Jump to content

Laden bij hoge temperatuur Kroatie

Stekke

Recommended Posts

We zitten weer in Kroatie voor ons jaarlijks tripje. De tent staat in de zon en het is er dus super heet. De koelkast draait goed ik heb alleen beetje schrik voor mijn Xtar vc2 opladers met deze hitte. Ik lees dat ze temperature protection hebben. Dus ik heb ze eens ingestoken en ze worden wel warm. Zou ik ze laten insteken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Edited by tsiis
Titel verduidelijkt.

11 hours ago, Stekke said:

Ik krijg een no data found.

:mmm Misschien het forum via een mobiele browser ipv tapatalk bezoeken?

Kun je iets meer uitleggen wat warm wordt? De batterijen en/of de lader?

15 hours ago, Stekke said:

De tent staat in de zon en het is er dus super heet. De koelkast draait goed ik heb alleen beetje schrik voor mijn Xtar vc2 opladers met deze hitte

Batterijen mag je nooit in de zon leggen, en zeker niet bij hoge buitentemperatuur.
Er is buiten de tent toch wel een schaduwplek te vinden? Zo niet, dan even een parasol kopen.

:mmm Misschien het forum via een mobiele browser ipv tapatalk bezoeken?

Kun je iets meer uitleggen wat warm wordt? De batterijen en/of de lader?

Het zijn de laders zelf die warm worden, niet de batterijen. Tot nu draaien ze prima al gebruik ik nu meer de usb opladers van de mods zelf.

Batterijen mag je nooit in de zon leggen, en zeker niet bij hoge buitentemperatuur.
Er is buiten de tent toch wel een schaduwplek te vinden? Zo niet, dan even een parasol kopen.

Ja we hebben schaduw aan de tent. Krijg alleen alle stroomvoorzieningen in de tent niet buiten de tent.

Tot nu toe gaat het goed en in de namiddag hebben we minder zon op de tent dus dan alles opladen.

1 minute ago, Stekke said:

Het zijn de laders zelf die warm worden, niet de batterijen.

Dat is een goed teken, dat de batterij koel blijft tijdens het laden.

Waar wordt de lader warm, en gebruik je een goede usb oplader?

In het eerdere linkje wat ik je gaf zijn dit de bevindingen van lygte mbt waar en hoe de lader warm wordt (klik spoiler open):

Spoiler

Temp1383

M1: 24,8°C, M2: 24,7°C, M3: 27,4°C, HS1: 33,8°C
There is no doubt about where the heat generation is, but actual temperature shows that it is a insignificant heat generation.

Temp1382

(mocht je het niet kunnen zien, dan volg je deze link (met een mobiele browser) om naar je topic te gaan in de mobiele versie van het forum - tapatalk gebruiken geeft je niet alle opties van het forum: https://www.dampforum.nu/topic/42574-laden-bij-hoge-temperatuur-kroatie/)

• Like 1

@Stekke   Ik heb al heel lang niet meer gekampeerd, maar vroeger waren in de toiletruimtes van de campings altijd stopcontacten, waar je gerust gebruik van kon maken zonder angst te hebben dat iemand je spullen zou stelen.

Maar ik heb ook vaak e-sigs opgeladen in de auto, via het stopcontact in het dashboard.

Daartoe had ik bij dampaccu.nl  car adapter dingen gekocht.

• Like 1

De warmte op die foto’s is ook hoe ik het hier in de praktijk ervaar. Het stuk met het scherm wordt het warmste.

Het zal hier wel lukken om in de avond al mijn batterijen op te laden, was gisteren nog even in paniek [emoji12]

• Like 1