Jump to content

Recommended Posts

Posted

Grappig om te zien dat de caliburn pods te rewicken zijn maar daar moet je maar zin in hebben haha. Ik gebruik zelf de caliburn en de pods gaan m.i. verassend lang mee. Ik zou me er zelf niet zo snel aan wagen. Maar wicken en (re)builden is dan ook niet mijn hobby. Hoe lang ze mee gaan is waarschijnlijk wel weer afhankelijk van wat voor liquid je gebruikt, ik heb tot nu toe red astaire, heisenberg en clara t gebruikt op 60% pg.

• Like 1
Posted

door overwegend meer PG te gebruiken in je Liquids... zorgt het ervoor dat de coils niet zo snel vervuilen... ook vindt ik de smaak van de meeste tabaks liquid lekkerder...

zelf gebruik ik ook overwegend meer PG in mijn liquids.. en doe zowiezo bizar lang met de meeste Pods van mijn Pod systemen.

bijv. voor de Justfog Minifit gebruik ik een Pod gemiddeld 3 maand alvorens ik overweeg om ze te rewicken-cq-re-builden...

• Like 1
Posted

@Damuku

dat denk ik haast van wel... zoals je op de plaatjes kunt zien passen ze in alle bestaande Nord Pods en apparaten,

dus ik verwacht dat je ze dus ook gewoon in de Boro-tank kwijt kunt...en beter, want in de Boro-tank heb je net iets meer ruimte...

dus zowel voor de gewone BB's, de Clone BB's en de Halve BamTam BB's dus... (zoals bijv. @Jim gekocht heeft)

Posted

@Camikease ik heb de clone BB en de BamTam allebei ? vandaar, ik wou altijd een smok nord, maar aangezien de bantam en billet beide variabel zijn geef ik daar mijn voorkeur aan. ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over de nord coils zodoende will ik binnenkort ff een north bridge kopen met dus ook dit rebuildable setje erbij

• Like 1
Posted

Als alles goed gaat komt morgen een pakketje aan uit China.. met oa. de THC Tauren X erin...

als ook... de Smok RPM 40 RPA coil en een Smok Baby v8 RBA coil (voor een 510 sub-Ohm tank..(staafmixer model))

De Artery Nugget AIO Kit inkl. RPA coils, de Artery PAL II RPA coils... staan voor eind December op mijn lijstje gepland.... ivm damp budget...

Posted

Mijn rpm40 is woensdag binnengekomen en gisteren mn rba coil. Ik moet zeggen dat ik erg content ben. De meegeleverde 0,6 meshcoil heeft een supergoede smaak, de nord coil is wat vlakker. De rpm dampt heerlijlk en ziet er strak uit. Gisteravond de rba opgebouwd. Zat al coil in, uiteraard deze verwijderd en zelf volledig nieuw opgebouwd Had maat 26 A1 kanthal op een diameter van 2,5mm met 4 wikkels en kwam op ong 0,5 ohm. Cotton bacon erdoor en dampen maar. Vond de smaak van de meshcoil iets beter, maar nog steeds een volle smaak met de rba. Tis een klein deck dus een beetje priegelen is t wel. Je kan m ook niet vastzetten en voorgloeien, dus moest de coil spaced maken. De trek is voor dl een beetje restricted, maar niet storend. Voor mtl is de pod niet geschikt. Heb gister maar gelijk de rba voor de nord pod besteld, nav de post die hierboven staat. Hier zit wel een soort deck bij die je op een mod of coilmeter kan zetten volgens mij, das wel erg fijn. Benieuwd hoe deze zal bevallen..
Al met al erg tevreden over de set en rba!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

• Like 1
Posted (edited)

========== Joyetech Exceed Grip RPA coils  ===========

Voor diegenen die de Joyetech Exceed Grip hebben is er ook goed nieuws... ook voor dit AIO Pod systeem is er nu een RPA coil beschikbaar...

hoewel de Exceed Grip coils niet de duurste zijn, kun je nu wel zelf bepalen met welke draad je wilt dampen en op welk Ohm nivo,

dus met deze RPA coil kun je nu de 4,5 ml tank omtoveren tot een heus MTL tankje..bijvoorbeeld...

Wellicht dat deze aanvulling op dit systeem voor meerdere mensen ineens een stuk aantrekkelijker wordt, zeker nu Black Friday om de hoek

komt kijken kun je een Joyetech Exceed Grip al voor weinig op de kop tikken.

De RPA kop ben ik tegen gekomen bij Vapesourcing en vindt je dus hier:

https://vapesourcing.com/joyetech-exceed-grip-rba-coil.html

Voor de prijs dat de RPA kost hoeft je t niet te laten... 5 Euro per stuk.

joyetech-exceed-grip-kit-3.png   Joyetech-Exceed-Grip-RBA-Coil-Package-Contents.jpg  Joyetech-Exceed-Grip-RBA-Peplacement-Coil.jpg

Edited by Camikease
  • 2 weeks later...
Posted

Eindelijk de Reewape RUOK RBA Coil Head binnen zodat ik ook voor de nord pod van mn smok rpm 40 zelf kan coilen. Tis een heel klein builddeck maar bouwt makkelijk op. Tis ff zoeken naar de beste wick methode, op internet had men het over de pancake methode, maar daar heb ik nooit van gehoord. Uiteindelijk een 0,5 coil gedraaid en gewicked, heerlijke smaak, maar de pod werd heel erg warm. Ook een beetje lekkage. Bij de rba coil van de rpm pod heb ok daar geen last van, deze wicked heel fijn. Ga dit weekend nog verder experimenteren met wicken. Mocht iemand bekend zijn met de pancake wick methode, dan hoor ik t graag. Ook als iemand ook ervaring/oplossing heeft tegen het feit dat de pod/damp erg warm wordt!!

• Like 1
Posted

Het is eindelijk gelukt na meerdere pogingen om de Reewape RUOK RBA Coil Head goed te wicken. Het geheim: de watten moeten stevig door de coil heen en de wickholes moeten echt volgepropt worden. Ik heb de watten dan ook schuin afgeknipt, want je hebt maar weinig ruimte in de rba. Op deze manier kun je de wickholes goed opvullen. Je hoeft niet bang te zijn voor dryhits omdat je de gaten hebt volgepropt, dit gaat niet gebeuren. Toch heeft de rba van de rpm40 mn voorkeur omdat deze minder restricted dl is en uiteindelijk toch makkelijker wickt. De Reewape heeft overigens wel een prettiger build deck en kan dikkere draad hebben. En ach, ik hoef niet te kiezen, gebruik ze allebei [emoji16]!! De rpm40 pod is trouwens echt een aanrader, wat een mooie en gebruiksvriendelijke pod, behoorlijke tankinhoud van bijna 4,5 ml en de smaak is waanzinnig en maar een paar tientjes bij ome ali!!

• Like 2
Posted

voor wie echt universieel wil gaan met de RPM40 RPA coils....

Maak van je RPM RPA een Vinci RPA... wederom versta ik de man niet.. maar de beelden zijn duidelijk....

• Like 1
Posted

Er is nu ook een andere rba die op de rpm40 past en een adapter zodat je ook andere tankjes op de pod kan plaatsen. Hoe verzinnen ze het....

Builddeck ziet er overigens wel goed uit, die adapter spreekt me minder aan, ziet er denk ik niet echt mooi uit als je daar een ronde tank op draait...2b15f00b77b3027c31739eabf15c7685.jpg&key=14d7bbf095fab80dc7920baf10267c7e2fd7562042427158f89cddf67182d4504856cd5b6462117607e016e8765a0adb.jpg&key=bc774db7d6e1664646cc5b2fccd8f0afddfca8a90e6981d8e277de485d283c70

11a93d1c5652133fea15c37d61737953.jpg

• Like 1
  • 2 months later...
Posted

Gisteren is na een lange reis vanuit China deze Mechlyfe rba binnengekomen. Degelijke kwaliteit, makkelijk op te bouwen, helaas is de airflow erg strak, voor DL mijns inziens niet geschikt. Mocht je dus meer restricted airflow in je rpm40 willen, dan is deze rba aan te raden, anders niet...

• 5 years later...
Posted

Voor de Liefhebbers van de Aspire Nexi One en Nexi One Dual...

Er is goed nieuws...

GOOI JE GEBRUIKTE CARTO'S NIET WEG   !!!!

De Carto's hoewel ze niet overdreven duur zijn in Frankrijk en de smaken ervan ontzettend goed,

althans de meeste smaken die ik bij LPV ervan kan kopen,

Deze Carto's zijn op een vrij eenvoudige manier te Her-vullen en iets moeilijker te re-wicken

Ik gebruik nu al enkele maanden enkele Carto's die ik meer dan 10x opnieuw gevuld heb

met mn eigen Liquids en gekochte liquids. Dit zonder een nare bijsmaak of verbrande smaak... 

Echter is het wel zo dat als je de Carto's Bone-dry dampt en je krijgt die verbrande smaak erin..

dat de carto ansich niet meer bruikbaar is.. tenzij je dat hele kleine contact coiltje gaat re-wicken.....

En als je er trek in hebt, het is wel een monnikenwerkje en wellicht niet voor iedereen geschikt...

Maar je zou zelfs een complete rebuild kunnen doen ervan....

De Carto (en de batterij) draadtype is een verkorte 510 met een verlengde pluspool.

dwz dat je ze op een oude type 510 mod kunt draaien en eenmaal dat gelukt is...

De Carto zelf, Rustig en voorzichtig heen en weer duwen duwen..

Niet te hard duwen of ongeduldig erin zijn, het heeft maar een paar kleine pushes nodig om

de base en het buisje van elkaar te scheiden.

Verniel je t buisje door ongeduldig of niet voorzichtig te zijn, dan kun je lekkages krijgen en

zal de carto-buis niet meer terug op de base passen. daarmee is die dan onbruikbaar geworden

en enkel nog geschikt voor onderdelen voor je overige carto's.

De base en de Cartobuis met een spons erin om de liquids vast te houden zijn in elkaar geperst...

Tussen de coil en de spons zit een overdrachts watje.. deze is zeer dun en zal nog bovenop de

spons zitten.. die haal je daarvan weg en de spons zelf word zichtbaar en kan dan hervuld worden.

Het overdrachts katoentje met 4 kant gat erin niet weggooien, de zorgt er niet alleen voor dat de

coil vochtig blijft, maar zorgt ook voor anti-lekkage van de liquids.

Het vullen doe je rustig en bedeesd... eerst druppel voor druppel dat je ziet dat de druppels opgenomen

worden in de spons, zodra je ziet dat de druppels niet meer opgenomen willen worden zit de spons vol.

dan doe je dat ding met 4-kant gat terug op de spons, nog 2-3 drops erin om ook die te bevochtigen

en in omgekeerde volgorde de buis en Coil-base weer met elkaar verbinden door deze op een

vlakke ondergrond stevig in elkaar te drukken. (ik gebruik de rand van mijn bureau tafel ervoor)...

Eenmaal ze weer een geheel vormen, is de Carto gevuld en klaar voor hergebruik.

En NIET Overvullen.. dan gaan je accu's kapot !

Kzal zien dat ik er een paar foto's van maak zodat je ziet hoe t in elkaar zit - en hoe ik ze hervul.

• Like 1
  • Thanks 3