Jump to content

Augvape BTFC RDA review

Jim

Recommended Posts

De BTFC RDA is een samenwerking tussen Augvape en de bekende Youtube reviewer VapnFagan.

Mark Fagan is één van mijn favoriete Youtube vapers, ik kijk misschien maar 10% van zijn reviews maar ik kijk wel naar elke liveshow waar hij 3-4 maal per week in te zien is.

Hij is in die shows volledig anders dan in zijn reviews want die zijn meestal heel braaf, maar in de shows krijg je de echte Mark te zien en vaak krijg je veel meer te zien dan je zou willen zien van hem.

Zijn eerste project was de NADA RDA samen met Tigertek, maar daar was ik geen groot fan van.

Zoals je merkt heeft hij iets met afkortingen met NADA (not another dripping atomizer) en nu deze BTFC (bottom top flavor cloud).

Voor de liefhebbers van specs van de fabrikant of wil weten waar deze atomizer te krijgen moet je even Google raadplegen want links plaatsen mag niet.

Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie.

Je doet me een groot plezier als je het filmpje even zou willen aanklikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren!

De verpakking is dezelfde karton koker die Augvape al een hele tijd gebruikt.

1EY54S9.jpg?1

En dit zijn de spares die je krijgt in de verpakking, lijkt me wel duidelijk op foto wat het allemaal is.

zHy827B.jpg?1

De kleur zal ik maar satijn zwart noemen, het is niet mat maar ook niet heel blinkend zwart.

Buiten het grote BTFC logo staat er verder niks op de topcap.

Het is trouwens een 25mm RDA.

WeHS2dE.jpg?1

4ld2FPf.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en de 510 pin steekt meer dan voldoende uit om te gebruiken op een hybrid mech.

akFQx8m.jpg?1

Driptip is 810 formaat en je krijgt er twee zoals je kan zien, een 510 adapter zit niet in de verpakking.

tl4VI7t.jpg?1

Deze RDA heeft bottom airflow en top airflow en beide kan je los van elkaar regelen.

My5PNhx.jpg?1

mw4YPsO.jpg?1

cAI3NLe.jpg?1

En dan het build deck en dat is wat mij betreft direct de grootste troef.

Het is het makkelijkste deck om je coils te plaatsen, veel makkelijker zal het niet meer kunnen worden.

De bottom airflow zit zoals je kan zien hoog en het juice well is ook erg diep en veel meer dan gemiddeld.

Deze bottom airflow RDA is daarmee heel erg geschikt om te gebruiken op een squonker, en liquid squonken doet ie aan beide kanten van het juice well.

QXvhAWS.jpg?1

vq0Tp4t.jpg?1

9rwTuUd.jpg?1

NUmriiU.jpg?1

Heb twee builds getest in deze RDA, de eerste was deze met twee tri-core fused clapton coils van deze draad.

lo6NMoF.jpg?1

En in het filmpje heb ik gewone flatwire draad gebruikt.

Je stopt de beentjes van de coil in de posts en schroeft die vast en knipt de uitstekende beentjes aan de andere kant gewoon af, dat bedoel ik dus met een heel makkelijk deck.

byKCDRE.jpg?1

zZsrKWI.jpg?1

Daarna gewoon de coil in positie brengen en ik breng de coil altijd zo dicht mogelijk bij de airflow.

5nlrjtO.jpg?1

5oxIbMe.jpg?1

Wicken ook makkelijk en door het diepe juice well kan er wel wat katoen in, dus katoen goed uitkammen voor optimale wicking is wel aan te raden.

S9uAQO8.jpg?1

RGqY1Yv.jpg?1

Ik heb de RDA eerst gebruikt op een mech tube, hier en in het filmpje op de Purge suicide queen.

lpJMiIz.jpg?1

OcGvWKy.jpg?1

tqEWSW2.jpg?1

Mijn bevindingen:

- wat mij betreft het simpelste build deck om coils te plaatsen dat er te krijgen is.

- diep juice well is zeker een groot pluspunt.

- bottom airflow geeft altijd een goede smaak.

- bottom airflow is ook goed en niet turbulent.

- o-ringen en afwerking van zowel topcap als build deck is goed en netjes.

- het blijft een bottom airflow RDA natuurlijk, dus de positie van je coil en de manier waarop je gaat drippen zal bepalen of er liquid in de airflow terecht zal komen.

Wat kan ik muggenziften? (mijn persoonlijke mening he)

- de top airflow draagt wat mij betreft niks of niks bij tot de beleving, met die airflow ook open is het veel te veel airflow voor mij en de smaak is dan minder.

- ik had liever platte of kruiskop schroefjes gezien in plaats van inbus.

- geen 510 driptip adapter, dat vermeld ik gewoon omdat zowat elke andere fabrikant het wel bij hun RDA stopt.

voor mij persoonlijk is dat geen minpunt want op een DL airflow RDA ga ik toch geen 510 driptips gebruiken.

Edited by Jim
  • Like 7
  • Thanks 1