Guest scrooge Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 review of eerste impressie,noem het zoals je wil. sedert enkele dagen heb ik dus een e-pipe 618 in huis.de pijp wordt geleverd in een mooie grote doos met één complete pijp bestaande uit;pijpenkop annex batterijhouder,de cartomizer die de hals vormt en een mooi zwart mondstuk.daarnaast zitten in de doos twee 18350 batterijen van 900mAh,een oplader,een extra mondstuk en een reserve carto.de 2.1-carto's schijnen de standaard te zijn bij deze pijp.tenslotte nog een handleiding. de pijp is mooi afgewerkt met veel goud,zowel de ring rond de "gloeikop" als bij de carto's zelf(zelfs de tube binnenin is goudkleurig!).het geheel ligt lekker in de hand en voelt en oogt als een echte pijp met uitzondering natuurlijk van de kop die niet warm getrokken kan worden maar wel een mooi doorlopend houtmotief heeft.wat "dampproductie" betreft voldoet deze pijp ruim(wel minder dan de Woo maar dat is dan ook een dampmachine).roken moet je ze wel als een echte pijp,met pufjes.de batterijbeveiliging leert je dit automatisch aan.paf-paf-(paf)-hijs...om het zo maar te zeggen.de pijp werkt automatisch,dwz:geen knopje induwen om contact te maken.waneer je aan de pijp trekt "gloeit" de kop mooi rood op om aan te geven dat je ook werkelijk dampt.waneer de batterij leeg raakt knippert de ingebouwde led drie maal groen:"tijd om de batterij te vervangen maar je mag nog enkele trekjes nemen." de 618 is voor mij een echte gelegenheidspijp,mee naar het werk nemen doe ik ze niet.maar ze staat wel op de nominatie om mee op vakantie te gaan.lekker dampen op een terrasje bij een glaasje wijn of gewoon 's avonds bij vrienden bij de open haard.natuurlijk vraagt de e-pipe om een ander sapje dan de "desert" die ik normaal gebruik.mijn keuze is gevallen op "mixed fruit" gemengd met "usa-blend" voor de (tabaks-)ondertoon."rum" ipv "mixed fruit" schijnt ook lekker te zijn maar da's voor een ander keer. even wat over het onderhoud.ik heb lang geleden pijp gerookt en weet dat een pijp onderhoud vraagt,ook al is deze maar van kunststof.net als bij alle dampapparaten moet je regelmatig de contactdraden tussen carto en pijp met een doekje en/of oorstokje proper maken.verder de condens uit het mondstuk verwijderen(met een propje tissue) en er geen gewoonte van maken om op het mondstuk te bijten.de eerste drie tot vier keer kan je de batterij best 's avonds insteken in de batterijlader en ze de volgende morgen eruit halen om een optimale levensduur te verzekeren. tip:wie interesse in dit mooie dingetje heeft kan best direct enkele extra carto's meebestellen(en natuurlijk de nodige juice!) dit bespaart je de kosten om na een tijdje te moeten bijbestellen. nog eentje:enkel de 510 e-pipe caro's werken écht goed(tenzij je begint te modden) zorg er daarbij wel voor,in tegenstelling tot wat vaak gebeurt,om het witte silicoondopje WEL op de carto terug te zetten nadat deze gevuld is. gekocht op: http://www.wegwerpsigaret.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=yagendoo_flypage_1.tpl&product_id=2559&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=251 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hildegarde1 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Mooie review Link to comment Share on other sites More sharing options...
siske Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Heb na verschillende reviews op het intenet ook deze e-pipe 618 aangekocht. Mijn eerste indruk was dat hij nogal zwaar overkwam. Maar na de eerste trekjes was dit helemaal weg en inderdaad: hij ligt goed in de hand. Ik dien scrooge dan ook volkomen gelijk te geven. Een aanrader voor wie het gevoel wil hebben op een pijp te roken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bashbo Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Jammer, ik wilde hem ook aanshaffen maar hij is nergens te verkrijgen, dus de zaken zullen wel goed gaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirte Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Deze lijkt er wel op toch? :anietje http://ebnferro.com/e-cigarettes/dse601c/e-pipe-618-starter-set Succes Bashbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL BusdriverTheo Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Deze lijkt er wel op toch? :anietje http://ebnferro.com/e-cigarettes/dse601c/e-pipe-618-starter-set Succes Bashbo die is ook niet op voorraad deze wel: http://ebnferro.com/dse601c-e-pipe-starter-set-with-empty-510-cartomizers geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirte Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ah goed, BusdriverTheo ik had even niet gekeken of ie op voorraad was. Nou, die e-pipe http://ebnferro.com/dse601c-e-pipe-starter-set-with-empty-510-cartomizers lijkt er ook best op, vind ik dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
®i© Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 En hier dan? Daar hebben wij ook al één vandaan. http://www.gsmoker.nl/index.php?action=article&aid=431&group_id=24&lang=NL ☼ :blij ☼ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Yep, met clearomizer is beter, wel erg lang. Daar kun je ook een Vivi Nova voor in de plaats zetten; dat heeft forumlid Tank gedaan en die kan je er dus meer over vertellen. Die andere pijp is qua uiterlijk hetzelfde als mijn antieke exemplaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bashbo Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 hahaha bedankt guys! maar net te laat! heb gisteren een eroll besteld. Weet niet of het de juiste keuze is als vervanging voor zware van Nelle... Maar als het dampen bevalt dan kunnen we bij het volgende salaris aan een pijp gaan denken ;P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirte Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 hahaha bedankt guys! maar net te laat! heb gisteren een eroll besteld. Weet niet of het de juiste keuze is als vervanging voor zware van Nelle... Maar als het dampen bevalt dan kunnen we bij het volgende salaris aan een pijp gaan denken ;P Ik ben een :Juicey Maar succes met de eRoll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saddeland Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 nog niemand negatieve ervaring met dit toestelletje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scrooge Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 nog niemand negatieve ervaring met dit toestelletje ? JA! ikzelf...een paar weken(of waren het nu dagen?) na mijn review ging het als een speer bergaf met deze pipe. er was bijna geen damp meer uit te krijgen ondanks dat ik coils,tankjes,batterijen en liquid verwiselde. 'k ben toen flink boos geworden en de hele handel vastgepakt en in de vuilbak gekieperd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caimin Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Hier ging deze dezelfde dag nog retour om dezelfde reden als scrooge aangeeft.. Amper pufje damp mee te genereren.. En dan heb ik et nog maar niet over het drama werk om een batterij te plaatsen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abctje0 Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Bij mij is hij wat langer meegegaan (maand of 3) maar nu ook naar zijn grootje . Heb nu de kamry k1000 super pijp Verschil is wel geen licht bij een hijsje En je moet een knop indrukken Maar hij bezit meer kracht en alle tank met 510 aansluiting past erop wat ik een voordeel vind En zowel 1,8 ohm als 2,5 ohm doen het goed Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caimin Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Een goede pijp dampt ook fijn.. Hier werd et de smoktech (V4M bij zwoofs genoemd), maar de pijp van dit topic, heb ik geen goed woord voor over.. Maar goed, ieder z'n eigen ervaring/mening ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saddeland Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Thx heren het is de kamry (gepimpt) geworden ;) Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scrooge Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Thx heren het is de kamry (gepimpt) geworden ;) Groot gelijk!ik heb de mijne vandaag ook in gebruik genomen(ongepimpt) en ben er al niet meer van los te sleuren. 618 is voor mij oud nieuws;minderwaardig,oncompatibel,onbetrouwbaar en voorbijgestreeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saddeland Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Dju ... Heb hem in een verkeerde kleur besteld :s ... Hopelijk lezen ze bij zwoofs hun mail :D Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caimin Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Van Zwoofs kun je zeker verwachten dat et gelezen word en een passende oplossing word geleverd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie76 Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 In een ander draadje over pipes ook al gepost, maar dan is iedereen even op de hoogte: [youtube]http://youtu.be/ctSkZn8Mef4 Ook tof zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
®i© Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 DAMN! Alwéér een nieuwe pijp. Mijn 618 doet 't na 5 maanden nog steeds prima, maar ik dacht van hop, ik koop er nog een K1000 bij. Echter... de K1000 valt in 't niet bij dit modelletje, erger nog, de K1000 is vergeleken met de Pioneer oerlelijk. * zucht * Maar even op'e struun voor een verkoopadresje en natuurlijk de prijs van dat ding. ☼ ☼ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts