschillende driptips (verslaving is geboren) 4 sony vtc5 batterijen 6 spoelen met verschillende diktes draad en wickmatteriaal de lader komt daar dus nog bij. heb me voorgenomen om met de lader onder de 20 euro te blijven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 6 minutes ago, papa_erwin said: de laders die ik opgenoemd hebt die kwam ik qwa merk regelmatig tegen op het forum en die passen met aanschaf nog in mijn budget. heb me teveel laten gaan deze maand. innokin proton kit met scion 2 tank innokin ares mtl rta vapefly galaxies mtl rta 8 verschillende driptips (verslaving is geboren) 4 sony vtc5 batterijen 6 spoelen met verschillende diktes draad en wickmatteriaal de lader komt daar dus nog bij. heb me voorgenomen om met de lader onder de 20 euro te blijven ? Verkeerde zuinigheid, nooit de lader tot ''sluitpost'' bombarderen 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damas Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 (edited) Ik heb een nitecore d2, doet wat 'ie moet doen maar als ik een nieuwe koop dan zou ik zeker voor een 4 versie gaan, ook het laden van je dual batterij set werkt in een 2 maar een 4 geeftje net wat meer ruimte. Volgens mij geeft de Opus wat meer info over je batterij, daar ontbreekt ook wel wat bij de nitecore maar hij diet wat hij moet doen en doet dat gewoon goed. En wat @Dr.Smoke zegt natuurlijk maar volgens mij, en wat ik heb gelezen daarover, zijn de door jou genoemde laders geen 'sluitpost' laders. Ik denk alleen dat je 2 te weinig zult vinden, zeker met een dual batt mod. Edited July 22, 2018 by Damas 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 ? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar misschien iets van je Augustus budget naar voren trekken, een lader koop je voor langere tijd, so choose wisely ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_erwin Posted July 22, 2018 Author Share Posted July 22, 2018 bedankt voor het advies, maar van wat ik begrepen heb, in verschillende posts hier op het forum is dat genoemde laders goed zijn, vandaar ook de vraag welke van de genoemde laders de betere keuze is Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_erwin Posted July 22, 2018 Author Share Posted July 22, 2018 @Sub-Ωhm je wil op dit moment ook niet in mijn portemonnee kijken, de bodem is in zicht haha 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 13 minutes ago, papa_erwin said: @Sub-Ωhm je wil op dit moment ook niet in mijn portemonnee kijken, de bodem is in zicht haha Mijn 8 Euri meer investering in de OPUS heeft mij meer opgeleverd door o.a. : Het onafhankelijk laden op 200-300-500-700 en 1000 mah. op alle 4 de slots. Het laden op slots 1+4 tot 2000mah. ideaal voor 26650 batty's Het meten van de interne weerstand (ideaal om setjes te paren) Bovendien is de OPUS uitgevoerd met ventilatie om de elektronica te koelen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 Ik heb / beschik over de Xtar (V2) Nitecore (D4) en Efest (6) , en eerlijk is eerlijk , ze doen allemaal wat ze moeten doen, maar één van mijn volgende aanschaffen wordt een betere lader, die onder andere ook de interne weerstand van de batterijen kan meten (want paren voorkomt duidelijk niet dat ze uiteindelijk heel erg uit elkaar gaan lopen). Het prijsverschil is ook weer niet zodanig dat je "genoegen: zou moeten nemen met "minder". Natuurlijk is mijn Xtar straks ook niet weg - mooi ladertje voor onderweg - maar hij is wel retetraag en voldoet inmiddels niet meer. Ik krijg de zes accu's die ik per dag verbruik niet tijdig opgeladen zonder af en toe een mod aan de tiet te moeten leggen. En je moet wel HEEL zeker zijn dat je niet veel meer gaat dampen dan je doet, wil je niet in elk geval de keuze maken voor een lader voor minimaal 4 accu's. Liefst ook een snelle. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 Ik heb ook een xtar v2 master, sinds eind vorig jaar, dacht ook lekker goedkoop uit te zijn, het ding werkt wel, maar regelmatig de laatste tijd stopt ie met laden vóór de batterijen vol zijn, niet schadelijk, wel irritant, hij laadt dan tot 4 volt en niet 4.2, m'n gereguleerde mods geven dan ook aan dat ze niet 100% vol zijn.Lader van de stroom, 5 seconden wachten, opnieuw aan de stroom en dan gaat ie wel weer vrolijk een half uurtje verder, dan zijn ze ook echt wel vol.M'n dampbudget voor volgende maand gaat naar een gyrfalcon, de xtar ga ik dan op t werk gebruiken.https://www.youtube.com/user/oomkobus 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 Is je netwerk adapter niet stuk? ik had dat probleem óók en heb een nieuwe xtar ( v4) gekocht, die had het zelfde tot ik de adapter verving. Nu werken ze allebei goed. 1 voor de 26650' en 1 voor de21700 's. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 22, 2018 Share Posted July 22, 2018 @papa_erwin, neem de raad van @Dr.Smoke maar aan, krijg je geen spijt van, is echte alles kunner.........een top lader !! De Opus BT-C3100 V2.2 is niet zo duur. Voor € 30,= is hij te krijgen bij Gearbest. https://www.gearbest.com/chargers/pp_174044.html?wid=1433363 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_erwin Posted July 22, 2018 Author Share Posted July 22, 2018 @Steamboy @Dr.Smoke ik ga jullie advies opvolgen, dan weet ik zeker dat het goed zit, bedankt voor het advies. past wel niet helemaal in mijn budget maar dan bezuinigen we de komende maand maar gewoon ergens anders op ?? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 [mention=2971]Steamboy[/mention] [mention=367]Dr.Smoke[/mention] ik ga jullie advies opvolgen, dan weet ik zeker dat het goed zit, bedankt voor het advies. past wel niet helemaal in mijn budget maar dan bezuinigen we de komende maand maar gewoon ergens anders op [emoji12][emoji12]Ik volg hierin...Mijn nitecore is tergend langzaam, en 1 van de 4 kontakten is defect.Ik heb de opus bij masquevapor besteld. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 (edited) @sabine, mijn Nitecore heeft ook een afgebroken schuifje, wanneer je overweegt om het weg te doen, wil ik hem wel van je overnemen. En inderdaad, t.o.v. de Opus, is de Nitecore zeer langzaam met laden..... Kijk, die van mij.......... Edited July 23, 2018 by Steamboy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 [mention=5039]sabine[/mention], mijn Nitecore heeft ook een afgebroken schuifje, wanneer je overweegt om het weg te doen, wil ik hem wel van je overnemen. En inderdaad, t.o.v. de Opus, is de Nitecore zeer langzaam met laden..... Kijk, die van mij.......... Die van mij lijkt een ander type (d4).De schuifjes zijn zowiezo verschillend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Volgens mij zijn de schuifjes exact hetzelfde........... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Volgens mij zijn de schuifjes exact hetzelfde........... Klopt, de contactpunten geven wel verschil.Ik ga de mijne wel nog als reserve houden, je weet maar nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTL damper Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 @Dr.Smoke Passen er in de Opus BT C3100 V2.2 ook 20700 en 21700 batterijen. En als dat niet zo is welke lader is dan het beste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 3 minutes ago, MTL damper said: Passen er in de Opus BT C3100 V2.2 ook 20700 en 21700 batterijen. https://www.fasttech.com/forums/2651400/t/2516992/20700-and-21700 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Voor de gebruiker is het wellicht makkelijk als batterijen snel weer opgeladen zijn en zover mogelijk, maar voor de batterijen zelve is het beter als ze langzaam worden opgeladen, niet tot de max geladen en niet maximaal tot de 3,2 volt ontladen worden. Meeste batterijen die wij als dampers gebruiken, zijn na een twee a driehonderd volledige laadcycli wel rijp voor de recyclage. Je hebt zelf invloed op de levensduur door je gebruik en manier van opladen. Zelf zet mijn lader altijd op de lage stand, dan worden de batterijen geladen met 150mA max en dat duurt idd de hele nacht. Nuttige functie op de Opus is de weergave van de interne weerstand van de batterij, zeer belangrijk in mods die op meerdere batterijen draaien. Helaas ontbreekt die functie op m'n Nitecore D4. Als ik er nu eentje moest aanschaffen, werd het de Opus. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
papa_erwin Posted July 23, 2018 Author Share Posted July 23, 2018 ik heb de Opus BT-C3100 V2.2 vannacht nog besteld op alie, daar was die het goedkoopste €27,10 en hij is vanmorgen al verzonden bedankt voor de adviezen allemaal 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benzoboss Posted August 7, 2018 Share Posted August 7, 2018 Allemaal chinese troep ?. Je kan ze ook gwn kopen in nederland voor een degelijke prijs bij www.nkon.nl of www.dampaccu.nl. Kheb zelf net de xtar vc2 gekocht bij hun voor 15€ en hij werkt super. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Hoezo allemaal Chinese troep ? Waar denk je dat die van Nkon vandaan komt ? Doe 's een gok.....? 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts