Jump to content

Sigelei Top1 probleem

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een Sigelei Top1  mod gekocht.

Nu heb ik het volgende probleem dat is dat hij nu steeds bij 2 a 3 seconden dampen atomizer mismatch.

Dit probleem heb ik de eerste 3 dagen niet gehad.

Heb al een nieuwe coil gemaakt ( zit altijd op ongeveer 0.75 ohm) en daar doet hij ook het zelfde mee of ik hem nu instel op ss316 of op tcr blijft het zelfde.

Als ik damp op watt dan geen probleem.

Wat kan dit zijn?

4 hours ago, TheRich said:

Zijn je aansluitingen schoon? Probeer eens met een wattenstaafje met alcohol je 510's schoon te maken?

de aansluiting is schoon 

Aanvullend: Welke tank zit erop? De O9? De top1 is een mod, daar komt weinig damp uit.. ..

En je gebruikt wel ss316 draad? wellicht overbodig, maar moet het toch even vragen.. 

ik heb er de kayfun prime op zitten , in de watt modes dampt hij goed

Aanvullend: Welke tank zit erop? De O9? De top1 is een mod, daar komt weinig damp uit.. ..

En je gebruikt wel ss316 draad? wellicht overbodig, maar moet het toch even vragen.. 

en ja ik gebruik ss316L

5 minutes ago, biancalou said:

de aansluiting is schoon 

ik heb er de kayfun prime op zitten , in de watt modes dampt hij goed

Ah, there's your problem.. de Kayfuns (prime, V5, V3 mini) zijn notoire TC weigeraars, niet alleen de clones, ook de originele.. Daar zijn wel wat hacks voor, maar over het algemeen is het drama.. Ik krijg de twee primes (klonen) van m'n vrouw ook niet altijd aan de gang.. Soms helpt het om ze helemaal uit elkaar te halen, er wil nog wel eens wat vuil onder het deck zitten.. Mijn V5 klonen doen het echter prima.. Het is dus niet te zeggen.. Snapput soms ook niet helemaal..

Edited by TheRich
  • Like 1

2 hours ago, Moppersmurf said:

Zit de coil wel goed vast? 

ja coil zit netjes aangedraaid, nu 3x in totaal nieuwe coil gemaakt en blijft het zelfde ?

Just now, TheRich said:

Ah, there's your problem.. de Kayfuns (prime, V5, V3 mini) zijn notoire TC weigeraars, niet alleen de clones, ook de originele.. Daar zijn wel wat hacks voor, maar over het algemeen is het drama.. Ik krijg de twee (klonen) van m'n vrouw ook niet altijd aan de gang.. Soms helpt het om ze helemaal uit elkaar te halen, er wil nog wel eens wat vuil onder het deck zitten..

op de laisimo L1 nooit geen problemen mee gehad en als ik hem daar nu op doe is het goed, niks mis met de prime dus.

2 minutes ago, biancalou said:

op de laisimo L1 nooit geen problemen mee gehad en als ik hem daar nu op doe is het goed, niks mis met de prime dus.

Dat kan natuurlijk ook.. Soms is de combi mod/tank gewoon niet goed.. Heb ook twee van de combi's die ofwel weigeren met elkaar te werken, ofwel dan weer wel, dan weer niet.. Dan is het gewoon pech.. Als alles op een andere mod wel werkt, zou ik het verder ook niet weten..

4 minutes ago, biancalou said:

ja coil zit netjes aangedraaid, nu 3x in totaal nieuwe coil gemaakt en blijft het zelfde ?

zelfs met mijn SQuape X[dream]  doet hij exact het zelfde ?

Gewoon aanschrijven en je niet met een kluitje in het riet laten sturen.. Het moet gewoon werken, punt. Jij kan er tenslotte niets aan doen..

Er zijn nog geen firmwareupdates, zie ik, dus er is nog geen groot probleem, volgens hun. 

6 hours ago, Damas said:

Lijkt me ook het beste, zo te horen werkt de TC gewoon niet goed dus.

nee dat denk ik ook dan, ben nu al een aantal uur op ss316 aan het dampen en nu geen probleem gegeven maar als ik hem nu op tcr zet dan weer wel en dan ook weer als ik terug op ss316 ga ?

heel raar

• 1 month later...