Popular Post Jim Posted December 12, 2018 Popular Post Share Posted December 12, 2018 (edited) Vaak is mijn eerste indruk bij producten van "ohh nee", en vaak heb ik gelijk maar krijg ook vaak het deksel op de neus als ik het getest heb. En dat is zo bij deze Flint kit, als je het ziet denk je van zo zijn er nog honderden AIO pennen... Maar ik heb er al vele mogen testen en waren ze maar allemaal zoals deze! Een heel kleine AIO pen, 22mm dik, afneembare tank en kan je echt MTL mee dampen. Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie, hier kan je alles deftig zien en dat is vaker beter dan een foto. Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren. Verpakking moet je geen rekening mee houden, dit is een sample verpakking en de retail versie zal ongetwijfeld anders zijn. Spares in het doosje, ook hier kan ik niet zeggen of de inhoud hetzelfde gaat zal zijn bij de retail. Een handleiding of andere Geekvape papiertjes heb ik alvast niet en dat wel zo zijn bij de finished versie zijn. Zo op foto lijkt het best nog wel groot, maar in lengte korter dan de meeste podsystems. Wel dikker natuurlijk. Een duidelijk aanwezige vuurknop. Onderaan wat gaten voor venting. Het tankje kan van de batterij af en je zou het dus ook kunnen gebruiken op een andere mod, dan heb je een heel kort 22mm MTL tankje. Je hebt vijf airflow gaten om tussen te kiezen, ga ze niet allemaal laten zien maar wel het grootste en kleinste. Met het grootste heb je een losse MTL maar zeker nog geen restricted DL. Het kleinste is vergelijkbaar met de berserker RTA, hier moet ik goed zuigen om er wat uit te krijgen. Het tankje heeft 2ml inhoud en topfill, gewoon openschuiven en vullen. De driptip is het enige waar ik een probleem mee heb, je kan die namelijk niet vervangen en krijg hem er zelfs niet uit want zit er volgens mij met lijm in. Tankje werkt en is zoals elke andere subtank, kan helemaal uit elkaar. Het coiltje is zo klein dat de zoom functie van mijn camera het er moeilijk mee heeft om duidelijk in beeld te brengen. Een 1.6ohm coiltje best te gebruiken tussen de 6 en 9w. In de retail versie krijg je ook nog een 1.2ohm coil maar die heb ik niet dus kan ik niks over zeggen. Toestel aan/uit zetten doe je door vijf maal op de vuurknop te drukken. Maar je kan ook drie power settings kiezen en dat doe je door drie maal op de vuurknop te drukken, dan krijg je een andere kleur van led te zien en elke kleur staat voor een bepaald voltage. Wil je een andere kleur druk je opnieuw drie maal op de knop. Rood is het laagste en dat is 3.2v Dan heb je blauw en dat is 3.5v En groen is het hoogste en dat is 3.8v Handcheck om af te ronden. Mijn bevindingen: - Voor mij persoonlijk is dit AIO tankje het beste op gebied van smaak wat ik al getest heb. Mijn liquids smaken beter dan in podsystems en andere AIO kitjes. - Zelfs wie echt strak MTL wil kan dat krijgen van dit tankje, maar ook een losse MTL. - Tankje is 22mm en kort en kan je gebruiken op elke andere mod die je hebt. - 2ml inhoud in combinatie met de 1.6ohm coil verbruikt ook bijna niks. - 1000mAh batterij gaat lang mee. - Een paar power settings voor als je wat meer damp wil. - Coil ging een weekje mee maar had wel drie soorten liquis gebruikt en all dagen veel gedampt. - De batterij zou IPX5 water resistant zijn, zou kunnen ja weet ik veel. IK ga het niet testen hoor en moest het de batterij eens nat worden zal ik wel zien wat er van komt. Wat kon nog beter: - heb maar één dingetje gevonden en dat is als je de driptip nog kon wisselen met een andere 510 driptip dit zou het afmaken voor mij. Van dit kitje ga ik hopelijk nog lang geniet hebben, sinds ik het heb alle dagen veelvuldig gebruikt. Elke avond voor tv een heel tankje leeg en dan moet je goed door dampen hoor. Als ik het tankje op de kleinste 18650 mod zou plaatsen met een 3000mAh batterij in en dampen tussen de 6 en 9w dan kan je bijna een week gaan zonder te laden en heb ik een heel goed MTL tankje. Edited December 12, 2018 by Jim 19 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 Weer een mooie review. Alleen Niet echt een aio naar mijn mening ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetraO Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 Lijkt me wel wat. Ziet er mooi uit en het is handzaam. Als de smaak dan ook nog goed is, neem ik misschien wel deze om mijn Justfog1 te vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valve Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Oh nee Jim! Ik heb net op basis van jouw review de Innokin EQ besteld, en nu kom je hiermee! ? Ik hecht altijd erg veel waarde aan jouw oordeel. Zo kocht ik naar enorme tevredenheid een Hotcig RSQ en een Entheon. Nu ben ik erg benieuwd hoe de smaak hiervan (MTL) zich verhoudt met de Innokin EQ. Is het erg anders/beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 De Innokin heeft meer airflow dan deze, de Flint is echt MTL. Op gebied van smaak zitten ze niet ver uit elkaar. Flint zal op termijn wel goedkoper uitkomen, vijf coiltjes kosten ongeveer 8€ en één pod voor de Innokin kost ongeveer 4€ 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
germanaaizer Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 (edited) Zo, dat ziet er interessant uit. Ik gebruik naar volle tevredenheid de nautilus aio, en dit blijkt nog beter te zijn. Wanneer staat deze in de weggeefhoek? ? De driptip, idd erg jammer dat die er niet uitkan! Edited December 14, 2018 by germanaaizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 Ja de driptip is spijtig, die ultem kleurige tips is nooit mijn ding geweest. In de weggeefhoek? dan gaat er eerst iets beter moeten landen voor deze weg kan. Voorlopig gebruik ik die veel te graag, het is mijn vaste "salontafel" modje geworden ondertussen en heeft daar een plaatsje gevonden. De hele avond voor tv zit ik deze Flint te dampen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
germanaaizer Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 (edited) Dat van de weggeefhoek was ook maar een flauw mopje hoor. ? Wat ik me nu zit te bedenken, hoelang zullen deze coils gemaakt worden? Ondertussen zijn voor verschillende subtanks meerdere coils van verschillende merken compatibel, mss moeten ze dat met deze setjes ook doen? Ik ben namelijk wel geneigd om em aan te schaffen, maar als er over een jaar geen coils meer voor zijn, zit je daar. Maar langs de andere kant, zal de batterij het zolang uithouden... Edited December 14, 2018 by germanaaizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 De mijne is verzonden! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Lijkt me een goed ding om mee op wandelen te gaan, de ene hand de hond (hondje) de andere hand dit setje ? Thanks for the review Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Sky'line- Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 (edited) @WaCro is hij ondertussen ook al binnen en waar heb je hem besteld? Wil hem graag ook hebben maar zie overal dat hij alleen te pre-orderen is? Edited December 29, 2018 by -Sky'line- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 (edited) @-Sky'line- De officiële Geekvape shop op Aliexpress. De epacket dienst heeft hem alleen weer geretourneerd aan GV en hij is donderdag weer opnieuw verstuurd. Edited December 29, 2018 by WaCro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 Lijkt op n smoesje want ik kreeg tzelfde verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 Lijkt me van wel dan. Vond het al zo verdacht dat ze 2 weken voor iedereen anders al aantallen zouden hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Sky'line- Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 Okee bedankt voor de info. @WaCro @Madman Dan wacht ik nog even met bestellen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 Waarom zou je wachten? Als je pre-ordered heb je m nog steeds eerder dan wanneer je pas gaat bestellen als er voorraad is ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 (edited) On 12/31/2018 at 12:13 AM, -Sky'line- said: Okee bedankt voor de info. @WaCro @Madman Dan wacht ik nog even met bestellen ? Ik zie dat de prijs ondertussen een stuk hoger is. Als je eventueel interesse hebt in een blauwe dan mag je die van mij overnemen. Die is onderweg. Hij zal niet gebruikt worden, dus gloedje nieuw. Edited January 4, 2019 by WaCro 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Sky'line- Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 8 hours ago, WaCro said: Ik zie dat de prijs ondertussen een stuk hoger is. Als je eventueel interesse hebt in een blauwe dan mag je die van mij overnemen. Die is onderweg. Hij zal niet gebruikt worden, dus gloedje nieuw. €25 inclusief verzending. Prima hoor, laat maar weten wanneer die binnen is ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 1 minute ago, -Sky'line- said: Prima hoor, laat maar weten wanneer die binnen is ? Cool. Will do. Zie dat 'ie net Beijing heeft verlaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 31, 2018 Author Share Posted December 31, 2018 Bij Efun en 3avape zijn de zwarte in stock, 19$ ongeveer. Heb bij 3avape trouwens coils besteld, slechts 4.5$ nu in promo voor een pakje van 5 coils plus nog een kortingscode die ze hebben lopen tot morgen. Direct maar vier pakjes coils besteld daar van zowel de 1.2 als de 1.6ohm coils. Hoop dat ze er snel zijn want de twee coils die ik kreeg bij deze sample kit zijn opgebruikt en kan momenteel het toestel niet meer gebruiken want heb geen coils meer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetraO Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Ik heb het dingetje besteld, de rainbowversie. Was mijn laatste bestelling van 2018. De coils zullen vast de eerste bestelling zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Alleen als je terug in de tijd kan ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetraO Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Oh ja, het wordt nooit meer 2018 natuurlijk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 (edited) On 31-12-2018 at 12:24, Jim said: de twee coils die ik kreeg bij deze sample kit zijn opgebruikt en kan momenteel het toestel niet meer gebruiken want heb geen coils meer ik heb dit type coils eerder elders gezien....maar ... pfff te laat naar bed gegaan, kan ff t merk niet voor me halen kun je ze niet re-wcken dan ?? kan bijvoorbeeld de topkap er niet (voorzichtig !!) af gewrickt worden ?? - zoals dat met bijvoorbeeld de Ego-One en Justfog Q14 coils gedaan kan worden.. t lijkt me namelijk niet zo dat ze allles door t kleine gaatje waar de Pluspool zit gefrommelt hebben, dus ik vermoed dat t topkapje waar de schroefaansluiting van de tank zit, dat dat eraf kan, dan kun je er heel gemakkelijk bij, recoil-rewick etc... Edited January 1, 2019 by Camikease Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 1, 2019 Author Share Posted January 1, 2019 Dat zou best kunnen dat je die coils kan rebuilden, ik in ieder geval niet want daar heb ik geen geduld voor. Heb al moeite met een 28ga MTL coil in een atomizer te voorzien van nieuwe wicks zonder heel de coil uit vorm te trekken, ik plaats liever direct een nieuwe coil dan te prullen aan de oude. Voor kleine dingen waar je een vergrootglas en pincetjes en toestanden moet gebruiken dat is niks voor mij, ik heb vijf seconden geduld en daarna begin met dingen te gooien ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts