Jim Posted October 12, 2018 Share Posted October 12, 2018 22mm single coil restricted DL RDA's dat is volledig mijn ding en daarom was ik erg blij met deze Pixie RDA. Zeer goedkoop en ziet er nog wel leuk uit met een heel simpel build deck. Heb deze nu meer dan een week dagelijks in gebruik dus hoog tijd om een review van te maken. Beginnen doe ik met een Youtube filmpje met build, in het filmpje kan je ook elke airflow setting horen dat kan voor sommige wel leuk zijn. Je doet me een plezier met het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren. Dit is de verpakking die ik heb maar dat is een sample doosje dus hier moet je geen rekening mee houden. De spares denk ik wel dat hetzelfde gaan zijn in de retail verpakking, dit heb ik als spares: - Reserve o-ringen en build deck schroefjes - Inbussleutel en tritool - Squonkpin - Katoen en twee coils - Airflow adapter De looks van de RDA zijn wel nice, het is een heel korte RDA van uiterlijk. Het font van het Pixie logo is wat onduidelijk en zelfs moeilijk leesbaar. Onderaan de gebruikelijke info en standaard zat de squonkpin niet gemonteerd dus die heb ik alvast geplaatst. De 510 steekt ook voldoende uit om hybrid safe te zijn. Driptip is een 510 formaat en aan de korte kant, ik heb er niet zoveel problemen mee maar weet wel dat veel mensen niet graag zo een korte driptip hebben. De RDA bestaat uit drie delen en dat maakt het wel interessant want zo krijg je een heel diep juice well. In de barrel en build deck is een uitsparing voorzien zodat de airflow altijd mooi uitgelijnd is met de coil. De airflow komt hoog in de topcap binnen en gaat dan in een hoek van ongeveer 45° naar beneden zoals je ziet op de foto. Ook dit is heel goed want je kan deze RDA squonken of drippen en de liquid zelfs boven je coil laten komen en er zal niks uit de airflow komen. Je krijgt twee airflow adapters, die met de drie gaten zorgen voor een goede restricted DL airflow. De andere adapter geeft je meer airflow maar echt DL airflow ga je niet krijgen. Het build deck is heel simpel gemaakt, een gewone twee post en meer moet dat eigenlijk ook niet zijn. De squonkpin is zoals je ziet ook niet gewoon een gat in de 510 maar de liquid zal uit twee kanten van de pin komen. Het juice well is niet diep van het deck, maar daarom is de topcap uit drie delen gemaakt en je zal straks wel zien dat het juice well heel erg diep word. Hier zie je dat wanneer de barrel op het deck zit je een juice well krijgt van wel 14mm diep. Je krijgt twee fused clapton coils in de verpakking, de specs kan je op de foto aflezen. Als eerste build heb ik zo een coil getest. Coil plaatsen is dan ook heel simpel, je moet juist goed uitlijnen met de airflow. Ik heb mijn coil graag zo dicht mogelijk bij de airflow en wil altijd dat de airflow mijn coil onderaan raakt. Wicken met het bijgeleverde schoenveter kantoen stelt niks voor, het stukje katoen is zelfs lang genoeg om twee keer te gebruiken. De bijgeleverde coil is natuurlijk bestemd om te gebruiken met de airflow volledig open. Maar ik wou absoluut de andere airflow optie testen, en dat is ook de setup die ik in mijn filmpje gebruikt heb. Heb genoeg andere RDA's die restricted Dl airflow geven, maar niet veel RDA's waar ik een losse MTL vape mee kan krijgen. Voor die losse MTL vape heb ik nog eens gewone single wire draad gebruikt, van Innowire. Dan krijg ik een coil van ongeveer 0.8ohm en dat is wat ik graag heb voor MTL/losse MTL. Dat is ook de coil die ik in het filmpje laat zien. En dat wou ik dus gebruiken met deze airflow optie, gewoon één klein gat. Geen strakke MTL maar wel een mooi losse MTL airflow. Nog een handcheck om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Een heel aangename verassing deze RDA. - Looks zijn nog mooi, heel korte RDA ook. - Bouwkwaliteit is erg goed en netjes afgewerkt. - O-ringen zijn goed, niet te strak of los. - Build deck is heel simpel en de schroefjes zijn degelijk. - Heel diep juice well en dus helemaal geen probleem voor oversquonken of drippen. - Airflow is erg goed, stil en niks van turbulentie. - Smaak is ook top en niks van te klagen. - Driptip is voor vele mensen misschien wat kort maar natuurlijk te veranderen met een andere driptip van jezelf. Kortom heel tevreden van deze Pixie, die moet absoluut niet onderdoen voor vele 22m single coil RDA's die vele malen duurder zijn. Denk dat veel mensen heel tevreden gaan zijn van deze RDA, en voor de prijs van op sommige plaatsen nog geen 20€ is het een no-brainer. 9 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steve Posted October 14, 2018 Share Posted October 14, 2018 Merk je duidelijk dat je maar van 1 kant airflow hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caved Posted October 14, 2018 Share Posted October 14, 2018 27 minutes ago, Steve said: Merk je duidelijk dat je maar van 1 kant airflow hebt? Mijn pixy zit in het vliegtuig maar als ik oordeel naar mn serpent RDA die zowel single als duall is nee er is geen verschil. Naja met duall zal je meer airflow hebben en batterijen die het minder lang gaan trekken. Kom er voor mezelf langzaam toch achter dat ik een single coil fan ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts