Jim Posted October 10, 2018 Posted October 10, 2018 Podsystems heb je ondertussen in alle maten en gewichten en deze nieuwe van Joyetech is ook een speciaal toestel, en daarmee doel ik echt op het formaat en gewicht. Mijn eerste indruk was dit toestel is niks voor mij, maar nu ik het bijna een week in gebruik heb moet ik die mening toch herzien. Beginnen zoals gewoonlijk met een Youtube presentatie. Je doet me een plezier door het filmpje eens aan te klikken, elke subscribe ☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren. Dit is de verpakking, Joyetech heeft bij het vorige podsystem (exceed) ook zo een plastic tube gebruikt als verpakking. Het lijkt me wel duidelijk op de foto welke spares je krijgt: Hun marketing voor dit toestel is dat het design gebaseerd is op het uiterlijk van een jacht. Dat zie ik er wel een beetje in maar ik zie er ook een surfboard in of zelfs een baardtrimmer. Het is een vorm die wel wat anders is dan de meeste andere toestellen op de markt en dat is wel leuk dat niet alle toestellen op elkaar lijken. Het is geen heel licht toestel want het is frame is volledig uit metaal, het is dan ook merkbaar veel zwaarder dan andere plastic of alu podsystems. Mooi gelakte paint en je kan het in meerdere kleuren en afwerkingen krijgen zoals je in mijn filmpje kan zien. Joyetech werkt altijd met een vuurknop en die is bij dit toestel wel mooi verwerkt in het design. Vooraan heb je het Joyetech logo staan en achteraan RunAbout. Ik heb het marmer look design, maar er zijn nog enkele andere uitvoeringen te krijgen. Onderaan zit de USB oplaadpoort en net daaronder een led lichtje waar ik straks meer over zeg. De pod zelf ziet er wel leuk uit, beetje specialer dan de meeste andere pods. Inhoud is 2ml en welke ohmwaarde de coil heeft heb ik geen info over. Vullen doe je door het siliconen plugje te verwijderen en dat gaat vlot. De pod zit goed en stevig in de mod, elke keer je de pod terug plaatst krijg je die bevestigende klik te horen en dat heb ik graag. Dit toestel is natuurlijk heel simpel in gebruik, om aan/uit te schakelen gewoon vijf maal op de vuurknop drukken. Maar net zoals ze bij de EGO AIO ECO gedaan hebben kan je ook de kleur van de ledverlichting instellen op dezelfde manier, dit doe je door drie keer op de vuurknop te drukken en dan een seconde wachten. Daarna kun je een keer op de vuurknop te duwen door alle mogelijke kleuren gaan, heb je de kleur gevonden die je wil wacht je gewoon een seconde of twee en dan is die kleur ingesteld. Mijn uitleg maakt het waarschijnlijk niet zo duidelijk, maar in mijn filmpje is het wel erg duidelijk. En nog een handcheck om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Goed gebouwd toestel. - Niet het lichtste toestel op de markt. - Mooie afwerking. - Leuke vuurknop. - Je kan de kleur van de leds aanpassen, leuk als dat je ding is. - De 480mAh batterij doet het niet slecht, mocht iets meer zijn wat mij betreft maar is het is een gemiddelde waarde voor een podsytem. - 2ml inhoud voor de pod. - De smaak is wel heel erg goed, ik kan het moeilijk verwoorden maar Joyetech pods hebben een smaak die ik er blindelings zou kunnen uithalen. Geen idee hoe dat komt maar maar de smaak is altijd iets anders dan andere vergelijkbare toestellen. - De vape is een losse MTL, geen strakke strek maar ook net geen restricted DL hijs. Ja zoals ik in het begin schreef was mijn eerste indruk niet geweldig, maar na een week ik gebruik heb ik dit toestel nog niet losgelaten of andere pods gebruikt. Smaak is heel goed en ik dacht dat het punt design niet goed in de hand zou liggen maar om eerlijk te zijn ligt dit gebogen design beter in de hand dan andere rechte podsystems. Ik zou wel graag eens een Joyetech podsystem zien met een autodraw functie en geen vuurknop toestel! 12
Gordie Posted October 10, 2018 Posted October 10, 2018 Weer een podsysteem die me wel wat lijkt. Bedankt voor je mooie reviews! 2
Z'meer Posted October 24, 2018 Posted October 24, 2018 (edited) In eerste instantie deed het me denken aan iets van Star Wars, maar kan mij inbeelden dat het wel lekker in de hand moet liggen. Het is wel een podsysteem die zich qua looks goed onderscheid van de anderen. Vraag mij alleen af om omstanders niet zullen denken dat je een mes oid. in je hand loopt wanneer je hem gewoon vasthoudt. i'm in ! Edited October 25, 2018 by Z'meer
teddy Posted October 24, 2018 Posted October 24, 2018 Aparte vorm wel maar weer mooi afgewerkt, Joyetech waardig ? Bedankt voor de review, zou deze anders zeer waarschijnlijk nooit onder mijn aandacht gekomen zijn.
M.R.30T Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 (edited) Podsystemen zijn nog steeds iets waar ik er op dit moment nog geen van heb dus ik zou graag weer mee doen @Jim Ik heb wel al verschijnende keren er aan gedacht om de Orion van Lost Vape te kopen. Maar ook dat is er nog niet van gekomen. Al is het maar om zelf te ervaren hoe deze systemen nu daadwerkelijk dampen . ? So count me in! ?? Edited October 25, 2018 by M.R.30T.
PetraO Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Dit lijkt me een goed pod-dingetje, als ik de review zo eens lees, met name de smaak. Ik zou, net zo min als Jim, niet denken dat het ding lekker in de hand ligt, maar dat valt dus mee. Ik heb de minifit geprobeerd (toch wat te weinig damp uiteindelijk, maar daardoor wel geschikt als stealth damper) en nu gebruik ik de Aspire Gusto, met voorgevulde Pods die je toch heel gemakkelijk kunt navullen. Ik zou deze Joyetech ook graag proberen. Dus ik wil wel meeloten.
Johnnybegood_59 Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Ook ik ben me aan het oriënteren op een pod systeem (voor mijn vrouw) Wil dus ook wel meeloten.
PetraO Posted November 7, 2018 Posted November 7, 2018 In een ander topic was al gemeld dat ik de loting heb gewonnen. Ik heb het dingetje net in huis en natuurlijk meteen in gebruik genomen. Ik moet zeggen: niet slecht. Dat de Runabout wat zwaarder is dan andere podsystemen vind ik wel prettig. Het voelt dan degelijker aan. Pods kon ik nog niet vinden in Nederland, dus die heb ik bij Fasttech besteld. Dat wordt dus zuinig doen met de pod die er nu op zit. Ik kreeg van Jim ook nog twee flesjes Nicsalt! Bedankt, Jim. 1
Caved Posted November 7, 2018 Posted November 7, 2018 No offence maar wat een verschrikkelijk lelijk ding zeg. Snap toch die pod hype al niet zo LOL 1
Sub-Ωhm Posted November 7, 2018 Posted November 7, 2018 16 minutes ago, Caved said: No offence maar wat een verschrikkelijk lelijk ding zeg. Snap toch die pod hype al niet zo LOL Jij als professionele tootlepuffer snapt de hype niet LOL Juist door die pods ben ik af en toe weer gaan tootlen. 1
Jim Posted November 7, 2018 Author Posted November 7, 2018 Hier hetzelfde, door de podsytems heb ik de weg naar MTL opnieuw gevonden. Heb MTL bijna twee jaar geen aandacht gegeven maar sindsdien damp ik terug graag MTL. En een podsystem is zo verdomd handig als ik ergens snel moet zijn en geen mod wil meeslepen. 1
PetraO Posted November 7, 2018 Posted November 7, 2018 1 hour ago, Caved said: No offence maar wat een verschrikkelijk lelijk ding zeg. Snap toch die pod hype al niet zo LOL In het echt is hij mooier, hoor, en hij ligt lekker in de hand. Ik ben zelf wel nieuwsgierig steeds naar die Pod-systemen die nu uitkomen.Ik heb de minifit een tijdje gehad: vond ik niet veel na een tijdje, maar dat kan ook liggen aan de liquid die ik erin had gedaan en nu heb ik behalve de RunAbout de Aspire Gusto Mini. Die laatste vind ik echt heel erg goed. De RunAbout doet het ook lekker en die gaat morgen mee naar mijn werkkamer, zodat ik kan dampen zonder al te veel wolken te veroorzaken. 16 minutes ago, Jim said: Hier hetzelfde, door de podsytems heb ik de weg naar MTL opnieuw gevonden. Heb MTL bijna twee jaar geen aandacht gegeven maar sindsdien damp ik terug graag MTL. En een podsystem is zo verdomd handig als ik ergens snel moet zijn en geen mod wil meeslepen. Dat ook. Je steekt ze in je jaszak en geen gedoe met lekkende tanks enzo, omdat je was vergeten de juice control dicht te draaien. 1
Caved Posted November 7, 2018 Posted November 7, 2018 1 hour ago, Sub-Ωhm said: Jij als professionele tootlepuffer snapt de hype niet LOL Iets wat niet ingesteld of mee ge tinkerd kan worden valt bij mij per definitie af. Als ik al een pod iets moest gebruiken pak ik gewoon een egrip VT van de plank.
PetraO Posted November 7, 2018 Posted November 7, 2018 Ik heb pods gevonden bij Mr. Joy en die komen morgen aan, als het goed is. Kan ik lekker doordampen op mijn nieuwe speeltje. De coil van de pods is trouwes 1,2 Ohm. 1
Recommended Posts