Guest Thijs1977 Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Hoi, Mijn collega heeft een melo3 van 4 ml en zoekt iets groters. Maar wil niet veel meer damp produceren dan de melo3 doet. Ook wil hij niet zelf gaan builden, dus met fabriekscoils. Is dat te krijgen? Mathijs
tsiis Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 @Thijs1977 Ik heb je vraag verhuisd naar het Hulp bij je keuze subforum.
Kurmit Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Voor veel tankjes kun je een zogeheten bubbelglaasje kopen om de inhoud te vergroten, is dat niet te krijgen ? Ik heb er zelf een aantal voor mijn smok tankjes en dat bevalt super , heb je zo 8 ml inhoud. En ander tankje kan altijd natuurlijk maar dat moet hij echt voor zichzelf kijken. Te veel smaken en keuzes al kan ikzelf de tfv12 prince met bubbelglas van harte aanbevelen !
Guest Thijs1977 Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Voor veel tankjes kun je een zogeheten bubbelglaasje kopen om de inhoud te vergroten, is dat niet te krijgen ? Ik heb er zelf een aantal voor mijn smok tankjes en dat bevalt super , heb je zo 8 ml inhoud. En ander tankje kan altijd natuurlijk maar dat moet hij echt voor zichzelf kijken. Te veel smaken en keuzes al kan ikzelf de tfv12 prince met bubbelglas van harte aanbevelen ! Die smok geeft teveel damp denk ik. Inhoud is wel aantrekkelijk.
PieterStorm Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 3 hours ago, Kurmit said: Voor veel tankjes kun je een zogeheten bubbelglaasje kopen om de inhoud te vergroten, is dat niet te krijgen ? Ik heb er zelf een aantal voor mijn smok tankjes en dat bevalt super , heb je zo 8 ml inhoud. En ander tankje kan altijd natuurlijk maar dat moet hij echt voor zichzelf kijken. Te veel smaken en keuzes al kan ikzelf de tfv12 prince met bubbelglas van harte aanbevelen ! Interessant. Ik heb zelf een Kayfun V5, inhoud 5 ml. Een clone, want origineel zijn die onbetaalbaar. Heb eens gezocht maar daarvoor hebben ze zoiets niet helaas. Of misschien toch wel?
TheRich Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 (edited) 6 minutes ago, PieterStorm said: Interessant. Ik heb zelf een Kayfun V5, inhoud 5 ml. Een clone, want origineel zijn die onbetaalbaar. Heb eens gezocht maar daarvoor hebben ze zoiets niet helaas. Of misschien toch wel? Jazeker: de 25 mm versie, ook een kloon.. 7 ml. Maar, geen fabriekscoils, dus deze suggesties gaan niet op https://www.fasttech.com/product/9630109-kf-5-2-styled-rta-rebuildable-tank-atomizer Edited August 16, 2018 by TheRich tiepvaut
PieterStorm Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Ik ben ook ergens een tank(je) tegengekomen waar 20 ml. dampvloeistof in kan. Dat zou wat zijn. Dan kon ik een week vooruit. 1
PieterStorm Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 1 minute ago, TheRich said: Jazeker: de 25 mm verzie, ook een kloon.. 7 ml. Maar, geen fabriekscoils, dus deze suggesties gaan niet op https://www.fasttech.com/product/9630109-kf-5-2-styled-rta-rebuildable-tank-atomizer Oh, dat wist ik niet. Ziet er goed uit. Dankuwel voor de link. Ik ben van plan om die grotere Pico versie erbij te kopen, daar zou die op moeten passen. 1
L33ntje Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 8 minutes ago, PieterStorm said: Ik ben ook ergens een tank(je) tegengekomen waar 20 ml. dampvloeistof in kan. Dat zou wat zijn. Dan kon ik een week vooruit. Dat is de Digiflavor Titan ; 24 ml. Heb je echter ook wel een gigantische mod voor nodig. En het is een zelfbouwer. Maar of hij nou ook echt lekker dampt ? Mwah...kan het me niet echt voorstellen. 1
PieterStorm Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 1 minute ago, L33ntje said: Dat is de Digiflavor Titan ; 24 ml. Heb je echter ook wel een gigantische mod voor nodig. En het is een zelfbouwer. Maar of hij nou ook echt lekker dampt ? Mwah...kan het me niet echt voorstellen. 24 ml.? Dat is bijna een borrelglas vol. Doorsnee 41 mm. Nee, dat gaat me echt te ver.
L33ntje Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Er zijn best aardig wat tanks te krijgem net een inhoud van vier ml (al houdt het meestal rond de 6-hooguit 8 wel op) , maar dat zijn eigenlijk vrijwel allemaal zelfbouwers. En ja, die geven allemaal veel damp. Als je weinig damp wilt (en "dus" een mtl - damper ??) is een dergelijk reservoier eigenlijk minder van belang ; er zijn elfs maar weinig mensen - zoals ik - die meer dan twee keer per dag een 4ml- mtl-tank hoeven te vullen. De grootste die ik ken op dat gebied is de Nautilus, met officieel 5, maar als je je best doet en voorzichtig schenkt bijna 6 ml inhoud. Een eventuele mogelijk alternatief zou nog zijn een squonker (8ml) met een mtl-drippertje er op, maar dan zit je weer op het zelfbouwen. Tanks met fabriekscoils, zeker die die niet zo veel damp maken, zijn nu eenmaal niet gebouwd op grote inhoud. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Grote tanks vind je daar waar enorme hoeveelheden liquid door het ding zakken, en dat is nu eenmaal bij lage vermogens en dus grote wolken.
Kurmit Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Tja wat is veel damp, met DL is t al snel een wolkje Een prince met Q4 coil (0.4 ohm) kan prima op 50 of 60 watt met lucht half dicht gedraaid. Doe daar een 50/50 mix in en je hebt vrij normale wolkjes. Geen grote clouds vind ik, beetje als gewoon roken. En met die inhoud kun je normaal wel dagje doen als je geen chain vaper bent. Maar goed het blijft iets heel persoonlijks natuurlijk.
L33ntje Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 54 minutes ago, Kurmit said: Tja wat is veel damp, met DL is t al snel een wolkje Een prince met Q4 coil (0.4 ohm) kan prima op 50 of 60 watt met lucht half dicht gedraaid. Doe daar een 50/50 mix in en je hebt vrij normale wolkjes. Geen grote clouds vind ik, beetje als gewoon roken. En met die inhoud kun je normaal wel dagje doen als je geen chain vaper bent. Maar goed het blijft iets heel persoonlijks natuurlijk. Het is vaak een beetje lastig in te schatten wat echt kettingdampen is als je het zelf niet doet. Er zijn mensen die een pakje sigaretten per dag a 20 stuks al Kettingroken noemen. Voor mij was dat zeg maar rondom het ontbijt. Ik rookte -op een vrije dag- zo'n 75 sigaretten per dag (omdat ik shag rookte, die branden niet zo snel en die moet je draaien, anders waren het er makkelijk honderd. En ja, dat betekent inderdaad dat je vrijwel constant met een sigaret in de hals zit. En dat doe ik nu met dampen ook. Ik damp grootdeels restricted dl (single coil, op 25-30 watt, en ongeveer 1/4 mtl op 15 watt. Ongeveer 30-40ml totaal per dag. Dát is kettingdampen. Letterlijk de ene met de andere aansteken bij sigaretten (vandaar de ketting), en geen herkenbare pauzes bij dampen. Zou ik uitsluitend op 60 watt dampen met een kanon als de Smok, dan haal ik vermoedelijk de 100 ml wel. 8 ml is dus nog geen 10% van 'kettingdampen'. Eigenlijk is dat eerder beschaafd spaarzaam dampen. Equivalent van tien sigaretjes hooguit. Ik ken eerlijk gezegd maar weinig dl-dampers die zo weinig ml dampen per dag. 20-30 is toch wel een redelijk realistische doorsnee. Als je geen chainvaper bent..... Tja, dan kun je ook wel een week met een melo III ;-). Maar voor de doorsnee damper is het equivalent van 1 pakje per dag toch wel ongeveer het gemiddelde, en nog lang geen kettingdampen dus. Hoeveel ml dat is hangt dus sterk van het apparaat af, en daar hoort een smok op geen enkele manier met geen enkele coil bij de zuinige tanks ? 1
Kurmit Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Geloof ook niet dat de TS om een zuinige tank vroeg toch ? Maar goed op mn werk doe ik hele (werk)dag met 1 prince tankje vol. Als je alleen in je pauzes vaped gaat dat dus prima in mijn geval ! Het blijft gewoon iets persoonlijks een nieuwe tank
L33ntje Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 19 minutes ago, Kurmit said: Geloof ook niet dat de TS om een zuinige tank vroeg toch ? Maar goed op mn werk doe ik hele (werk)dag met 1 prince tankje vol. Als je alleen in je pauzes vaped gaat dat dus prima in mijn geval ! Het blijft gewoon iets persoonlijks een nieuwe tank Nee, hij vroeg om een grote vulling /tankinhoud als ik de rest van het topic een beetje begrepen heb. Zit een beetje tussendoor te forum, niet echt geconcentreerd ? Als je alleen in pauzes dampt en acht per dag werkt, scheelt dat uiteraard bakken. Het ging mij meer om het punt dat de grote tanks DIE er zijn, in de regel ook gewoon eigenlijk ontworpen/gemaakt zijn voor groter verbruik. Dan heeft een grotere inhoud niet echt winst. Schiet me trouwens ineens te binnen dat de ijust S ook een grotere inhoud heeft dan de melo, maar de zelfde coils gebruikt. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn. Alleen als ts de tank op een Pico wil schroeven, zal het lastig worden.
Ome Droogmole Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 (edited) Svoe mesto heeft voor de kayfun v5 een rvs tank gemaakt die de inhoud vergroot naar 6ml. Weet alleen niet of deze ook gecloont is of dat de originele op een cloon past https://shop.svoemesto.de/ersatzteile-zubehoer/kayfun-5/kayfun-5-steel-tank-rounded.html Edited August 17, 2018 by Ome Droogmole Typ fout
Madman Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Krijg je die niet met iedere kloon erbij dan? Bij de coppervape en de sxk ziet ie er gewoon bij in ieder geval.
Ome Droogmole Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 Dat zou best kunnen. Bij het origineel zit hij in ieder geval niet. K heb hem er toen zelf bij gekocht. Verbaasd me eigenlijk dat svoe mesto hem nog steeds maakt. De tank past overigens ook op de prime als je de extension kit erbij koopt. Kom je op 5ml uit. Omdat de chimney dikker wordt vanwege het verleng stuk.
Guest UGL211211 Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 Ik houd het met mijn JoyEtech Penguin SE met 8,8 mL tankje gerust een paar dagen vol zonder te hervullen. Bijkomend voordeel (persoonlijk!) is dat de Penguin lekker in de hand ligt, makkelijk te vullen is en niet lekt (met de originele Atopack). Het tankje: De complete unit: Meer info hier: http://www.joyetech.com/product/atopack-penguin-se/ Greetz, Jan
Marianna Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 On 16-8-2018 at 17:52, L33ntje said: Ongeveer 30-40ml totaal per dag. Dát is kettingdampen. Hmmm,... dan ben ik nooit een kettingroker geweest en nu ook geen kettingdamper, want ik damp nog steeds niet als ik op de fiets zit of als ik in een winkel ben of als ik beide handen nodig heb tijdens het klussen, dus niet achter de naaimachine, en niet tijdens het slapen, noch tijdens het douchen, noch tijdens het aankleden, noch tijdens het opmaken van de bedden, noch tijdens het stofzuigen, noch tijdens het ramenlappen, noch tijdens het koken, noch tijdens de afwas, noch tijdens het afdrogen, enz. En ik typ met 10 vingers tegelijk, dus lastig om dan tegelijkertijd te dampen. Dan zou ik terug moeten naar de antieke eGo-T of de cigalikes. Maar dat ga ik niet doen, dus ik ben geen kettingdamper en ik was geen kettingroker 2
Stekke Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 Hmmm,... dan ben ik nooit een kettingroker geweest en nu ook geen kettingdamper, want ik damp nog steeds niet als ik op de fiets zit of als ik in een winkel ben of als ik beide handen nodig heb tijdens het klussen, dus niet achter de naaimachine, en niet tijdens het slapen, noch tijdens het douchen, noch tijdens het aankleden, noch tijdens het opmaken van de bedden, noch tijdens het stofzuigen, noch tijdens het ramenlappen, noch tijdens het koken, noch tijdens de afwas, noch tijdens het afdrogen, enz. En ik typ met 10 vingers tegelijk, dus lastig om dan tegelijkertijd te dampen. Dan zou ik terug moeten naar de antieke eGo-T of de cigalikes. Maar dat ga ik niet doen, dus ik ben geen kettingdamper en ik was geen kettingroker Ducktape [emoji28]Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recommended Posts