Jump to content

MK mods Manciata review.

Jim

Recommended Posts

Vandaag een presentatie van een mod die ik gekocht heb voor mijn persoonlijke collectie, een mod die je niet zomaar ergens op een website kan bestellen.

Ik review veel China spullen en daar is niks mis mee en ik gebruik ze graag, maar voor mijn collectie heb ik graag custom mods en mods die je niet zomaar overal kan kopen.

Die werken niet beter en kosten misschien 10x of meer wat een China mod kost, en ik heb geen idee waarom ik dat hier probeer goed te praten...

Ik zie graag custom mods en klaar, en ik probeer me elk jaar minstens op één modje te trakteren.

Deze MK mods had ik voor het eerst gezien bij Mark Todd, hij had een prachtige squonker van hun en sindsdien volg ik de Facebook van MK mods.

Maar mech of gereguleerde squonkers heb ik al genoeg en een mooie gereguleerde mod had ik nog niet en de Mk mods versie van mod was iets dat me erg aansprak.

Ze hebben nu deze Manciata dat is een 18650 mod en ook de Verita wat een 21700 mod is (deze wil ik zeker nog hebben).

Maar zoals dat vaak werkt bij Facebook groepen heb je honderden kandidaten voor een modje te kopen en je moet vaak op het juiste moment op Facebook zitten wanneer ze een mod aanbieden.

Altijd was ik net te laat of gewoon gemist, en nu boden ze twee mods aan enkele seconden na ik Facebook open klikte.

Dan heb je werkelijk een paar seconden om te beslissen en posten dat je de mod wil en als je eerst bent dan kan je ze kopen, en dat geluk had ik nu.

Er was een versie uit stabwood of deze mod uit Juma zoals ik heb, en ik heb de Juma versie gekozen omdat ik nog geen enkele mod had met deze afwerking.

MK mods is gemaakt in Griekenland en communicatie verloopt via Facebook messenger, betalen gewoon met Paypal en de verzending is met express dienst van DHL dus dat verloopt allemaal vlot en goed.

Beginnen doe ik met mijn Youtube presentatie filmpje, hier laat ik alles goed zien en zie je extra info zoals afmetingen enz.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking van de mod, een mooi gestikt lederen zakje.

TwrThik.jpg?1

De mod zit gewikkeld in die witte microvezeldoek en zo in dat lederen zakje.

Verder krijg je nog een sleutelhanger, certificaat, driptip uit hetzelfde materiaal als de mod en een potje wax.

De wax is normaal wel voor de stabwood mods maar toch leuk dat ik die gekregen heb, zo kan ik dat gebruiken op mijn houten mods.

Adxp5h7.jpg?1

Bij custom mods kijk ik naar de vorm, ik zie graag allemaal afgeronde hoeken en de vorm van de mod mag er zeker uitzien als je doorsnee rechthoekig doosje.

Juma heb ik nog niet eerder gehad als afwerking en vaak zie je dat in felle kleuren maar dat is mijn ding niet, dit goud met bruin sprak me wel aan.

Het lijkt op schubben als een slang of ander reptiel en ik moet dringend gaan opzoeken hoe ze dat juist maken want dat wil ik toch wel weten.

Afhankelijk van het licht zal de mod ook lichter of donkerder lijken, met veel licht komt het goud meer naar de voorgrond.

Het stukje stainless steel van de batterij tube dat zo in de mod verwerkt is heb ik ook altijd mooi gevonden.

De vorm van de mod ligt heel erg goed in de hand, alles in zo afgerond dat je de mod nergens voelt drukken tegen je handpalm.

o0QNEDL.jpg?1

MB5BEBk.jpg?1

9oAzuyt.jpg?1

zicd74c.jpg?1

Afwerking is natuurlijk waar je voor betaald en voor mij dan ook heel belangrijk.

Er mag nergens geen kiertje zijn dat groter is dan normaal en alle hoeken moeten hetzelfde zijn afgerond enz.

Als je kijkt naar hoe die stainless tube is ingewerkt, werkelijk nergens een kiertje tussen tube en mod.

Z1LuRgO.jpg?1

Ook alle knoppen zijn dezelfde uitvoering van de mod en bij MK mods zijn bij elke mod van hun de knoppen zo goed ingewerkt dat je ze soms amper ziet zitten.

Vele andere modmakers zullen stainless of plastic knopjes gebruiken maar hier niet, alles mooi in hetzelfde materiaal als de mod.

Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker lijkt dat je denkt maar om die knopjes zo perfect de ronde vormgeving te maken als de mod en geen spatie te hebben tussen mod en knopje, hier kruipt toch wel wat werk en tijd in.

ecZxP4L.jpg?1

m8OiqjL.jpg?1

ZXZeyeJ.jpg?1

URNGdgy.jpg?1

Je krijgt ook een 510 driptip in hetzelfde materiaal als de mod, leuke en mooi afgeronde driptip.

nHQ4TZi.jpg?1

Dit soort mods werkt bijna altijd met een schroefdop voor de batterij.

Dat neemt je misschien wel 5-10 seconden meer tijd in beslag om de batterij te wisselen maar werkt ook vlot hoor als je het gewoon bent, en je hebt wel altijd een goede connectie met de batterij.

VbSSlYm.jpg?1

kkIPXYq.jpg?1

De 510 connectie is van Modmaker.uk en tot mijn verbazing kan je hier tot een 25mm atty op plaatsen.

eXc4PH0.jpg?1

Het board is een DNA75C en hier ga ik niet dieper op ingaan, dit is te uitgebreid en kan ik nooit verwoord krijgen wat je allemaal kan met een DNA chip en Escribe software.

Meestal pas ik op andere DNA mods de layout/fonts en functie aan maar MK mods heeft zelf hun draai gegeven aan de layout die werkt voor mij dus ik laat die gewoon staan.

tqfhyhK.jpg?1

nc9lvhy.jpg?1

Nog een paar random pics om af te sluiten.

bQB403W.jpg?1

iT4B0vJ.jpg?1

VNwWN76.jpg?1

Ik ga niet zoals in andere reviews mijn bevindingen gegeven.

Dit is geen fabrieksmod ofzo en echt iets wat waar ik naar gezocht heb en dus op voorhand wist waar ik voor zou betalen.

Je bent fan dit soort mods of niet, ik zie het graag en dat is wat telt.

Als ik eens de kans krijg om hun Verita 21700 te kunnen bemachtigen zal ik dat zeker doen, een 21700 custom mod is mijn volgende doel.

• Like 18