Madman Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 4 hours ago, Marcel loves E6 said: Ik heb hier op het forum nu al een aantal keer gezien dat mensen door de snellere opname van nic salts de vergelijking met tabak maken. Maar ik denk dat dat helemaal niet vergelijkbaar is. Ik denk dat het enorm bevredigende gevoel van de eerste trek van een sigaret niet gehaald wordt met nic salts. Tenminste dat is mijn ervaring met 20 mg nic salts. De nicotinefix is vergelijkbaar omdat t ongeveer even snel in je hersenen is, maar je mist natuurlijk wel al die andere stoffen van tabak en niet te vergeten die kick die je krijgt van de CO/CO2 3
Martin54 Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Uiteindelijk is het lood om oud ijzer wat de nicotine-intake betreft. Iedere roker (of vaper) heeft zijn persoonlijke nicotinebehoefte. Iemand die langere tijd rookt, bereikt op een gegeven moment zijn nicotine-plafond; waarmee ik bedoel dat je op een gegeven moment niet steeds méér sigaretten gaat roken. Mensen die overstappen op vapen nemen die zelfde nicotinebehoefte mee, wat in mijn geval resulteerde in het subohmen van belachelijke hoeveelheden 3 mg liquid, zodanig dat mijn (bijna 65 jaar oude) longen het niet meer trokken. Na een jaar was ik er fysiek slechter aan toe, dan toen ik nog rookte. (beginnende COPD) In die optiek lijkt Nic Salt mij erg logisch: je nicotinebehoefte sneller bevredigen met minder vape en dus minder irritatie van je longen. Dus: of je freebase nic juice vaped of Nic Salt, je zult qua nicotine nooit meer binnenkrijgen dan wat je gewend was en wat je lichaam aankan; alleen de wijze waarop verschilt. Morgen krijg ik mijn eerste N.S. liquids binnen en ik zal jullie laten weten wat ik er van vind. 1
Marcel loves E6 Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 1 hour ago, Madman said: je mist natuurlijk wel al die andere stoffen van tabak en niet te vergeten die kick die je krijgt van de CO/CO2 Exact, en daarom is het dus eigenlijk niet vergelijkbaar.
richard-V Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 (edited) Hier staat tot in detail wat het is; ff helemaal doorlezen,woordenboek erbij. http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=9215895.PN.&OS=PN/9215895&RS=PN/9215895 Edited January 22, 2019 by richard-V
Pasha Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 MTL ging nog wel maar met DL sub ohm kreeg ik een beetje last van maagzuur.
teddy Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 De verdraagzaamheid van NS verschilt ook nogal per device, zo zijn ze voor mij persoonlijk niet goed in een naut AIO podje (met NS coiltje), bij iedere trek moet ik gaan niezen, het lijkt wel alsof er peper in mijn neus terecht komt. In de minifit heb ik daar totaal geen last van. Mijn voorraad NS liquid was al niet groot en eens ze op zijn koop ik er geen meer, de gewone nic die mij een veel betere troathit geeft bevalt mij veel beter.
Brandaris Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Nicotine salt en 'freebase' nicotine. Nic salt is de natuurlijke vorm van nicotine zoals die ook in tabaksbladeren voorkomt. Nic salts bestaan niet enkel uit nicotine. Ze zijn gebonden met een ander organisch element om een stabiel molecuul te vormen.Freebase nicotine is een vorm van nicotine die niet is gebonden aan andere elementen en de standaard gebruikte vorm van nicotine in e-liquids is. Freebase nicotine wordt als standaard gehanteerd omdat deze vorm vluchtiger/gemakkelijker te verdampen is. Hoe werken nic salts in e-liquid? Organische elementen, stabiele moleculen? Het is tot nu toe wellicht een beetje verwarrend maar geen paniek, we zijn bij het deel aangekomen waarin uitgelegd wordt wat dit nu allemaal betekent tijdens het dampen. Zoals je al hebt kunnen lezen zijn nic salts verbonden met een ander organisch element, dit element is 'Benzoëzuur (benzoic acid)'. Benzoëzuur klinkt misschien een beetje gek maar het zit in veel fruitsoorten, zoals bessen maar ook in yoghurt en honing. Door de toevoeging van benzoëzuur daalt de PH waarde, hierdoor komen nic salt e-liquids zachter over op de keel. De e-liquids die gebruik maken van free base nicotine hebben een hogere PH waarde, waardoor deze sterker op de keel aanvoelen. Bijvoorbeeld; een Basics e-liquid met 18 mg freebase nicotine komt heftig over in de keel. Een nic salt e-liquid van 18 mg nicotine komt zacht over in de keel. Zo voel je niet dat je 18 mg nicotine aan het dampen bent. Vergis je echter niet met de keelprikkeling, de nicotine in nic salt e-liquids wordt namelijk door hun samenstelling beter opgenomen. De nicotine opname met nic salt e-liquids is vergelijkbaar aan het roken van een sigaret. De nicotine wordt vrijwel direct opgenomen, zo heb je aan een paar haaltjes genoeg. De eigenschappen van nic salt e-liquids. Waarom zou je nic salt e-liquids willen gebruiken tegenover 'normale' e-liquids? Je nicotine behoefte is sneller bevredigd. Je kunt hogere nicotine gehaltes gebruiken, hierdoor kan je e-liquid verbruik minder worden. Je hebt geen krachtig apparaat nodig, nic salts kunnen het best gedampt worden met hoge weerstanden en weinig wattages. Nic salt e-liquids hebben een langere houdbaarheidsdatum. Bron: Zwoofs.nl
Guest podmod Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Benzoëzuur (E210) – Zeer gevaarlijk Benzoëzuur, synthetisch conserveermiddel, de volgende gezondheidsrisico’s zijn bekend: hyperactiviteit, astma, oogirritaties, netelroos, darmstoornissen, groeiaandoeningen, slapeloosheid, gedragsstoornissen, daarnaast schaad dit additief het bloed, zijn er verbanden gelegd met leukemie, geld als kankerverwekkend. Is het verstandig om nog Nic Salt te dampen?
Tamara Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Welkom @podmod Bij deze nodig ik je uit om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Leuk om iemand wat beter te leren kennen.
Tamara Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Benzoëzuur zit ook in bessen, zal dus wel meevallen met de gevaren. Daarnaast is het een goedgekeurd conserveringsmiddel en die zijn in NL aan strikte (veiligheid)eisen onderworpen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Benzoëzuur
Guest podmod Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Heeft iemand hier ervaring met zelf Nic Salt maken? E210 kan je gewoon online kopen.
SeverusVape Posted April 4, 2019 Posted April 4, 2019 Als ik je verhaal zo lees dan is een pod systeem misschien wel iets voor jou TS. Gebruik zelf ook een pod systeem met 20mg nic salt voor op het werk. Terwijl ik thuis op mn DL's 3mg gebruik. Voor op het werk ideaal om binnen korte tijd aan je nicotinefix te komen (vind ik persoonlijk). Smaak is niet echt super maar qua nicotine inname wel effectief. Daarnaast zijn pod systems heel klein dus makkelijk mee te nemen.
Recommended Posts