Popular Post Jim Posted August 29, 2018 Popular Post Share Posted August 29, 2018 (edited) 18 mm "MTL" RDA van Boomstick Engineering. Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen. Beginnen zoals vaak met een Youtube presentatie en ook een build in deze RDA. Je doet me plezier als je het filmpje even wil aanklikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ doet me enorm plezier. Deze RDA komt dus van fabrikant Boomstick Engineering, om eerlijk te zijn heb ik hier nog nooit van gehoord en van de RDA zelf had ik ook nog geen weet. Dit is de verpakking van de Reaper 18mm "MTL" RDA. Wel een mooie presentatie als je het doosje openmaakt, met direct een gewaagd statement op het stickertje. Als ik zoiets zie staan dan moet je al extra je best doen om me te overtuigen. En dit heb ik dan allemaal gekregen, lijkt me wel duidelijk op de foto wat het allemaal is en anders laat ik in mijn filmpje alles goed zien wat het is. Het kleine potje met coils zit wel niet standaard in de verpakking, dat is normaal een extra aankoop. Het is dus een kleine 18mm RDA, ziet er wel goed uit met die lijnen. Onderaan zit zoals je ziet de squonkpin al gemonteerd en aan het serienummer te zien hebben ze toch al veel van deze RDA's gemaakt. De 510 pin steekt wat mij betreft niet genoeg uit om te gebruiken op een hybrid mech mod! Mooi design op de topcap en ja kan ook zien dat die topcap bovenaan vrij dik is. Ook al lijkt de RDA vrij hoog te zijn, door die dikke topcap blijft de kamer binnenin heel klein. De driptip is een gewoon 510 formaat en wel leuk dat ze de lijnen van de topcap ook op de driptip toegepast hebben. Je krijgt ook een beauty ring die uitloopt tot 21.5mm en ook hier lopen de lijnen van de topcap door op de ring. Wel spijtig dat de beauty ring en driptip niet dezelfde kleur hebben, dat zijn dingen waar ik op afknap. De topcap bestaat uit twee delen, enkel omdat er ook een single airflow opening is voorzien. Ze verkopen deze RDA als zijnde MTL, maar als ik al gewoon naar de airflow openingen kijk weet ik al dat dit niet echt de strakke MTL zal zijn. En dan het build deck. Dit deck neemt me alweer enkele jaren terug in de tijd, toen ik pas begon met dampen was een deck zoals dit normaal omdat er niet veel andere optie was. Het is zo basic en oldskool als je maar kan vinden. Je krijgt in de verpakking twee van onderstaande coils, maar ik heb nog een doosje van vijf coils extra gekregen. Het zijn nano fused clapton coils van slechts 2mm diameter en komen uit op 1ohm. Ik heb deze coil dan maar als eerste getest. Zoals in de handleiding staat en je ook in mijn filmpje kan zien heb je drie mogelijkheden om een coil te plaatsen. Single coil aan één kant, een dual coil setup, of de manier zoals ik nu laat zien. De coil gewoon diagonaal tussen de posts. En het katoen dan naar één kant van de deck en de andere helft vrijhouden voor de airflow. Maar die bijgeleverde 2mm coil lag er al na amper een dag terug uit. Niks voor mij zo een 2mm coil want de damp is niet warm genoeg en je moet veel te vaak opnieuw squonken met zo een kleine coil. Daarom nog eens gewoon een 2.5mm microcoil gemaakt van 28awg NI80 draad, een 10wrap coil en hiermee kwam ik zoals je ook in het filmpje kan zien uit op 1.6ohm. De kleinste RDA die ik ooit gebruikt heb, heb ik dan gebruikt op de kleinste squonker die ik heb. Mijn bevindingen: - afwerking is heel goed. - O-ringen en build deck schroefjes zijn goed. - smaak is degelijk, misschien is er nog meer uit te halen als ik nog meer zou experimenteren met coils en positie. - airflow is niet turbulent. Wat voor mij persoonlijk beter kon: - driptip en beauty ring hebben niet dezelfde kleur. - bijna geen juice well dus je moet vaak opnieuw squonken. - heel strakke MTL krijg ik niet door de opstelling van de airflow. Als ik de airflow zo goed als dicht zou draaien is het wel vrij strak, helemaal of half open is het gewoon restricted DL. Nuja ik ben wel blij dat ik eens een RDA zoals deze kon testen. Maar voor mij persoonlijk is het niet iets wat ik zou kopen en gebruiken, heeft niks met de RDA op zich te maken maar met mijn stijl van dampen. 