Jump to content
Message added by Sub-Ωhm

Tapatalk botst regelmatig met onze forum software 

Hieronder de problemen waar we regelmatig tegenaan lopen

• Niet kunnen zien en aanpassen van de dampforum signature door Tapatalk gebruikers
  • Tapatalk 'signatures' onderaan iedere post (verzonden vanaf mijn ... met Tapatalk)
  • Slechte of niet werkende afbeeldingen weergave
  • Tapatalk smileys niet compatibel met browsers, dit is nog steeds een item, zag vandaag zelfs nog een Tapatalk afbeelding ✖
  • Leden die ons vragen stellen, online of per DM over opties die ze niet hebben , reden Tapatalk
  • Foutmeldingen bij notificaties
  • Na forumupdates loopt Tapatalk vaak achter, dus iedere x weer vragen van leden aan ons hoe het komt dat er weer eens iets niet werkt
  • Posts van tapatalkers triggeren vaak 2 x dezelfde mail notificatie, tientallen malen per dag, 1 x van het forum en 1 x van Tapatalk, het FBT heeft mij en een aantal andere leden destijds gevraagd een lijst met de personen waarvan ik dubbele mails ontving bij te houden, toen ze de lijst aan de tapatalkers spiegelde was alles duidelijk
  • Niet aan kunnen passen van topic titels door Tapatalk gebruikers, wat resulteerde in kun jij het niet voor me doen en *Slotje*... ik niet... Tapatalk
  • Mentions en tags functioneren niet of slecht bij Tapatalk gebruikers
  • Tapatalk is niet echt scheutig om te vertellen wanneer er een update is. Daar komt bij, heel logisch , dat ze achterlopen na updates van de forumsoftware
  • Na veeg en verplaats acties volgt Tapatalk niet direct de wijzigingen waardoor posts in niet chronologische volgorde worden weergegeven
  • Geen optie menu in Tapatalk bij het maken van een report, b.v. spam, waardoor geen automoderatie van toepassing is
  • Tapatalk plug in verminkt themes, laat rare wijzigingen in themes zien die nooit zijn gemaakt, na aan uit zijn gemaakte wijzigingen weer weg
  • Leden kunnen via TapaTalk onbeperkt tekst deleten en posts aanpassen (ook na verstreken tijd), voor andere leden niet zichtbaar waardoor geen post edit historie
  • Bij iedere geplaatste foto in een post verschijnt de Tapa signature onder iedere foto
  • Quote van een van onze leden "Tapatalk server plugins verzamelden gebruikersnamen en e-mailadressen, er waren meerdere security flaws en breaches op hun servers, en de clients werkten als een soort tracker waarbij zelfs alle links via hun servers liepen. Zomaar wat dingen die ik oppikte de afgelopen jaren op o.a. Xda, Adminzone, Anandtech en Reddit etc.

Recommended Posts

Posted

Telefoon heeft toch ook een browser? 

Zo zit ik ook op het forum. 

Ik heb niet eens een laptop of pc?

1 hour ago, Stekke said:

Here we go again... emoji28.png

Ik had het vorige even gemist. Net terug gelezen?

Och. Er zijn altijd voor en tegenstanders bij alles. 

Gewoon doen wat het beste past bij whatever we/je/ik doe?

• Like 1
  • 2 years later...
Posted
11 hours ago, Sub-Ωhm said:

Je hoeft je eigen foto's niet eerst zelf te verkleinen tot voorheen 5MB alvorens ze via postimages op het forum te plaatsen.

Scheelt dus een handeling wat een hoop leden sowieso niet voor elkaar kregen.

8 hours ago, Steamboy said:

Even inhaken, dat plaatsen van foto's, blijft een dingetje, schijnbaar.

Ik snap echt niet dat mensen hier zo moeilijk over doen. Ik heb al zo vaak gezegd dat gebruik van tapatalk alle problemen wat dit betreft oplost. Gewoon de foto die je wilt aanwijzen en op verzenden klikken, niks geen moeilijk gedoe met foto's verkleinen, niks geen moeilijk gedoe met je foto's via via op 't forum plaatsen.

Gewoon aanwijzen,verzenden, klaar. :duim:grins (maar ja, dat willen de meeste mensen hier niet horen)

Posted
29 minutes ago, Marcel loves E6 said:

maar ja, dat willen de meeste mensen hier niet horen)

ik wel. ik wel!

maar tapatalk is verder zo kut in gebruik dat ik het na een maand geprobeerd te hebben heel snel heb verwijderd. 

daar heb ik die ene extra klik wel voor over. 

Posted
2 hours ago, Marcel loves E6 said:

heb al zo vaak gezegd dat gebruik van tapatalk alle problemen wat dit betreft oplost.

Wat dit betreft misschien wel, maar er zijn talloze andere problemen en oneerlijkheid die Tapatalk hier veroorzaakt, laat staan het extra werk bij updates.

Invision is druk bezig met de app, de Tapatalk ondrsteuning zal dus ook tot zijn einde komen op Dampforum.nu

Posted

@Sub-Ωhm Beetje flauw wat je hier nu doet he?

Eerst zit je te klagen over mensen die foto's plaatsen niet voor elkaar krijgen.

Dan geef ik de makkelijkste oplossing voor het probleem.

En daarna ga je weer klagen over de oplossing.

De problemen die jij met TT hebt heb je al vaak genoeg herhaald. En zoals ik ook al vaak genoeg gezegd heb, heb ik daar alle begrip voor. En ik was me al lang bewust van het feit dat TT op deze site op zijn einde liep, omdat jullie niet bereid (meer) zijn om daar tijd in te steken.

En ... je verwijderd ineens een aantal posts waaronder die van jezelf. Hoezo? Dat mag de rest van het forum ineens niet meer lezen?

8 hours ago, Sub-Ωhm said:

Invision is druk bezig met de app

Dat zei je een half jaar geleden ook al .... daar was ik toen heel verheugd over, maar nu .... :nee

Belofte maakt schuld.

Wanneer komt ie dan?

Posted
12 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Beetje flauw wat je hier nu doet he?

Beetje zeuren wat je hier nu doet hè.

15 minutes ago, Marcel loves E6 said:

En ... je verwijderd ineens een aantal posts waaronder die van jezelf. Hoezo?

Niets verwijderd, verplaatst naar het Tapatalk topic waar iedereen het kan lezen.

17 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Belofte maakt schuld.

Wanneer komt ie dan?

Ik heb nergens een belofte gemaakt, hij is klaar wanneer Invision hem vrijgeeft.

Posted
17 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Niets verwijderd, verplaatst naar het Tapatalk topic waar iedereen het kan lezen.

o.a. De post van jezelf van 22 uur geleden heb je verwijderd.

o.a. De post van Steamboy van 19 uur geleden heb je verwijderd.

Een half jaar geleden beloofde je dat die app binnenkort zou komen, nu zijn we zes maanden verder.

Dat jij een hekel hebt aan TT is wel duidelijk en dat mag ook, daar heb je in jouw positie ook het meeste last van, dus alle begrip.

Het is alleen jammer dat jij geen begrip hebt voor de voordelen van TT. En dat mag ook.

Maar dat je posts verwijderd en daar over liegt ... daar heb ik dan weer geen begrip voor.

Maareh ... no hard feelings, en een fijne avond verder.

Posted
12 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Maar dat je posts verwijderd en daar over liegt

Wat een treurwilg ben jij zeg, er is niets verwijderd, druk op de links van jouw quotes en ze staan er.

En ook die van Steamboy staat daar gewoon nog.

Zoals ik al aangaf heb ik posts verplaatst naar hier, de post betreffende Tapatalk. De posts waar jij het over hebt, betreffende foto's plaatsen staan gewoon in het topic waar ze geplaatst zijn.

Insinueren dat ik lieg, eerst kijken voor dat je praat.

Posted

even ter verdediging tegenover @Sub-Ωhm

ik had het topic over de mod en over tapatalk op volgen staan en zag ook dat er wat verdwenen was. 

ik kwam er achter dat ik berichten miste bij het mod topic en ik had nieuwe meldingen bij tapatalk topic. 

@Sub-Ωhm had alleen wat berichten verplaatst. niks verwijderd. zou je ze onder elkaar lezen klopt het gewoon wat er stond. 

dus denken dat hij alles maar zelf naar z’n hand zet omdat hij aan de “knoppen” zit is wel erg kort door de bocht. had je best zelf ook kunnen lezen als je de 2 topics naast elkaar had gezet

• Thanks 1
Posted
1 hour ago, Marcel loves E6 said:

Eerst zit je te klagen over mensen die foto's plaatsen niet voor elkaar krijgen.

Ik heb niet geklaagd over mensen.

38 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Maar dat je posts verwijderd en daar over liegt ...

Ik heb niets verwijderd en dus ook niet gelogen.

2 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Makkelijk als je daar aan de knoppen zit en alles zelf in elkaar kan fabriceren.

Ik heb niets gefabriceerd. 

Wow, drie insinuaties / verdachtmakingen op rij... makkelijk, maar vooral treurig hoor jongen ergens vanachter je computer. Normaal gezien probeer ik altijd correct en eerlijk in de omgang te zijn.

Maar nu even niet, wat ben jij een valse klootviool zeg, gatverdamme.

Bijna vier jaar steek ik heel erg veel van mijn vrije tijd in ons forum, doe ik mijn uiterste best om ons forum en onze leden met van alles en nog wat te helpen.... pfff.

• Like 4
Posted

Alleen al om dit soort gezeik en idiote verwijten zou ik liever vandaag dan morgen Tapatalk de nek omdraaien. Waarom moet elk gesprek hierover zo verhit?

En @Sub-Ωhm kwalijk nemen dat de app er nog niet is, serieus @Marcel loves E6? Volgens mij werkt Sub toch echt niet bij invision, heeft hij er ook geen aandelen in en heeft hij uiteraard geen enkele invloed op wanneer een release uitkomt en wat daar wanneer inzit. Wees blij dat we de moeite nemen dát we informeren over invision wijzigingen i.p.v. te gaan neersabelen vanwege het informeren. Echt belachelijk dit.

• Like 2
  • Thanks 1
Posted

Ow ow ow laten we lief zijn allemaal, we hebben net de kerst achter de rug, de wereld staat in de fik en de toekomst voor nieuwe dampers is onzekerder dan ooit. Alles behalve komkommertijd en dus is er genoeg om onze energie op los te kunnen laten, anders dan elkaar hier in de haren te vliegen:knuf

Overigens is de app al een tijdje klaar, maar werkt helaas niet zo lekker. We wachten dus nog even tot het een volwaardiger alternatief is. Tot die tijd probeer ik TT aan de praat te houden, voor zover dat binnen alle redelijkheid valt. Dat zal altijd met horten en stoten gaan, omdat TT achter de updates van 't forum moet aan hobbelen. 

• Like 3
Posted

Tapatalk is een ramp voor forumsoftware omdat TT vind dat forumsoftware maar hun lijn en updates moeten volgen. Elke update van TT en de forumsoftware moet door de ontwikkelaars daarvan worden aangepast, soms zijn daarvoor hele gekke noodgrepen noodzakelijk.

Forumsoftware is echter nauwelijks meer in gebruik, alles is Facebook, Twitter, etc geworden. Daarom zitten een paar oude ontwikkelaars dit als bijbaantje te doen, forumsoftware levert nauwelijks een cent meer op tegenwoordig. 

Tja en dan krijg je technische problemen als dit. Zo'n smarttelefoon is maar een beperkt apparaatje vergeleken bij een echte computer.

PS,

Beheerders moeten geen termen gebruiken als treurwilg en klootviool, als je geen emotionele reactie wil opwekken door er zelf in te schieten, hou het zakelijk en zo droog als een pak zout lijkt mij het devies.

Gebruikers moeten geen calimero argument gebruiken, ongetwijfeld zal bij misbruik van de mogelijkheden, die beheerders op dit forum hebben, de andere beheerders ingrijpen als deze mogelijkheden misbruikt zouden worden. Een klein beetje vertrouwen in de hele club mag best bij deze onbezoldigde, bevleugelde vrijwilligers.

Mijn twee eurocenten......

• Like 3
  • Thanks 2
Posted
16 minutes ago, Raycoupe said:

Beheerders moeten geen termen gebruiken als treurwilg en klootviool,

Je hebt helemaal gelijk Ray.

Echter kun je vast begrijpen dat wanneer je drie keer persoonlijk beschuldigd wordt van iets wat je niet hebt gedaan de irritatie kan oplopen. Twee keer een beschuldiging en wanneer je die tracht te weerleggen draai je volgens desbetreffend persoon als beheerder wel ff naar eigen voordeel aan de knoppen....

Zoals ik al aangaf, ik probeer altijd correct te communiceren maar naast beheerder ben ik ook gewoon forumlid en mens.

Wanneer ik openbaar wordt aangevallen geef ik openbaar repliek. 

Als beheerder laat ik me niet onterecht als leugenaar wegzetten, als mens ben je dan voor mij gewoon een klootviool.

• Like 3
Posted

Ik snap dat maar al te goed @Sub-Ωhm als collega op een ander forum. Vandaar nogmaals wat uitleg over TT wat ook bij ons speelt.

Maar jullie gaan er toch wel uitkomen als volwassenen, een ruzietje af en toe kan best, soms zelfs nuttig, als men maar weer over het hart kan strijken en zonder rancune verder kan.

• 1 year later...
Posted

Al enige tijd is dit prachtige forum niet meer te benaderen via Tapatalk, is er iets veranderd na een update of is er iets anders wat ik gemist heb??

Posted

Tapatalk was altijd al een zorgenkindje met al die verschillende fora software. Sinds de fora minder populair zijn wordt er door de software makers weinig meer in geïnvesteerd.

In hoeverre de functionaliteit bruikbaar is weet ik niet, ben zelf geen Tapatalk gebruiker.

Posted

Tapatalk werkt slecht, wat heel goed werkt is je browser op de app openen en dan naar dampforum.nu gaan en die opslaan in je favorieten. Dit is de manier die goed werkt nadat ik mij kapot ergerde aan tapatalk.

Posted

Na een niet werkende update zonder mogelijkheid om terug te keren naar de vorige versie, hebben we tapatalk stilletjes uitgefaseerd. 

Zoals @Raycoupe reeds correct aangeeft was tapatalk al lange tijd een zorgendropje die veel kunst en vliegwerk vereiste om correct te werken. Sinds enige jaren probeert tapatalk alles compleet naar hun eigen platform te trekken en ik heb sterk de indruk dat hun ontwikkelaars daar een steentje aan bij dragen mbv matig functionerende plugins voor andere platformen. 

Gelukkig is onze mobiele website volledig functioneel, incl browser meldingen. 

• Like 2
Posted

Ok, thnx voor de update, via de website werkt t ook voor mij, ff wennen aan de look&feel, keep up the good work!!

Spoiler
Spoiler

Haha, klik gelijk weer iets aan wat niet had gemoeten....🤣

• Haha 2