Jump to content

Vandy Vape Simple EX squonk kit review

Jim

Recommended Posts

Toen ik de eerste beelden van dit toestel zag en de marketing om het te gebruiken met nicsalt liquids had ik direct een hoop bedenkingen en vooroordelen.

Maar na meer inspectie en toen de eerste deftige info online kwam waren die vooroordelen weg en mijn meeste vragen beantwoord.

Een squonker/dripper met nicsalt liquids? na even goed nadenken is het lang zo gek niet.

Podsystems zijn er in overvloed, de markt is verzadigd met podsystems en dat is niet altijd goed voor de consument.

Elke dag brengen ze er enkele nieuwe uit maar ze vergeten dat online shops en zeker stenen winkels al die toestellen niet kunnen blijven inkopen, en al zeker niet al die lege pods kunnen blijven stockeren.

En als je vandaag een podsystem koopt mag je heel gelukkig zijn als je 3-4 maand later nog ergens de lege pods kan bemachtigen, de markt gaat zo snel dat podsystems een wegwerp product geworden zijn na een paar maand gebruik.

Wel deze mini squonker kan je al een hoop ellende besparen, en ook geld trouwens want je moet geen pods meer aankopen.

Enkel een rolletje draad en katoen en je kan blijven dampen tot uiteindelijk de interne batterij het ooit gaat begeven.

Goed na deze preek is het hoog tijd voor de review, deze review is zo al veel langer gebleken dan wat ik voorzien had.

Je kan dit toestel ondertussen al wel in de meeste goede online shops vinden, zowel in de EU als in China.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie van het toestel.

Je doet mij plezier als je dit even zou willen aanklikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ doet me enorm plezier.

Dit is de verpakking waar de kit in zal komen:

mbmcQfr.jpg?1

Buiten het toestel krijg je dit allemaal, lijkt me wel duidelijk op de foto wat het allemaal is.

gnX2ah6.jpg?1

Dit toestel is heel erg klein en de kleinste squonker die ik al gehad heb.

Laat de foto's je niet bedriegen want het toestel is veel kleiner dan de foto's laten uitschijnen.

PKaCXdu.jpg?1

V0f2oqS.jpg?1

Enige zichtbare logo's of branding is dit logo bovenaan.

GohoGcK.jpg?1

En onderaan staat er dit.

xUfbPtZ.jpg?1

Om aan het flesje te kunnen moet je dit cover verwijderen, dat cover zit stevig op het toestel.

In het filmpje zie je het veel beter.

5gsLum6.jpg?1

De afwerking is goed, alles is mooi afgedicht.

SVzaAqc.jpg?1

Het siliconen flesje is van goede kwaliteit, iets stijver dan dat van de Pulse BF.

Het flesje heeft een inhoud van 4ml!

ZF8gM6D.jpg?1

Degelijke 510 en hier zie je ook de onderkant van de RDA.

QhweXUU.jpg?1

De chip en menu is heel simpel in gebruik en je kan enkel het voltage instellen.

De voltage output gaat van 3.3v tot en met 4.5v.

Je kan enkel builds gebruiken van 0.8ohm tot 3ohm, en ik heb het getest met een andere RDA van onder de 0.8ohm en de mod zal dan niet vuren.

Dat is een goede feature en zo ben je verplicht om MTL builds te gebruiken op dit toestel.

Bovenaan heb je vijf balkjes en dat is je batterij indicator.

IWvSDOg.jpg?1

En met je + en - knoppen kan je dan het voltage instellen, de opties die je hebt staan in de foto hierboven.

JbEI4jG.jpg?1

sA8Q6qi.jpg?1

Je krijgt standaard deze PMMA topcap gemonteerd op de RDA.

FRZPVFk.jpg?1

Maar als je dat niet graag hebt krijg je ook een stainless topcap en twee 510 driptips om tussen te kiezen, je kan natuurlijk ook je eigen 510 driptips gaan gebruiken.

XHhPO8a.jpg?1

QuBf0el.jpg?1

Dan de RDA en dat is een kleine single coil RDA met veel kenmerken van de berserker RTA en RDA.

Heel simpel om te builden, heeft een diep juice well en heel veel gelijkenis met de berserker RDA (op de airflow inserts na natuurlijk).

thycwxm.jpg?1

oqWG6qY.jpg?1

i4Wfuys.jpg?1

MYpxkEM.jpg?1

Je krijgt ook in de verpakking twee van deze Vandy Vape MTL fused clapton coils.

Ik heb daar natuurlijk een coil van getest, dat was mijn eerste build in deze RDA.

Maar ik was geen grote fan deze coil, ramp-up was iets te traag en bij een toestel zoals dit wil je natuurlijk een goede ramp-up hebben om de batterij te sparen.

Voor de review laat ik de build wel zien met de bijgeleverde coil.

szgsRPP.jpg?1

Coil plaatsen stelt weinig voor.

ayXxPkL.jpg?1

eBwNSLK.jpg?1

En door het diepe juice well kan er toch wat katoen in ook.

CKz8R6W.jpg?1

bLBNpsh.jpg?1

Omdat ik niet tevreden was van die Vandy Vape coil heb ik een dag later een MTL coil genomen die ik wel heel graag heb, en dat zijn de MTL coils van Coilology.

Die MTL clapton coil is 0.92 maar de beentjes zijn lang genoeg om nog twee wraps extra te draaien, en hierna kwam ik uit op 1.1ohm.

Deze coil is ook te zien in het filmpje.

z9oZE79.jpg?1

En je bent niet verplicht om de bijgeleverde RDA te gebruiken, heb je een andere MTL RDA van maximum 22mm kan je die perfect gebruiken.

Op deze foto heb ik er de Vandy Vape berserker RDA op staan en dat werkt ook perfect.

MYDUZ5H.jpg?1

Even een vergelijk in formaat met de Vandy Vape Pulse BF 80w.

mXUFcBS.jpg?1

En met een Smoant S8 podsystem.

c53icAS.jpg?1

En nog twee hand checks om af te sluiten.

Orv7XcB.jpg?1

ruhOxzN.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel goed werkend toestel.

- Klein en compact, niet groter dan de meeste podsystems.

- De 850mAh batterij gaat nog vrij lang mee bij builds van meer dan 1ohm, kan je ook vergelijken met andere podsystems en AIO toestellen.

- Simpel te bedienen menu.

- 4ml inhoud is toch mooi voor dit toestel, de meeste podsystems moeten het met de helft van dit doen.

- Je kan je eigen 22mm MTL RDA's gebruiken als je wil, maar de bijgeleverde RDA is eigenlijk al heel goed.

- Smaak is goed en airflow zelfs met de grootste opening nog MTL, de kleinste airflow optie is zo strak dat ik het wit uit mijn ogen zuig.

- Geen builds toegelaten onder de 0.8ohm is een pluspunt, zeker als je nicsalt liquids zou gaan gebruiken.

Als enige minpunt heb ik dit:

- Bij de PMMA topcap heb je snel condensatie en na verloop van tijd kan het zijn dat je eens wat condensatie druppels op je lippen gaat proeven.

Voor mij persoonlijk is dit geen ramp, mij maakt het niet uit dat ik af en toe eens wat liquid proef op mijn lippen maar ik weet dat veel andere mensen dat niet graag hebben.

Kortom ik ben heel tevreden van dit toestel, voldoet prima voor mij.

Ben al die verschillende podsystems ondertussen een beetje beu, en ik ben niet iemand die uren tijd gaat besteden om lege pods uit elkaar te prutsen en die microscopisch kleine coiltjes ga zitten rebuilden.

Bespaar je al die moeite en koop gewoon dit toestel.

Ik damp op mijn 1.1ohm build 20mg nicsalt liquids en dat is perfect voor mij, ik heb hierdoor snel mijn nicfix en loop niet constant te dampen.

Wat dit toestel meer kan bieden dan een podsystem:

- Je kan de coil plaatsen die je zelf wil, dus type draad en ohmwaarde die je wil zolang het maar tussen de 0.8 en 3ohm is.

- 4ml inhoud is dubbel zoveel als de toegelaten podsystems die je in de EU kan kopen.

- Het toestel is iets duurder in aankoop dan de gemiddelde podsystem, maar je moet geen lege pods gaan kopen en enkel wat draad en katoen voorzien.

- 850mAh batterij is ook meer dan de gemiddelde podsystem.

- Je kan je eigen geliefde 22mm MTL RDA gebruiken als je wil.

- De smaak van een RDA is natuurlijk ook vele keren beter dan de coils van elke podsystem op de markt.

- Je kan je airflow instellen.

Edited by Jim
  • Like 13
  • Thanks 4

4 hours ago, Jim said:

Je kan enkel builds gebruiken van 0.8ohm tot 3ohm, en ik heb het getest met een andere RDA van onder de 0.8ohm en de mod zal dan niet vuren.

Dat is een goede feature en zo ben je verplicht om MTL builds te gebruiken op dit toestel.

- Geen builds toegelaten onder de 0.8ohm is een pluspunt, zeker als je nicsalt liquids zou gaan gebruiken.