18mm deck is iets te klein voor mij en het design van het deck is te oldskool voor mij. Maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die dit graag hebben en gebruiken. Edited September 13, 2018 by Jim 22 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Lijkt me een leuk rda'tje. Ik ben de laatste tijd wat meer aan t prullen met mtl weer en dit lijkt me wel wat. Tnx voor de review en t filmpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Aangezien ik de laatste tijd ook veel restricted DL damp, lijkt dit een interessante squonk rda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 goede review leuke rda ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaper69 Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Goede review weer Jim, en handig, de combi met een filmpje. Behalve het kleurverschil tussen de ring en de driptip snap ik eerlijk gezegd ook niet dat ze er toch een soort van DL driptip op zetten (vierkant en breed). MTL DT's zijn toch beter lang en smal. Maar lijkt me wel een lekker drippertje. Dat oldskool dek vind ik in principe niet verkeerd, want het zal fijner bouwen als de meeste van de laatste tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 (edited) 27 minutes ago, Vaper69 said: Behalve het kleurverschil tussen de ring en de driptip snap ik eerlijk gezegd ook niet dat ze er toch een soort van DL driptip op zetten (vierkant en breed). MTL DT's zijn toch beter lang en smal. Eens. Maar ik denk dat dat komt omdat het toch een dripper is. Door de MTL-driptips die ik zelf gebruik, zou je onmogelijk kunnen druppelen maar moet je steeds het mondstuk er af trekken (zoals bij het oer-drippen dat ik deed met de allereerste generatie e-sigaretten). Te doen maar onhandig. Het is natuurlijk best praktisch als je een driptip kunt gebruiken om te drippen ? . Ik denk Jim het meest optimale compromis heeft gevonden ; is net te doen voor MTL, en ook nog goed te drippen met een beetje vaste hand. Voor een squonk-dripper / bottom feeder is dat echter natuurlijk niet noodzakelijk. Soms krijg ik ook wel een beetje het idee dat bij onze Chinese dealers mtl een soort marketing term ana het worden is (omdat mtl ineens weer meer gevraagd lijkt te zijn), en ze maar alles met een enkele coil mtl gaan noemen ? . En dat er zeg maar niet altijd even goed ver genoeg over doorgedacht is. Edited August 30, 2018 by L33ntje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NecareQ Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Strakke review weer Jim! ben al een tijdje aan het denken om een mtl setje naast mn dagelijkse setup aan te schaffen, heb deze op mijn watchlist gezet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jopie Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Omdat ik alleen rta heb lijkt het mij wel wat om te kijken of een rda mij bevalt, dit is een mooie manier om dat uit te proberen.Lees je reviews altijd met veel interesse en steek er nog wat van op.Zou zeggen ga zo door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poohtjes Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Ik ben er toch wel nieuwsgierig naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanSiro Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Ik denk dat hij er erg verloren gaat uitzien op mijn relatief grote mods. Dit is misschien een argument om eens een klein modje aan te schaffen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.R.30T Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Presentation en build van deze rda vanochtend gezien op Youtube en je review hier is, zoals gewoonlijk, top geschreven . ?? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Ik vinnut een leuk dingetje, bedankt voor de review, @Jim Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Nice review en een leuke kleine RDA, bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kelly39 Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 ziet er goed uit ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erwin59 Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Zoals steeds, klaar en duidelijk ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaper69 Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 12 hours ago, L33ntje said: Eens. Maar ik denk dat dat komt omdat het toch een dripper is. Door de MTL-driptips die ik zelf gebruik, zou je onmogelijk kunnen druppelen maar moet je steeds het mondstuk er af trekken (zoals bij het oer-drippen dat ik deed met de allereerste generatie e-sigaretten). Te doen maar onhandig. Het is natuurlijk best praktisch als je een driptip kunt gebruiken om te drippen ? . Ik denk Jim het meest optimale compromis heeft gevonden ; is net te doen voor MTL, en ook nog goed te drippen met een beetje vaste hand. Voor een squonk-dripper / bottom feeder is dat echter natuurlijk niet noodzakelijk. Soms krijg ik ook wel een beetje het idee dat bij onze Chinese dealers mtl een soort marketing term ana het worden is (omdat mtl ineens weer meer gevraagd lijkt te zijn), en ze maar alles met een enkele coil mtl gaan noemen ? . En dat er zeg maar niet altijd even goed ver genoeg over doorgedacht is. Je bedoelt om door de driptip heen te druppelen? Dat heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd, ook niet bij DL drippers. Ljikt me bij deze driptip ook lastig gaan hoor want zo breed is ie nou ook weer niet. Maar als je dat gewent bent, ja dan wordt dat lastig met bijvoorbeeld een Berserker DT ? Ja de MTL drippers en RTA's zijn niet aan te slepen lijkt het wel. Maar dat vind ik een goede zaak hoor. Ik ben nooit verder gekomen als een restricted DL rond de 30W of max 50W en had het daarmee na een 1,5 jaar wel gezien. Sinds er zoveel goede MTL dampers zijn damp ik alleen daar nog maar mee. Ik denk dat daar ook de kneep zit. Denk dat ontzettend veel mensen het maar met een restricted tanje deden omdat er gewoon niet veel beters was te krijgen, tenzij je hield van een torenflat op je mod haha. Nu begint er genoeg keuze te komen voor iedereen. En ja, sommige haken er op in en maken een soort van restricted DL tankje en noemen dat dan MTL, maar toch gaan de zaken goed vooruit. Ook dat er steeds meer systemen komen waar echt goed over is nagedacht zoals de Berserker RDA of de Galaxies RTA en RDTA laat wel zien dat de fabrikanten beseffen dat daar nog een hoop te halen/winnen is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damas Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Goeie weer Jim, thanks! Had je hier ook die nic salt in die je in de simple EX gebruikte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 30, 2018 Author Share Posted August 30, 2018 1 hour ago, Damas said: Goeie weer Jim, thanks! Had je hier ook die nic salt in die je in de simple EX gebruikte? Ja zelfde liquid, is het makkelijkste om smaak te vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melsaco Posted August 31, 2018 Share Posted August 31, 2018 Lekker bezig jimbo, keep em coming. Verstuurd vanaf mijn balkon met rooksignalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted August 31, 2018 Share Posted August 31, 2018 lijkt mij wel een leuk rda heb zelf al jaren een 18 mm versie van een ander merk maar deze gaat wel heel ruim over de 510 schroefdraad. dus doe mee aan de verloting en een top review jim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted August 31, 2018 Share Posted August 31, 2018 Goed omschreven Review, Jim... zit te twijfelen of ik mee zal doen aan de verloting ervan.... Mag ik anders meedoen voor iemand anders ?? -dwdz - dat als ik em win dat ik er iemand anders blij mee maak zonder dat het eerst naar mij gestuurd wordt... betaal uiteraard wel de verplichte kosten ervoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted September 1, 2018 Author Share Posted September 1, 2018 1 hour ago, Camikease said: Goed omschreven Review, Jim... zit te twijfelen of ik mee zal doen aan de verloting ervan.... Mag ik anders meedoen voor iemand anders ?? -dwdz - dat als ik em win dat ik er iemand anders blij mee maak zonder dat het eerst naar mij gestuurd wordt... betaal uiteraard wel de verplichte kosten ervoor... Tuurlijk. Iedereen mag meedoen, kan je het zelf niet gebruiken maak er dan iemand anders blij mee. Enige wat ik niet wil zien is dat de winnaar het erna zelf te koop aanbied, dat zou niet respectvol zijn naar mij toe. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergheboy Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Is leuk eens een review te lezen van nieuwe producten. Dit is ook de eerste keer dat ik meedoe met een wedstrijd hier en zou tevens mijn eerste RDA zijn. Ik kijk uit naar je volgende reviews. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schroefje Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Hij ziet er echt strak uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohnny Pollenus Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Fijne review altijd leerzaam,graag mee doen, old school tank ziet er leuk uit!succes iedereen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts