Jim Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Joyetech hun nieuwe podsystem en deze is een grote jongen. 1300mAh batterij en 7ml inhoud maakt het toestel een stukje groter dan andere toestellen. Bij Joyetech zijn ze blijkbaar overtuigd van die NCFilm heater want na hun recente subtanks trekken ze het nu door naar hun podsystem. Veel valt er niet te zeggen over een podsystem dus ga er direct aan beginnen. Zoals steeds een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik alles goed zien en kan je die NCFilm en het wisselen van katoen bekijken. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view/subscribe/like/comment op mijn kanaal weet ik erge te appreciëren. De verpakking die ik heb is een sample doosje dus dat kan anders zijn in de retail versie. De spares lijkt me wel duidelijk op foto wat het juist is. Afwerking en bouwkwaliteit is heel erg goed, de brushed afwerking is ook erg mooi. De afmetingen kan je in mijn filmpje bekijken. Je hebt achteraan een led lampje en rond de pod ook, maar het is bescheiden gehouden. Drie keer op de vuurknop duwen om in het selectiemenu te komen en daar kan je dan kiezen tussen zeven kleuren. De pod met 7ml inhoud en een sticker waar je kan noteren welke liquid je in de pod hebt zitten. Onderaan het klepje openen en helemaal rechts zie je de vulopening. In het midden een siliconen flapje en daar zit dan je katoen. Katoen weg en daar heb je dan de NCFilm. Je krijgt wel voldoende katoen om even verder te kunnen. Nog een handcheck om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Bouwkwaliteit en afwerking is heel goed. - 1300mAh batterij is voldoende maar het is wel een 0.6ohm coil dus die 1300 heb je wel nodig. - 7ml inhoud voor de pod daar kom ik twee dagen mee door zonder te vullen. - Het is absoluut geen MTL airflow maar restricted DL, is ruimer dan andere podsystems. - Je kan het katoen wisselen. -Smaak is wel degelijk maar die NCFilm heater brengt volgens mij wel niks bij tot de smaak. Wat volgens mij beter kan: - Deze 7ml versie zal je in EU shops niet kunnen kopen, gaan ze voor de TPD een 2ml brengen weet ik niet maar dan heb je een groot toestel voor maar 2ml inhoud dus dat lijkt me dom. - Je krijgt maar 1 pod en daar heb ik altijd een probleem mee, twee pods moet een minimum zijn volgens mij. Dat brengt me bij mijn probleem, ik heb bij mijn pod regelmatig flooding en spitback en af en toe wat liquid in de mond. Dus is dat enkel bij mijn 1ne pod of in het algemeen kan ik niet zeggen, als je tenminste een tweede pod krijgt kon ik vergelijken. Kortom ik moet me dus baseren op de 1ne pod die ik had en de ervaring was niet goed. Het is leuk dat ze nieuwe dingen proberen maar dat NCFilm gedoe staat volgens mij verre van op punt. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Interressant met de NCFilm heater, de bugjes gaan er wel uitgehaald worden. Wat de airhole betreft die kan misschien gedeeltelijk afgeplakt worden om toch betere MTL te bekomen of niet echt? Thanks voor de weer duidelijke review, Jim ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Hmm @Jim ik dacht eindelijk mijn geschikte Pod te hebben gevonden. Eentje met hoge mah, dl restricted en super makkelijk verwisselbare coils en katoen. Echter lees ik dat je flooding en spitback hebt. Dat is echt ruk. Is dit niet op te lossen om een dikkere stukje katoen tussen te zetten? En vraag me ook af hoe je die NCfilm kunt schoon branden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 (edited) 1 hour ago, teddy said: Wat de airhole betreft die kan misschien gedeeltelijk afgeplakt worden om toch betere MTL te bekomen of niet echt? Hmmm, met een 0,6ohm coil en niet afstelbaar voltage/wattage lijkt het me een beetje tricky. Je hebt toch voldoende airflow nodig om de boel niet te warm te laten worden. Maar wie weet. 10 minutes ago, Zen Master Jay said: En vraag me ook af hoe je die NCfilm kunt schoon branden? Net zoals vroeger met mesh voor een genesis, gewoon eruit halen en even boven het gas in de keuken of een creme brulee brander. Las ergens anders al dat iemand het kunstof rond zo'n NCfilm had gesmolten. @Jimkan het zijn dat het gegorgel in het begin komt omdat je je katoen voor wickt of heb je het ook bij elke refill? Je hebt namelijk het hele ding ondersteboven en het katoen raakt het mesh op zo'n manier dat ik het niet onmogelijk acht dat er al wat vloeistof sijpelt richting het mondstuk. Edited January 3, 2019 by WaCro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 (edited) @Zen Master Jay: dikker katoen gaat niet helpen, dat gaat je dryhits opleveren. Heb dat bij de NCF subtanks eens getest en dat werkte niet, bij de pod krijg je met dikker katoen dat siliconen klepje niet meer dicht en zal het lekken. Ik krijg flooding telkens ik die pod ging vullen of naar het katoen ging kijken. Daarom haat ik het wanneer je maar één pod krijgt, ik heb dan ook geen enkel idee of het een algemeen probleem is of enkel bij mijn pod. Mij geeft dat het gevoel van een niet complete review te brengen omdat ik geen tweede pod kan testen. Edited January 3, 2019 by Jim 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 (edited) Om te testen heb ik er geen standaard katoentje ingelegd (meegeleverd in de Kit) maar ik had een stukje Angora op maat geknipt... gaat prima....echter... ik bemerkte wel op met t verwisselen van te katoen, dat de NFC coil iets naar binnen was gebogen... dus terwijl ik de Angorarabbit aan het dampen was bemerkte ik dat de luchtdoorvoer gehinderd werd... heb daarop de Pod uit elkaar gehaald... rest lees je hier : Daarmee beantwoordt ik gelijk de vraag of de pods zelf te onderhouden zijn.... Edited January 23, 2019 by Camikease 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 (edited) na enkele uren zeer intensief met de AngoRabbit gedampt te hebben, werd de smaak al vlot veel minder en begon deze al gunkt te smaken terwijl de standaard zwabber dat pas doet na 2 weken dampen... dus AngoRabbit maar hier niet meer in verwerken en terug naar de Joyetech zwabber uit de kit verpakking... smaakt toch stukken beter, gek genoeg... eens zien hoe ze smaakt met een gewone Muji watte... dat doe ik dan over 2 weken, denk ik..... en Ondanks dat ze soms spitback geeft en af en toe wat verzopen klinkt.. vindt ik het toch een fijn systeem, waarschijnlijk mede door de 7 ml's die ik erin kwijt kan. Belangrijk is wel dat je het (meegeleverde) katoentje er goed inlegt en aanduwt, zodat de Soliconen afsluiter goed dicht gedrukt kan worden... doe je dat niet gaat ze ernstig zweten.. een ander zou kunnen denken aan lekken.. maar een te dik of verkeerde watte erin of het scheef leggen van de watte werkt nadelig voor de silicone katoen afsluiter, die dan op een kleine kier staat... het plastic kapje.. die zowel het liquid vulgat afsluit als in lichte mate het siliconen klepje aanduwt...heeft niets te vertellen als er een bolling onder de siliconen afsluiter zit... ze drukt t niet echt aan... en zal de bolling doorzetten in het slappe plastic aflsuitertje... met alle gevolgen van dien... Edited January 23, 2019 by Camikease Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Ik heb deze net ook maar besteld. Ben het helemaal beu dat mij ego eco pen steeds dryhits heeft. Wat ik mij echter afvraag bij deze bod systeem. Je kunt er een nieuwe wick in zetten. Dus je brand de coil dan voorzichtig schoon? Hoelang gaat zo'n coil mee en kun je deze ook vervangen voor een nieuwe? Heb voor zekerheid 5 Pods bij gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 (edited) @Zen Master Jay, Kijk ff hier... pagina 2 onderaan zie je gelijk hoe de pod uit elkaar gehaald eruit ziet. de coil heb ik nog niet vervangen... wellicht van zodra deze kapot gaat eens zien of dat mogelijk is. Edited February 26, 2019 by Camikease 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 @Camikease dat had ik al gezien. Maar van jou uitgebreide review ben ik niet veel wijzer van geworden toen. Het enige wat me wel is bijgebleven dat je om moet denken bij het plaatsen van het katoen. Dat zou de coil lichtelijk kunnen verbuigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 (edited) in elk geval niet aandrukken met de tip of ander puntig voorwerp, maar zorgen dat de katoen gelijk matig plat ligt en dan het lipje van de katoensluiting gebruiken om deze zo plat mogelijk te maken, dit helpt voorkomen dat je de bakfilm indrukt op bepaalde plekken en daarmee de airflow hindert en dus minder damp produceerd. op de 1e foto zie je duidelijk waar en hoe de damp geproduceerd word. Terwijl de 2e foto de ingedrukte delen van de NFC-film laten zien.. die pal onder de airflow/ dampgaten zitten... dus de airflow gaat erin via 1 gaatje en eruit via de andere, als de NFC film juist op die plekken ingedrukt is door het te hard aandrukken van t katoentje, word daarmee het dampen/airflow gehinderd - de dampkamer tussen de NFC Film en Keramische Coilhouder is maximaal 1 mm... de 2 kleine gaatjes naast de NFC film zorgen ervoor dat t katoentje eronder verzadigd word. ook zie je duidelijk de NFC film en hoe deze bevestigd zit - dit witte gedeelte is Kermisch materiaal en kan de verhitting (Pulsen) van de Coil goed aan om de coil van de Gunk te reinigen. afspoelen onder de kraan na het pulsen is aan te bevelen... voor hardnekkige gunk, meerdere malen herhalen. foto 1 is zoals die in de tank zit - foto 2 is de onderkant waar je t katoen tegenaan drukt. Edited February 26, 2019 by Camikease 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Heeft iemand al ervaring met welke verhouding je deze Pod beste kunt dampen? Dan mix ik dat vanavond even klaar. De Pod komt als het goed is vandaag eindelijk aan. 3.5 week onderweg met epacket. Had achteraf net zo goed gratis kunnen verzenden. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 ik damp de ene keer 50/50 erin op 18 mg... een andere keer 70/30 pg/vg erin.. ook op 18 mg... altijd Tabaksmaken.. damp dan ook MTL ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrlounge Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Voor de geïnteresseerden onder u, mijn magic pod staat te koop op dit forum!Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts