Jim Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 Geekvape heeft het Ammit gamma nog een beetje uitgebreid met een nieuwe RTA. Enkele maanden geleden hebben ze de Ammit MTL RDA uitgebracht en op basis daarvan hebben ze nu deze RTA gemaakt. Als China ergens de naam MTL geeft aan een product moet je altijd wat voorzichtig zijn want het is niet altijd MTL, maar ik kan zeggen dat je bij deze RTA wel MTL kan dampen. Beginnen zoals gewoonlijk met een filmpje, hier laat ik alles goed zien alsook de afmetingen en stop ik er ook een build in. Je doet me plezier om het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren. De verpakking is een klassieke Geekvape verpakking, het plastic doosje zoals ze nu al jaren maken. De spares, wil je ze in detail zien dan kijk je best even naar het filmpje. - Reserve o-ringen en build deck schroefjes - Tritool - Coil kanthal 26awg (1ohm) - Driptip met MTL bore - Kaartjes en handleiding - Reserve glas De looks van de tank zijn wel mooi en ook wel stijlvol, enige wat ik nooit mooi vindt is dat opzichtige Ammit logo maar dat is persoonlijke mening. De tank is ook niet te hoog of groot, voor de afmetingen verwijs ik weer naar het filmpje want daar meet ik alles na met de schuifmaat. Een mooie 4ml inhoud voor een MTL tank is altijd goed, kom je als MTL damper toch effe mee verder. Onderaan de gebruikelijke info en de 510 steekt ruim voldoende uit om hybrid safe te zijn. Driptip is een 510 formaat, en de o-ringen voor deze driptip zijn ook perfect. De driptip is ook een Kayfun style model, je kan dus de driptip uit de SS base schroeven. En bij deze krijg je zoals je op de foto ziet twee driptips, een heel kleine opening of een iets grotere. Nette topfill en allemaal goed afgewerkt, de schroefdraad voor deze topfill is echt perfect en kunnen zelfs veel high-end fabrikanten nog iets van opsteken. Airflow control ring kan je verwijderen. Veel airflow opties bij deze RTA, en dat gaat van restricted DL tot MTL en je kan toch een strakke MTL bekomen als je wil. De kamer langs binnen, je ziet dat die dubbelwandig is en dat is omdat de airflow tussen de wanden komt. Daarom maak is dus die filmpjes omdat het makkelijker is om het daar allemaal te laten zien dan het hier te verwoorden. Het build deck is gewoon identiek hetzelfde als de MTL RDA die ze paar maanden geleden hebben uitgebracht. Zeer simpel build deck en goed gemaakt. Dit deck is wel echt voor MTL coils, dus single wire coils of echt MTL fused clapton coils. Gewone exotische ga je echt niet in de gaten in de posts krijgen want daarvoor zijn de gaten te klein. Je krijgt dus deze coil in de verpakking, wel een beetje zuinig van Geekvape dat je maar één coil krijgt... Is een kanthal coil van ik gok 26awg en komt uit op 1ohm, spaced zoals je ziet. En deze heb ik dan ook al eerste gebruikt. Coil plaatsen stelt weinig voor, is allemaal heel logisch hoe je die moet plaatsen. Wicken ook niet moeilijk, als je een Kayfun of berserker ofzo kan wicken dan is deze ook geen probleem. Dit is de airflow setting die ik verkies, niet superstrak MTL want dat heb ik niet graag. Maar ook omdat de build die ik in de video gebruikt heb iets meer kan hebben dan gewone single wire coils. De Coilology MTL staple coil uit de video werkt nu éénmaal veel beter dan een gewone coil, de damp is warmer en krachtiger. En de mod waar ik de tank nu al enkele dagen op gebruik, de Vaporesso Armour pro met een single 21700 batterij van 4000mAh en dampen op 18.5w kom ik dagen rond zonder de batterij te wisselen. Mooie combinatie ook in mijn ogen. Mijn bevindingen: - Deze RTA bevalt me heel erg goed, veel beter dan ik verwacht had. - Bouwkwaliteit is heel erg goed, echt heel erg goed en denk het beste wat ik al van Geekvape gezien heb. - Veel airflow opties van restricted DL tot MTL. - Top airflow voor de mensen die niet zeker zijn van hun wicken. - Smaak is heel goed met de liquids die ik gebruik en niks over te klagen. Heb maar twee persoonlijke puntjes om over te muggenziften: - Toen ik het eerste keer het glas van de tank haalde plakte de o-ring bijna vast aan het glas en toen ik die wou verwijderen scheurde de o-ring. - De airflow control ring mocht iets vaster zitten. Ik denk dat vele MTL of restricted DL dampers deze tank wel goed gaan vinden. 19 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 (edited) 2 hours ago, Jim said: Veel airflow opties van restricted DL Voordat ik deze aan zou schaffen. Is het te vergelijken met de Taifun gt4 met de airflow helemaal open? Want die is voor mij wat betreft restricted dl perfect. Enige waar ik mij nu op mijn vakantie aan stoor wat betreft de Taifun is. De Taifun gaat na een dikke 20 hijsen flooden. Ik krijg dan liquid in mijn mond. Dan zul je gelijk denken aan te weinig katoen. Of te lage wattage. Maar ik heb al van alles geprobeerd en word er gek van. Zelfs de juice controle zet ik 1mm open dat je bijna het gaatjes net niet eens ziet. Maar dan nog flooding. Wc papiertje door de schoorsteen halen en je kunt weer 20 hijsen tegenaan. Maar het is wel irritant. Nu zie ik die ammit wel zitten, maar bang voor de airflow. Vandaar mijn vraag is deze restricted dl zoals de Taifun met de airflow zo goed als helemaal open? Verder weer een goede review! Edited October 16, 2018 by Jayjay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted October 16, 2018 Author Share Posted October 16, 2018 @Jayjay:Iets minder airflow toch dan de GT4, het is maar een klein verschil maar wel merkbaar. Omdat het top airflow is merk je wel een verschil in hoe zal ik verwoorden, "smooth" zijn dan maar. De GT4 zijn airflow is iets rustiger. Ik zou deze Ammit niet echt gebruiken voor restricted DL, als je tevreden bent met een single wire coil van ongeveer 0.5ohm wel maar persoonlijk damp ik toch het liefst een fused clapton ofzo restricted DL maar die krijg je niet in de posts van deze Ammit. De RTA die het meest op de GT4 lijkt op gebied van airflow is de Intake RTA. Die is ook top airflow maar de wel de beste top airflow die ik tot nog toe getest heb, de manier waarop die de top airflow naar onder de coil brengt is het beste systeem tot nog toe. En daar kan je ook een mooie coil in kwijt. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 Djeeezzzz, moet ik die ook al kopen. lijkt precies op waar ik van hou. Alleen het design houdt me nog een beetje tegen. Teveel butsen en inkepingen. Maar mooie review met arty foto's. Echt "nouvelle vague". 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froggie Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 Mooie review @Jim, bedankt! De video is ook top, prima te verstaan en volgen, een mooie aanvulling. Ik zat al op deze post te wachten toen ik las dat je deze Ammit zou gaan reviewen. Deze RTA en de Galaxies trekken de laatste tijd erg mijn aandacht en 1 van die 2 zal er zeer waarschijnlijk wel gaan komen, waarbij ik meer neig naar deze (tenzij m'n aandacht nog weer op wat anders gevestigd raakt ?). De Galaxies spreekt me aan i.v.m. de diameter, die past op mijn pico 75, maar dat airflowwieltje......... En toen kwam deze, maar dan "moet" ik wel een andere MOD (een heatsink vind ik TE lelijk). Die MOD hoeft het probleem niet te zijn, maar ik zit dus weer flink te twijfelkonten en muggesiften (want welke MOD dan, ik wil singel 18650 batterij en niet te lomp/groot en wel betaalbaar). Jij hebt ook de Savour toch? Hoe zou je deze twee vergelijken? Welke geeft de beste smaak en zijn er andere opvallende verschillen positief/negatief? Wel jammer van dat "fluitje", is dat nog iets wat verbeterd na verloop van tijd of blijft dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 1 hour ago, Froggie said: De Galaxies spreekt me aan i.v.m. de diameter, die past op mijn pico 75, maar dat airflowwieltje......... Dat Airflow-wieltje valt in de praktijk heel erg mee in gebruik. Het is lang zo'n probleem niet als de meeste reviewers suggereren vind ik (tenzij het uiterlijk je niet aan staat uiteraard, daar doe je niets aan). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted October 17, 2018 Author Share Posted October 17, 2018 (edited) 3 hours ago, Froggie said: Mooie review @Jim, bedankt! De video is ook top, prima te verstaan en volgen, een mooie aanvulling. Ik zat al op deze post te wachten toen ik las dat je deze Ammit zou gaan reviewen. Deze RTA en de Galaxies trekken de laatste tijd erg mijn aandacht en 1 van die 2 zal er zeer waarschijnlijk wel gaan komen, waarbij ik meer neig naar deze (tenzij m'n aandacht nog weer op wat anders gevestigd raakt ?). De Galaxies spreekt me aan i.v.m. de diameter, die past op mijn pico 75, maar dat airflowwieltje......... En toen kwam deze, maar dan "moet" ik wel een andere MOD (een heatsink vind ik TE lelijk). Die MOD hoeft het probleem niet te zijn, maar ik zit dus weer flink te twijfelkonten en muggesiften (want welke MOD dan, ik wil singel 18650 batterij en niet te lomp/groot en wel betaalbaar). Jij hebt ook de Savour toch? Hoe zou je deze twee vergelijken? Welke geeft de beste smaak en zijn er andere opvallende verschillen positief/negatief? Wel jammer van dat "fluitje", is dat nog iets wat verbeterd na verloop van tijd of blijft dat? Als je tevreden bent van een pico waarom dan geen pico 25? voldoet aan alles wat ik het rood staat denk ik. Asmodus colossal is ook een topmodje dat ik vaak gebruik voor MTL tankjes. Deze vergelijken met de Savour, op gebied van smaak ja maar airflow niet helemaal. De kleinste airflow bij deze is kleiner dan de Savour in MTL, en de grootste airflow is groter dan de restricted DL van de Savour. De airflow van deze Ammit heeft een lichte fluittoon op twee van de vele airflow settings en bij de andere niet, kan misschien verholpen worden door de positie van de coil te wijzigen maar dat ga ik pas kunnen testen de volgende keer ik moet wicken. Edited October 17, 2018 by Jim 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froggie Posted October 18, 2018 Share Posted October 18, 2018 @Chasepoes, het uiterlijk van dat wieltje zit me niet in de weg. Het is meer dat ik bang ben dat ie gaat draaien als ik het ding in m'n broekzak steek. Maar het is en blijft nog een optie hoor. Ik twijfelkont gewoon veel te lang en te veel overal over ? en misschien moet ik ook gewoon niet zo moeilijk doen en voor beide opties gaan. @Jim, thnx! Eigenlijk dus gewoon nog meer opties als de Savour, dat is altijd goed. Ik had gehoopt dat de smaak nog beter/intenser zou zijn. Gelukkig is de fluittoon maar bij 2 standen en daar is wel overheen te komen dan ook. In elk geval dus 2 goede opties nu voor naast de Savour. En de pico 25 is zeker een optie, maar ik moet gewoon eens een keer een middagje vrij maken om een stenen winkel te bezoeken waar ik "het handgevoel" kan testen van een paar MODjes. Heb niet direct een stenen winkel in de buurt, waardoor ik veelal zoek op internet, maar dat wordt me toch wat lastig merk ik nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted October 18, 2018 Share Posted October 18, 2018 2 minutes ago, Froggie said: @Chasepoes, het uiterlijk van dat wieltje zit me niet in de weg. Het is meer dat ik bang ben dat ie gaat draaien als ik het ding in m'n broekzak steek. Maar het is en blijft nog een optie hoor. Ik twijfelkont gewoon veel te lang en te veel overal over ? en misschien moet ik ook gewoon niet zo moeilijk doen en voor beide opties gaan. En dat valt dus in de praktijk heel erg mee dat verdraaien. Vandaag heb ik na 1 dag gebruik, waarbij het ding in en uit de jas/broekzak en werk-tas gaat en in de auto rondhobbelt precies 1 keer 1 wieltje een paar mm moeten bijstellen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froggie Posted October 18, 2018 Share Posted October 18, 2018 Top, fijn om te horen van iemand die die tank gebruikt. Ik schrok inderdaad van de reviews daarover. Maar als dat goed gaat, moet het met die keren in mijn broekzak ook goed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted October 18, 2018 Share Posted October 18, 2018 3 minutes ago, Froggie said: Top, fijn om te horen van iemand die die tank gebruikt. Ik schrok inderdaad van de reviews daarover. Maar als dat goed gaat, moet het met die keren in mijn broekzak ook goed komen. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik het 'grote' tankglas erbij gebruik. Daardoor is het glazen gedeelte van de tank iets breder dan de onderkant van de tank waar de wieltjes zitten. Daardoor zijn de wieltjes ook wat 'beschermd' tegen onbedoeld verdraaien door broekzakken e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard2 Posted November 11, 2018 Share Posted November 11, 2018 Bij gearbest nu 17,62 euries Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted November 11, 2018 Share Posted November 11, 2018 Bij gearbest nu 17,62 euriesSjips, ik heb net €17,64 betaald bij ali. Dat is wel inc. shipping en zo.Superrelaxte tank wel, vandaar nu de tweede gepakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard2 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Nou.. Nu een weekje in bezit. Wicken lukte de eerste keer niet omdat het deck gelijk vol liep. Ipv dat het eruit loopt zuig je nu de liquid naar boven. Ook niet ideaal. Tweede wick gaat goed, maar met het lurken blijft er iets liquid door de driptip omhoog komen. Ik heb de bijgevoegde spaced coil gebruikt die nu met wick 1.1 ohm aangeeft en damp op 12 watt. De smaak en damp is dun. Bij de kleinere airholes valt de nicotine erg zwaar op de longen. Misschien dat een ander sapje beter valt, ik ben er nog niet weg van. Wellicht heeft iemand een idee om toch een goede smaak uit deze tank te krijgen. Vooralsnog blijft de skyline mijn favoriet wat betreft smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 Ik zal em dit weekend even fotowicken voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 Zojuist de zilverkleurige binnengekregen. Ik kreeg er zowaar twee van ali terwijl ik er maar een besteld en betaald heb :).Maar goed, ik zou em even fotowickelen. Hopelijk mag ik daar Jims topic voor misbruiken.Enfin:Ik heb maar even wat draad gepakt. Behoorlijk dunne fused clapton:Gewikkeld om 3mm. Ik zou de coil niet veel breder maken. En dan zo laag plaatsen. Mag een mm hoger maar hij moet echt in die cup hangen. Mooi laten gloeien uiteraard.Strak de watten erin.Lengte is altijd even mikken natuurlijk.Het mag niet te lang zijn bij deze want dan ga je proppen en dan verstopt ie al gauw. Uitgedund en de onderste stukjes er gentle ingeduwd. De vleugels knip ik er nu af. Zo zou het goed moeten zijn. Primen en vullen. Smaakcheck heeft ie net doorstaan ;). 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Deze wickt toch nog niet 100%. Ik ga em nog wat aanpassen. De coil wordt wat dunner, om 2.5mm en een wikkeling minder zodat de watten wat makkelijker in te stoppen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard2 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Ik ga ook een rolletje clapton kopen. Ondertussen heb ik er een kanthal micro coil in gedaan icm laag wattage (10-11w). Heb nu meer en zachtere smaak en op de een of andere manier ook meer damp. Dat had ik niet verwacht. Mod geeft aan dat het zelfs 2 ohm is. Heb ook korter gewickt en nu geen liquid meer in de driptip. ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetraO Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Ik heb deze Ammit nu een week (overgenomen van een forumlid) en hij is echt geweldig: goede smaak, gemakkelijk te wicken, kortom, in het geheel geen klachten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dvarwlover Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 On 17-10-2018 at 22:40, Chasepoes said: Dat Airflow-wieltje valt in de praktijk heel erg mee in gebruik. Het is lang zo'n probleem niet als de meeste reviewers suggereren vind ik (tenzij het uiterlijk je niet aan staat uiteraard, daar doe je niets aan). Ik heb ze in de 3 beschikbare kleuren omdat dit gewoon een supergoed tankje is met een zeer goede smaak. Wat betreft die airflow-wieltjes heb ik gemerkt dat dit dus per tank erg kan verschillen. Zo heeft mijn zilveren tank een zeer strak airflow-wieltje die je enkel met de nagel kunt verschuiven anders geen beweging in te krijgen (in gebruik het fijnste) omdat ik ze op dezelfde stand heb altijd. Dan de zwarte tank is tussen strak en los (ook nog redelijk in gebruik) maar de gouden tank zitten de 2 airflow-wieltjes zeer los, ik kan ze bij wijze van woorden nog net niet verder blazen zo los. Nu zal het toeval zijn dat het bij elke kleur anders is, want zag ik de review van pbusardo dat hij dit bij zijn zilveren kleur tank heeft, althans nog lang niet zo erg als ik ervaar bij mijn goudkleur tank. Kan me dus zeker voorstellen dat er reviewers zijn dit in de review aanhalen, want heb je toevallig een wat mindere tank dan is het echt vervelend, want als je er maar even tegen aan komt dan is hij meteen verschoven. Ook ik gebruik het grotere tankglas maar bij de goudkleur tank blijft het een issue die airflow-wieltjes. Vermoed dus dat er tussen de tanks ook exemplaren zitten waar de wieltjes zeer zeer los zitten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 8 hours ago, VapeLimbo said: Ik heb ze in de 3 beschikbare kleuren omdat dit gewoon een supergoed tankje is met een zeer goede smaak. Wat betreft die airflow-wieltjes heb ik gemerkt dat dit dus per tank erg kan verschillen. Zo heeft mijn zilveren tank een zeer strak airflow-wieltje die je enkel met de nagel kunt verschuiven anders geen beweging in te krijgen (in gebruik het fijnste) omdat ik ze op dezelfde stand heb altijd. Dan de zwarte tank is tussen strak en los (ook nog redelijk in gebruik) maar de gouden tank zitten de 2 airflow-wieltjes zeer los, ik kan ze bij wijze van woorden nog net niet verder blazen zo los. Nu zal het toeval zijn dat het bij elke kleur anders is, want zag ik de review van pbusardo dat hij dit bij zijn zilveren kleur tank heeft, althans nog lang niet zo erg als ik ervaar bij mijn goudkleur tank. Kan me dus zeker voorstellen dat er reviewers zijn dit in de review aanhalen, want heb je toevallig een wat mindere tank dan is het echt vervelend, want als je er maar even tegen aan komt dan is hij meteen verschoven. Ook ik gebruik het grotere tankglas maar bij de goudkleur tank blijft het een issue die airflow-wieltjes. Vermoed dus dat er tussen de tanks ook exemplaren zitten waar de wieltjes zeer zeer los zitten ? Dat zou natuurlijk maar zo kunnen. Ik heb er maar 1 (een zilveren) en daarvan draaien de wieltjes straf rond. Ik kan ze met een vinger/duim verdraaien. Maar in de tas/broekzak/jaszak verdraaien ze mij eigenlijk nooit uit zichzelf. In mijn geval mazzel dus, want het is een erg fijn tankje inderdaad. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pami Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Ik heb sinds een week ook een zilveren (van bij 3F) en de airflowring zit veel strakker dan bij m'n Siren V2 en zelfs iets strakker dan de Nautilus2 tank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorisd1980 Posted January 22, 2019 Share Posted January 22, 2019 Ik heb sinds een paar dagen ook de Ammit mtl rta. Het valt me op dat hij een wel erg strakke trek heeft en enigszins inconsistent is qua airflow. Hoewel ik zelden een restricted DL doe, zou dat met deze verre van mogelijk zijn. Hij is echt heel strak. Ik heb het idee dat er iets niet helemaal klopt; alsof ie haast vacuum trekt. Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehaald, o ringen gecheckt, losser gewickt, kleinere coil.. Niets helpt. Vreemd toch? Ik heb hier met mijn andere RTA's nooit last van gehad.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetraO Posted January 22, 2019 Share Posted January 22, 2019 @jorisd1980Dat ligt aan het plaatsen van de coil. Ik had dat ook in het begin. De coil (die van mij zijn 2,5 mm doorsnee) moet je zo dicht mogelijk bij de gaatjes waar de pootjes ingaan plaatsen en dus wat verder van het luchtgat dan met de meeste RTA’s. De uiteinden van je wick moeten niet te lang zijn, maar zo dat de wickuiteinden goed in die vulruimten vallen. Restricted DL zou dan misschien wel kunnen (ik doe dat nooit, dus ik weet het niet zeker). Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorisd1980 Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 9 hours ago, PetraO said: @jorisd1980Dat ligt aan het plaatsen van de coil. Ik had dat ook in het begin. De coil (die van mij zijn 2,5 mm doorsnee) moet je zo dicht mogelijk bij de gaatjes waar de pootjes ingaan plaatsen en dus wat verder van het luchtgat dan met de meeste RTA’s. De uiteinden van je wick moeten niet te lang zijn, maar zo dat de wickuiteinden goed in die vulruimten vallen. Restricted DL zou dan misschien wel kunnen (ik doe dat nooit, dus ik weet het niet zeker). Thanx Petra, ik ga het proberen! ? Wat me ook opvalt is dat de 'dampproductie' wat minder is dan bij mijn andere RTA's. Niet iets waar ik ooit op let, maar het valt me op in dit geval ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts