Popular Post Jim Posted November 12, 2018 Popular Post Share Posted November 12, 2018 (edited) Joyetech brengt een nieuwe kit uit met de naam Espion Tour. Het is een beetje een andere look en afwerking dan ik van Joyetech gewoon ben te zien, maar voor elk wat wils. In deze kit zit de Tour mod en de Cubis Max subtank, maar eigenlijk is het een halve rebuildable tank maar later meer hierover. Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie filmpje, hier laat ik de mod en tank uitvoerig zien met alle afmetingen etc. Je doet me een plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren. De verpakking van de kit, in deze doos zitten beide items nog eens apart verpakt: En je kan deze mod nog in andere kleuren krijgen, hier op de flyer zie je de kleuren. Bij de mod krijg je de gebruikelijke dingen zoals handleiding en garantie kaartje en een USB kabel. De mod is volledig gemaakt uit plastic en ziet er vrij basic uit, deze keer geen groot scherm met kleuren of leds en toestanden. Heel basic uiterlijk met een klein display en de kleur tja daar moet je voor zijn. Erg licht toestel door de plastic body, maar het toestel voelt wel best degelijk aan. Enkel het batterijklepje kan je wegnemen en dat zit wel goed op de mod door de drie magneten, er zit geen beweging in het cover tijdens het hanteren van de mod. Het is een 18650 mod en de batterijen gaan er vlot in, maar om de batterijen te verwijderen mocht er wel een lintje aanwezig zijn. Tenzij je van die enorme lange vingernagels hebt of de mod tegen je hand klopt krijg je de batterijen er niet vlot uit. Voor veel mensen geen probleem natuurlijk maar een lintje had wel gemogen. Het display is erg basic maar wel duidelijk afleesbaar en de nodige info is weergegeven op het scherm. De grijze lijnen die je op de foto ziet in de witte delen is door de camera, tijdens het nemen van foto's en ook tijdens het filmen van de video zie je deze lijnen. Geen idee hoe dit komt en komt door het type van scherm denk ik. Toestel aanzetten door 5x op de vuurknop de duwen en om in het menu te komen moet je 3x op de vuurknop duwen. Ga gewoon enkele foto's laten zien van het scherm en menu, voor meer info over het menu moet je mijn filmpje maar even bekijken want daar overloop ik alles. En dan de tank die bij deze kit zit, dat is de Cubis Max tank. Mensen die mij volgen weten dat ik helemaal geen fan ben van subtanks, maar deze tank sprak me wel aan omdat het toch wat anders is dan je normale subtank met fabriekscoils. Bij deze tank kan je zelf het katoen vervangen en ook de coil element zelf, dus hier heb ik minder problemen mee dan andere subtanks. Het is goedkoper want je moet niet elke week een nieuwe coil plaatsen, nee gewoon even het katoen vervangen en klaar. Deze tank komt dus apart verpakt en dit krijg je. - Handleiding, garantie kaartje enz - Reserve glas - Reserve o-ringen - Reserve schroefjes voor de coil en een schroevendraaier - 5 extra stukje katoen De tank is aan de base 25mm, maar aan het glas bijna 28mm. De inhoud is 5ml. Onderaan steekt de 510 wel genoeg uit indien je het wil gebruiken op een hybrid mech, maar ben nooit een voorstander van subtanks te gebruiken op mechs. 510 driptip. Om te vullen is het zoals de meeste subtanks, gewoon openschuiven en dan zie je de vulpoort. Er is een duidelijk rood driehoekje aanwezig en daar moet je dan duwen. Deze tank heeft top airflow en deze opening zit aan beide kanten van de tank. Om aan de coil en katoen te komen moet je eerste de base losschroeven en daarna nog een iets verwijderen. Dit is dus die NCFilm/heater, wat mij betreft is het gewoon een "mesh" coil die ze normaal in subtank coils stoppen. Maar dan plat gemaakt en je kan dit dus vervangen, het werkt hetzelfde als andere tanks en ook de vape is hetzelfde. Maar zal dan wel goedkoper uitkomen dan fabriekscoils te kopen. Deze mesh strip komt uit op ongeveer 0.3ohm. En het katoen zit in de base en eens alles in elkaar zit zit het katoen tegen die mesh strip geperst. Je krijgt enkele katoen strips maar als je wil kan je ook zelf een Muji pad nemen en die knippen op maat. En nog een handcheck van de kit om af te sluiten. Mijn bevindingen: - De looks van de mod ga ik niet verder op in, ofwel is het je ding of niet en mijn persoonlijks smaak laat ik uit deze review. - Erg licht toestel omdat het volledig uit plastic is, natuurlijk als je het toestel eens laat vallen kan het wel in stukken breken. - Batterijcover zit goed op de mod, geen beweging in het cover. - Ook geen gerammel van de knopjes of batterijen in het toestel. - Je kan tot 25mm tanks kwijt op de mod zonder overhang. - Het menu en display is erg basic en simpel maar werkt wel goed. - De tank heeft me wel verrast en het feit dat je zelf je katoen kan veranderen en de mesh strip kan reinigen is wat mij betreft een echt pluspunt. - Als meer fabrikanten dit zouden toepassen zou ik subtanks wel kunnen appreciëren. - De smaak en airflow is niet anders dan andere subtanks met een mesh coil, het is natuurlijk niet zo vol en smaakvol als een RTA/RDA maar wel een nette smaak. Heb nu zelf ook enkele reviews gekeken over deze tank en sommige reviewers snap ik niet. Je krijgt een duidelijk geel kaartje waar staat aanbevolen gebruik tussen 35-45w, en veel reviewers klagen dat de smaak niet goed is omdat ze dampen op meer dan 60w... Heb het zelf ook getest en alles boven de 50w smaakt voor mij al niet lekker meer met deze tank, en ook kan dat kleine stukje katoen het wicken niet bijhouden bij hogere wattages Dit is nu éénmaal nu geen high wattage tank. Edited November 15, 2018 by Jim 31 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caved Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 (edited) Ik snap er echt geen bal van. JT heeft zulke echt prachtige dingen gemaakt en dan komen ze weer met zo'n gedrocht anders kan ik het echt niet noemen. Scherm op een rare plaats (met een scherm op een grote zijde kom je mijns inziens alleen weg als het een groot scherm is en gecentreerd Zelfs de USB moest over de lengte terwijl er een zee aan ruimte is. Nee de tank mag dan enigzinds innovatief zijn de mod is mega lelijk en crap mijn inziens. Beauty is in the eye of the beholder zullen we dan maar zeggen maar diegene die dit ontworpen heeft verdient wat mij betreft 10 stokslagen. Edited November 12, 2018 by Caved 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sflmaniac Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Weer een duidelijke revieuw en uiteraard ook je yt ff gelikedEen mod hoeft niet super hightech te zijn om te doen waar het voor is bedoeld.Maar die tank daarin tegen is wel apart met zo systeem en als ik het zo eens leest nog wel goed te dampen ook nog. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Ik vind het ontwerp eigenlijk best te doen. Vleugje art-deco, eigenwijs. Goed plastic is niet verkeerd. En als de prijs een echte budget prijs is zou ik hem zelfs overwegen als ADV in mijn zak om mijn duurdere en/of fragielere mods thuis te kunnen laten. Scherm is voor mij een dikke plus. Meeste moderne mods heb ik helemaal niets mee, ik hoef alleen de ohm af te kunnen lezen en het volt/watt in te kunnen stellen. Grote kleuren schermen vind ik daardoor nutteloos. Tank, heb toch liever een traditionele coil met watten atty. Waar blijven toch de mods gericht op de oldskool dampers die hun manier van dampen jaren geleden al gevonden hebben. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Simpel doosje, simpele knopjes en klein scherm met voor mij alle nuttige info op, I LiKE IT kzou die zonder twijfel kopen ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Tnx voor de review. Hoewel het niet de mooiste is en ook t scherm wat scheef erin gemonteerd zit, is het wel een handig dingetje voor buiten de deur. Lekker licht en lastig te beschadigen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Deze vind ik dus wel weer superleuk. Sowieso alles wat groen is is goed ;-). Ik ben vooral heel erg benieuwd naar die tank, hoe dat functioneert en smaakt en wat hij met aankoekerige Liquids doet. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 12, 2018 Author Share Posted November 12, 2018 8 minutes ago, L33ntje said: Deze vind ik dus wel weer superleuk. Sowieso alles wat groen is is goed ;-). Ik ben vooral heel erg benieuwd naar die tank, hoe dat functioneert en smaakt en wat hij met aankoekerige Liquids doet. Ik heb het vandaag getest toen ik de tank ging reinigen en opbergen. Je kan die coil/heater uit de tank halen en met een doekje aan beide zijden reinigen, zo kan je toch zeker al 75% van al het aangekoekte vuil verwijderen. Een oude tandenborstel ofzo zou ook gaan maar daar dacht ik pas op toen het te laat was. Ik ben vandaag terug begonnen met de andere Joyetech kit te testen en die heeft dezelfde tank, de coil van die tank ga ik na een paar dagen eens in de ultrasoonreiniger gooien om te kijken wat dat geeft. Hoeveel keer je dat kan doen weet ik niet maar zal toch wel een keer of 3-4 zijn. Het zou helemaal top geweest zijn als die coil op de base geplaatst was, dan kon je die dry-burnen zoals zelfgedraaide coils. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL181130 Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Nice ??. Scheelt weer een beetje afval met zo’n tank en “coil”. En je kunt effectief de hele tank leeg dampen met deze setup. 5ml is echt 5ml en dat is met andere tanks vaak stukken minder met de coil setup. Plastics tegenwoordig kunnen erg duurzaam zijn in gebruik, maar dat kan alleen de praktijk uitwijzen. Overall, een heel aardig ding, innovatief tankje en best een leuke voor de heb. Groen is leuk ☺️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwebbel Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 4 hours ago, Jim said: De looks van de mod ga ik niet verder op in, ofwel is het je ding of niet Ik vind de kleur geweldig, leuk ding! Thx voor de review Jim! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaper69 Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Weer een goede review. Top dat je ook de zaken die je wat minder interesseren toch altijd een net zo uitgebreide review geeft als de rest. De mod vind ik echt helemaal niks. Mij veel te veel plastic fantastic. Maar het tankje vind ik wel heel interessant. Goed om te zien dat Joyetech toch altijd blijft innoveren. Volgens mij was de Notch coil destijds ook een vinding van JT? Ik ben wel benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen in de toekomst. Lijkt me ook wel een uitkomst voor veel mensen. Geen gepriegel met coils draaien, maar toch lekker goedkoop door een klein beetje zelf te doen. Een van de weinige bedrijven die niet klakkeloos de rest volgt, maar ook eens met wat anders komt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbedoeske_007 Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Leuke review, Ik heb momenteel de cuboid van joytech en die ligt heel zwaar in de hand en zelf als hij in men broek zit om even de handen vrij te hebben zakt men broek wel een paar cm [emoji23][emoji23] Ben dus al even opzoek achter een lichtere mod. Mss koop ik deze wel want ben wel tevreden van joytech.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hetty007 Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Mooi plastic is niet lelijk. Dit kleurtje valt tenminste op in mijn tas tussen alle (onmisbare) rommel. Die tank is echt wat voor mijn (v)echtgenoot, kan hij ook eens zelf zijn tank re-coilen en top-airflow is voor hem een vereiste. Fijne review weer @Jim ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchMrD Posted November 12, 2018 Share Posted November 12, 2018 Leuk ding simpel maar effectief , schermplaatsing spreekt me ook wel aan overzichtelijk ook ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Ik vind hem juist mooi in al zijn eenvoud, goed kleur ook. Die tank ziet er interessant uit... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Leuk ding! Leuke review ook weer, maar dat was voorspelbaar lol. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z'meer Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Nu ik net opzoek ben voor een dual batterij mod welke degelijk mee te nemen is voor onderweg kom jij weer met deze goede review! Het ziet er uit als een degelijke mod juist door zijn eenvoud, daar hou ik wel van. Betreft de tank vind ik het ideaal dat je toch het katoen kan vervangen en de coil kan reinigen, jammere is dat je alleen geen dry burn kan geven, maar dat nemen wij voor lief. Is er toevallig al een prijsindicatie bekend? ik ga hem zeker in de gaten houden. Thanks voor de review. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Alleen al voor die gifgroene kleur vinnik 'm leuk. Mijn probleem met dual bat mods is het gewicht, maar nu ik twee nagenoeg volledig metalen single bat mods heb, zal deze even zwaar zijn.. Tankje lijkt me leuk om mee te spelen, al verwacht ik daar weinig van.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melsaco Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Vind hem wel tof eigenlijk, maf dat de cover op die ene foto net wit is,, lekker simpel display, ik ben voor,hij zal een stuk lichter zijn dan mijn Alien, en die vind ik al meevallen qua gewicht.Die atty is wel een interessante twist op de standaard, heb eerder een review gezien en vraag me af of het nu echt zo gebruiksvriendelijk is. Nadeel lijkt dat je van hun meshes afhankelijk bent, een normale zal er niet zomaar ingezet zijn.Bedankt voor de review jim. Verstuurd vanaf mijn balkon met rooksignalen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Wat ik me afvraag, kan je het verhittingselement gewoon zonder gedoe losschroeven zodat je die fatsoenlijk kan reinigen (met alcohol of een gasbrandertje bijv)? De mod zelf is lekker basic, misschien iets voor mn zusje, die zocht een lichtgewicht 2x18650 mod, ik houd em in mn achterhoofd, thnx voor de review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 15, 2018 Author Share Posted November 15, 2018 21 minutes ago, Dnns84 said: Wat ik me afvraag, kan je het verhittingselement gewoon zonder gedoe losschroeven zodat je die fatsoenlijk kan reinigen (met alcohol of een gasbrandertje bijv)? De mod zelf is lekker basic, misschien iets voor mn zusje, die zocht een lichtgewicht 2x18650 mod, ik houd em in mn achterhoofd, thnx voor de review Ja die twee schroefjes aan het element losmaken en je kan het reinigen, je tank kan vol liquid blijven tijdens het proces wat ook wel handig is en je niet kan bij de meeste andere subtanks. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Dank voor de mooie review @Jim Ik ben wel benieuwd naar deze set. Vooral het tankje lijkt mij erg interessant. Wat ik me alleen afvraag, kun je de coil en het katoen verwisselen als er nog liquid in het tankje zit, of moet het tankje leeg zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted November 15, 2018 Author Share Posted November 15, 2018 27 minutes ago, phtvs said: Dank voor de mooie review @Jim Ik ben wel benieuwd naar deze set. Vooral het tankje lijkt mij erg interessant. Wat ik me alleen afvraag, kun je de coil en het katoen verwisselen als er nog liquid in het tankje zit, of moet het tankje leeg zijn? Yep, in de post boven die van u had ik het geschreven. Je kan zonder probleem met een volle tank aan de coil en katoen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
phtvs Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 23 hours ago, Jim said: Yep, in de post boven die van u had ik het geschreven. Je kan zonder probleem met een volle tank aan de coil en katoen. Oeps. mijn excuses, die post had ik niet gelezen. Dank voor de reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morice Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Mooi tankje! Lijkt een beetje op de Wismec Gnome.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts