Jump to content

Ulton convergent RDA review

Jim

Recommended Posts

Een hele tijd heb ik getracht om een echte versie te bemachtigen van deze RDA, de atomizer zelf kon ik wel uit een UK shop kopen maar de extra parts zoals topcaps en airflow inserts niet.

Dus dan heb ik via de Fluid Facebook groep een poging gedaan maar dan moet je weer deelnemen aan lijsten en ze maken maar 20 RDA's per maand dus dat schiet niks op.

De prijs inclusief topcaps en airflow inserts zou me dik 250$ gaan kosten en ook dat was me te gek voor woorden.

Dan maar de clone en hopen dat die iets waard is.

Deze clone komt van het merk Ulton, maken meestal geen slechte clones.

Verpakking je typische clone verpakking, extra's ook niet veel buiten een tool en extra schroefjes en o-ringen.

loSmqZH.jpg?1

Waar men die driptip gevonden heeft weet ik niet maar dat is voor mij nu eens echt afschuwelijk lelijk.

De rest lijkt wel heel erg op het origneel.

vUA0j1q.jpg?1

WkkxIvJ.jpg?1

Info onderaan lijkt me gewoon geript van het origineel, de 510 steekt wel voldoende uit om hybrid safe te zijn.

tdtl6XE.jpg?1

510 driptip kan je gelukkig veranderen, die fake ultem driptip kan gelukkig in the box of schame.

0J9qdoX.jpg?1

Topcap langs binnen.

V6qqSvV.jpg?1

Rond het deck zit de airflow ring, die zit wel stevig op het deck en zal niet zomaar loskomen of bewegen.

IhDzVIz.jpg?1

b1nLDsU.jpg?1

1W2jHf2.jpg?1

Dit is de standaard airflow, bij de echte versie kan je nog enkele andere kopen met meer airflow en zelfs echt MTL airflow.

Bij de clones is het dit en verder niks.

VxTlGre.jpg

Aan het deck zie je natuurlijk dat het een clone is, er is wat verf van een post af en het delrin in het deck is niet geweldig afgewerkt.

Maar geen probleem want het werkt wel zoals het moet.

DgL8KRp.jpg?1

kzLVXiD.jpg?1

hlZsImc.jpg?1

GGdN06H.jpg?1

Een coil plaatsen in dit deck is heel simpel.

De eerste build die ik getest heb was een 0.25ohm coil die ik bijna altijd gebruik bij dit soort RDA's, maar dat bleek in deze RDA geen succes.

Met deze airflow insert was het te weinig airflow voor die coil, de ariflow is dan ook maar een heel losse MTL.

Als je lange hijsen neemt dan krijg je wel een restricted DL vape maar gewoon korte hijsen dan blijft het voor mij een heel losse MTL vape.

Dan heb ik mijn build maar aangepast naar een fused clapton coil die op 0.5ohm kwam.

YtNHbEm.jpg?1

MH7Mjrh.jpg?1

Eens katoen en airflow insert geplaatst zie je dat er maar heel weinig ruimte meer overblijft in het deck.

Hoe minder ruimte in het deck overblijft zo warmer en intenser je vape zou moeten zijn.

0Nni49t.jpg?1

X1K1kgd.jpg?1

En de RDA op een mod, voor mij persoonlijk is het wel een mooie RDA.

hxcyQs6.jpg?1

uSOIQRb.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Geen slechte clone maar heeft wel een paar minpuntjes die je onderaan kan vinden.

- Airflow is goed, voor mij niet echt restricted DL zoals andere die ik heb.

Het blijft voor mij tussen losse MTL en restricted DL zitten.

- Smaak is wel heel erg goed, één van de beste die ik in lange tijd gehad heb.

- O-ringen zijn goed.

Minpuntjes die ik toch wel heb:

- Tussen de topcap en airflow insert komt na een uurtje dampen veel liquid condensatie te zitten.

Dus als het je teveel moeite is om de liquid dagelijks één of meerdere keren weg te nemen met een doekje, dan is deze clone niks voor u.

Geen idee of dat bij de echte ook zo is dus daar kan ik niks over zeggen.

- Afwerking van de posts en de delrin inserts is niet optimaal, het is en blijft een clone natuurlijk.

- Als je de uiteinden van je coil vast wil schroeven en je draait iets te hard de schroeven aan dan is het mogelijk dat je de draad gewoon in twee knipt met de schroef.

Hier ook geen idee of dat met de echte ook zo is.

• Like 5

On 30-10-2018 at 13:16, Jim said:

Dit is de standaard airflow, bij de echte versie kan je nog enkele andere kopen met meer airflow en zelfs echt MTL airflow. 

Bij de clones is het dit en verder niks.

Zouden de orginele Insert passen op de Clone ??

dan is er in elk geval variatie mogelijk.

2 hours ago, Camikease said:

Zouden de orginele Insert passen op de Clone ??

dan is er in elk geval variatie mogelijk.

Ik denk het wel, van bijna elke clone die ik heb zijn de originele onderdelen uitwisselbaar met de clone.

Maar de inserts van deze convergent bekomen is een ander verhaal.

Ik heb drie maanden getracht op hun Facebook lijst te raken maar zonder resultaat, ze doen maar één lijst per maand en daar kunnen 20 man aan deelnemen en zijn honderden kandidaten...