Guest UGL200628 Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Heeft iemand al ervaring met de aanschaf van een JUUL. Het lijkt me leuk om zo'n ding er voor de heb bij te hebben, maar waar haal ik die? Waar hebben jullie hem gekocht?
Dvarwlover Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Geen ervaring ermee maar op AliExpress het goedkoopste voor €17,43 5-17 dagen levertijd. De 1ml liquidcapaciteit is wat aan de lage kant, anders had ik er ook wel eentje voor erbij gepakt. Worden tevens 4 pods bijgeleverd. https://nl.aliexpress.com/item/Mini-Waterpijp-Vaporizer-Kit-zakformaat-Kast-e-Sigaret-met-4-stuks-1-0-ml-Keramische-Spoel/32910548238.html 1
frans_2 Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Alles na .html in de link mag weg: https://nl.aliexpress.com/item/Mini-Waterpijp-Vaporizer-Kit-zakformaat-Kast-e-Sigaret-met-4-stuks-1-0-ml-Keramische-Spoel/32910548238.html ? 1 1
Jim Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Is er een reden dat je juist een JUUL wil hebben en geen andere podsystem? Zie zelf geen voordeel van een juul tegen een ander toestel, enkel maar nadelen om eerlijk te zijn. De smaken zijn erg basic, de batterij heeft maar de helft capaciteit van een ander toestel, en het toestel en de pods zijn moeilijk te krijgen.
L33ntje Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Van alle podsystemen is de JUUL wel de laatste die ik zou willen, al is het maar vanwege het negatieve imago, de achterlijk hoge nicotineconcentraties die er in zitten en het feit dat ze vooral populair zijn onder minderjarigen in Amerika. Er zijn meer dan genoeg uitstekende podsystemen te krijgen, dus dit ding zou ik lekker links laten liggen.
Guest UGL200628 Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 (edited) 16 hours ago, Jim said: Is er een reden dat je juist een JUUL wil hebben en geen andere podsystem? Zie zelf geen voordeel van een juul tegen een ander toestel, enkel maar nadelen om eerlijk te zijn. De smaken zijn erg basic, de batterij heeft maar de helft capaciteit van een ander toestel, en het toestel en de pods zijn moeilijk te krijgen. Eigenlijk is het helemaal niks voor mij, ik heb alles al wat mijn hartje begeert en een pod-systeem zou het laatste moeten zijn wat ik koop. De reden dat ik toch een JUUL wil hebben is met name nieuwsgierigheid waarom dit ding zo populair is. Ik help nogal veel mensen van het roken af door ze om te praten naar dampen. In dat soort gevallen moet je populaire devices as de JUUL zeker niet negeren. Tenminste niet als ik zelf nog niet weet hoe goed of slecht dit ding is. De reden welke je opgeeft dat het ding lastig te krijgen zijn wringt een beetje. Dit is een van de meest populaire en in omloop zijnde POD, de reden dat ie hier niet is heeft te maken met onze domme regelgeving. Batterijcapaciteit is altijd recht evenredig met de grootte. Maar ik ben wel nieuwsgierig welke POD jij dan aan zou raden. weet je zo eentje welke ik zou kunnen vergelijken? 15 hours ago, L33ntje said: Van alle podsystemen is de JUUL wel de laatste die ik zou willen, al is het maar vanwege het negatieve imago, de achterlijk hoge nicotineconcentraties die er in zitten en het feit dat ze vooral populair zijn onder minderjarigen in Amerika. Er zijn meer dan genoeg uitstekende podsystemen te krijgen, dus dit ding zou ik lekker links laten liggen. Podsystemen gebruiken zeer weinig vermogen, ze hebben minuscule coils. Om toch een goede throathit te geven moet daar nu eenmaal meer nicotine in. De cigalikes van vroeger waren ook al hoog. Mijn theorie is dat de minst ongezonde damp een damp is met zoveel mogelijk nicotine. Je hebt hierdoor een snellere verzadiging van je nicotine behoefte, ergo je dampt minder. De negatieve image komt vooral uit de anti damp wereld, luisteren we daar naar? Dat iets populair is onder jongeren lijkt me geen reden om geen JUUL aan te schaffen. Heeft JUUL verband met de tabaks industrie? Dat zou voor mij een reden zijn hem niet te kopen, maar het feit dat ze zo onder vuur liggen zegt me dat de tabaksindustrie niet blij is met de JUUL, en dat zou juist een reden moeten zijn hem wel te kopen. Edited August 18, 2018 by Darksand
L33ntje Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 18 minutes ago, Darksand said: 15 hours ago, L33ntje said: Van alle podsystemen is de JUUL wel de laatste die ik zou willen, al is het maar vanwege het negatieve imago, de achterlijk hoge nicotineconcentraties die er in zitten en het feit dat ze vooral populair zijn onder minderjarigen in Amerika. Er zijn meer dan genoeg uitstekende podsystemen te krijgen, dus dit ding zou ik lekker links laten liggen. Podsystemen gebruiken zeer weinig vermogen, ze hebben minuscule coils. Om toch een goede throathit te geven moet daar nu eenmaal meer nicotine in. De cigalikes van vroeger waren ook al hoog. Mijn theorie is dat de minst ongezonde damp een damp is met zoveel mogelijk nicotine. Je hebt hierdoor een snellere verzadiging van je nicotine behoefte, ergo je dampt minder. De negatieve image komt vooral uit de anti damp wereld, luisteren we daar naar? Dat iets populair is onder jongeren lijkt me geen reden om geen JUUL aan te schaffen. Heeft JUUL verband met de tabaks industrie? Dat zou voor mij een reden zijn hem niet te kopen, maar het feit dat ze zo onder vuur liggen zegt me dat de tabaksindustrie niet blij is met de JUUL, en dat zou juist een reden moeten zijn hem wel te kopen. Deels heb je gelijk. In pods damp ik 12-18, en daar past prima bij die apparaatjes. In de Juul echter zit tegen de 40(!) Milligram. En dan ook nog nicotine in een speciale vorm, die je niet proeft/opmerkt. Voor een zeer sterke roker die sterk afhankelijk is van nicotine zou dat in theorie de totale inname kunnen verminderen. Echter is nicotine maar een deel van het verhaal, en zit de verslaving meer in de handeling. Daarmee zou het een deel van de rokers kunnen helpen, vooral zij ook van de handeling af willen, maar zeker niet allemaal. Door dat hoge maar verstopte Nicotinegehalte wordt dit apparaatje gebruikt als een soort drug om een kick van te krijgen. Weet niet of we die kant op moeten willen. En ja, de Juul is een product van de tabaksindustrie, die met dit soort producten een stukje markt probeert zeker te stellen, ten koste van het roken EN het dampen. https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-05/imperial-takes-aim-at-juul-as-big-tobacco-faces-upstart-rival
Guest UGL200628 Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 9 minutes ago, L33ntje said: Deels heb je gelijk. In pods damp ik 12-18, en daar past prima bij die apparaatjes. In de Juul echter zit tegen de 40(!) Milligram. En dan ook nog nicotine in een speciale vorm, die je niet proeft/opmerkt. Voor een zeer sterke roker die sterk afhankelijk is van nicotine zou dat in theorie de totale inname kunnen verminderen. Echter is nicotine maar een deel van het verhaal, en zit de verslaving meer in de handeling. Daarmee zou het een deel van de rokers kunnen helpen, vooral zij ook van de handeling af willen, maar zeker niet allemaal. Door dat hoge maar verstopte Nicotinegehalte wordt dit apparaatje gebruikt als een soort drug om een kick van te krijgen. Weet niet of we die kant op moeten willen. En ja, de Juul is een product van de tabaksindustrie, die met dit soort producten een stukje markt probeert zeker te stellen, ten koste van het roken EN het dampen. https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-05/imperial-takes-aim-at-juul-as-big-tobacco-faces-upstart-rival Volgens mij heeft de JUUL zelfs 5% of ook wel 50MG NicSalt. Ik hoorde ergens dat die kick maar heel kort ervaren wordt en dat mensen zich er aan wennen. En je zeegt "ten koste van het roken EN het dampen." het is nog steeds dampen. Ik zou het niet erg vinden als alle rokers overstappen naar een JUUL hoor. Ik lees op de wiki: The company has been involved with Japan Tobacco International.[2] Maar ook: In 2017 JUUL was spun out of PAX Labs as an independent company.[5]
Sub-Ωhm Posted August 18, 2018 Posted August 18, 2018 11 hours ago, Darksand said: In dat soort gevallen moet je populaire devices as de JUUL zeker niet negeren De Smok Infinix, soortgelijk systeem, makkelijk verkrijgbaar, pods hervulbaar, prima te gebruiken met b.v. 50/50 VG/PG standaard liquid. 20min aan de usb en hij is weer vol. Ik heb er twee in gebruik, doe met een menthol sapje weken met een pod, met dit ding zou ik wanneer nodig niets anders meer nodig hebben. 2
Marianna Posted August 19, 2018 Posted August 19, 2018 On 17-8-2018 at 15:08, Darksand said: Heeft iemand al ervaring met de aanschaf van een JUUL. Het lijkt me leuk om zo'n ding er voor de heb bij te hebben, maar waar haal ik die? Waar hebben jullie hem gekocht? Ik heb daarvoor in de plaats gekozen voor deze: https://www.zwoofs.nl/justfog-minifit-kit/
Sub-Ωhm Posted August 19, 2018 Posted August 19, 2018 53 minutes ago, Marianna said: Ik heb daarvoor in de plaats gekozen voor deze: https://www.zwoofs.nl/justfog-minifit-kit/ Heb ik ook vaak in gebruik als b-up voor de Infinix, best een leuk ding, echter moet je bij deze een vuurknop indrukken ipv automatisch bij inhaleren.
Marianna Posted August 19, 2018 Posted August 19, 2018 36 minutes ago, Sub-Ωhm said: ...echter moet je bij deze een vuurknop indrukken ipv automatisch bij inhaleren. Klopt, maar het ding werkt met een behoorlijk hoog VG-gehalte (weet niet meer precies hoeveel VG) 1
Sub-Ωhm Posted August 19, 2018 Posted August 19, 2018 1 hour ago, Marianna said: Klopt, maar het ding werkt met een behoorlijk hoog VG-gehalte (weet niet meer precies hoeveel VG) Ja das waar, jij gebruikt natuurlijk alleen hoog VG, dat kun je met de Infinix op je buik schrijven, zal het ook eens bij de Minifit proberen ? 1
Marianna Posted August 24, 2018 Posted August 24, 2018 (edited) On 18-8-2018 at 11:23, L33ntje said: In de Juul echter zit tegen de 40(!) Milligram. Maar die vloeistof kun je er toch uit gieten en dan een ander sapje gebruiken? Edited August 24, 2018 by Marianna
L33ntje Posted August 24, 2018 Posted August 24, 2018 Nee, het is een gesloten podsysteem. Wellicht dat het met kunst en vliegwerk manipuleren zou zijn, maar waarom zou je als er uitstekende navulbare podsysteem zijn.
Guest mp4man Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Ik gebruik de Smok Infinix met 70%VG en zelfs 100% VG, de smaak is niet zoals een Mod maar het heeft mij inmiddels al 2 maanden van de analoog af geholpen. Een eerder poging met een Mod was niet succesvol omdat het voor mij niet het "roken" gevoel gaf. Hou er wel rekening mee dat de Pod's in mijn ervaring minder lang meegaan met VG dan met PG. Ik doe ongeveer 2 weken met 2 Pod's met 2 smaken. Vooral menthol smaken en nic salts lijken goed te werken in een pod systeem. Nic salts hebben het nadeel hoog in nicotine te zijn, ik meng een 10mg/10ml flesje met een andere smaak zonder nicotine.
tsiis Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 46 minutes ago, mp4man said: Ik gebruik Welkom op het forum @mp4man! Je kunt je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt
Marianna Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 On 31-8-2018 at 21:36, mp4man said: Hou er wel rekening mee dat de Pod's in mijn ervaring minder lang meegaan met VG dan met PG. Mijn ervaring is, dat iedere coil in iedere tank of dripper bij gebruik van VG veel sneller vervangen moet worden dan met PG. Ik damp altijd met maxVG (=VG verdund met demi-water) + VG-aroma's. 1
Marianna Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 On 24-8-2018 at 19:26, L33ntje said: Nee, het is een gesloten podsysteem. Wellicht dat het met kunst en vliegwerk manipuleren zou zijn, maar waarom zou je als er uitstekende navulbare podsysteem zijn. Het kan dus wèl: https://www.dampforum.nu/topic/42644-ik-wil-wel-zon-juul-maar-waar-haal-ik-die/?do=findComment&comment=990523 Bij de Minifit gaat het nog makkelijker. En ik krijg met maxVG aanzienlijk grotere wolken dan deze vrouw:
Guest mp4man Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 De JUUL is echt een marketing verhaal, ik zou niemand in NL momenteel adviseren deze te kopen. Dure pod's, niet overal verkrijgbaar, gemaakt en gemarketed om pods te kopen. Als je er even induikt zijn er veel betere en goedkopere pod systemen te koop om te starten met vapen.
Guest linkfire Posted November 18, 2018 Posted November 18, 2018 (edited) https://www.mr-joy.nl/nl/e-sigaretten/pod-e-sigaretten-merken/juul/ Hier kan je een juul kopen. Ik heb er zelf namelijk een. En ik ben er harstikke tervreden mee. Edited November 18, 2018 by linkfire
Marcel loves E6 Posted November 18, 2018 Posted November 18, 2018 @linkfire Welkom op het forum! Als je wilt kan je je nog even voorstellen in onderstaand draadje, altijd leuk om te weten hoe iemand aan het dampen is geraakt. Je bent erg tevreden over je Juul zeg je, heb je nog meer dampers of is dit je eerste?
Dis Posted November 18, 2018 Posted November 18, 2018 On 18-9-2018 at 22:17, mp4man said: De JUUL is echt een marketing verhaal, ik zou niemand in NL momenteel adviseren deze te kopen. Dure pod's, niet overal verkrijgbaar, gemaakt en gemarketed om pods te kopen. Als je er even induikt zijn er veel betere en goedkopere pod systemen te koop om te starten met vapen.
Recommended Posts