Jump to content

OFRF Gear RTA review


Jim

Recommended Posts

OFRF is een nieuwe fabrikant die pas hun eerste twee producten uitgebracht heeft, deze RTA en dan hebben ze nog mesh strips voor de Wotofo Profile RDA.

Sommige zeggen dat je het moet uitspreken als OFF en de R een stille R is, maar ik weet dat niet 100% zeker dus ik ga voor wat er op de doos staat en dat is OFRF.

Wat ik wel weet is dat het in dezelfde fabriek gemaakt is dan Wotofo producten, volgens Wotofo hebben de merken niks met mekaar te maken maar worden ze gewoon in dezelfde fabriek gemaakt.

Dat merk je aan de afwerking, kleuren en ook aan de verpakking en de spares die je krijgt.

De verpakking van de spares zijn gelijk, de tools zoals de schroevendraaier en ook de bijgeleverde coils en katoen zijn identiek als die van Wotofo.

Deze Gear RTA is een 24mm single coil RTA met restricted DL airflow.

 

Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een Youtube presentatie filmpje en hier geef ik je wat extra info, laat ik alles netjes zien en zie je mij deze RTA ook voorzien van een coil en katoen.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ op mijn Youtube kanaal weet ik erg te appreciëren.

 

Dit is de verpakking.

EAabIEe.jpg?1

 

Dit zijn de spares en extra's die je krijgt:

- handleiding

- katoen (twee stukjes)

- schroevendraaier

- o-ringen, build deck schroefjes, 510 pin

- coils (twee stuks)

- PCTG bubble tank

- delrin 510 driptip

oJuxy7K.jpg?1

 

Deze RTA heeft wat mij betreft nette looks, het is een heel korte RTA en omdat die zo kort is ga je wel moeten inleveren op inhoud.

Mooi uiterlijk dat wel en is verkrijgbaar in nog enkele kleuren, die van mij is de gun metal kleur.

vQWED5S.jpg?1

GCcBlUv.jpg?1

 

Onderaan de gebruikelijke info en als je wil steekt de 510 voldoende uit om op een hybrid mech te gebruiken.

XrnXzRg.jpg?1

 

Door de tekening op de topcap zie je ook van waar de naam Gear komt.

Je krijgt twee 510 driptips, een zwarte delrin versie met een iets kleinere opening en een frosted grijze driptip met iets grotere opening.

f6QOwx7.jpg?1

 

Topfill met grote openingen.

dednNjo.jpg?1

 

Komt met een gewoon glas en een plastic frosted bubble tank.

De inhoud met het glas is 2ml en met de bubble tank is het 3ml.

ZyNzYQ3.jpg?1

iTeCbrX.jpg?1

 

De airflow opening, zelfde heb je aan twee kanten.

De airflow volledig open is ruim restricted DL, ja kan het ook afknijpen tot echt restricted DL.

eFARX0a.jpg?1

 

Dan het build deck.

Dat is wel een net een heel simpel build deck, het maakt niet uit hoe je de coils draait want door de vier schroefjes kan je altijd je coil plaatsen.

Het is geen deck om echt heel brede coils te gaan gebruiken want die krijg je niet onder de schroefjes, maar gewone fused claptons enz is geen enkel probleem.

Vb2LUVY.jpg?1

dZe4KQg.jpg?1

NNSUbeP.jpg?1

1ixVlfu.jpg?1

 

Voor deze review en ook in het filmpje heb ik gebruik gemaakt van de bijgeleverde coils en katoen.

Dit is identiek als dat van Wotofo dus ik weet dat de coils wel netjes zijn.

LUzLr3T.jpg?1

 

Ik heb wel een wrap extra gegeven aan deze coil.

F2MBu9G.jpg?1

76TajdK.jpg?1

ZaGzofu.jpg?1

IcRwiFN.jpg?1

 

Deze RTA wicken is helemaal niet moeilijk, gewoon het katoen lichtjes in de gaten stoppen en klaar.

xFqv2Oy.jpg?1

zlRSAGS.jpg?1

 

En nog een foto van de RTA met het gewone glas op de Asmodus Colossal mod.

yOsvvNs.jpg?1

 

En zoals ik die nu altijd gebruikt heb met het bubble tankje op de Rincoe X mod, de kleur van RTA en mod zijn bijna hetzelfde.

JWGKQVe.jpg?1

 

Mijn bevindingen:

- Goed ontworpen RTA.

- Goede afwerking en bouw kwaliteit.

- Heel korte RTA.

- Gemaakt voor mensen die graag tussen restricted DL en echt DL dampen.

- Omdat de RTA zo kort is zit de coil ook heel dichtbij je lippen, je zal dus zowiezo een warmere vape hebben.

- En ook omdat die zo kort is zal je een goede smaak bekomen, het is een warme en intense smaak.

- De inhoud is aan de lage kant, twee en drie ml is niet veel en ja zal dus vaak moeten vullen.

Maar er zijn nu éénmaal veel mensen die liever een korte RTA hebben en er geen probleem van maken dat ze vaak moeten vullen, dus de inhoud is erg persoonlijk.

 

Kortom wat mij betreft een heel goede RTA waar ik de laatste dagen erg van genoten heb, ondanks dat ik die minstens één maal per uur moet vullen.

Is geen RTA die ik mee zou nemen als ik ergens naartoe ga maar hier thuis zit ik er niks mee in om die vaak te vullen.

Als ik die zelf ontworpen moest hebben zou ik de airflow nog iets meer restricted maken, zo tussen een losse MTL en restricted DL in.

Maar als dit OFRF hun eerste tank is dat ze maken ben ik wel erg benieuwd wat deze fabrikant nog gaat maken want voor een eerste product kan deze RTA zeker tellen.

 

 

 

Edited by Jim
  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

@Jim leuke review, interessant ding. Ik vraag me wel af, welke coil er max in past? Ik weet niet welke coil je nu in geplaatst hebt. Maar ben niet zo van die systeem van klemmen. Past er bijvoorbeeld een quad core Clapton in? Of is deze te breed voor de schroefjes? Dat vond ik altijd zo'n issue met de the Flavor rda. Super rdatje maar een klote systeem om brede coils vast te draaien. 

Link to comment
Share on other sites

@Zen Master Jay: quad core (4x28 bv) gaat misschien net dat draadje teveel zijn, je zal het wel kunnen aandraaien maar er zal een klein stukje naast de schroef komen te hangen.

Maar ik denk dat je met triple core zeker dezelfde warmte gaat krijgen in deze RTA omdat hij zo klein en kort is dan je met een quad core zou hebben in een grotere RTA.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wel weer handig voor in de broekzak, zo'n kort tankje. Ik vind veel tanks maar akelig hoog, dus val zeker in de categorie die de beperkte capaciteit voor lief neemt.

 

Vier dikke schroeven, gaten voor 't katoen, korte afstand coil, dus warme vape, dikke o-ring, klinkt allemaal goed. Enige minpunt wat ik zo snel op de plaatjes zie, is dat grote rond luchtgat in de base ipv ovaal (zoals de gaten voor 't katoen). Als 't werkt dan werkt het, maar ik vermoed dat de airflow rond de coil dan (nog) wat beter was geweest. Benieuwd naar het geluid wat hij maakt tijdens gebruik. Sommige tanks hebben zo'n akelig klinkende gier dat ik ze niet hoef, bv. de TFV8 baby beast. Alsof je probeert te fluiten maar het niet kan. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Pazmaster: dat katoen zou ik niet mee beginnen als het je niks lijkt.

Mij leek het ook niks in het begin, maar ondertussen moet ik mezelf al dwingen om gewoon katoen te gebruiken en niet steeds te grijpen naar dat gemakzuchtige schoenveter katoen. ☺️

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nee heb geen lekken gehad.

Condensatie krijg ik bij de meeste atomizers, maar bij deze Gear niet meer dan bij andere.

Die exotische coil smeulen altijd nog een beetje na en daar komt die condensatie van.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

clone 10 dollar van fasttech. smaak bevalt me prima. kwaliteit is een lachertje. 1ste keer coil vastdraaien en schroefje draait zot. ander schroefje gepakt van overkant. bij 2de coil ook kapot ? plastic bubble tank reeds gebarsten.. zal me dan maar een originele gaan bestellen.

ondertussen enkele claptons geprobeerd ss28/34ka, niet zwaar genoeg voor deze airflow. ss26/34ka spaced prima in tank. nu 2*28ka/32ka 4 of wraps en ook prima ?

ps: fresia rta was erbij (originele) en deze bevalt ook prima.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Niet zo lang geleden aangeschaft. Mede door deze review?

63-B9-ED95-E420-4026-B6-C1-D7-E347-FDB3-

 

heerlijk tankje. Heeft de wasp rta van de troon gestoten. Die heb ik een kleine week gebruikt maar kom toch weer op deze uit. 

Fused clapton erin op 0.3ohm met 33watt. 

Smaak is wel erg goed en lekken totaal geen last van. 

Bij mij zat er trouwens geen frosted bij maar een doorzichtige bubbel glas. 

 

En een heel ander vraagje @Jim of iemand anders. 

Ik kijk altijd op Mn mobiel. Ook de filmpjes. 

Dan word het filmpje getoond(hele scherm) maar kan ik geen comment of like plaatsen. Dan moet ik apart naar YouTube,filmpje zoeken en een like geven wat er dus op die manier vaak bij inschiet. 

Kan ik het op de 1 of andere manier ook gelijk via de link in YouTube openen?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...