Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lost Vape komt met een AIO pod system, de Orion, de Orion is voorzien van de nieuwe DNA Go chip, 40watt en Replay functie.

• Like 3
  • 3 weeks later...
Posted

Ik hoorde dat ie 400 puffs per pod zou doen en dat ze 6 euro p/st gaan kosten.

400 puffs is zo'n 15 sigaretten, dus dat wordt een dure aangelegenheid dan.

En ook nog eens minstens 60 dollar voor het apparaat.....damn. 

Ik had ook zin in deze, maar door de prijs gaat t m zeker niet worden.

Heb ook naar de iJoy VPC zitten kijken. Ook n aardig dingetje

• Like 1
Posted

Nah. Niet vergelijkbaar. En zophie is behoorlijk irritant aan het worden dus deze had ik afgezet.
Prijs van het apparaat van de orion zou nog wel gaan, want Todd zei dat ie echt wel duur aanvoelde, maar inderdaad €6 per pod is me te duur. €2 eigenlijk ook.

Posted
31 minutes ago, Starrie said:

maar inderdaad €6 per pod is me te duur. €2 eigenlijk ook

Ja...dat zou nog steeds uitkomen op een euro of 3-4 per dag, ex liquid en afschrijving op de mod.

Posted

Ik dacht te horen dat Todd langer met de pods deed dan vermoed (maar die dampt natuurlijk op meerdere apparaten door de dag/week/maand), zo'n vier weken of zoiets met een niet-coilkiller liquid.

Posted

Dit lijkt meer promotie, dan feit. Dna chip houdt het aantal puffs bij, dus als er veel afwijking in zou zitten, zouden ze wel aantallen noemen.

Posted

Ik geloof niet in langer meegaande coils, die bestaan niet. Bovendien is het maar een draadje en een watje dus dat mag gewoon niet duur zijn.

Posted

@Madman Achzo, ik had niet begrepen dat het gelimiteerd werd op puffs. Heb de vid van MikeVapes op de achtergrond laten draaien (dus niet met aandacht gekeken/geluisterd), die legt meer uit over aanpassingen via Escribe, zou fijn zijn als je daar die limiet kunt killen/aanpassen. Vierhonderd puffs is nogal zuinig, zeker als je met replay kunt werken i.c.m. laag vermogen met schone liquids.

Posted

nee, er is geen limiet, maar bij dna software zit ook ecigstats, waar je het aantal puffs kunt uitlezen

Als ze effectief 500/600/700 puffs per coil zouden halen, zouden ze dus wel expliciet erbij zeggen hoeveel.

Dat ze geen nummers noemen, zegt voor mij, dat ze het niet weten, niet gekeken hebben of vooral geen negatieve kritiek willen hebben.

• Like 1
Posted
3 minutes ago, Lennard015 said:

Zal deze ook voor nic salt zijn aangezien het een 0,5 coil is

Ik weet niet of de halve coil er iets mee van doen heeft :wink maar je kunt er vast liquid met nic salt in gebruiken.

• Like 1
Posted

Lijkt me een behoorlijk praktisch apparaat. En voor het eerst een pod system met een deugdelijke chip set. Als de pods niet zo duur waren had ik er zeker 1 overwogen. Hopen dat het apparaat aan slaat en het voor lost vape de moeite wordt om een rba pod te maken. Deze zijn voor zover ik van todd heb gehoord met geen mogelijkheid te herbouwen.

Posted

Wat mij betreft is deze Lost Vape ook vrij kostelijk.

Niet zo zeer de prijs van het toestel op zich, maar de pods en zeker de verkrijgbaarheid van de pods houden me tegen.

Lost Vape heeft niet de reputatie om goed hun extra's en after market parts aan te bieden.

De meeste webshops waar je dit toestel al kan bestellen bieden de lege pods nog niet aan, dus het kan goed zijn dat je de mod vlot kan kopen maar dat je moet zoeken en hopen om de lege pods ergens in stock te vinden.

Maar je mag het toestel eigenlijk niet afrekenen op de prijs.

Kan je het betalen zoveel te beter, is het teveel voor je dan zijn er honderden andere podsystems die wel goedkoop zijn.

Posted

Ik vond het vooral leuk om te zien dat zowel Mark als Mike super enthousiast zijn. Ik ben zeer benieuwd naar de real life ervaringen in elk geval. De DNA GO chip an sich lijkt wel erg goed voor pods (waarbij de opmerking van Mike dat hij vond dat er te weinig op de mod zelf is in te stellen en nieuwe gebruikers echt geen escribe gaan installeren voor een podsysteem ook wel valide was vond ik)

Posted
On 23-8-2018 at 22:04, TommyDiamond said:

Eat this!! :wink

Zo lang er in dat topic geen uitleg komt is het niets anders dan iemand die iets beweerd zonder enige onderbouwing. Dus tot er bewijs komt, of in ieder geval een inhoudelijke toelichting, is het niets anders dan een fabeltje. 

• 1 month later...
Posted

Ik heb de Lost Vape Orion nu bijna een maand in gebruik en ben er heel erg tevreden mee. In het begin is het even spelen met de wattage settings, want de default settings was iets te zwak voor mij. Ik heb er twee profielen bij gedaan die telkens 2 watt hoger liggen. 
De 0,5 Ohm pods zijn trouwens prima te gebruiken met de default settings. hoger in de wattages en je krijgt een verbrande smaak. Deze pods gebruik ik met een 50/50 liquid. Met de 0,25 Ohm pods is het zeker aan te raden om er twee profielen bij te nemen. De eerste pod met deze weerstand had ik met 12mg Macaraz gevuld.... ten eerste 12mg Macaraz is lang niet zo lekker als op 3mg en je coil/pod is zo op, maar dat wist ik van te voren. Bakery en custard achtige smaken is voor mij dus een no go in the Orion.

Daarna een lekkere fruitige nic salt op 10mg in een nieuwe 0,25 pod gedaan en deze gaat nog steeds mee, alhoewel de smaak nu echt minder begint te worden, maar je mag niet klagen als een pod zo lang meegaat.

De voorkeur voor mij is trouwens de 0,25 Ohm pod. Deze is ook prima mtl te dampen. Een tip die veel reviewers ook geven, zet de Replay modus aan! Je krijgt echt iedere keer dezelfde hit en een dry hit zal je niet meer hebben. 

De Orion en de pods zijn trouwens het meest betaalbaar bij Le Petit Vapoteur. In Nederland ook wel te verkrijgen, maar 8,90 of 13.90 voor een pakje pods is een groot verschil.

• Like 1
  • 2 months later...
Posted

Ik heb de orion gisteren aangeschaft. Het eerste wat ik ondervond was dat de pod zeer moeilijk te verwijderen was. Zat echt muurvast. Kreeg hem uiteindelijk los door met een mesje eronder te wrikken.
Toestel aangezet door 5 kliks op vuurknop. Dan 2 kliks om de batterijstatus te checken. Rood lampje dus aan de lader ermee. Dan begint het lampje dus zachtjes te knipperen. Maar na een minuut reeds groen klipperend lampje. Van de lader genomen en beetje gedampt. Na 10 hijsjes nog even de batterijstatus checken....opnieuw rood lampje. Terug aan de lader dus en deze keer voor langer. Opnieuw snel een groen knipperend lampje maar dit genegeerd en laten hangen. Na een uur werd het lampje blauwig en stopte met knipperen. Dan maar weer dampen en nu bij batterijstatus checken eerst voor een tiental pufs een blauw lampje. Daarna voor een 30 tal pufs een groen lampje, en ondertussen al aan het veranderen naar geel.
Is dit normaal? Vooral het zeer snel naar groen gaande lampje bij het opladen vind ik vreemd. Ik damp de 0,5 pod in de middelste setting, en deze ondertu#en in 'replay' modus gezet. Moet zeggen...wel een lekkere mtl ervaring. Voor een behoorlijke mtl moet je de airflow wel bijna helemaal dichtdraaien.

Verstuurd vanaf mijn Swift 2 X met Tapatalk

• 4 months later...
Guest Nilluz
Posted (edited)

Heb 2 Orions (DNA Go) in gebruik voor dagelijks gebruik (dus altijd een volle batterij ?)...

Gebruik eigenlijk alleen de 0,25 Ω pods, want betere damp (dual parallel build) en smaak doet echt niet onder voor de 0,50 Ω pods (al zijn die wel iets ‘liever’ voor je batterij). Dik tevreden over de DTL... lees overal ‘restrictive direct lung’, maar dat valt enorm mee! Trekt heel soepeltjes met de airflow geheel open. Las hiervoor dat de coils maar 400 pufs zouden meegaan, maar dat is ongeveer het aantal pufs dat je uit een volledig gevulde pod haalt... de levensduur is juist heel goed (ik moet ongeveer 2x per dag vullen en dan gaan de pods een week of 4 mee (daarna loopt de smaak en dampproductie teveel terug en is het tijd voor een nieuwe), dat zijn dus 28 dagen x ±400 pufs = ruim 11.000 pufs op één pod. Moet er wel bij zeggen dat ik een e-liquid damp met nauwelijks zoetstof (Millers Platinum American Tobacco), dus voor mij geen ‘caramel’ bakken op de coil ?, want dat verkort de levensduur behoorlijk...

E-Scribe is ook een feestje! Ik werk dagelijks met een PC, dus je hangt je Orion eraan, kunt de firmware updaten, settings uitbreiden (tot 5 powerprofielen), settings aanpassen (wattage, boost en warmte replay) en zelfs de kleur van de led is geheel vrij instelbaar. Je kunt zelfs een geheel nieuw profiel aanmaken voor de 1 Ω coils (van de Orion Q) als je graag een Kanthal coil hebt i.p.v. SS316L; dan kom je echter wel op MTL terecht... (airflow bijna helemaal dicht).

Ik damp altijd met de replay functie aan; kan ik mijn tankje leeg dampen zonder ooit een dry hit te krijgen (automatische trottle down als de weerstand van de coil oploopt vanuit de replay functie). De pods zijn inderdaad niet gelijmd, maar ultrasoon gelast (krijg je dus niet zonder geweld uit elkaar); heb wel een filmpje gezien van een Thaise kerel die met een pincetje en engelengeduld een nieuwe coil in het tankje zette, door de opening onder de driptip. Da’s dus zoiets als je gang behangen door de brievenbus ?..! Ik koop m’n pods dus gewoon (bij Le Petit Vapoteur, zag ik hier ook al voorbij komen), daar zijn ze een kleine €9 voor twee en bij deze levensduur valt dat dus wel mee (vind ik).

Ik ben helemaal dol op mijn Orions... ze zijn verschrikkelijk mooi (echt RVS, echte carbon paneeltjes) en perfect van afwerking, wegen -gezien hun formaat- best wel wat (degelijk dus). Ze doen in kwaliteit (smaak, damp) niet onder voor de Vaporesso Luxe box mod die ik eerst gebruikte... alleen past de Orion in het coinzakje van mijn jeans en paste de Vaporesso maar amper in mijn binnenzak(!)

Is een heel verhaal geworden, het lijkt wel een review hahaha

Edited by Nilluz
Posted

Ook ik heb sinds gisteren deze DNA Pod.

Wat een VERSCHRIKKELIJK goed apparaat! Ik heb mijn Svoemesto 5.2 al 24 uur niet aangeraakt dus de smaak is ook super in orde!

Mogelijk dat ik vandaag nog een back up aanschaf ☺️

Tevens las ik dat ze alweer met nieuwe kleurstellingen bezig zijn.

Guest Nilluz
Posted

@Pixelke Gaat het inmiddels beter met het laden van de Orion DNA..? Het is normaal dat bij de eerste keer laden het laadproces aanzienlijk langer duurt (als hij tenminste net als bij jou leeg is of zo goed als leeg); kan gemakkelijk tot 2 uur duren... Ook normaal is, dat gedurende de eerste tijd de LiPo batterij nog niet zijn volle capaciteit bereikt, da’s pas na een keer of 4-5 helemaal leeg gebruiken (als de Orion LED knipperend rood is) en weer volledig opladen. Het verdient aanbeveling om steeds de laadcyclus volledig te laten aflopen, d.w.z. wachten tot de LED uit is! Gedurende het laadproces blijft de LED rustig knipperen in de verschillende kleuren die corresponderen met de laadstatus en als de batterij vol is, gaat de LED uit.

Tot slot: De batterij-indicatie is -in tegenstelling tot de andere functies van het DNA bord- niet super nauwkeurig (bij gebruik een paar pufjes op blauw, dan snel naar groen en dan een hele poos op geel, maar klopt eigenlijk ook wel, want geel loopt van 70 tot 30% en dat is bijna de helft van je ‘batterij-leven’)... het is zoals het woord al zegt slechts een indicatie. Met een volle batterij kan ik het ongeveer een dag houden (en ik damp gedurende de hele dag), meestal moet ik dan ‘s avonds laden en zet ik m’n pod ondertussen over naar de andere Orion, die geladen ligt te wachten ?

5094AE46-CBA5-4AA3-B2A0-184B8680599C.jpeg