Jim Posted July 30, 2018 Share Posted July 30, 2018 (edited) Tube/pen AIO toestellen zijn er ondertussen in alle maten en gewichten maar grotendeels zijn ze bijna allemaal hetzelfde. Een tankje met een fabriekscoil, meestal een vuurknop aan de zijkant van de tube, een USB en klaar. De kit die ik nu laat zien heeft toch twee features die ik tot nu toe nog niet gezien had, kan zijn dat er iets soortgelijk bestaat maar ikzelf heb het nog niet gezien. Deze pen is niet langer dan de gemiddelde podsystem maar wel dikker natuurlijk, maar al bij al toch zeer klein en compact. VapeOnly is geen merk dat je vaak in de EU zal vinden maar in China bestellen zal wel op vele plaatsen gaan, hier bijvoorbeeld: Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen. Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een filmpje, hier kan je alles vrij goed bekijken. De verpakking: Ga niet alles benoemen, het lijkt me duidelijk op de foto wat er allemaal in het doosje zit. Het toestel lijkt heel erg op een toestel uit mijn beginjaren, dat was een klein Joyetech AIO pennetje dat ook maar 11cm lang was maar wel maar 19mm dik. Wel deze pen is nog ietsjes kleiner en heeft wel een diameter van 22mm. Een 1500mAh batterij, output volgens hun 15w. Het tankje zit vast op de batterij en heeft regelbare airflow, de driptip kan je helaas wel niet vervangen door je eigen driptip. Opzij heb je zoals bij de meeste AIO pennen een USB poort en een ledje zitten, dat is bij deze niet anders. En dan het deel dat voor mij dit toestel zo leuk maakt. Ik ben een tube mech liefhebber en vroeg me al een tijdje af wanneer er eens een merk zulke AIO pen ging uitbrengen met een vuurknop onderaan zoals een tube mech. Nogmaals het kan zijn dat het al ergens bestaat maar ik heb het nog niet gezien dus voor mij is het nieuw. Deze pen heeft dus een vuurknop onderaan die werkt en heel hard lijkt op de vuurknop van een tube mech, heel leuk wat mij betreft. Misschien niet iets voor het grote publiek of de echte starters maar daar kan ik me weinig van aantrekken en er is dan andere keuze genoeg voor die mensen, deze pen lijkt wel speciaal gemaakt voor mij en hoe ik graag damp. Om de pen aan/uit te zetten is het zoals bij de meeste andere gewoon 5x duwen op de vuurknop. Om aan het tankje en de coil te kunnen moet je bovenaan de topcap eerst induwen en dan losdraaien, zit toch iets van "kinderbeveiliging" op dus. Het tankje is niet gemaakt uit glas maar plastic en kan je helemaal uit de houder halen met coil en alles en zonder liquid te verliezen. Vaak heb je bij podsystems of andere AIO toestellen een een klein rubber plugje dat je moet losmaken om liquid bij te vullen, bij deze niet want het is een grote rubber plug en dus zonder moeite los te maken. Je krijgt twee coiltjes bij de kit, beide van 0.8ohm dat wel een goede combinatie is met de 1500mAh batterij. Sorry voor de twee niet zo scherpe foto's. Het zijn kleine coiltjes en zonder schroefdraad want alles aan deze tank werkt met o-ringen. Nog een handcheck. En ja deze pen hanteer is dus zoals ik mijn tube mechs hanteer, zelfde manier van gebruik. Mijn bevindingen: - Klein en compact toestel, iets dikker dan de gemiddelde podsystem maar zeker niet langer. - Ziet er nog wel OK uit. - Smaak is goed en zeker net zo goed als bijvoorbeeld mijn Aspire Spryte of Joyetech ego aio eco. - Ik gebruik hier gewoon mijn 20mg nicsalt liquids in en werkt perfect met die 50/50 liquids en kan zonder probleem chainvapen. - Regelbare airflow is ook altijd leuk, helemaal open is het een lichte restricted DL vape en bijna dicht een losse MTL vape. - 1500mAh batterij in combinatie met die 0.8ohm coil is goed, kan je veel langer dan je zou denken mee dampen. - Heeft wel één tot anderhalf uur nodig om op te laden als het volledig leeg is, maar dat is niet anders dan andere 1500mAh AIO pennen die ik al gezien heb. - Tankje is makkelijk te vullen, kan ook helemaal uit de houder gehaald worden om te reinigen of een andere coil te plaatsen en zo heb je weinig geknoei of gemors. Wat voor mij beter kon: - Heb maar één puntje van kritiek en dat is dat ik geen gebruik kan maken van mijn eigen 510 driptips. De driptip die op de tank zit is niet slecht ofzo maar ik gebruik gewoon graag mijn eigen tips. Heb dit toestel nu enkele dagen in gebruik en al vele tankjes en batterij leeg getrokken en heb bijna mijn andere podsystems niet aangeraakt. Het is gewoon die handeling van de vuurknop onderaan zoals bij een tube mech die dit toestel maakt voor mij persoonlijk. Bij een tube of AIO pen duw ik niet graag op een knop aan de zijkant want daar zoek ik steeds de knop onderaan. Heel tevreden van deze pen, is zowiezo een blijver gewoon omdat het anders is dan al de rest. Heb zelfs al een doosje coils en reservetank besteld. Edited September 13, 2018 by Jim 4 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 @Sub-Ωhm mag naar ongereguleerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts