Jump to content

Review J-Tank

Guest Stefan

Recommended Posts

Met deze review wil ik graag mijn ervaringen met de J-Tank met jullie delen.

Een paar weken terug kwam Aloys met een kleine video-review van de J-Tank op Youtube. Dit zag er eenvoudig uit en mijn ervaring was dus gewekt. Het was me niet meteen helemaal duidelijk hoe dit systeem werkte, maar de prijs was heel redelijk en ik heb er dus een paar besteld.

Wat is de J-Tank?

De J-Tank is een alternatief aan het tanksysteem en cartomizers voor op de eGo-batterijen.

Waar een normaal tanksysteem zorgt voor het continu bevochtigen van een atomizer, en een cartomizer in feite een atomizer is met een polyfill eromheen met liquid, is de J-Tank een beetje een combinatie hiervan.

Bij dit systeem heb je in feite een cartomizer, met daaromheen een tank. Doordat in de cartomizer kleine inkepingen zitten aan de zijkant, kan er liquid vanuit de tank naar de cartomizer vloeien. Op deze manier blijft je cartomizer dus continu vochtig.

De cartomizer is in feite een smoktech dual coil voor de 510, zelfde aansluiting als de eGo dus. Vermoedelijk werkt dit systeem ook wel op een 510, maar ik heb er geen dus kan het niet testen.

Beginnen

De J-Tank kwam dus in elkaar gezet met de post binnen. Het gaat hier om drie onderdelen: De cartomizer, het tank-omhulsel en een mondstuk (drip tip). Het ding past maar op een manier goed in elkaar, dat wijst zichzelf.

Meteen maar mee begonnen dus. Om te vullen schuif je de cartomizer een stukje uit de tank, en vult 'm gewoon vanuit het flesje. Aloys laat dat verder keurig zien in de video. Dan de cartomizer er helemaal inschuiven, mondstuk erop, en op de batterij zetten. Klaar.

Ikzelf vul 'm normaalgesproken voor 75-80% en niet verder. Verder gooi ik ook een druppel of 5 - 7 in de cartomizer bij de eerste vulbeurt, en laat 'm dan even een paar minuten liggen/staan. Bij het navullen hoeft dat niet meer natuurlijk.

Het dampen / de smaak

Nou, het geheel dus op de eGo-batterij en dampen maar. Dat smaakt goed! Niet zo goed als de Smoktech dual coil mega atomizer, maar dat is dan ook echt een smaak-kanon wat mij betreft.

Persoonlijk vind ik de smaak gemiddeld beter dan met het eGo-T tanksysteem! Bovendien, deze is zeer constant. Hij gaat het misschien wat minder goed doen als je batterij bijna leeg is, maar met een volle batterij knettert hij er gezellig op los!

Onderhoud / lekken / etc

Van allerhande materiaal zijn we al gewend dat er onderhoud nodig is, dat je liquid van van alles moet afvegen, etc. Met dit systeem is dit echt minimaal! In feite kan ik deze eenvoudig vullen vanuit de fles zonder een druppel te morsen.

Heel af en toe dep ik nog wel eens aan de batterij kant bij het hervullen. De cartomizer is dan natuurlijk wat nat op het gedeelte dat je uit het tank-omhulsel schuift. Let vooral op dat je dit schuiven heel langzaam doet, en je hoeft wellicht niet eens te deppen.

Verder haal ik het mondstukje er wel eens af en maak die droog of schoon. Dat heeft ook te maken dat ik soms behoorlijk zit te kettingdampen. ;-)

Oja, soms moet er natuurlijk een nieuwe batterij op. Dat gaat niet altijd even gemakkelijk gezien de tank vrij kan draaien om de cartomizer heen. Meestal zit het mondstuk er steviger op, maar soms zit de batterij blijkbaar te strak op de cartomizer om het geheel er gemakkelijk af te halen. Je kan dan heel langzaam de tank wat van de batterij afschuiven, zodat je de cartomizer zelf kan vastpakken en losdraaien. Niet optimaal gezien je een tikkeltje liquid op je vingers zou kunnen krijgen. Al met al geen dealbreaker voor mij verder, en meestal lukt het me wel zonder stoeien.

Onderweg

Dit ding neem ik gerust mee in mijn jaszak, waar ik mijn batterij naar onderen heb en dus de tank boven. In de broekzak gaat eigenlijk ook nog wel bij een wandelingetje. Ik weet nog niet of ik 'm zou meenemen bij iets waar het ding veel stoten te verduren krijgt. De plastic tank voelt aan alsof het kapot kan en er gaat al gauw 4ml liquid in en daar wil je niet onder zitten! Verder kan de tank natuurlijk van de cartomizer afschuiven. Hiervoor moet je wel wat druk uitoefenen, maar ook weer niet overdreven veel. Dus voor de mensen met een kantoorbaan: prima. Heb je meer fysiek werk, dan is dit misschien niet het beste systeem voor je.

Dit probleem zou opgelost kunnen worden bij het product. Als de fabrikant de mogelijkheid zou bieden onderaan de cartomizer vast te schroeven d.m.v. een ringetje dat 'm op z'n plaats houdt bijvoorbeeld zou de tank er niet per ongeluk af kunnen schuiven.

Ik heb wel eens gehad dat de tank een klein beetje (lees 1-2 mm) was afgeschoven, en ik had dit niet door. De inkepingen zaten toen dus niet meer in de tank, waardoor de cartomizer geen nieuwe liquid meer kreeg.

Duurzaamheid

Zoals ik al zei: de tank zelf ziet eruit alsof hij stuk kan. Hij is echter al wel een paar keer op de grond gerold, maar is nog steeds heel.

De cartomizer heb ik al 2x vervangen bij het exemplaar dat ik het meest gebruik. Ga dus uit van gemiddeld 5-10 dagen per cartomizer als je zoals ik zo'n 4-6ml liquid per dag dampt. Voor 3 euro per cartomizer is dat wat mij betreft geen probleem. Ik vervang de cartomizer dus als deze niet goed meer wil knetteren en/of zwaar gaat trekken.

Als ik een andere cartomizer erin wil zetten ga ik als volgt te werk: Met een spuitje (hebben de meesten hier wel) haal ik eerst de restliquid uit de tank, en haal de cartomizer eruit. Dan dep ik alles netjes droog, en schuif ik de nieuwe cartomizer erin. Spuitje weer leegspuiten in de J-Tank, verder aanvullen vanuit de fles, 5-7 druppels liquid in de cartomizer, 3 minuten geduld en dampen.

Conclusie / samenvatting

Ik vind de J-Tank echt fantastisch! In mijn zoektocht naar het eenvoudigste systeem dat echt goed dampt is dit op het moment mijn absolute favoriet!

Het feit dat het me eenmaal per dag 30 seconden kost om dit ding te vullen, en eens per week 2 minuten voor een nieuwe cartomizer erin zetten maakt het dampen voor mij veel eenvoudiger en plezieriger.

Voor op kantoor en onderweg is deze zeer geschikt. Ik weet nog niet of deze wel mee gaat op de skipiste volgende maand, maar misschien wel, en desnoods doe ik er een ziplock zakje omheen tijdens het skieen.

Eerlijk gezegd heb ik sinds ik deze gebruik geen normale tank meer aangeraakt, en alleen af en toe nog de Smoktech dual coil mega cartomizer erbij gepakt voor het stevigere dampwerk.

Natuurlijk kan het altijd beter, en ik hoop echt dat ze wat verzinnen om te voorkomen dat de tank per ongeluk van de cartomizer afschuift.

Aanradertje dus!

Inderdaad erg goed omschreven! En ik ben blij dat je er plezier van hebt. Zoals ik al vertelde in mijn videoreview was het een gok en had ik alleen andere reviews hiervan gezien uit Amerika en was het een eerste kleine bestelling omdat er een aantal negatieve reakties waren over zijn uiterlijk hier op het forum. Persoonlijk vind ik hem er echt tof uitzien. Maar zoals ik al zei leuke review!

Tja, ik kan me voorstellen dat sommige mensen er raar naar kijken, maar dat boeit me niet zo :-)

Echter, ik weet niet of ik deze wel door de controle op het vliegveld zou proberen mee te nemen. Ik kan me voorstellen dat het personeel daar het er nogal verdacht uit vindt zien.

Hoe dan ook, het is een fijn ding om dagelijks mee te dampen. Gebruik je 'm zelf ook nog Aloys?

het is jammer dat deze nu is uiverkocht :huilt.

nu wil ik hem al helemaal proberen!!! thnx stefan!

gelukkig krijg ik er 1 bij mijn lavatube!!! thnx aloys!

Geduld geduld, morgenmiddag krijg ik hem opnieuw binnen  :knipwink

Ja ik gebruik hem zelf ook nog dagelijks en ik vind hem ook prima, ik hoef hem maar eens in de 2 a 3 dagen te vullen ideaal. Morgen krijg ik ook een apparaat binnen wat het zolang zonder stroom zou moeten volhouden dus ik ben benieuwd.

Ik gebruik ook nu 3 weken een nieuw systeem wat nog in ontwikkeling is, een soort van clearomizer waar 5 ml in past, maar deze damp ik op een avondje wel leeg, dit geeft echt wel 50% meer damp als het beste andere wat ik geprobeerd heb. Als de ontwikkeling klaar is zal ik er meer over vertellen. Omdat ik hem mee ontwikkel ben ik de allereerste die hem uitgeleverd krijgt  :yeahh

Nou, naar buiten zou ik hem echt niet meenemen want ik vind het geen gezicht  :neenee  maar smaken verschillen

Wel heb ik het probleem dat ie beginnen lekken is als een zeef  :sip

@Zaza, langs waar lekt hij dan? Ik gebruik de mijnuh al vanaf dat hij binnen is dagelijks. Maar alleen met vullen kan ik zelf wel eens wat lekken maar in gebruik helemaal niet.

het zou best kunnen dat ik iets verkeerd doe hoor Aloys want erg handig ben ik helaas niet  :neenee    In het begin deed ie het heel goed op het spuitje met adapter naar 510 maar sedert ik hem ook op de ego damp lekt ie dus altijd, ook op het spuitje. In het begin deed ik hem ook te vol en ben al liters liquid kwijt (lichtjes overdreven  :e33 ). Hij lekt van langsonder en , ik durf niet te testen met water want de dual mag niet nat worden zeker?

Je kan de cartomizer schoonmaken/uitspoelen met water en ik heb al filmpjes gezien dat ze ze uitkoken zelfs, enig nadeel is wel dat het ontzettend lang duurd voor ze droog zijn. Ik leg ze 2 tot 3 dagen op de verwarming om ze te laten drogen. Vaak zijn ze weer als nieuw maar soms is hij echt om zeep...

Maar je kan hem ook opsturen naar me dat ik ernaar kijk, je krijgt hem werkend en niet lekked terug  :knipwink

Zaza: Heb je de cartomizer er niet toevallig ondersteboven in zitten? Er zit aan de ene kant een kleine uitsparing waar de verdikking van de carto in komt te zitten. Als je 'm op de kop erin doet zal hij vermoedelijk inderdaad gaan lekken.

En inderdaad, een nieuwe carto is ook wel te proberen. Ik kan me verder voorstellen dat na enige tijd alles wat minder strak in elkaar zit. Persoonlijk zou ik 'm dan in de ton gooien en een nieuwe pakken.

ha Aloys en stefan, ik heb het allemaal eens bekeken en verdraaid van kant en zo  maar het  bleef lekken (deed ik door het tankje te vullen met  een fijn waterstraaltje en gelijk hoe , ondersteboven of niet hij bleef lekken) Dan heb ik hem in husbies handen gestoken om die uitsparing te bekijken. Volgens hem is er een joint (ja jullie lezen goed  :e33 ) te kort om te dichten zoals het moet. Joint is onze streektaal voor dichting bij jullie en stefan zal dan gelijk hebben dat  na een tijdje alles minder strak zit. Ook moet ik nog vertellen dat hij voor hij zo lekte 2 keer tegen de grond gegaan was op de keukentegels  :bloos

Aloys,hoe lang doe jij met zo'n een cartomiser ? het is vriendelijk wat je voorstelt, jazeker  :jazeker  maar ik zal je pb'n. Hopelijk lukt het met de de communicatiemiddelen deze keer  :e33

bedankt alletwee voor het meedenken  :meisje

Ik doe nog steeds met degene die ik heb laten zien op de review. Dat is ongeveer 3 weken nu schat ik zo ongeveer en hij doet het nog goed. Ik gebruik hem nu op een ego e-power en die bat gaat net zo lang mee als de inhoud van de j-tank  :grins

Maar stuur hem maar naar me op en ik zorg dat je hem goed werkend en niet lekkend terug krijgt. Ik wil graag zelf zien wat er mee aan de hand is want het is te snel om de rubbers al uitgerekt te zijn. Maar uw husbie zegt dus ook dat hij langs de rubbers lekt?

• 2 weeks later...
Guest dodojuice

Voor de liefhebbers een plaatje van de 3,5 ml J-tank op een ego type battery. Ziet er gelikt uit als je t mij vraagt :JaqV Aloys en ook Monky gaan deze binnekort verkopen als ik het goed heb begrepen. Ik ben er iig tevreden over :jazeker

20111207103841.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ik verkoop de 6 ml J-tank, de 3,5 ml j-tank ook wel v2 genoemd komt bij mij volgende week binnen. Deze is exact hetzelfde als de V1 maar dan slanker en min minder inhoud zodat deze beter oogt op een eGo bat.

Kan er iemand me vertellen waarom ik met de J-tank zo'n vreselijke brand-smaak krijg... ? Ik doe waarschijnlijk iets fout, maar weet niet wat...  :weetnie

tweety, heb je de carto in de J-tank eerst ook wat rechtstreeks in de carto gevuld en even laten staan? Waarschijnlijk damp je hem te droog.

Bah, nee... die brandsmaak lijkt er inderdaad niet meer uit te gaan, maar ik heb hier nog een ongebruikte liggen, zal daar morgen nog eens mee proberen en hem goed vullen... ben veel te moe nu...2085.gif

Heel erg bedankt voor de wijze les Benji !  :bestfriend

Je hoeft de J-tank daarom wel niet weg te gooien hoor, je kan er altijd een nieuwe carto instoppen :-)

Wat je ook eens kan proberen is de verbrande carto enkele malen uit te koken en dan een paar dagen laten drogen :-)

Het kan helpen :-)