DaNova Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 (edited) Zoals beloofd een (foto) review van de Mach On3 Squonk Kit by USV. Op het moment van schrijven is de mod helaas nog niet in Nederland verkrijgbaar. Heb de mod daarom besteld bij Le Petit Vapoteur en kost €99,90 In de doos: Was vergeten om bij het openen een foto te maken, dus hier is de mod met de Drop Dead RDA in de doos Zoals je ziet zijn alle standaard dingen aanwezig inclusief een dual post RDA. De mod lijkt gemaakt te zijn van aluminium, met kunststof inlay's aan de zij, voor en achterkant. Bouwkwaliteit voelt erg goed, nergens zit speling in de behuizing en de magneetjes van het frontje voor de squonk "klikken" het lekker stevig vast. Er passen 2 18650 batterijen in en de squonk heeft een inhoud van 8ml Aan beide zijden zitten Mach On3 logo's, deze zijn iets in reliëf. Aan de voorkant vind je behalve de vuurknop en +/- knoppen een mooi 1.3inch kleurenscherm en een usb aansluiting. Aan de achterkant vind je het bijzonder ingebouwde squonk gedeelte van de mod. Doordat de squonk tussen de batterijen is geplaatst voelt de mod toch redelijk compact. De squonk is gemaakt van hard plastic, met uitzondering van de voorkant die van een zachter materiaal is gemaakt om het squonken mogelijk te maken. Door de bijzondere vorm van het flesje heeft het toch nog een inhoud van 8ml. Dit is de extra fles die ik heb besteld, voorzien van een rubber dopje zodat je makkelijk extra liquid kan meenemen. De 510 aansluiting ziet er goed uit, zit netjes vlak met de bovenkant en is voorzien van het logo. In de kit zit ook de Mech On3 RDA. Zoals je ziet, nogal basic dus ga er niet te veel woorden aan vuil maken. Het is echt een rechte "buis" met onder een dual post en boven de 810 drip tip. Deze gaat bij mij direct de doos weer in, maar niet verkeerd dat hij er bij zit. Het scherm is een 1.3inch kleuren scherm en ziet er goed uit. De meeste info is te vinden op het home-scherm: Batterij indicators, wattage, weerstand/voltage, puff counter en een puff timer die lijkt op een toerenteller. Ook vind je hier je pre-heat settings: Eco, Sport of Normal. De mod heeft geen pre-heat. De mod heeft wel 3 verschillende performance modes: Eco, Sport of Normal. Eco is een relaxed reactie-tijd en zou batterij besparen, terwijl de Sport mode een Extreme Boost is met snelle reactie tijd en hoger batterij verbruik. Deze switch je door de + en - knop samen in te drukken. Mijn camera houdt helaas niet van schermen fotograferen dus hier een foto van de site van USV. De settings zijn op zich basic maar ruim voldoende. Behalve de standaard dingen als power, temp en bypass mod zal je geen curves kunnen instellen o.i.d Er zitten verschillende wallpapers ingebouwd maar heb nog geen mogelijkheid gevonden om eigen te kunnen laden. Temp control heb ik niet naar gekeken, ben nog nieuw met RDA's dus heb nu gewoon een stel pre-made Ni80 claptons in mijn Drop Dead zitten. Mijn oordeel tot zo ver: Het is mijn eerste mod met RDA en ik ben er erg blij mee. De mod voelt super stevig gebouwd, de plastic inlay's voelen zeker niet goedkoop aan. Vanwege de aparte vorm van de squonk pomp je weinig vloeistof per keer dus zal je 2 á 3 keer moeten drukken om je RDA te vullen. Door het materiaal, de batterijen en de squonk is het geen lichtgewicht. Het is er niet een die je even in je zak steekt. (Dan moet je echt je riem aantrekken?) Ik hou deze lekker voor in huis en neem mijn Pico mee naar het werk. Nadelen heb ik nog niet echt kunnen vinden. Ik zou een - punt kunnen geven voor de bijgeleverde RDA. Past qua kwaliteit naar mijn mening gewoon niet bij de hoge bouwkwaliteit van de mod zelf. Vind het geen groot issue. De RDA buiten beschouwing gelaten straalt de mod kwaliteit uit, dus is €99,90 geen idioot hoge prijs voor de mod op zichzelf naar mijn mening. Hier nog een paar foto's, o.a. een vergelijking met de Pico. Links is met de 2ml Melo 3, rechts is de 4ml variant. Bij deze mijn eerste review, mocht ik iets vergeten zijn vraag maar raak? -UPDATE- Kleine update na een paar weken dagelijks gebruik. Ik blijf het een erg fijne mod vinden maar ben toch een paar kleine min-puntjes tegen gekomen: Door de donkere kleur van de squonk-fles is het soms lastig te zien hoeveel vloeistof er nog inzit. Dit heeft me 's avonds achter de PC al een paar dry-hits bezorgd omdat ik dacht dat er nog wel wat in zat. Na het wisselen van batterijen of na-vullen wil de mod soms niet aan. Ik moet dan het klepje van de batterijen even openen en opnieuw sluiten. Ben er nog niet helemaal achter wat dit veroorzaakt maar vermoed dat het met het contact-punt tussen het klepje en de rest van de mod te maken heeft. Al met al blijf ik er toch bij dat dit een hele solide en fijne mod is. De kleine min-punten die ik gevonden heb doen daar niets aan af. Edited September 23, 2018 by DaNova update en foutje recht gezet 10 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 Goeie review, en een mooie mod, toch vernieuwend hoe ze die squonk fles er tussen hebben gepropt.Is de fles een beetje zacht of moet je echt twee of drie seconden knijpen voor er wat uit komt? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 Ik vraag me toch af hoeveel ml in het flesje gaat weet jij dat toevallig zo? Kan zo snel niet vinden. Verder prima goed uitgelegd review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted September 1, 2018 Author Share Posted September 1, 2018 13 minutes ago, Jayjay said: Ik vraag me toch af hoeveel ml in het flesje gaat weet jij dat toevallig zo? Kan zo snel niet vinden. Verder prima goed uitgelegd review! Helemaal vergeten bij te zetten. Flesje is 8ml. Edit het er wel even bij? Je moet inderdaad een paar seconden knijpen. Door de vrij vlakke vorm van de voorkant van de fles kun je die maar een beetje indrukken. Kost verder weinig kracht in ieder geval dus kan gewoon met je duim als je de mod in de hand hebt. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted September 23, 2018 Author Share Posted September 23, 2018 Foutje en update: Klein foutje in mijn review gevonden: De mod heeft geen pre-heat functie. De Eco-Normal-Sport standen zijn z.g.n. performance modes. Direct even aangepast in de review. Ook even een kleine update na een paar weken dagelijks gebruik toegevoegd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 On 9/1/2018 at 2:33 PM, DaNova said: Na het wisselen van batterijen of na-vullen wil de mod soms niet aan. Ik moet dan het klepje van de batterijen even openen en opnieuw sluiten. Ben er nog niet helemaal achter wat dit veroorzaakt maar vermoed dat het met het contact-punt tussen het klepje en de rest van de mod te maken heeft. Dit heb ik met bijna alle mods die zo'n klepje hebben. Meestal is het opgelost nadat ik de contactpunten schoon heb gemaakt met een wattenstaafje met alcohol. On 9/1/2018 at 2:33 PM, DaNova said: Door de donkere kleur van de squonk-fles is het soms lastig te zien hoeveel vloeistof er nog inzit. Dit heeft me 's avonds achter de PC al een paar dry-hits bezorgd omdat ik dacht dat er nog wel wat in zat. Als je wat langer dampt en je liquid wat beter kent, zul je vanzelf merken dat de smaak/damp minder wordt en dat je coil droog raakt. Ook kun je horen wanneer je squonkfles leeg is, want dan sputtert ie met t inknijpen in de rda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted October 26, 2018 Author Share Posted October 26, 2018 Helaas moet ik zeggen dat er een groot minpunt naar boven is gekomen: Na een week of 6 dagelijks gebruik begon de bodem van het flesje te lekken? Had eventueel lekkage verwacht in de aanhechting van het zachte front met de rest van de fles, maar die is nog goed. Hoe de lekkage in de bodem is ontstaan is mij een raadsel. Gelukkig had ik bij aankoop al een extra fles besteld maar als deze ook gaat lekken wordt het toch wel een probleem. Elke 2 maanden een nieuwe fles moeten kopen wordt wel lastig aangezien ze in NL naar mijn weten niet te koop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted November 5, 2018 Author Share Posted November 5, 2018 -UPDATE- De 2e en 3e! fles zijn ondertussen ook aan het lekken? Heb net maar even een mailtje naar USV gestuurd en een contact formulier ingevuld op de USV site. Hopelijk hebben ze een nieuwe verbeterde batch, maar heb weinig hoop. Ben bang dat ik op zoek moet naar een andere dual 18650 squonk of moet wachten op de dual 21700 versie van de TopSide. Echt zonde van deze problemen want de mod op zich is goed. Zou alleen wel jammer zijn als de squonk functie op deze manier onbruikbaar wordt☹️ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 5, 2018 Share Posted November 5, 2018 Dat is wel rot ja. Lees er op Facebook veel klachten over dat de flesjes snel stuk gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts