Jump to content

Batterij laad niet op

Maickie

Recommended Posts

Ik heb vandaag de hele dag mijn mech met 21700 batterij gebruikt. Nu kwam ik thuis en dacht ik laad hem even op. Alleen mijn lader geeft aan dat de batterij vol is. Wat niet kan natuurlijk want ik heb hem gebruikt.

18650 laad hij wel op, een andere 21700 kan ik niet testen want ik moet nog even een 2de halen.

Weet iemand hoe dit kan of wat het probleem is ?

20180920_164838.jpg

20180920_164854.jpg

Edit: batterij is 2 dagen oud gisteren doorgemeten en gaf hij volgens de verkoper een goede waarde aan.

Edited by Maickie

7 minutes ago, Starrie said:

Kun je ergens meten hoeveel volt ie geeft?
In een geregelde mod of zo? Of multimeter?

Als ie te ver gezakt is denkt je lader misschien dat het een volle NiMH is of zo.
Maar ik zou nog niet panikeren, eerst meten.

Nee dat heb ik niet voor een 21700, maar ik heb hem gister vol geladen en normaal gebruikt van 09.00 tot 15.00. Begon rond 14.30 te merken dat het vermogen minder werd. Daarna niet echt meer gedampt. Nu ben ik geen expert maar als ik dan al onder de 3v zit gaat de batterij wel heel hard.

30 minutes ago, Oomkobus said:

ik trok een vtc5a per ongeluk eens tot 2.6 volt, maar die laadde gewoon weer op.

Zolang heb ik hem ook niet gebruik. Als ik hem op die oplader doe(wat ik nu dus maar even voor veiligheid niet doe) maakt hij ook een beetje piepend geluid.

8 minutes ago, Starrie said:

Yup. Ik weet ook niet wat voor lader je daar hebt, maar het lijkt of ie zich verslikt.

En iedere vent zou sowieso een multimeter in huis moeten hebben, geen excuus voor! ?

Helpt het excuus dat hij bij me schoonvader ligt ?

de lader is trouwens beetje basic. Er kunnen 21700 op maar dan is alles ook gezegd. 

Nee dat helpt niet ;).

Maar zonder gekheid: als je mechs dampt, zou je je wat beter kunnen beveiligen met een fatsoenlijke lader met op zijn minst voltaanduiding.
Of een mod waar zo’n 21700 in gaat, zodat je in ieder geval een beetje kan kijken hoe en wat. Zo is het een beetje hakkietakkie allemaal. (Zonder dat ik met het veiligheidsvingertje ga wijzen.)

6 minutes ago, Starrie said:

Nee dat helpt niet ;).

Maar zonder gekheid: als je mechs dampt, zou je je wat beter kunnen beveiligen met een fatsoenlijke lader met op zijn minst voltaanduiding.
Of een mod waar zo’n 21700 in gaat, zodat je in ieder geval een beetje kan kijken hoe en wat. Zo is het een beetje hakkietakkie allemaal. (Zonder dat ik met het veiligheidsvingertje ga wijzen.)

Was ik al van plan dit weekend aan te schaffen. Ik gok alleen dat het morgen word :P. Had ik eigenlijk al gelijk moeten doen. Het is overigens helemaal niet verkeerd om met het veiligheidsvingertje te wijzen want je hebt gewoon gelijk.

• Like 2

Hallo

Ik weet niet of je al een nieuwe lader gekocht hebt maar kijk eens naar de Opus BT-C3100. (sinds vandaag weer op vooraad bij NKON)

Dit is een intelligente lader en de 21700 past er goed in.

Je zou met deze lader kunnen proberen om je batterij refreshen.

Met een beetje geluk gaat hij dan weer normaal werken.

5 minutes ago, Helmonder said:

Hallo

Ik weet niet of je al een nieuwe lader gekocht hebt maar kijk eens naar de Opus BT-C3100. (sinds vandaag weer op vooraad bij NKON)

Dit is een intelligente lader en de 21700 past er goed in.

Je zou met deze lader kunnen proberen om je batterij refreshen.

Met een beetje geluk gaat hij dan weer normaal werken.

Heb al een lader. batterij was op 3.4v maar mijn lader las het gewoon niet.