Jump to content

Rincoe Manto X kit review

Jim

Recommended Posts

Terug een kitje van Rincoe, na de Manto S is het nu de beurt aan de Manto X.

Heb deze mod al dik twee weken samen met de Manto S maar wou geen twee Rincoe reviews in dezelfde week posten.

Ik kan zowat de helft van de Manto S review gewoon copy paste doen want de chip en de tank zijn identiek hetzelfde, enkel de mod ziet er anders uit.

Het is een dual 18650 mod en toen ik de mod voor het eerst in de hand hield dacht ik direct van deze mod is compact voor een dual 18650 te zijn.

Even vergeleken met andere dual mods hier en deze Manto X is de minst hoge mod die ik heb en is zelfs minder breed dan vele andere mods.

Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een filmpje, hier overloop ik alles en laat ik alles uitgebreid zien en meet ook alles even na met de schuifmaat.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

PLWbBTH.jpg?1

De spares, lijkt me wel duidelijk wat het allemaal is.

8HmVVnM.jpg?1

In tegenstelling tot de Manto S die uit ABS plastic gemaakt was is deze mod wel volledig gemaakt uit zinc alloy.

Iets zwaarder dus maar deze mod is wel kleiner, zoals ik al zei is het één van de meeste compacte dual 18650 die ik al in mijn handen gehad heb.

Het gun metal kleurtje is wel mooi en ook de styling van de mod is wel iets wat me aanspreekt.

Geen praatjes maar enkele plaatjes dan maar.

l9GEaNu.jpg?1

9djVHRH.jpg?1

QBz4Hmz.jpg?1

BDyDCLw.jpg?1

Een degelijke geveerde 510 connectie, op deze mod kan je tot 26mm atomizer gaan zonder enige overhang.

ilnqLH3.jpg?1

Goede knopjes en absoluut geen gerammel.

piBbmho.jpg?1

Heel goed batterij klepje dat goed werkt en niet zomaar zonder aanleiding open zal gaan.

In mijn filmpje kan je goed wat ik bedoel.

s7UeaIa.jpg?1

MVGQujI.jpg?1

ShyoOAO.jpg?1

Dan het board.

En dat is heel basic en simpel gehouden, geen kleurenscherm en ook geen features waar je niks aan hebt.

Je werkscherm ziet er altijd hetzelfde uit enkel de info tussen de verschillende settings is anders.

Wel een duidelijk en goed zichtbaar scherm.

VW, bypass, TI, NI, SS, TCR is wat je kan gebruiken.

Toestel aan/uit door vijf maal op de vuurknop te duwen, drie maal om een andere setting te kiezen.

tLgBkAK.jpg?1

CtIMYu8.jpg?1

r3ecOK3.jpg?1

Voor een volledig overloop van het menu kan je het filmpje bekijken.

De bijgeleverde subtank is je standaard subtank.

Ze zijn bijna allemaal hetzelfde, enkel de coils zijn anders maar voor de rest is elke subtank op de markt hetzelfde.

Deze tank heeft ook een mesh coil aangezien dat ondertussen de standaard geworden is, een single mesh coil en die hebben zijn beperkt in wattage.

Het is geen lelijke tank en kan toch een nette 6ml hebben.

4VCVFzp.jpg?1

b87QBEH.jpg?1

Zoals steeds bij dit soort tanks grote airflow gaten en dan ook erg veel airflow.

JAYlRJ4.jpg?1

Je krijgt wel een mooi driptipje en dat is een 810 formaat maar het model met o-ringen.

Maar er zit ook een o-ring in de topcap zelf en ja kan je eigen 810 tips zonder o-ringen gebruiken.

opT2hHy.jpg?1

Grote topfill opening.

Uz7hjHO.jpg?1

De coil is denk ik niet compatibel met iets van een ander merk en dat is wel spijtig want Rincoe ga je natuurlijk niet in elke shop vinden.

Zoals ik al schreef is het een mesh coil gemaakt uit kanthal.

E11ttDd.jpg?1

Ns3pwam.jpg?1

q662kYF.jpg

qq3Spmx.jpg

Nog een handcheck om af te sluiten.

dc7pTTP.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Simpel en goedkoop kitje.

- Mooie afwerking.

- Zeer compact.

- Werkt goed en geen bugs ondervonden.

- Reactietijd van de vuurknop en veranderen van settings is heel goed en vlot.

- Tankje is degelijk gemaakt

- Ik ben geen grote liefhebber van subtanks maar de smaak is degelijk.

- Veel airflow natuurlijk maar dat is bij zo goed als elke subtank van deze categorie.

- 6ml inhoud is wel mooi en ook nodig want die mesh coils verbruiken ook veel liquid.

Wat beter kan voor mij persoonlijk:

- Het ontbreken van een tweede coil en ook een extra glas voor de tank kan wat mij betreft niet meer eind 2018.

Bijna iedere reviewer zal die opmerking geven maar het is dan ook terecht, maar hoe vaak reviewers die opmerking ook geven toch zie je nog veel te vaak gebeuren.

• Like 11