Jim Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 (edited) Een review van een iets wat normaal ver buiten mijn comfort zone ligt, een 31mm RTA... Eerste keer dat ik zo een grote tank gebruik want ik hou het liever bescheiden tot max. 25mm. Maar ik was wel erg benieuwd, en het is ook de eerste keer dat ik iets van Steam Crave test. Zag dat het merk hier op het forum wel een aanhang heeft, zie regelmatig pics opduiken van die oversized 10 of 20ml tanks van hun. Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik alles in detail zien en zie je me de RTA builden. Ook zie je in het filmpje mijn probleem met een onderdeel van deze tank, iets wat in het filmpje veel duidelijker is dan mijn uitleg dadelijk in de rest van de review. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanal weet ik erg te appreciëren. De verpakking: De spares: - Handleiding - Sticker - Reserve o-ringen en 8 extra build deck schroefjes - Schroevendraaier - Twee glazen tanks - 31mm cockring euhm vapeband sorry De tank is wel mooi afgewerkt en zit wel kwalitatief goed (het metaal dan). Zelfs een 810 driptip lijkt klein op deze tank, het is een 810 tip met o-ringen. Er zit ook een o-ring in de topcap zelf maar die heeft weinig tot geen nut want elke 810 tip zonder o-ringen die ik heb blijft hier niet in zitten. Goed topfill systeem, het is niet te los en je moet er goed tegen duwen om het open te schuiven. De airflow zijn veel van die kleine gaten, dat geeft wel altijd een smooth airflow. Deze tank is wel voor mensen die graag veel airflow hebben en dus echt DL. Best wel wat onderdelen bij deze RTA. En dat de tanks zelf, hier krijg je een plastic tank en twee glazen tanks. De reden waarom je twee glazen tanks krijgt is me wel erg snel duidelijk geworden, na enkele keren de tank vast te draaien brak het eerst glas al direct. Het was de eerste keer in twee jaar tijd en vele atomizers geleden dat ik nog eens een glas brak, maar de reden was niet ver te zoeken. Ik weet niet waarom ze het idee genomen hebben om schroefdraad op glas te laten werken met schroefdraad in de topcap? Je moet toch niet al te slim zijn om te weten dat dit niet werkt... Op glas kan je geen precisie schroefdraad maken en dus is de schroefdraad op het glas maar met de natte vinger en hopen op goed geluk. In mijn filmpje zie je ook dat wanneer ik het glas in de topcap handvast schroef dat ik dan met een simpele beweging het glas gewoon uit de topcap trek zonder enige moeite. En iets teveel aandraaien en dan zegt het pats... De shroefdraad op de plastic tank is wel precies en stevig. Speciaal en mooi is natuurlijk deze glazen kamer rond het deck, als je build nieuw is en je nog niet gedampt hebt is het leuk maar na twee hijsen zie je natuurlijk niks meer van je build buiten een aangedampt glas. Op de doos staat geschreven nieuw build deck design, ik denk dat Steam Crave wil hebben voor hun merk want ik kan hier nog minstens drie andere RTA's laten zien die identiek hetzelfde deck hebben. De liquid komt van onderaan door die twee kleine gaten, eerst was ik bang dat het niet genoeg ging wicken maar daar had ik ongelijk. Gebruikte tools voor deze build: Coily tool voor de beentjes van de coil op 4mm lengte af te knippen. Doctor coil "schoenveter" katoen. En twee fralien coils van forumlid @Loyal_2the_coil Coils plaatsen gaat erg vlot, ze krijgen wel een draai omdat de schroeven onder een 45° hoek in het deck zitten maar gaat wel vlot. Zo dicht mogelijk bij de airflow brengen. En wicken zoals bij elke andere RTA, niks bijzonder. Ik mijn filmpje zie je me altijd rustig bezig met wicken, neem er altijd de tijd voor zodat het van de eerste keer goed zit. Zo met een nieuwe verse build is het natuurlijk mooi om naar te kijken met die glazen kamer. Na enkele hijsen is het gedaan met dat mooie zicht. Gelukkig heb ik deze Vsticking VK530 mod, het is de enige mod die deze 31mm tank probleemloos kan hebben zonder overhang. Mijn bevindingen: - Ik had het niet gedacht maar ik krijg wel goede smaak en airflow van deze RTA. Het is naar mijn mening wel een tank waar je een dikke build gaat gebruiken en redelijk wat power. - Airflow is er in overvloed maar wel niet turbulent of luid. - De stainless onderdelen zijn allemaal netjes afgewerkt. - Vrij makkelijk build deck. - Die glazen kamer rond het dek is wel mooi maar zoals ik al zei is dat maar van korte duur. Als je na drie dagen dampen zo die bruine damp druppels aan het glas ziet hangen is het niet zo mooi meer. - Topfill met dat schuifsysteem werkt goed. Minpunten: - Die glazen tank met schroefdraad is belachelijk en een heel dom idee. Waar ze zelf weet van gehad moeten hebben want anders geef je niet direct twee glazen tanks en een plastic tank mee in de verpakking... Kortom het is wel een goede RTA, bevalt me beter dan ik gedacht had. Ik gebruik enkel de plastic tank en hier zijn geen problemen mee. Je moet er natuurlijk wel voor zijn want een 31mm tank is toch best lomp en groot. Edited December 20, 2018 by Jim 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Gebruik hem nu al een tijdje en ben er blij mee. Voor iemand die het liefst RDA's gebruikt is dit een goede optie vanwege zijn ruime airflow en toch goede smaak. Bij mij passen beide glazen tanks wel goed btw, heb net nog even gecheckt maar die krijg ik er niet zomaar af zonder te draaien. Heb je het schroefdraad van het glas wel gesmeerd met VG? Die tip wordt overal gegeven. Ik draai hem altijd minimaal vast en tot nu toe nog niet het idee dat het glas op knappen stond en ook geen lekkage. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Heldere review Ik heb niet eens een mod waar deze tank op past, grootste wat ik heb is een Vboy en dan zal je nog overhang hebben...Ook vind ik 7ml niet bijzonder veel voor zo'n monster, ga maar na dat je 24-25mm dual coil tanks met 5ml capaciteit kan hebben. Het deck doet me een beetje denken aan de Kylin of iets in die richting, niet zo origineel inderdaad lol. Maar goed, de steamcrave tanks geven over t algemeen wel prima smaak, maar die grootte is het me echt niet waard, dan heb je wel veel kleinere opties die het minstens zo goed doen. En dat glas is gewoon een grap, hoe kan een bedrijf zoiets verzenden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 20, 2018 Author Share Posted December 20, 2018 @DaNova: glas smeren met VG? Dan valt het glas er zo uit denk ik, het zit nu al zo los als iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 @Dnns84Ach als je toch al een mod hebt die je niet zo even in de zak steekt dan kun je er net zo goed een dikke tank op doen ? @Jim Ik vermoed dat het glas een beetje hit-or-miss is qua schroefdraad. Wat je al zegt, moeilijk nauwkeurig schroefdraad maken met glas. Bij mij past het goed, alleen moet ik echt wel een beetje VG op het schroefdraad doen anders ben ik bang dat het schroefdraad van de metalen delen het glas doet barsten. Wat jou in het filmpje lukt dat gaat bij mij echt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted December 20, 2018 Author Share Posted December 20, 2018 @DaNova: staat jouw RTA echt kaarsrecht? Of hangt die aan één kant een beetje schuin, had ik ook altijd met de glazen tank. Nee zowiezo is het een slecht design dat glas. Maar met de plastic tank geen enkel probleem, die is erg stevig en de schroefdraad is ook netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 @Jim Bij het glas dat er nu in zit ligt het aan hoe ik hem plaats. De eerste keer kreeg ik de top er inderdaad niet recht op. Heb toen het glas eens andersom geprobeerd en nu zit alles wel recht. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts