The Unknown Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 (edited) Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Svoemesto Kayfun SXK Prime clone tank en wil mijn eerste indruk geven in deze review. Zoals gezegd is het de Svoemesto Kayfun SXK Prime clone, tegenover mijn Billow V3 tank komt deze tank in een goedkoop doosje met een informatie velletje maar verder geen handleiding oid, dit is een gemiste kans vindt ik. Maar goed het gaat om de tank want laten we wel wezen met het doosje valt weinig te dampen, het tankje is perfect afgewerkt en zit degelijk in elkaar, aanwezig zijn ook reserve o-ringen en een metalen vervanger voor het glas, geen scherpe randen aan de metalen delen waar ik over las, just perfect. Ik gebruik liever het glas omwille het feit dat ik dan kan zien hoever de tank leeg is, er zat tegenover de Billow ook geen coil bij dus die moest ik zelf gaan wikkelen en ik had alleen 30ga, een passende gemaakt van 1.8 Ohm lager ging niet. Tank gevuld en de juiste wattage opzoeken en luchttoevoer, kwa smaak doet deze tank niets onder voor de Billow V3 DL tank terwijl dit een echte MTL tank is, toch nog wat reviews gekeken op youtube en daaruit bleek dat de 26ga het beter kanthal scheen te zijn om een 0.90 Ohm coil te maken. Gisteren de kanthal 26ga besteld en tevens een coil jig tool, vandaag binnengekregen en ben ik gelijk aan de slag gegaan om een nieuwe coil te maken, het beste leek een coil met een binnendiameter van 2mm. Zo'n tool werkt zeer prettig om een coil te wikkelen bleek al snel, geen hotspots gevonden en een mooi stukje katoen er doorheen gefietst en geprimed, de tank in elkaar gezet en de mod op 19watt ingesteld en dat dampt een stuk beter als die van 1.8 Ohm. Redelijk veel damp en vooral meer smaak, toch door het hoge VG percentage de liquidtoevoer met bijna 2 slagen opengedraaid om dry hits te gaan voorkomen, nu is het perfect en is dit een geweldige smaakvolle tank. De Billow 5ml was eigenlijk te groot voor de Pico Mega en gebruikte ik een heatsink om de tank passend te krijgen, de Kayfun staat een stuk stijlvoller op de Pico en met de goede smaak en minder batterij gebruik is dit wel een hele mooi combi geworden. Voor een beginner van dit soort tanks adviseer ik altijd op youtube veel informatie te gaan inwinnen, zeker op het gebied van coils en wicken want als je verkeerd wickt heb je gelijk lekkage en andere minder prettige zaken waardoor je als beginner gelijk de moed in de schoenen zal zinken. De Pico Mega met de Kayfun tank. De Kayfun in losse onderdelen. Note; een coil van 1.8Ohm gaf met het indrukken van de vuurknop op 12 watt in het begin een goede pulse die al heel snel afzakte, bij nader inspectie met zicht op de coil dat deze eerst fel opgloeide en daarna afzwakte, wat daar het euvel van was weet ik niet, de 09.0 Ohm coil heeft dat helemaal niet. Edited August 29, 2018 by The Unknown 8 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 @The Unknown wil niet lullig doen maar welke kayfun is dit? Lijkt op een V3 mini achtig. Maar dat kan van alles zijn. Leuk review btw. Vind het leuk als andere mensen ook eens een review plaatsen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a3 Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Kayfun prime ( en die heeft idd hetzelfde builddeck als de miniv3 met de handigheidjes van de v5) ? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted August 29, 2018 Author Share Posted August 29, 2018 Precies @a3 en de topic titel is aangepast. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Aha thanks! Deze heb ik nog niet eerder gezien. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 15 minutes ago, Jayjay said: Aha thanks! Deze heb ik nog niet eerder gezien. Die had ik wel bij me in Surhuisterveen, is alleen nooit de koffer uit gekomen 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damas Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Nice review, thanks. Ik weet niet of je TC dampt maar wellicht kan je het eens proberen want mijn clone heeft serieus problemen met weerstand, die schommelt nogal. Trek van die tank is geweldig. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted August 29, 2018 Author Share Posted August 29, 2018 Is deze tank dan wel geschikt voor TC dampen? Ik kan het niet proberen want ik heb geen ss-draad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 (edited) mijn lief gebruikt ss-draad in die van haar.. Je weet dat de weerstand hoort te schommelen van TC-draad, neem ik aan? kan een paar tienden schelen, afhankelijk van de temperatuur van je coil. Daarnaast is het ook erg belangrijk dat alle aansluitingen (ook je 510's) brandschoon zijn, coil het liefst gespaced. 1 hour ago, Damas said: Nice review, thanks. Ik weet niet of je TC dampt maar wellicht kan je het eens proberen want mijn clone heeft serieus problemen met weerstand, die schommelt nogal. Trek van die tank is geweldig. Edited August 29, 2018 by TheRich 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Moet deze RTA toch ook echt eens bestellen, geen idee waarom ik dat nog steeds niet gedaan heb. Zowiezo straks bestellen. ps: misschien topic even laten verplaatsen naar de RTA sectie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a3 Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 18 minutes ago, Jim said: Moet deze RTA toch ook echt eens bestellen, geen idee waarom ik dat nog steeds niet gedaan heb. Zowiezo straks bestellen. ps: misschien topic even laten verplaatsen naar de RTA sectie. Ik heb hem een paar dagen geleden besteld, samen met de ultem kit, ik kan niet wachten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Ik heb deze versie al een heeeele tijd in mijn wishlist staan, denk dat ik deze eens ga bestellen omdat ik het wel mooi vind met het acrylic tankje. https://www.fasttech.com/product/9657500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 TC met KF's (v5 en Prime) is bij mij overigens hit or miss, iets met de RVS centerpin. DJlsb gaf ooit de tip om 'm supervast te draaien, maar ook dat helpt soms wel/niet. Dus doe ik niet al te moeilijk en gebruik de KF's vooral op wattage (maar wel met rvs draad, voor je weet maar nooit of ie toch een keer zin heeft om TC te doen). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damas Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 1 minute ago, tsiis said: TC met KF's (v5 en Prime) is bij mij overigens hit or miss, iets met de RVS centerpin. DJlsb gaf ooit de tip om 'm supervast te draaien, maar ook dat helpt soms wel/niet. Dus doe ik niet al te moeilijk en gebruik de KF's vooral op wattage (maar wel met rvs draad, voor je weet maar nooit of ie toch een keer zin heeft om TC te doen). Thanks! Uiteraard ook geprobeerd met de centerpin (en alle andere schroeven). Dat is dan ook het geval met het origineel? (die ik daadwerkelijk in een mandje heb, zo fijn is dat tankje dan wel als TC het zou doen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
a3 Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 19 minutes ago, Jim said: Ik heb deze versie al een heeeele tijd in mijn wishlist staan, denk dat ik deze eens ga bestellen omdat ik het wel mooi vind met het acrylic tankje. https://www.fasttech.com/product/9657500 Die is ook mooi, als de prime mij bevalt heb ik dit tankje los al in favorieten staan, maar eigenlijk vind ik die wave tank nog mooier ? Sowieso erg leuk dat je een tank kan opleuken naar je eigen wensen vind ik, ook een voordeel van de prime. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Ik koop toch het liefst de sxk's. De tankjes kan je er los bijkopen. Heb nu 2x een clone anders dan sxk van een kayfun v5 gekocht en er 2x bedrogen uitgekomen. De sxk's zijn gewoon goed, wel wat duurder, maar goed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 11 minutes ago, Damas said: Thanks! Uiteraard ook geprobeerd met de centerpin (en alle andere schroeven). Dat is dan ook het geval met het origineel? (die ik daadwerkelijk in een mandje heb, zo fijn is dat tankje dan wel als TC het zou doen) Ik heb ook een clone (vd Prime is het de YFTK), en heb diverse (SKU's) reservepinnen bijbesteld (voor mijn reservelaatje), de een is wat korter dan de ander (zag ik bij binnenkomst, scheelt niet veel, maar toch), maar weet zo van afstand niet (ben nu op vakantieadres ver weg) of en welke evt. TC soelaas zouden kunnen bieden. DJlsb had het euvel overigens met het origineel, dus dat maakt blijkbaar niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 3 hours ago, The Unknown said: de topic titel is aangepast. Ik zie nog steeds staan: "Svoemesto Kayfun SXK Prime clone review", mischien Svoëmesto maar verwijderen uit de titel (is geen originele Svoëmesto tenslotte), en er van maken: "SXK Prime (clone) review" 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted August 29, 2018 Author Share Posted August 29, 2018 Check. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted August 30, 2018 Author Share Posted August 30, 2018 Het verschil met de 30ga 1.8Ohm coil en de 26ga 0.90 Ohm coil is dat ik nu met dezelfde liquid geen metaal smaak krijg, de 1.8 Ohm coil op verschillende wattage geprobeerd van 8 tot 20 watt maar de metaalsmaak bleef aanwezig. Met de 0.90 Ohm coil damp ik op 20.5 watt en daarmee een perfecte smaak, geen geknetter of wat dan ook en geen dryhits, men had toch maar gelijk op youtube. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted September 6, 2018 Author Share Posted September 6, 2018 (edited) Over de smaakbleving van de tank gesproken, ik dampte al perzik met de Billow V3 dual coil DL tank en dat was al redelijk smaakvol, maar met deze tank nog veel meer het lijkt wel zo'n gesuikerd perzik snoepje, heel bijzonder. Edited September 6, 2018 by The Unknown 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted September 7, 2018 Author Share Posted September 7, 2018 Na een dag perzik te hebben gedampt die vol van smaak bleef ging het mij tegen staan, ik ben meer van kruidig en ben weer terug naar CdD no.2 totdat ik een sigaren liquid kan gaan gebruiken van mijn eigen aroma productie, maar dat duurt nog weken. Het vullen van deze tank is geen probleem meer, na de eerste keer gorgelen en andere irritaties, nu eerst de tank op de kop houden en de liquidtoevoer sluiten, dan een paar hijsjes en de tank vullen, op de kop houden en de liquidtoevoer 1 slag openen een hijs en nog een slag verder en lekker verder dampen zonder gegorgel. De smaak is echt bijzonder te noemen, een goede airflow in 5 standen en op stand 3 heb ik de mooiste trek, met 80% VG vulling de liquidtoevoer 2 slagen opendraaien ander krijg je een vage dryhit smaak, met 50/50 is 1 slag al voldoende. Het tankje dampt zeer prettig en zet MTL dampen voor mij in een ander daglicht en ik wordt steeds enthousiaster over dit degelijke en mooie tankje, geen verkeerde aankoop en tip van TheRich geweest. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a3 Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 Ik heb mijn 2 prime clones ook binnen ( na de pech met mn eerste clone die ik niet aan de praat kreeg en daarna zelf heb vernaggelt). Deze 2 ( clones van subtwo trouwens) kan ik makkelijk zelf bouwen echt inclusief wicken en vullen staat het in 5 minuten klaar. Moest wel even het wiel opnieuw uitvinden qua hoe ver de juiceflow open moest en hoe veel wick, want ook al lijkt het veel op mn v3 mini clones, die 2 dingen verschillen. Ik had er ook goedkope clearview tankjes bijgekocht en de pei set ( had ik al bij mn vorige). Toen ik de juiceflow en de wicks goed had, kreeg ik nog steeds niet veel smaak, ik dacht, hoe kan dat nou? Dus toen de tank die bij de prime zelf kwam ( glas dus) gepakt en nu is de smaak stukken beter. Haalt hij het , voor mij dan, bij de v3 mini clones ? ( die heb ik trouwens ook van subtwo) Hell no, de smaak in de v3 mini blijft echt vele malen beter. Maar voor de mensen die niet met een v3 mini willen priegelen, of 19 mm de smal vinden, of de mogelijkheid willen er een 5 ml tank van te maken, ( dit kan met een los te kopen setje) is dit toch heus wel een zeer smaakvolle tank. Gewoon beter dan alles wat ik heb geprobeerd tot nu toe, alleen niet zo goed als de v3 mini, en dan heb ik het puur over smaak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Nu ik de tank wat langer gebruik kom ik minpuntjes tegen, de topfil dop schroefdraad begint slijtage te vertonen, vooral met terugplaatsen merk je dat op. De tank demonteren moet met rubberen handschoenen omdat de ander het niet voor elkaar krijgt en dan vooral het glaasje zit muurvast. Jawel ik doe altijd netjes liquid op de o-ringen, maar dat verhelpt het gewoon niet. Ik koop zeker geen tweede meer als deze versleten is, ik ga iig zoeken naat een andere goede mtl tank van 22mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a3 Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Echt jammer dat je 19 mm te smal vind, want ik denk dat de kayfun mini v3 , op de diameter na, jou ook super zou bevallen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts