Jump to content

Vsticking VK530 mod review

Jim

Recommended Posts

Vandaag heb ik eens een flashy mod waar ik een review van kan maken, de Vsticking VK530 mod.

Ik hoor hier en daar dat dit merk bij de Yihi groep zou horen en ik snap de redenering wel want er zijn wat gelijkenissen met Yihi mods en met de G-class, maar zolang ik daar geen bewijs van gezien heb blijft het voor mij maar een gerucht.

Niet dat het iets uit zou maken hoor.

Het is voor mij een mod waar ik paar dagen heb over moeten doen om een "klik" met te krijgen, de mensen die mij zo een beetje kennen weten dat ik normaal een vrij klassieke smaak heb wat betreft kleuren en mods.

Als ik mijn mod kast hier bekijk zie ik voornamelijk grijs en zwart en heel uitzonderlijk eens een felle kleur, en een felle kleur heeft deze mod zeer zeker.

Of je nu fan bent van zulke prints of niet moet ieder voor zich uitmaken, voor mij was het wel eens een welgekomen afwisseling.

Deze mod is dual 18650 en gebruikt de Yihi SX530 chip, dat is de basis chip van Yihi wat dit model betreft en ook hier maakt me dat weinig uit of het nu de dure chip is of niet.

Ik ben een simpele vaper en meer dan gewoon wattage dampen doe ik niet dus of er nu nog honderd andere dingen zijn dat die chip kan zegt me niks.

Het is niet de kleinste mod en ook niet de lichtste maar het is wel een mod die met gemak atomizers kan hebben tot 34mm zonder overhang.

Het formaat van mod was ik al gewoon want die is zo goed als identiek als de Yihi G-class die ik een tijdje gehad heb.

Er zitten veel meer foto's dan ik verwacht had in deze review, maar heb er voor een keer eens wat meer genomen van het menu.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik alles netjes zien en meet ik alles na op gebied van afmetingen en zie je mij het menu overlopen.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of bekijken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking en de spares die je krijgt, lijkt me wel duidelijk op foto wat het allemaal is.

aNA8wgI.jpg?1

BSo0kxh.jpg?1

Je kan deze mod ook kopen met een subtank bij en die heb ik gelukkig niet, het zal ondertussen al wel duidelijk zijn dat ik geen liefhebber ben van subtanks.

Ook kan je de mod nog kopen in enkele andere prints en met een ander kleur van frame, dus het grijs is dan goud of zwart.

Deze is de J-graffiti silver, zilver frame dus en graffiti print.

Veel mensen zullen het wat kinderlijk vinden of er goedkoop vinden uitzien, maar stiekem ben ik wel een liefhebber van graffiti.

De manier waarop en de mooie vormen die graffiti spuiters gebruiken om letters en woorden te maken heb ik altijd mooi gevonden, ik wou dat ik het ook kon en de inspiratie had om mooie letters te ontwerpen.

Of het een print is of een wrap weet ik niet, het materiaal voelt zacht en rubberachtig aan.

mulYQxS.jpg?1

s0enmcR.jpg?1

K1n423a.jpg?1

6gQzRrz.jpg?1

fXuQw5j.jpg?1

R4zizRZ.jpg?1

Een grote en degelijke 510 connectie.

mwypGCP.jpg?1

Het frame zo rond het scherm heeft wel iets, ik moet altijd denken aan een strakke moderne klok ofzo.

0PFe0vU.jpg?1

a4xYeHP.jpg?1

Onderaan zelfde systeem van batterijklepje als bij de G-class, van dit klepje mag je zeker zijn dat het niet zomaar open zal gaan of vallen.

Je moet al echt een specifieke handeling doen om het klepje open te maken.

Een strakke veer zit er ook aan dat klepje, heel erg "spring loaded"

5G5N9tm.jpg?1

lwhOCna.jpg?1

lKYSKGs.jpg?1

Het menu ga ik gewoon een reeks foto's van posten, in mijn filmpje kan ik bij de meeste functies (behalve TC) meer uitleg bieden.

Dit is het eerste wat je moet ondergaan als je de mod opstart.

0LqArdc.jpg?1

YNItCbL.jpg?1

Dit is het standaard werkschem en thema, dit heeft ook mijn voorkeur.

Vaak zie je mods met zulk wallpaper dat lijkt op een toerenteller of snelheidsmeter uit een auto maar is het enkel sier, bij dit thema beweegt de naald van de teller tenminste telkens je vuurt tot waar je het wattage ingesteld hebt.

D5zzc0L.jpg?1

1XfcaLy.jpg?1

Die keer op de vuurknop duwen en je locked het toestel en dan krijg je datum en uur te zien.

kIl1wbV.jpg?1

Vijf keer op de vuurknop duwen brengt je in het menu en daar zie je nu vele foto's van.

VGDlHMn.jpg?1

2xVKruu.jpg?1

bLXz7AW.jpg?1

p39vorg.jpg?1

sS10mix.jpg?1

Ook kan je andere wallpapers kiezen, enige nadeel voor mij is dat je wattage en andere info dan moeilijk afleesbaar is door het font en de kleur.

Daarom dat ik ook bij het standaard scherm blijf.

Kare3lf.jpg?1

KBtTSqJ.jpg?1

UdQGaWC.jpg?1

Zoals ik al schreef kan je grote atomizers kwijt op deze mod, hier staat er nu de Steam Crave Glaz RTA op van 31mm en zoals je ziet past dat zonder probleem en is er nog enkele millimeter over.

fCDG5AU.jpg?1

s5qXjcA.jpg?1

Nog een handcheck om af te sluiten.

5ieThmT.jpg?1

Meer foto's en tekst dan anders, dat kan ik niet blijven volhouden hoor?

Mijn bevindingen:

- Eerst dacht ik Ohh nee dit is niks voor mij, maar heb de mod nu al twee weken en gebruik ze veel vaker dan ik gedacht had.

- Het is ook mijn enige mod waar ik grote atomizers op kan plaatsen zonder overhang.

- De print heeft wel iets, het frist mijn kast met sober kleurige mods eens op.

- Voelt ook goed aan, deze mod is wel erg stevig.

- Heel goed batterij klepje!

- Goed werkende Yihi chip, deze chip is niet voor iedereen even leuk in gebruik hoor.

Wat mij betreft mag een Yihi chip een beetje simpeler in gebruik worden, al die instellingen en memory settings die misschien maar 2% van alle dampers gebruikt is altijd overkill bij Yihi.

Het werken met die joystick is ook niet altijd handig maar erg goed te doen.

Wat beter kan:

Dit heeft niks met de mod te maken maar met Yihi chips in het algemeen.

Wat ik echt haat bij Yihi is de trage opstart omdat je eerst al die info van de chip en dan nog eens het model van je krijgt, als je de mod aanzet moet je eerst altijd enkele seconden wachten voor je kan dampen.

Ik weet welke chip en model van mod ik in mijn handen heb, ik wil dat niet nog eens zien op het scherm alvorens ik kan dampen!

Ook de reactietijd van het vuren is achterhaald bij Yihi want de meeste andere nieuwe mods vuren instant en bij Yihi merk je die lichte achterstand (ook DNA chips lopen wat achter)

Ze moesten hun software/firmware wat updaten wat mij betreft want ze lopen wat achter op veel goedkopere fabrikanten.

• Like 12

Ik vind dat deze mod er wel degelijk en leuk uit ziet @Jim , dus dat en het feit dat er een +/- 34mm rda of rta op kan is een plus. 

De print is inderdaad persoonlijk, ik vind dat wel iets hebben. ?

Wat betreft wel of niet behoren tot de groep van Yihi staat er dit op de website van Vsticking: 

As a branch vape brand of YiHi , a famous chipset company. We get substantial technology support from YiHi.  Strong financial support  from Hainan Chamber of Commerce maximized the competence of Vsticking. 

Dus ik denk dat ze wel degelijk een dochter onderneming zijn van Yihi of iets in die trant. ?

Niet dat het voor mij wat uit maakt als het maar goed functioneert verder. ??

Edited by M.R.30T.

• 4 months later...