Maickie Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 (edited) Ik gebruik 2 sony vtc6 batterijen. Nu doe ik dit op een gereguleerde mod maar vind het toch interesant om te weten. Er word aangegeven dat deze batterijen een stable current hebben van 19A en een max vape current van 25A(bron:vape tool app). Mag ik omdat ik 2 batterijen heb dit ook x2 doen ? Ik blijf overigens met al mijn builds onder de 19A, de build die ik nu heb is toevallig precies 19A. Better safe than sorry. Edited September 3, 2018 by Maickie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Daar hoef je je met die gereguleerde mod geen zorgen om te maken. Maar om je vraag te beantwoorden ja met 2 batterijen mag je maal 2 doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maickie Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 9 minutes ago, Kurmit said: Daar hoef je je met die gereguleerde mod geen zorgen om te maken. Maar om je vraag te beantwoorden ja met 2 batterijen mag je maal 2 doen. Weet ik. maar mogelijk dat ik ooit de overstap maak naar mech of semi-mech. Plus ik vind het gewoon een interesant topic en goed om te weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Dat mag je niet zomaar keer twee doen.Zijn de batterijen in serie geschakeld dan verdubbelt het voltage, dus krijg je 8.4 volt, maar nog steeds op 25 Ampère.Bijvoorbeeld in een wismec noisy cricket.Zijn de batterijen parallel geschakeld dan blijft het voltage gelijk en verhoogt (bijna dubbel) de kracht naar ongeveer 45 Ampère.Bijvoorbeeld in een driptech ds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maickie Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 9 minutes ago, Oomkobus said: Dat mag je niet zomaar keer twee doen. Zijn de batterijen in serie geschakeld dan verdubbelt het voltage, dus krijg je 8.4 volt, maar nog steeds op 25 Ampère. Bijvoorbeeld in een wismec noisy cricket. Zijn de batterijen parallel geschakeld dan blijft het voltage gelijk en verhoogt (bijna dubbel) de kracht naar ongeveer 45 Ampère. Bijvoorbeeld in een driptech ds. Welk voordeel heb je om zo een hoog voltage te gebruiken ? Boven de 20-25 ampere zit je al vrij gauw met een 0.1-0.15 build en 4.2 volt maar ik zie niet waarom je bijvoorbeeld 6 volt zou gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Nope oomkubus dat gaat niet op in gereguleerde mod die regeld zelf de output en heb je gewoon dubbel amperage ter beschikking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 2 minutes ago, Maickie said: Welk voordeel heb je om zo een hoog voltage te gebruiken ? Boven de 20-25 ampere zit je al vrij gauw met een 0.1-0.15 build en 4.2 volt maar ik zie niet waarom je bijvoorbeeld 6 volt zou gebruiken. Bij hogere voltages heb je minder amperes nodig om tot hetzelfde resultaat te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Welk voordeel heb je om zo een hoog voltage te gebruiken ? Boven de 20-25 ampere zit je al vrij gauw met een 0.1-0.15 build en 4.2 volt maar ik zie niet waarom je bijvoorbeeld 6 volt zou gebruiken.Dan kun je een veel grotere coil bouwen met bijvoorbeeld 0.4 Ohm, op een mechanische series mod krijg je dan een hele bak damp vanwege de veel grotere coils.Maar net wat kurmit zegt, op gereguleerde mods kun je dat ook allemaal doen, je enige limiet is het max voltage van de mod, bij de een is dit 6 volt, bij andere weer 9 volt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Hier een goed voorbeeld, dit is de Hammer of God, mechanische mod met 4 batterijen, 2 in serie en 2 parallel, dus 8.4 volt en inderdaad dubbel ampère. Bogan heeft er een grote rda op staan met grote coils, nou ja kijk zelf maar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Ik ben niet van de mech's maar dat is toch wel een heel vet apparaat ja. 2x 2 batterijen is veel power over die 510 heen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsiis Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 @Maickie Ken je de Dampwiki al? Zie ook het hoofdstuk Batterijveiligheid: https://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/batterijveiligheid/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maickie Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 53 minutes ago, Oomkobus said: Hier een goed voorbeeld, dit is de Hammer of God, mechanische mod met 4 batterijen, 2 in serie en 2 parallel, dus 8.4 volt en inderdaad dubbel ampère. Bogan heeft er een grote rda op staan met grote coils, nou ja kijk zelf maar. In zijn build staat hij dus op een 8.4 volt te dampen met 0.3 ohm wat 28ampere maakt en 235 watt. Iets te veel van het goeie als je het mij vraagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 In zijn build staat hij dus op een 8.4 volt te dampen met 0.3 ohm wat 28ampere maakt en 235 watt. Iets te veel van het goeie als je het mij vraagtZou je denken maar zoals je ziet is het best te doen, de damp van zijn setup is niet veel heter dan van een gemiddelde sub-ohm setup, de extra power is alleen nodig om het geheel te verwarmen, niet om het heet te stoken.Bij dit soort builds moet je ook niet meer denken aan het aantal watts maar aan de Heatflux van de coil, zeg maar de temperatuur x het oppervlak aan metaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maickie Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 10 minutes ago, Oomkobus said: Zou je denken maar zoals je ziet is het best te doen, de damp van zijn setup is niet veel heter dan van een gemiddelde sub-ohm setup, de extra power is alleen nodig om het geheel te verwarmen, niet om het heet te stoken. Bij dit soort builds moet je ook niet meer denken aan het aantal watts maar aan de Heatflux van de coil, zeg maar de temperatuur x het oppervlak aan metaal. Ik blijf daar voorlopig ver uit de buurt van als ik dat zo zie. Ik denk dat het ook juice zuipt waar je bang van word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts