Camikease Posted April 12, 2019 Posted April 12, 2019 (edited) JustFog Minifit Pods Rebuilden Hoewel deze al eens besproken is in de review van de Justfog Minifit - toch nog maar ff 2 extra filmpjes A.T Steam Boutique uit china zijn versie van het Re-builden hij voorziet de Minifit van een Keramische coil... wel handig als je die in voorraad hebt liggen natuurlijk.... ik versta geen chinees, dus kijk ik de plaatjes... En de Engelse versie met een Micro Coil van Nature Vape UK. De Speciale NV (NatureVape.co.uk) Pod is ook bij hen te koop voor een behoorlijke meerprijs per stuk.. echter is dit niet nodig om te kopen, daar de standaard versie Pods meer dan uitstekend te Re-builden (her-bouwen) zijn. Edited August 15, 2019 by Camikease
Camikease Posted April 12, 2019 Posted April 12, 2019 (edited) SX mini Mi class pod rebuild tutorial Ik had een vraag gezien of de Pods voor de SX mini Mi Class te rebuilden zijn... Aangezien ikzelf geen SX min Mi Class heb ook geen Pods ervoor apart gekocht...kon ik dat niet beamen... maar ik heb er nu wel een filmpje van gevonden van een Australier die het inmiddels gedaan heeft.... Deze jonge man maakt er een Microcoil van.. persoonlijk zou ik voor een spaced coil kiezen... of er zelfs een Kermische coil in terug zetten, mocht je die dus los hebben liggen... Edited August 15, 2019 by Camikease 1
Marianna Posted May 11, 2019 Posted May 11, 2019 On 4-1-2019 at 07:16, Camikease said: De kleine Minifit echter daar heb ik ernorm veel schik van Ikke ook. Is een handig ding om tussen de lippen geklemd te houden tijdens het typen, koken, afwassen, enz.
Camikease Posted May 13, 2019 Posted May 13, 2019 is me nog niet gelukt om met mn lippen t knopje te bedienen, heb te beschaafde lippen denk ik... maar handig, dat is ie zeker... en presteren als een malle...
Daniëlle Posted May 15, 2019 Posted May 15, 2019 Vandaag de Justfog C601 gehaald voor goedkoop even tussendoor en zelf te rebuilden,kan er morgen er weer mee terug...Had hem alleen helemaal op kunnen laden,4x een haal genomen.....en spontaan het mondstuk of eigenlijk de pod al te barsten...komt dit jou ook bekend voor @Camikease?
Camikease Posted May 18, 2019 Posted May 18, 2019 Ik heb heb het nog niet meegemaakt dat de Pods spontaan beginnen te barsten... ondanks dat ik veel Menthol liquids en DIY Menthol Liquids ermee damp... Het is natuurlijk mogelijk als je 1 van de bekende Tank Crackers dampt dat een Plastic Pod zomaar begint te barsen... dus de vraag is welke Liquid merk en Smaak dampte je erin?
Marianna Posted May 18, 2019 Posted May 18, 2019 (edited) On 13-5-2019 at 05:53, Camikease said: is me nog niet gelukt om met mn lippen t knopje te bedienen Dat doe ik met mijn tanden, gewoon even de bovenkaak naar voren... Edited June 3, 2019 by Marianna 3
germanaaizer Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Filmpje over het rebuilden van orion pods. Mij is het teveel werk, maar mss willen anderen zich hier wel aan wagen. 1
Camikease Posted June 1, 2019 Posted June 1, 2019 (edited) HEXA Pod's v1 en v2 - Hervulbaar en het is niet nodig om ze te rebuilden. Ik gaf t al aan in Juli 2018 bij de Review van Jim dat de Pods van de Hexa gewoon te hervullen zijn. Op de onderkant van de Hexa Pod zit een metalen ring, die ik verwijder met de scherpe kant van een mesje, die metalen ring (niet kapot maken of weggooien) want die is nodig om de Pod op de magneetjes in de batterijhouder vast te houden. Ik heb de zijkant van de POD iets bewerkt met een mesje, namelijk t plastic hobbeltje weg gesneden, zodat de metalen ring er makkelijker afgaat en daarmee het vullen ervan vergemakkelijkt wordt. Geen metalen ring meer, dan is de Pod alleen nog geschikt om als onderdelen te gebruiken. De Pods bevatten geen normale coil, maar is een in zeer poreus keramiek ingebakken coil, met verdamp kuiltje. zie de onderstaande foto's die ik van de versie 1 Pods gemaakt heb, de versie 2 Pod heb ik nog niet binnen maar de foto's Online tonen aan dat ze bijna identiek zijn... ben benieuwd wat er precies aan gewijzigd is... hopelijk lekken ze een stuk minder dan de versie 1 Pods doen, want die lekken al in een gesloten verpakking. als 1e maar de Video die ik vorig jaar vond op Youtube. Die aantoont dat het heel goed mogelijk is om je eigen Liquids in de Hexa Pods te gebruiken. Wel raad ik aan om een 50/50 Liquid te gebruiken, Liquids met een hogere PG waarde vergeren het lekken, helaas (is getest). Tot hoe hoog je in VG gehalte kunt gaan heb ik nog niet getest, maar daar er geen katoen wordt gebruikt in deze Pods denk ik dat je zelfs 100% VG erin kunt kiepen. Zou dus een ideaal Pod systeem kunnen zijn voor mensen met een PG allergie. Daar de coil is ingebakken in een zeer poreuze Keramiek, behoeft/mag deze geen dry-burn krijgen, de kans dat door de hoge hitte de Keramiek scheurt is aanwezig, eenmaal dat gebeurd is het gedaan met de speciale coil, de liquid zal rechtstreeks door de coil heen lekken en in je machine terecht komen waar het dan de auto-switch vernield, dit is zeker t geval met de versie 1 Pods. Ik hoop dan ook dat ze voor de Versie 2 Pods een membraam hebben aangebracht op de bodem van de coil behuizing, wat het lekken aanzienlijk zal kunnen verminderen, zodra ik de v2 Pods binnen krijg, zal ik ook daaar foto's van maken en hier vermelden cq updaten. Door het gebruik van de Speciale coils waarbij geen gebruik wordt gemaakt van Katoen, maar een verdampbakje in de coil, kan deze potentieel idioot lang mee gaan vermits je er netjes mee omgaat. Wil je em toch schoon maken, dan zou ik zeggen verwijder het kuip-rubbertje en kiep em in de Ultrasoon, of afspoelen onder heet water cq in een bakje leggen, of weken in pure alcohol.... etc.... Hoe je em ook schoon maakt, laat em daarna goed drogen alvorens de Pod terug in elkaar te zetten en te gaan gebruiken. Wat ik vreemd vond was dat ik de Menthol Pods gewoon kan gebruiken en dat de Blueberry Pods geen contact maken in de batterijhouder. Nu ik dus de Pods heel simpel kan openmaken, heb ik de contact pootjes die om de Coil uiteinden geklemd zitten een heel iets naar beneden gedrukt. doe dit uiterst voorzichtig, want ik betwijfel of je de contact pootjes weer correct bevestigd krijgt op de Coil beentjes, als je de contact pootjes uit de Coilhouder drukt. Een haar van een oud wijf is voldoende ruimte om de Pods weer contact te laten maken. (zie Foto). Met het uitbrengen van de Hexa v2 Batterijhouder en Hexa v2 Pods zegt Hexa dat daar een eind aan gekomen is. Het contact probleem met de Pods is dus allang bij hun bekend, alsook het extremen lekken van de versie 1 Pods. De v2 Pods zouden ook moeten werken met de Hexa v1 Batterijhouder. (dit is inderdaad mogelijk door de v2 Pod zelf aan te passen naar t oude model dus ff Her-modelleren - Momenteel gebruik ik een v2 Pod in een Hexa v1 Batterij) De Firma Hexa koopt hun systemen in bij de Firma Feelmtech - http://www.feelmtech.com/ (Credit where Credit is Due - ofwel FeelmTech heeft de Techniek ontworpen en niet Hexa, Zij kopen het in - Nix mis mee, maar is ff voor de duidelijkheid.) Het is dus Feelmtech die deze coil techniek verfijnd hebben van de bestaande Vapresso CCEL coils. Feelmtech die zelf ook een aantal Pod systemen onder hun eigen naam op de markt gezet hebben als ook voor het merk Njoy en DOT... De Hexa Pod systeem is dus niet ontworpen door Hexa, maar door FeelmTech wat een Sub-firma is van de Firma Smoore die ook het merk Vapresso bezitten Zo ziet de Hexa en alle Feelmtech pods er van binnen uit - Exploding view (beter kan ik ze zelf niet tonen, met mijn foto's) De Liquid valt in het kuiltje van de zeer Poreuze Keramische coil, die voorzien is van een Metalen film net onder het kuiltje, deze wordt dan snel verhit en via de zijkant van de rechthoekige coil uit de keramiek gedrukt om vervolgens door de Coilhouder omhoog gehaald te worden als je eraan hijst. Dit is echte Innovatie - daar er geen gebruik gemaakt wordt van Katoen of Silica wicks, vindt er ook geen extreme vervuiling plaats. Niet alleen krijg je hiermee een zuivere smaak, maar het zou kunnen betekenen dat je zeer hoge gehaltes VG Liquids er probleemloos mee kunt dampen, zonder dat je constant bezig bent om je zwaar vervuilde Wicks te vervangen... zeker als je graag zoete troep dampt.... (Note to Self - dit moet ik nog testen -welke verhoudingen VG kan je probleemloos dampen met de Feelm coils) en zo ziet coil zelf eruit. Valt je iets op bij onderstaande AlfaPod van de Firma FeelmTech ??? - Ik zou zweren dat dit de Hexa v1 is ..... kwestie van Re-branding.. nogmaals nix mis mee.. Een Rijtje Pod systems ontwikkeld en gemaakt door de Firma Feelmtech.... en Re-branded voor wie er voor betalen wil. Enja - ook de nieuwe Hexa v2 - komt uit de fabriek van Feelmtech vandaan en heet ook Hexa naar de naam van de Belgische Firma Hexa. Aan de coil opstelling is helemaal nix gewijzigd, die is exact gelijk gebleven aan die ook in de v1 Pods zitten, de Vorm van de Pod is echter wel gewijzigd... waardoor deze geen kontakt meer kan maken met de v1 Hexa batterijen, maar nogmaals herhalen.. de Pod is heel makkelijk aan te passen naar het oude model en past dan zonder problemen hetzij met de metalen ring (magneet verbinding) in de v1 Batterij of zonder metalen ring geklemd in de houder, zoals ik die van mij nu heb, want ik heb em ff voor mijn gemak wat Crude ge-her-modelleerd. Werkt als een trein overigens en heb ze zonder problemen al meerdere malen kunnen hervullen...ook met een 70/30 PG/VG liquid, dus de Lek-problemen zijn met de v2 Pods inderdaad opgelost. Kudo's voor FeelmTEch... de v1 Pods passen echter NIET in de v2 Batterij.... moet je ook niet willen, want die hadden nogal wat issues, waaronder lekken.. ik heb v1 Pods die lekken al in een dichte verpakking... Edited August 15, 2019 by Camikease 1
teddy Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 Ik heb de Hexa 2.0 nog altijd niet, kben nog aan het twijfelen, maar ben wel zeer geinterresseerd in de Hexa 2 podjes, maar volgens wat we op verschillende website's lezen zijn de Hexa podjes niet onderling compatible, op yt heb ik wel een review gevonden waar er getoond word dat de Hexa 1 podje's niet passen in de Hexa 2, ze gaan er niet in, jammer genoeg word er niet getoond of de 2.0 podjes passen in de 1ste versie, mogelijks met wat speling passen en werken de 2.0 podjes wel in de Hexa 1, kben benieuwd ?
Jim Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 Kan bevestigen dat ze niet passen, heb de Hexa 2 hier liggen. De Hexa 2 is wel een heel goed toestel, vooral die dewy's raspberry frost liquid is heel erg goed en spijtig genoeg maakt Dewy's deze liquid enkel voor de Hexa en niet als gewone liquid. Ook de Hexa 2 kan je gewoon opnieuw vullen, de bodem komt er na wat wrikken gewoon uit. 1
Camikease Posted June 5, 2019 Posted June 5, 2019 (edited) Als ik geluk heb, komt vandaag de Hexa v2 en 3 doosjes v2 Pods binnen en kan ik in elk geval uitvoerig testen of de v2 Pods ook nog in de v1 batterij gaan passen, hetzij met hamer of zonder.... wordt vervolgt dus... De foto's van de Hexa v1 zal ik vanmiddag ff proberen te uploaden naar photobucket.... zodat ik ze in bovenstaande Her-vul sectie kan hangen.... Edited June 5, 2019 by Camikease
Camikease Posted June 5, 2019 Posted June 5, 2019 (edited) Ik heb vanmiddag de Hexa Pod systeem v2 binnen gekregen en en in totaal 7 Pods. Helaas kan ik beamen dat de v1 Pods niet passen in de Hexa v2 Batterij... de v1 Pods zijn te rechthoekig.. terwijl de v2 Pods juist een extra ronding hebben gekregen.. Het frapante echter is dat ondanks deze extra ronding de v2 Pods tot op zekere hoogte wel in de Hexa v1 Batterij passen, MAAR ! Doordat ze de vormgeving van de Pod zelf veranderd hebben en met name het mondstuk, maakt deze geen contact met de Hexa v1 Batterij... heel vervelend dit. En eigenlijk wel wat schofterig van Hexa om in 1 klap iedereen te verplichten om een nieuw Pod systeem of batterij te laten kopen, zodat men van de Nieuwe Pods gebruik kan maken. Je kunt zeggen oke dan ga ik vijlen en schuren om em pas te maken, dat is inderdaad een theoretische mogelijkheid, die ik wel ga uittesten van zodra ik een Pod echt leeg en verbruikt heb. Ik heb er foto's van gemaakt... maar door omstandigheden nog niet kunnen uploaden... ga me best doen deze hopelijk morgen wel te uploaden, vermits er niet nog meer ellende om mijn hoekje komt kijken.... De foto's staan al wel op mijn PC en zal ze moeten na-bewerken, Lees Kleiner maken... alvorens ik ze kan en wil uploaden... Edited August 15, 2019 by Camikease 1
Dampende DJ Posted June 6, 2019 Posted June 6, 2019 Naar mijn weten heeft Hexa alle V1 kits terug laten roepen en deze om laten ruilen voor de v2. Als het goed is kan je dus bij de winkel waar je je Hexa V1 heb gekocht, deze gewoon kosteloos omruilen voor een V2. Het had iets te maken met een patent oid, waar Hexa geen recht op heeft. Dit is tenminste, wat mijn bron in de dampindustrie heeft verteld
Camikease Posted June 7, 2019 Posted June 7, 2019 (edited) Hexa v1 - vs - Hexa v2 Pods Ik heb inmiddels een v2 Pod werkend in mijn Hexa v1 batterij zitten.... je moet enkel de nieuwe Pods een beetje her-modelleren... aandrukken en klaar.... werkt als een trein. En de metalen ring heb ik vooralsnog niet nodig daar de Pod goed klemt. De v2 Pods zijn ook uitstekend hervulbaar en door het Feelm element is Re-coilen niet nodig, vermits je er goed mee omgaat kan je tot t plastic het begeeft de Pods blijven hervullen. Heb nog geen lekkage of overmatig zweten met de v2 Pods bespeurd. Wel iets van zweten met de her-gemodeleerde Pod zonder de metalen ring. (edit 15-aug 2019) Edited August 15, 2019 by Camikease
Camikease Posted June 9, 2019 Posted June 9, 2019 (edited) Komt eindelijk de meest Ideale Pod systeem uit de Smoant fabriek ?? Het is het eerste Pod systeem met een heus RBA deck.... te koop oa bij HeavenGifts [PRE-Order]... Mike noemt in zijn video een kortingscode.. voor 15% korting... 35,00 Dollar voor de Kit. https://www.heavengifts.com/product/Smoant-Pasito-Pod-Kit.html 12,00 Dollar voor de Pods -Inkl. 2 Coils https://www.heavengifts.com/product/Smoant-Pasito-Pod-Cartridge.html 6,00 Dollar voor de RBA deck 6,00 Dollar voor 3 Coils- hetzij MTL of DL https://www.heavengifts.com/product/Smoant-Pasito-Replacement-Coil.html Hij Staat op mn verlanglijst..euhm...wacht nee.. op mijn MOET ik hebben lijst... Heb deze inmiddel binnen en in mijn ADV rolatie zitten, want een heerlijke machine is dit. Zowel Qua smaak als qua gemak. Kwa het Wikkelen van de RPA ondervind ik niet zoveel problemen als dat de Reviewers te kennen geven. Makkelijk is anders, maar dat is dan ook t probleem met de meeste huidige reviewers.. die willen alles alleen maar makkelijk hebben. (Edit 15 aug 2019) een review.... Edited August 15, 2019 by Camikease 2
Camikease Posted June 9, 2019 Posted June 9, 2019 (edited) F....it - De Smoant Pasito Bronze Blue is onderweg.... inkl.extra Tank, Coils, RPA. (Rebuildable POD Atomizer).... .....en nog wat ander spul dat ik toch ook nodig had om al mn Pod systemen aan de gang te houden....... @Zen Master Jay Ik heb em denk ik gevonden hoor.. je ideale Pod systeem voor net 31 euro En voor diegene die meer willen weten, oa... hoe groot ie is... kreeg overigens op de gehele kar een korting van 15% - was toch weer een tientje minder.... Edited November 18, 2019 by Camikease 5 1
teddy Posted June 9, 2019 Posted June 9, 2019 @Dampende DJ zojuist gesproken met de eigenaar van de shop waar ik mijn Hexa destijds gekocht hebt en hij zegt dat er idd shops zijn die dat doen of deden maar het toestel mag niet ouder zijn dan 6 maanden, zelf doet hij dat niet meer omdat hij problemen krijgt met de overheid, zij zien het als reclame. 1
Camikease Posted June 9, 2019 Posted June 9, 2019 (edited) Overigens vergeten te Melden, bij het Filmpje over de Smoant Pasito van Mike Vapes, vindt je de Kortings code op de Heaven Gifts website vanaf 18.14 min. en voor diegene die de video niet willen zien, maar mij op mn enthousiastme vertrouwen... De code is AMV15 deze code geeft je 15% korting over de gehele kar cq mandje cq verzamel lijst cq.... en de Smoant Website voor de Pasito Pod Systeem.. https://www.smoant.com/pasito-rebuildable-pod-kit Edited June 9, 2019 by Camikease 1
Camikease Posted June 9, 2019 Posted June 9, 2019 (edited) En Hopelijk worden er meer Fabrikanten getriggert door deze Innovatie op Pod gebied... T zou fantisch zijn als de bestaande AIO's voorzien worden door een dergelijke RPA.... zoals bijv de systemen Geekvape, Snowwolf Wocket, Artery Pal II, Smok, Joyetech, Aspire... etc.. een viewer van Mike video - genaamd Flippin’ Loud - noemde het de RPA (wat ik persoonlijk een fantastische naam vindt) RPA - Rebuildable Pod Atomizer... dus vanaf vandaag ga ik ze ook zo noemen. Hij heeft ook zijn eigen kanaal op youtube.. En is zoals ik zie meer een Juice reviewer... t ging me niet om t machientje dat hij toont in deze video, maar is toevallig t 1e filmpje van hem waar ik nu ff naar kijk.. de Drop gebruikt nog steeds de Silica wicks...anno 2019.... geen extra details van het systeem hij gebruikt, maar een uitgebreide review van de Liquids..... smaak is persoonlijk... hoe goed t ook omschreven wordt... Zo op t eerste gezicht te zien, een pod die te Niet re-coilen /Re-builden is..... maar ik kan t mis hebben natuurlijk... Een Pod systeem zoals er inmiddels al velen zijn... en wederom een onbekend merk dat zich gestort heeft op de Pod Hype (geld verdienen) Mochten er al Drop gebruikers zijn... bewaar svp een paar gebruikte Pods voor me... en stuur ze svp naar me op.... kan ik kijken of ze welicht toch ZOZ of ZOS zijn....en of ze wellicht compatible zijn met enkele systemen die ik al heb... bvd....Cami.. Edited June 9, 2019 by Camikease 1
Camikease Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 (edited) het wachten is nu op de IPV Yihi ESS Driver - de aller eerste AIO automatische Squonk Pod systeem ???... [deze staat inmiddels ook mijn -MOET IK HEBBEN lijst] Is een gewone standaard 510 Squonk aansluiting zoals ik zie in de video - Dus of je em echt tot de pot systemen kunt rekenen, betwijfel ik nog... gewone aansluiting tov Pod system aansluiting... is een kwestie van afwegen... tenzij er gebruik wordt gemaakt van een speciale lege Pod die vanuit de automatische squonk fles voorzien wordt van een beetje liquid dan heb je wel een hele speciale Pod syteem... en dit net iets groter dan een Forse Pod systeem dat op zich is al een hele knappe prestatie... en blijkbaar draait ie er wel iets van een Pod op ?? - Nu is het nog de vraag of deze Pods ook RPA's zullen zijn... Ook nog eens voorzien van TempControl... Chinese Innovatie ten top... Toch een Link gevonden op Yihi SXmini over de ESS Driver http://www.yihisxmini.com/newsview/178.html 2 video's ik spreek zijn taal niet en versta t zeker niet... misschien is er iemand die een vertaling hiervan kan maken of korte samenvatting zou al fijn zijn. ben wel benieuwd waar die t over heeft.... Edited June 10, 2019 by Camikease
Camikease Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 Entry aangepast en aangevuld Ik heb wat problemen met mn Photobucket (gezeik is het eerder) dus helaas kan ik ff geen foto's laten zien die al wel gemaakt zijn.. dus foto's etc geleend van Feelmtech website.. om toch enigzins wat verduidelijking in het verhaal te maken.
Sub-Ωhm Posted June 11, 2019 Posted June 11, 2019 Een foto via postimage uploaden, foto's tot 5MB en onbeperkt. https://postimages.org/ Kies afbeeldingen Kopieer de directe link Plak de link in je post Klaar is @Camikease 1
Maurice1974 Posted June 16, 2019 Posted June 16, 2019 Ik kwam het filmpje van de snowwolf tegen. Speciaal gemaakt om te recoilen 3
Camikease Posted June 17, 2019 Posted June 17, 2019 (edited) De Snowwolf Wocket en de Smoant Pasito staan al klaar op de verzendlijsten ... Snowwolf uit engeland - Website link verwijderd, Ecigwarehouse is een onbetrouwbare bende en doen niet wat ze beloven. Je kunt bij ze bestellen en je moet gelijk betalen, vervolgens laten ze je aan een draadje bengelen en gebruiken jouw geld voor alles behalve het verzenden van jouw goederen, heb via een PAYPAL actie mijn geld na ruim 2 maand en veel dreigementen toch terug ontvangen. Kudo's voor PAYPAL !! (edit 15 aug 2019) en de Smoant van Heaven Gifts... de Snowwolf Exilis stond al op mn wens lijstje kwam em tegen bij sigelei toen ik info aan het zoeken was voor de wocket en de Jester kwam ik tegen bij HG, toen ik de Smoant bestelde... Overigens dit zijn Mooie ontwikkelingen op deze manier voor de Podsystemen, zoals de RPA (Rebuildable Pod Atomizer) coils van Smoant en Sigelei of zoals de Jester DIY pod ermee omgaat... een heuse Micro RBA in een POD systeem met een tank eronder. Toch begint voor mij t bordje vol al af en toe voorbij te drijven.... denk dat ik inmiddels genoeg podsystemen heb verzameld.... ok er staan er nog een paar op t schema... en de IPV v3 Mini (inmiddels in gebruik) of SXmini -Squonk pod mod nog.. ... en dan.... Aangepast op 15 aug 2019 Edited August 15, 2019 by Camikease 1
Recommended Posts