Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik ben geïnteresseerd in dit. Graag wil ik hier meer over weten & wat vragen over stellen. Ik heb een klein artikel gelezen erover maar zou graag een wat uitgebreidere uitleg willen. Dus als je een mooi linkje hebt.. 

Hoe werkt dit? 

Kan dit gebruikt worden in een normale tank (bv Cleito 120) of moet ik een pod systeem aanschaffen? Ik las in dat artikel dat je een bepaalde ohm op je coils moet hebben. Ik dacht dat dit 1,2 was. 

Edited by Frammekewies
Posted (edited)

Ok ik heb gelezen dat dit word geleverd in kleine flesjes (boosters) en dat je geen of weinig throat hit hebt. Throat hit is iets wat ik net fijn vind. Ik vape nu op 105W met 9mg nicotine. Stevige throat hit. Misschien dan toch niets voor mij die nicotine salts

Edited by Frammekewies
Posted

Inderdaad, nicsalts zijn gemaakt om hoog nicotine te kunnen gebruiken zonder flash. Er zijn mensen die geen flash meer willen maar wel hoog nicotine (en dan bedoel ik echt hoog ; 20+ mg/ml) en dan zijn nicsalts ideaal. Hou je wel van dat "rookgevoel" in je keel, dan is er geen reden voor om over te stappen. Ik heb er een paar flesjes van gehad, maar eerlijk is eerlijk, ik haal er geen voldoening uit, maar wordt op een gegeven moment wel duizelig. En aangezien ik niet minder wil dampen, is het voor mij ook geen oplossing. Doe mij maar "good old" nicotine, en dan liefst een beetje gerijpte, zodat je al bij 6 mg een goede throat hit hebt. 

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom mensen die flash niet meer willen ; dat is toch één van de dingen die roken zo lekker maakte. Dat gevoel dat er wat in je longen komt. 

Maar 9 mg op 105 watt ?? Oei, dat vind ik als voormalig kettingroker nu kettingdamper toch best wel heftig........voor DL is voor mij 6 echt de max, 3 optimaal en 1,5 goed te doen. Daaronder wordt dampen meer een soort drinken; wel smaak geen kraak. 

• Like 1
Posted
4 hours ago, L33ntje said:

Inderdaad, nicsalts zijn gemaakt om hoog nicotine te kunnen gebruiken zonder flash. Er zijn mensen die geen flash meer willen maar wel hoog nicotine (en dan bedoel ik echt hoog ; 20+ mg/ml) en dan zijn nicsalts ideaal. Hou je wel van dat "rookgevoel" in je keel, dan is er geen reden voor om over te stappen. Ik heb er een paar flesjes van gehad, maar eerlijk is eerlijk, ik haal er geen voldoening uit, maar wordt op een gegeven moment wel duizelig. En aangezien ik niet minder wil dampen, is het voor mij ook geen oplossing. Doe mij maar "good old" nicotine, en dan liefst een beetje gerijpte, zodat je al bij 6 mg een goede throat hit hebt. 

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom mensen die flash niet meer willen ; dat is toch één van de dingen die roken zo lekker maakte. Dat gevoel dat er wat in je longen komt. 

Maar 9 mg op 105 watt ?? Oei, dat vind ik als voormalig kettingroker nu kettingdamper toch best wel heftig........voor DL is voor mij 6 echt de max, 3 optimaal en 1,5 goed te doen. Daaronder wordt dampen meer een soort drinken; wel smaak geen kraak. 

Ach mensen verschillen ook zo veel van elkaar hé. Ik rijd bijvoorbeeld veel liever rond in een oldschool autootje van 20 jaar oud dan een nieuwe 1ste klasse luxe wagen. Om maar te zeggen, wat voor de één een nadeel is, is voor de ander een voordeel. 

Ja, 105w @ 9mg. Toen ik mijn veneno ging halen en ik zei tegen de verkoper dat ik met 105w vape op 6mg bekeek die mij alsof ik zwanger was van 1 van de Romeo's (Belgische schlagerzangers). Laat staan als ik zeg dat ik nu op 9mg vape ?

Posted

Ik verwacht een korte/beperkte levensduur van de nic salts.
De gemiddelde damper wil een klap in zijn strot.
Slechts enkelen willen een zachte afdronk.
Wie zit er nou te wachten op een hogere nicotine inname?
De prijs die 4x over de kop gaat t.o.v. normale nicotine word ik ook niet vrolijk van.

• Like 3
Posted (edited)

Ik zweer bij nic salts in pod systemen. In een Cleito 120??? Misschien een keer leuk als je je longen uit je lijf wil hoesten of bij een weddenschap???

Maar even serieus, nic salts zijn inderdaad bedoeld voor systemen die hoge weerstand coils hebben, of een lage weerstand met een laag wattage.

Ik gebruik ze zelf in de Minifit (hoge weerstand) en Lost Vape Orion (lage weerstand met een laag wattage). Maar wat doet het precies? De keelprikkeling is beduidend minder, maar hij er wel, alleen een stukje zachter. De salts zijn eigenlijk bedoeld als een soort van bindmiddel aan andere elementen. Je hebt dus een directere nicotineopname. Bij normale liquids bind de nicotine niet aan andere elementen, waardoor de nicotineopname minder direct is. 

Wat zijn dan de voor en nadelen? Laat ik eerst duidelijk maken dat ik maximaal 20mg nic salts gebruik. Ik heb hoger gebruikt, maar dat was voor mij veel te heftig. 

De voordelen die voor mij persoonlijk gelden is dat de throat hit anders is. Door de directe nicotineopname ben ik na een paar hijsjes al voorzien. Een nadeel kan zijn dat de liquid iets anders smaakt. Ik zou het omschrijven als iets rauwer.

Bij gewone liquids blijf ik in de pod systemen maar doorhalen en krijg ik eigenlijk net niet de voldoening. Een flesje is bij mij wat sneller leeg haha. Een voordeel is wel dat je bij gewone liquids meer throathit hebt.

Dit is slechts mijn persoonlijke ervaring, maar het klopt dat nic salts duurder zijn, maar als ik het doorbereken, ben ik met nic salts goedkoper uit dan met gewone liquids, omdat ik na een paar hijsjes al voorzien ben en langer met het flesje doe.

Edited by JuKo
  • Thanks 1
  • 2 weeks later...
Posted

Ik heb nu 6mg in mijn pod systeempje omdat ik mijn voorraad niet op orde heb haha, ik damp dus wel maar t geeft geen voldoening zoals de nicsalts in de pod wel doen ... 

Posted

Ik gebruik nicsalts in mijn Aspire Mini Gusto. Die heb ik nu ruim een week en ik moet zeggen: het is prettig dampen. Ik heb het tankje nu gevuld met 18mg/ml Millers shag liquid en hoewel het wel lekker is, geef ik toch de voorkeur aan de nicsalt, die in de pod wordt meegeleverd. Dus ik heb een paar flesjes besteld bij Zwoofs.

Trouwens, Element levert die pods nu zo dat het moeilijker wordt om na te vullen. Een gemiste kans dat ze bij die Gusto niet gewoon hervulbare pods kopen. 3x 2ml voor 9,95 euro is te duur. Om die reden zal de Gusto niet zo heel lang op de markt blijven, denk ik.

Maar om op het onderwerp terug te komen: met nicsalts heb je minder throat hit, maar je voelt de nicotine wel meteen en dat blijk ik prettig te vinden. Vermoedelijk heb ik nicotine nodig.

Ik gebruikte tot voor een paar weken 24mg/ml (gewone nic) en plotseling kon ik daar niet meer tegen. Inmiddels kan ik er wel weer tegen (ws had ik keelontsteking en die is weer over).  Gisteren smaakten mijn teruggemixte liquids (zo’n 12 tot 15 mg) allemaal even flauw. Ik denk dat ik op zo’n 18mg/ml zal blijven zitten.

• Like 1