Jump to content

Vandyvape Berserker MTL starterset

Dvarwlover

Recommended Posts

Gisteren deze set besteld en vandaag ontvangen en uiteraard meteen gaan testen.

Heb de gunmetal kleur genomen omdat ik waarschijnlijk het tankje ook op andere mods wil gaan gebruiken en deze kleur bij zowat elke kleur mod zal matchen.

In eerste instantie wat mij opviel is dat het setje een stuk kleiner is dan ik had verwacht. Voor mij zelf zeker geen probleem en heeft zo ook weer zijn voordelen.

Het gaat makkelijk mee en ideaal om als stealthdampertje te gebruiken.

De set ziet er zeer degelijk gebouwd uit en ligt bijzonder goed in de hand. Over de oplaadtijd kan ik niet veel zeggen omdat hij al volledig opgeladen aangekomen is.

Op deze informatie zal ik nog terug komen. Verwacht zelf niet dat dit heel lang zal zijn aangezien er maar een 1100Mah accu in zit.

Inbegrepen in deze set: 1 x Berserker MTL tank (2ml) met 1.5ohm coil, 1 x Berserker Mod 1100Mah, 1 x QC usb kabel, gebruiksaanwijzing en garantiekaartje (geen NL), 1 x extra tankglaasje van 3.5ml, 1 x extra 1.5ohm coil, 1 x extra 1.8ohm coil, extra rubberen ringetjes en 1 x extra derlin drip top.

Over het liquidgebruik kan ik nog niet heel veel vertellen, maar zo op het eerste oog lijkt het gebruik overeen te komen met de gemiddelde MTL tank. Tot nu toe getest met 1.5ohm coil op 50/50 pg/vg @ 6mg nic. De smaak is goed tot zeer goed te noemen. Throathit is wat minder aanwezig. Maar simpel op te lossen door meer nic en/of pg in je base te gebruiken dan je normaal gewend bent, of door deze set te gaan gebruiken met nicsalts, waar deze set eigenlijk ook voor gemaakt is. Verwacht zelf als ik van 6mg nic naar 12mg nic ga dat de throathit wel goed gaat komen. Beetje nic meer of minder maakt ook niet zoveel uit, omdat nic absoluut niet zo verslavend en gevaarlijk is hoe het RIVM etc ons probeert wijs te maken. Inmiddels weten we gelukkig wel beter.

Set is te gebruiken in bypass mode en in constant voltage mode. Persoonlijk vind ik de bypass mode wat fijner omdat dit meer damp geeft. Maar de constant voltage mode is ook zeker niet verkeerd.

Mod gaat aan door 5 x snel te klikken op de vuurknop, uitzetten ook weer 5 x klikken. Wisselen tussen de 2 modes kan door de mod uit te zetten 5x klikken, dan de vuurknop 5 seconden inhouden totdat er een wit lampje gaat branden welke staat voor de bypass mode. Dan 5 x klikken en de mod staat aan in de bypass mode. Als je dan vervolgens de mod weer uitzet en weer op de vuurknop 5 seconden inhoudt dan krijg je een oranje lampje. Vervolgens weer 5 x op de vuurknop klikken en je dampt in de constant voltage mode.

Let op! Deze mod kun je dus niet gebruiken om zelf het voltage / wattage in te stellen. Daarvoor zou je het tankje op een andere mod moeten plaatsen. Op zich voelt het gewoon heel goed allemaal waardoor je de optie van voltage /wattage instellen niet eens mist.

Wat me opviel is dat alle onderdelen perfect naadloos op elkaar aansluiten en alles ook heel gemakkelijk weer uit elkaar te halen is zoals het ook hoort. Geen gepruttel, spitbacks, lekkages en dryhits tot nu toe meegemaakt. Ondanks ik geen fan ben van bijgeleverde gevormde/formaat drip tip moet ik zeggen dat ze beiden zeer fijn aan de lippen liggen. Maar je zou haast verwachten dat de drip tips die bij een MTL setje geleverd worden toch een stuk groter zouden zijn dan bijgeleverde. Ze lijken qua vorm meer op sub-ohm drip tips. Geen ramp verder, tankje is compatible met alle 510 drip tips waarvan genoeg mooie te vinden zijn.

Mijn bevindingen van de set tot nu toe:

- Zeker de moeite waard voor de € 39,95 die ik betaald heb in NL 

- Ideaal voor MTL dampers die eens een volledig nieuwe soort tank voor MTL willen ervaren van toch wel een topmerk in deze branche.

- In 10 kleuren te verkrijgen, voor iedereen wel een kleur erbij die hij/zij mooi vindt.

- Lekker klein formaat, waardoor makkelijk mee te nemen en om als stealthdampertje te gebruiken.

- Een smaak die goed tot zeer goed te noemen is.

- Goed en degelijk gebouwd en alles sluit naadloos aan op elkaar.

- Makkelijk alles in elkaar te zetten en ook uit elkaar te halen.

https://www.mr-joy.nl/nl/vandy-vape-berserker-mtl-starterset.html     € 39,95

Helaas ook nadelen maar zeker niet zoveel:

- 3.5 ml tankje dat bijgeleverd is geworden is in qua liquidcapaciteit in de breedte gerealiseerd. Als nadeel dat wanneer de set eens per ongeluk zou vallen dat geheid het glaasje meteen kapot is.

ze hadden dit beter in de hoogte kunnen aanpassen, zodat de dikte hetzelfde zou zijn als de set zelf.

- Usb oplaadpoort zit precies aan de andere kant van de vuurknop. Stom gemaakt omdat veel mensen toch onder het vapen daar met hun handen aan komen. Onderaan zou beter zijn.

Leuk detail om te weten. De bekende c14/16 occ coils van Justfog (1.2 en 1.6ohm) zijn in deze tank te gebruiken kwam ik achter. Ben dit gaan testen omdat ze verdomde veel op elkaar lijken.

Echter je moet de coils dan wel zeer vast draaien waardoor het 510 connectertje van de basetank iets naar onderen gaat wat me verder geen kwaad lijkt te kunnen want het functioneert verder.

Fijn is het dat er dus buiten de 1.5 en 1.8ohm coils van Berserker toch ook nog op 1.2 en 1.5ohm gedampt kan worden wat toch weer een andere smaak geeft. Smaakverschil tussen de Berserker coils en de occ coils van Justfog is min of meer gelijk op de prijs na ?

Mocht ik meer bevindingen tegen komen dan zal ik dat bij deze review bijvoegen.

Kort gezegd een musthave voor elke MTL damper.

Hoop dat jullie mijn eerste review voor het dampforum leuk vinden en er iets aan hebben.

20180814_164934_resized.jpg

20180814_165253_resized.jpg

20180814_170330_resized.jpg

Edited by VapeLimbo
  • Like 11
  • Thanks 2

Denk er aan dat je met nicsalt juist geen throathit hebt ! Die is primair voor mensen die best wat nicotine nodig hebben, maar de gier niet kunnen hebben. (Hoe ze al die jaren hebben kunnen roken is me dan vaak een raadsel, maar oké).

Mooie review. ?

Edited by L33ntje
  • Like 2

51 minutes ago, L33ntje said:

Denk er aan dat je met nicsalt juist geen throathit hebt !

Dat is niet zo, alleen de throathit wordt veel minder. 50mg nicsalt zou overeen komen met 18mg freebase nic, volgens de verhalen die ik her en der lees. Ook zou de smaak minder peperig zijn, maar ik denk dat veel mensen die smaak dan gaan missen. Degenen die ik vaak hoor dat ze nic gebruiken omdat ze anders de smaak te mat vinden, zouden met nicsalt hetzelfde kunnen ondervinden.

• Like 1

Voor mij persoonlijk zijn nicsalts perfect bij mijn podsystems en ook bij mijn MTL setups.

Damp veel liever nicsalts dan gewone hoge nicotine, heb niet graag die scherpe throathit van gewone hoge nicotine.

Goede Review!

• Like 1

21 minutes ago, Kurmit said:

Mooie review maar in nl gekocht en 3.5 ml inhoud... :zip

Ja het betreft dan ook het extra glaasje voor de tank. Denk dat dit wel toegestaan is in de TPD omdat het een optie is. De tank zelf wat er bij geleverd is, is 2ml

leuk omschreven 1e review...

heb je een linkje van de winkel waar je em gekocht hebt, wellicht willen meerdere mensen deze MTL setup uitproberen.

gewoon het linkje van de webshop/winkel in de review erbij plakken.

Om een setje/kit goed te kunnen omschrijven gebruik je em meestal langer dan een paar uur (een paar dagen wordt zeker aanbevolen voor alle ins en outs),

voordat je er een review overschrijft. maar het is een begin... en zeker geen slechte.

Leuk detail overigens dat je Justfog Q14 coils al geprobeert hebt, je zou de pluspool van een oude VV coil kunnen plaatsen in de Q14 coil,

waardoor deze een betere aansluiting maakt.

Edited by Camikease
  • Like 1
  • Thanks 1

3 minutes ago, Camikease said:

heb je een linkje van de winkel waar je em gekocht hebt, wellicht willen meerdere mensen deze MTL setup uitproberen.

gewoon het linkje van de webshop/winkel

In NL is hij bij e-wolk  op voorraad Link en bij dampfabriek.NL Link

8 hours ago, Camikease said:

leuk omschreven 1e review...

gewoon het linkje van de webshop/winkel in de review erbij plakken.

Om een setje/kit goed te kunnen omschrijven gebruik je em meestal langer dan een paar uur (een paar dagen wordt zeker aanbevolen voor alle ins en outs),

voordat je er een review overschrijft. maar het is een begin... en zeker geen slechte.

Leuk detail overigens dat je Justfog Q14 coils al geprobeert hebt, je zou de pluspool van een oude VV coil kunnen plaatsen in de Q14 coil,

waardoor deze een betere aansluiting maakt.

Bedankt ? handige informatie van de pluspool. Daar had ik niet eens bij stil gestaan.

De link van de webshop is erbij geplaatst.

En ja inderdaad had hem langer moeten gebruiken om een perfecte review te kunnen maken. Goede tip voor de volgende keer.

Eventuele nieuwe bevindingen zal ik aanvullen bij mijn review.

8 hours ago, K&H said:

In NL is hij bij e-wolk  op voorraad Link en bij dampfabriek.NL Link

https://www.mr-joy.nl/nl/vandy-vape-berserker-mtl-starterset.html

Ook meteen erbij gezet bij de review.

€ 39,95 is toch weer € 10,- goedkoper en voor 23.30 uur besteld de dag erna in huis, wel zo fijn ?

Edited by VapeLimbo
  • Like 1
  • Thanks 1

En aangezien de JustFog Q14 Coil past de Berserker MTL tank.. passen daarmee ook de Joyetech eGo One coils (en alle gelijken erin).. 

daarmee breidt je de coil range nog eens uit, met extra type's (als Ni200, Titanium, Kanthal) en zo past dan ook de Joyetech Ego One CLR coils die je zelf

steeds van een  nieuwe wick en coil kunt voorzien...  echter bij de Ego One coils zul je het voetje moeten aanpassen (platter maken) of omruilen met

een VV Pluspool - Overigens kun je de Ego One CLR coils ook zelf voorzien van je gewenste coils en draad type's, zowel horizontaal als vertikaal.

En zo bespaar je ook weer een beetje extra geld uit - doordat je niet constant nieuwe coils moet kopen.

Edited by Camikease
  • Thanks 2

8 minutes ago, Camikease said:

En aangezien de JustFog Q14 Coil past de Berserker MTL tank.. passen daarmee ook de Joyetech eGo One coils (en alle gelijken erin).. 

daarmee breidt je de coil range nog eens uit, met extra type's (als Ni200, Titanium, Kanthal) en zo past dan ook de Joyetech Ego One CLR coils die je zelf

steeds van een  nieuwe wick en coil kunt voorzien...  echter bij de Ego One coils zul je het voetje moeten aanpassen (platter maken) of omruilen met

een VV Pluspool - Overigens kun je de Ego One CLR coils ook zelf voorzien van je gewenste coils en draad type's, zowel horizontaal als vertikaal.

En zo bespaar je ook weer een beetje extra geld uit - doordat je niet constant nieuwe coils moet kopen.

En hoe zou je het voetje dan platter kunnen krijgen?

met een dremmel bijvoorbeeld....

en deze coils passen ook... zijn allemaal gebasseerd op de Joyetech Ego One coils: 3 stuks a 8,50

(ik denk dat je deze zelfs bij een Primera zou kunnen kopen, daar ZenSations vaak te vinden is bij de Primera, makkelijk voor als je snel coils nodig hebt)

zensations-star-coil-16-ohm-3pcs.jpg

https://www.mr-joy.nl/nl/zensations-star-coil-16-ohm-3pcs.html

ook hier dan net als de Q14 coils of de pluspool iets aanpassen, platter/dunner maken met een dremmel of oude pluspool van een Vandyvape (VV) coil erin.

Edited by Camikease
  • Thanks 1

On 15-8-2018 at 21:51, Camikease said:

Hallo,

De Joyetech eGo One coils (en alle gelijken erin) passen 100% niet in de Berseker. Deze coils hebben ten eerste een andere voet en je kan geen oude VV Pluspool erin plaatsen vermits de doormeter verschillend is, zowel van de dichting als van het voetje zelf. Ten tweede staat er aan de Joyetech eGo One coils een randje, net boven de onderste schroefdraad waardoor de coil niet in de schroefdraad kan draaien, hij gaat niet diep genoeg. Je kan deze rand een fractie van een mm kleiner maken met een slijpschijfje oid. Dan gaat hij erin en schroeft hij zich vast. Vervolgens dien je dan de onderzijde van de Joyetech eGo One coils vlak te maken (omwisselen tegen een oude VV coil lukt dus niet) , ook weeral mogelijk met een slijpsteentje, zodat de pool op de gelijke hoogte als de originele aansluit op de Plus-pool. Maar het grootste probleem stelt zich aan de bovenkant van de coil. Daar waar bij de originele VV coil ( en bij de JustFog Q14 Coil ) een dichting zit die moet aansluiten op de schouw is er bij de Joyetech eGo One coils enkel een groot gat waaromheen een dunne dichting loopt. Dit is dus niet aan te passen en indien je hem er zo in plaatst sijpelt de e-liquid in de schouw, met alle gevolgen vandien.

Ik heb dit alles zonet proefondervindelijk vastgesteld.

Dus enkel de originele coils (en eventueel de JustFog Q14 Coils , maar dit heb ik niet kunnen nagaan) zijn bruikbaar !

Groetjes,

Erwin

• Confused 1

De Joyetech eGo One coils moet ik nog gaan testen. De JustFog 14 series coils doen het in ieder geval op zeker en zelf nog veel beter dan de BSKR originele coils. Ik gebruik deze er nu enkel nog maar in. Heb helaas al 2 x een verbrande smaak gehad met twee verschillende BSKR originele coils. Toeval? Het kan maar hou het maar bij de JustFog coils. De smaak is nagenoeg gelijk, plus 30 stuks voor €20 bij ome Ali. Met ook nog als extraatje dat ze 1.2ohm hebben ? Enige aanpassing wat ik gedaan heb is het pluspooltje omgezet van de BSKR naar de JustFog (wat perfect past)

20180817_215459_resized.jpg

Edited by VapeLimbo
  • Like 3

6 hours ago, erwin59 said:

Vervolgens dien je dan de onderzijde van de Joyetech eGo One coils vlak te maken (omwisselen tegen een oude VV coil lukt dus niet)

kun je omschrijven waarom dat niet lukt ??

is de pluspool van de BSKR coil dik of te dun ??

want van de JF is die pluspool in principe te dun, voor de eGo One coil, maar eenmaal deze coil vast zit in de base maakt ie wel gewoon kontakt.

ook kun je eventueel de iets uitstekende plusdraad iets ombuigen door de sleuf heen, waardoor hij dan de pluspool netjes op zijn plek laat zitten, zonder dat

er sluiting gemaakt wordt...

en voor wat betreft de bovenkant van de Ego One coil... bij de eGrip v1.3 de eGrip OLED CL 30 watt, kreeg ik bij de kopjes een lubbeltje.. die je dan over t kopje

drukte, zodat de aansluiting op/met de dampschacht afgesloten werd... waarmee dan het lekken wat deze v1.3 serie in de beginfase hadden opgelost werden,

een dergelijk kapje kun je ook over de coil Ego 1 coil drukken en dan moet de BSKR tank weer netjes zijn afgesloten... maarja.. die kapjes werden niet bij

de eGo One tank meegeleverd... daar het top lubbelje zich vast drukte in de dubbelwandige dampschacht van de eGo One tanks...

Indien je het bovenste kapje van de BSKR coil los kunt halen, kun je ervoor kiezen dat kapje over de Ego One coil te drukken waarbij t lubbelen ringetje,

dan de afsluiting verzorgd... het top kapje van een oude JF coil kan wel losgemaakt worden en deze past gewoon over de bestaande aansluiting van de

Ego 1 coil, waarbij dan het lubbeltje ervoor zorgt dat de tank afgeloten wordt....

Een los tankje voor de BSKR staafmizer is nog niet te koop....dus ik wacht daar gemoedelijk op....

ik ga de BSKR set ervan echter niet kopen, daar ik al meer dan voldoende van dit type batterij houders heb.

Het tankje ervan wil ik wel kopen, al was t alleen maar om te testen welke type coils dit ding allemaal vreet....

Edited by Camikease
  • Like 1

Hallo,

17 hours ago, erwin59 said:

Vervolgens dien je dan de onderzijde van de Joyetech eGo One coils vlak te maken (omwisselen tegen die van een een oude VV coil lukt dus niet)

kun je omschrijven waarom dat niet lukt ??

is de pluspool van de BSKR coil dik of te dun ??

Dit lukt niet vermits de doormeter verschillend is, zowel van de dichting als van het voetje zelf, de pluspool van de BSKR coil is veel kleiner in diameter dan die van de Joyetech coil.

Verder staat er aan de Joyetech eGo One coils een randje, net boven de onderste schroefdraad, waardoor je de coil niet in de schroefdraad kan draaien; dit randje pakt net op de zijkant van de onderzijde van de BSKR. Je kan deze rand een fractie van een mm kleiner maken met een slijpschijfje oid. Dan gaat hij erin en schroeft hij zich vast. Veel geknoei echter en heel fijn slijpsel, zo dicht tegen de watten van de coil.....

Verder heb ik na enig opzoek en paswerk wel nog ontdekt dat de coils van de Eleaf GS Air2 tank (1,2 Ohm) er rechtstreeks in passen , je moet er enkel een vlakke originele VV Plus pool op plaatsen. Deze coils hun diameter is identiek aan de VandyVape coil, dus dat past naadloos en ze hebben eveneens geen opstaand randje. Ook de bovenkant is OK vermits de afsluiting van de schouw identiek is aan die van de de originele VV coil.

We komen er nog uit  !

Groetjes,

Erwin

• Like 2

2 hours ago, erwin59 said:

Verder heb ik na enig opzoek en paswerk wel nog ontdekt dat de coils van de Eleaf GS Air2 tank (1,2 Ohm) er rechtstreeks in passen

dat is vreemd, want de Eleaf GS (v1 of v2) coil heeft een smaller Base draad (is namelijk 510)... net zoals de Aspire BVC coil ook een 510 draad heeft.

de GS coil kan zonder problemen gebruik worden in de CS basevoet van de eGrip v1 (dit is een 510 schroefdraad),

maar niet in de Basevoet van de CL coils (eGo One base), omdat het schroefdraad dunner is. De coil ligt er dan gewoon los in...

de CS-basevoetjes werden gebruikt in de eGrip versie 1, 1.2 OLED 20w  - en is een 510 schroefdraad -

veel voetjes destijds waren een 510 schroefdraad,  zoals alle Kangertech coils voor de Protank, Aero tank, Evod, T3D, etc dat ook zijn. de  Justfog

de CL-basevoetjes werden gebruikt in de eGrip versie 1.3 CL OLED 30w en 1.4 VT serie - de CL-voet is niet anders dan de Ego One Basevoet.

Deze CL-voet hebben ze hernoemd naar Ego One, omdat ze met de Ego One series uitkwamen, de coils voor CL en Ego One zijn daarmee exact gelijk,

de JustFog Q14 en VandyVape BSKR coil zijn qua schroefdraad gelijk (want dat heeft VapeLimbo getest) daarmee zijn ze qua schroefdraad gelijk aan

de Ego One basevoet (cq CL-basevoet). Zowel de Justfog Q14 als de Ego One coils zijn groter dan het 510 draad van de CS coils en de Eleaf GS coils

die exact 510 draad hebben.b De BSKR coil kan ik helaas niet testen, want die heb ik niet, misschien gewoon een setje ervan aanschaffen om te kijken

of ze gebruikt kunnen worden in de Ego One ofwel CL voetjes.

maarja als jij zegt dat je de Eleaf GS coils daadwerkelijk in de BSKR tank gepast hebt zou dat betekenen dat de BSKR voet een 510 schroefdraad heeft,

en zou het kunnen het kunnen dat Vapelimbo het type van JustFog coil verkeerd heeft... want justFog heeft oudere een type coil die ook een

510 schroefdraad heeft en dat is de Justfog 1453 / Maxi V2 coils.

dus vraagje aan @VapeLimbo  - welk type coil heb je in de BSKR tank gebruik TYPE A of TYPE B ??

TYPE A justfog-1453-maxi-v2-coils-5-stuks.jpg    TYPE B     coils-voor-justfog-q-14-c14-p14-q16-en-p

TYPE A  = 510 schroefdraad

TYPE B  = Ego One (cq. CL-voet)

Mocht nu zo zijn dat VapeLimbo type A heeft geprobeerd veranderd natuurlijk het bovenstaande ik getypt heb behoorlijk...

en zou je dus theoretich en met enkele aanpassingen hier en daar alle coils die een 510 draad hebben kunnen gebruiken in de BSKR tank.

zo zou dan de Aspire BVC coils (alle versie's - ook de nieuwe 1,2Ohm) erin gebruikt kunnen gaan worden. en ben je relatief goedkoper uit qua aanschaf coils.

Edited by Camikease
  • Like 1

5 hours ago, Camikease said:

dat is vreemd, want de Eleaf GS (v1 of v2) coil heeft een smaller Base draad (is namelijk 510)... net zoals de Aspire BVC coil ook een 510 draad heeft.

de GS coil kan zonder problemen gebruik worden in de CS basevoet van de eGrip v1 (dit is een 510 schroefdraad),

maar niet in de Basevoet van de CL coils (eGo One base), omdat het schroefdraad dunner is. De coil ligt er dan gewoon los in...

de CS-basevoetjes werden gebruikt in de eGrip versie 1, 1.2 OLED 20w  - en is een 510 schroefdraad -

veel voetjes destijds waren een 510 schroefdraad,  zoals alle Kangertech coils voor de Protank, Aero tank, Evod, T3D, etc dat ook zijn. de  Justfog

de CL-basevoetjes werden gebruikt in de eGrip versie 1.3 CL OLED 30w en 1.4 VT serie - de CL-voet is niet anders dan de Ego One Basevoet.

Deze CL-voet hebben ze hernoemd naar Ego One, omdat ze met de Ego One series uitkwamen, de coils voor CL en Ego One zijn daarmee exact gelijk,

de JustFog Q14 en VandyVape BSKR coil zijn qua schroefdraad gelijk (want dat heeft VapeLimbo getest) daarmee zijn ze qua schroefdraad gelijk aan

de Ego One basevoet (cq CL-basevoet). Zowel de Justfog Q14 als de Ego One coils zijn groter dan het 510 draad van de CS coils en de Eleaf GS coils

die exact 510 draad hebben.b De BSKR coil kan ik helaas niet testen, want die heb ik niet, misschien gewoon een setje ervan aanschaffen om te kijken

of ze gebruikt kunnen worden in de Ego One ofwel CL voetjes.

maarja als jij zegt dat je de Eleaf GS coils daadwerkelijk in de BSKR tank gepast hebt zou dat betekenen dat de BSKR voet een 510 schroefdraad heeft,

en zou het kunnen het kunnen dat Vapelimbo het type van JustFog coil verkeerd heeft... want justFog heeft oudere een type coil die ook een

510 schroefdraad heeft en dat is de Justfog 1453 / Maxi V2 coils.

dus vraagje aan @VapeLimbo  - welk type coil heb je in de BSKR tank gebruik TYPE A of TYPE B ??

TYPE A justfog-1453-maxi-v2-coils-5-stuks.jpg    TYPE B     coils-voor-justfog-q-14-c14-p14-q16-en-p

TYPE A  = 510 schroefdraad

TYPE B  = Ego One (cq. CL-voet)

Mocht nu zo zijn dat VapeLimbo type A heeft geprobeerd veranderd natuurlijk het bovenstaande ik getypt heb behoorlijk...

en zou je dus theoretich en met enkele aanpassingen hier en daar alle coils die een 510 draad hebben kunnen gebruiken in de BSKR tank.

zo zou dan de Aspire BVC coils (alle versie's - ook de nieuwe 1,2Ohm) erin gebruikt kunnen gaan worden. en ben je relatief goedkoper uit qua aanschaf coils.

Hallo,

Begin volgende week ga ik ze er eens daadwerkelijk in passen, van zogauw het tankje leeg is, ik hou jullie wel op de hoogte  !!

Groetjes,

Erwin

5 hours ago, Camikease said:

5 minutes ago, erwin59 said:

Hallo,

Begin volgende week ga ik ze er eens daadwerkelijk in passen, van zogauw het tankje leeg is, ik hou jullie wel op de hoogte  !!

Groetjes,

Erwin

Ja, ben er weer ...

Het intrigeerde me wel wat en ben het gelijk gaan passen....je hebt gelijk : de diameter van de Eleaf GS Air coils is 0,7 mm kleiner dan die van de Joyetech EGO One Coils.... Deze passen dus niet in de Berseker !

De enige vervanger (tot nu toe) is dus de Justfog Q16 coil (en afgeleiden) !

Groetjes, en sorry voor het misverstand, volgende keer effectief passen en niet voorgaan op het oog, hi.....