Waarschijnlijk is het ook een veiligheidsdingetje, omdat er natuurlijk een behoorlijk lichte batterij inzit om het apparaat zo klein mogelijk te houden.

Wel verstandig in ieder geval, want zo gebeuren er minder of geen ongelukjes mee.

De reviews worden steeds beter !!! 

• Like 2

Vandaag de squonker getest met een 18mm MTL RDA, werkt ook prima.

l2ZWWIa.jpg?1

Ik verkies wel de standaard RDA vanwege het diepe juice well en betere airflow.

Met één druk op het squonkflesje kan ik minstens 35 hijsen nemen voor ik terug moet squonken, heel zuinig op gebied van liquid dus.

mooie review Jim... thanx

kun je deze mini squonk ff naast de Aspire Gusto Mini zetten en dan een foto ervan schieten...

dan heb ik meer een vergelijk van hoe klein hij werkelijk is..

Iemand deze al gespot in Nederlandse website's, winkels ??

of elders in de EU ?

Edited by Camikease

3 minutes ago, Camikease said:

kun je deze mini squonk ff naast de Aspire Gusto Mini zetten en dan een foto ervan schieten...

dan heb ik meer een vergelijk van hoe klein hij werkelijk is..

Ja, een standaard om te vergelijken is altijd "handig", zeker gezien de zgn. worstenvingers van mijnheer Jim (ik vermoed dat Belgische worsten sowieso groter zijn dan de van nature zuinige/uitgedroogde Hollandse worsten) :lol

57 minutes ago, Jim said:

Wat een geprul zo een 18mm RDA in combinatie met mijn 'sausage fingers"

• Haha 1

@Camikease:

Deze twee foto's vers van de pers, ik heb de twee mods toch hier op mijn werk staan:

8miYOHr.jpg?1

fAHG2Pp.jpg?1

Klein genoeg lijkt me ?

Ik zag laatste in de E-wolk webshop dat ze het toestel hebben of gaan verkopen.

E-wolk is wel vaak een stukje duurder dan elders.

• Like 2
  • Thanks 2

• 1 year later...

Ik heb deze squonk kit overgenomen van sebas, maar ik heb nog niet echt de juiste setup gevonden. Ik heb er nu een fused MTL clapton van VV inzitten op 1.14 ohm, maar ik vind de smaak nog erg tegenvallen. Er is nu ook SS316 draad (28GA) onderweg en fused clapton MTL pre-made coils, misschien dat iets meer bied.

Ik vind de mod erg fijn, dus zojuist ook nog een berserker MTL RDA besteld bij FT om te kijken of dit meer bied.

Hebben jullie tips voor mij welke coil, misschien de manier van wicken (ik heb het filmpje van Jim ook bekeken en ik doe het op dezelfde manier)

Alvast dank

zonde dat je niet de smaak krijg die je zoekt ?

ik had altijd wel plezier van die vv mtl coils. 

moet wel zeggen dat ik niet echt een smaak erin had. simpel neutraal tabaksmaak puur voor de nic shot ?

ideaal maatje voor onderweg. 

ik kan je niet wijzer maken dan je al ben, sorry. ik had ook alles ongeveer zoals jim. 

mischien een gewoon kanthal draadje? 

of even wachten op de beserker, ik heb hem nooit gehad, maar als je de verhalen leest(las) is het wel een fijne?

en is de rda die erbij zit gewoon niet je ding?

@Sebas dank je wel voor je reactie. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat deze rda niet helemaal mijn ding is. Vandaag komt er wat dunner draad binnen een ga ik dat proberen. Ik heb nu alleen maar draad voor DL, de kanthal die ik heb is bijv 24 ga.

Het komt ook wel goed, zeker met de berserker, maar wellicht dat mensen nog tips hebben.

• Like 1

@Sebas ik denk dat het gelukt is. Ik heb er nu een SS316 coiltje in (28GA) met 3 mm diameter en 8 0f 9 wraps. Kom uit op rond de 1.1 ohm en de smaak is echt veeeeeeeeeeeel beter. Ik heb ook de door @Tamara eerder geadviseerde MTL clapton coiltjes besteld alleen die moeten nog uit China komen. Wellicht dat dit nog meer smaak biedt, maar ik ben nu al tevreden.

Zo blij met dit forum :ponpon

• Like 3

das mooi?

het blijft vaak inderdaad toch even zoeken in het begin (met wat nieuws)wat je zelf fijn vind. 

en blij? ja hier nog 1. hahaha 

gelukkig leeft het forum goed en hoef je geen 3 dagen te wachten op een antwoord ?

• Thanks 1