Erwin

• Like 2

15 hours ago, Vaper69 said:

@erwin59 weet jij dan misschien ook al of er een RBA is die hier in past? 

de eGo One CLR past qua schroefdraad in de BSKR - maar schijnt niet optimaal af te sluiten in de tank...

dit gaat wel lukken als je het opzet rubbertje wat met de eGrip (v1.3) OLED CL 30 watt mee geleverd kreeg... of ze (nog) los te verkrijgen zijn durf ik niet te zeggen,

zal daar naar moeten zoeken, maar een topkap van een JustFog, is er makkelijk af te krijgen en die kun je dan als afsluitkapje gebruiken in de BSKR

bovenop de Ego One CLR coil. Daarmee heb je dan een (soort van) RBA in de BSKR zitten...

Om de Ego One coils vast gedraait te krijgen in de BSKR base, zul je de Pluspool dunner moeten maken, dat kan met een dremmel of grof schuurpapier,

P100 werkt goed... dit hoef je dan slechts eenmalig te doen, want je kunt die pluspool dan blijven gebruiken voor alle Ego One coils.

maak je gebruik van de Ego One CLR coils wordt het al helemaal makkelijk, want in het schroefdopje van de CLR coil zit een klein busje, die kun je eruit tikken

en dan er iets terug inzetten, de coil (met aangepaste Pluspool) in de base draaien, met de top kap erop geschroeft en het busje er losjes in...

dan de tank in elkaar zetten, zal het busje zich op de gezette hoogte nestelen in het topkapje... desgewenst kun je dan een rubber / silicoon ringentje

erbij gebruiken om er zeker van te zijn dat het netjes afsluit...

maar verreweg t makkelijkste zouden die topkap rubbertjes zijn... zoals je ziet op onderstaande foto....

base.png

En ik heb weer wat zitten klieren met een eGo One coil en was vergeten dat je het opstaande randje, wat in de weg zou zitten, er gewoon uit kunt peuteren...

dus dan wordt de coil al gelijk een stukje korter en hoef je miscchien niet eens de onderkant (cq Pluspool) weg te schuren ....

kwestie van passen en meten......wellicht dan het topkapje van een oude VV (BSKR) coil eruit wricken en in de eGo One coil te drukken....

dan lijkt mij t probleem makkelijker opgelost... maar nogmaals...- is een kwestie van passen en meten....

Overigens als je geen CLR coils hebt, de gewone eGo One coils zijn ook heel easy te re-coilen en te re-wicken....

En als je naar een Stenen Vapeshop gaat waar ze Proef sticks hebben liggen, krijg je of zitten er op de Proef stick van die siliconen beschermhoesjes

die zitten over de drip tip heen geschoven met een gaatje erin... die driptip beschermers zijn los te koop - kosten niet eens veel,

dan wel diegene zonder die dikke prop erin, maar daar kun je dan heel gemakkelijk een afsluit rubbertje voor een eGo One Coil van maken...

en is het afsluit probleem definitief opgelost...

deze dus.....

ce772482eaa4416edaf99a7e892cafac.jpg

Edited by Camikease
  • Like 2

• 1 month later...

Mijn ervaring na enkele weken zijn zeer wisselend en vrij negatief. 

De meegeleverde 1.2ohm coil gaf al na 1 dag een burnt coil met 70vg/30pg juice...

De meegeleverde 1.8ohm coil hield het een week uit met 50/50 juice nadat ik gelezen had dat deze voor 50/50 gemaakt was.

De bestelde extra coils van 1.8 Ohm hield de eerste het ook weer een week uit op 50/50 juice, de 2e een kleine week, en de 3e 2 dagen......

En ja ik prime de coils en laat ze zeker 30 minuten in de tank zitten. Ga de tip van de justfog coils maar even gebruiken, kijken of dat helpt.

In de tussentijd kom ik de dagen door met me trusty mate Inifinix Smok als ex-roker ? Deze pakt tot nu toe alles, 100% vg, 70/30, 50/50 zolang je de pod's nat houdt.