Jim Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Lost Vape heeft hun nieuwe en goedkopere versie van de Orion uitgebracht, deze Orion Quest. Deze heeft geen DNA GO chip meer maar een gewone chip zoals andere podsystems hebben, en dit nieuwe toestel gebruikt ook de 1ohm mods in plaats van de 0.25 en 0.5ohm pods. Verder is het toestel grotendeels hetzelfde gebleven, de USB zit op een betere plaats dan de DNA versie en ze gebruiken andere panelen aan de zijkant van het toestel. Beginnen doe ik met een Youtube presentatie filmpje, hier kan je de afmetingen enz bekijken en enkele andere dingen die je in de geschreven review niet kan vinden. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren. De verpakking: Buiten het gebruikelijke papierwerk zoals handleiding enz krijg je ook nog een lanyard, usb kabel en de pod. Op gebied van formaat en looks dus bijna niks verschil met de DNA versie, nog steeds de retro look die dit toestel wel doet opvallen tussen de massa aan podsystems. Je kan het toestel nog in het blauw, zwart en goud krijgen en dan de stainless versie die ik heb. USB, vuurknop en release knop voor de pod zitten allemaal aan dezelfde kant zoals je kan zien. Bij de DNA versie waren de panelen aan de zijkant uit carbon fiber of abalone look, bij deze goedkopere versie zijn het plastic panelen met wat textuur. Om de pod uit het toestel te halen schuif je deze knop naar beneden en dan komt de pod los, werkt wel goed dit systeem en is solide. Bij deze Quest heb je iets minder power dan de DNA versie en zal je ook de 0.25ohm pods van de DNA versie niet kunnen gebruiken. Daarom hebben ze nu deze 1ohm pods gemaakt, verder hebben deze dezelfde looks en inhoud als de DNA pods. Wat ook anders is bij deze pods is dat de driptip niet meer loskomt, een probleem waar de DNA pods veel last van hadden. Je kan je airflow regelen net onder de driptip. Maar ook al zijn het nu 1ohm pods, toch zal je geen strakke MTL airflow krijgen ook al draai je de airflow helemaal dicht. Een losse MTL is het kleinste wat je kan krijgen tot een restricted DL airflow. Wil je dus echt die strakke trek, kijk dan naar een ander toestel want je gaat het van deze pods niet krijgen. Wat ik wel krijg van deze pods is een lekkere smaak en toch wel warme vape. Volgens het boekje krijg je een output van 17w op je 1ohm coil. En waar je bij andere toestellen de pod moet verwijderen en een siliconen plugje moet verwijderen alvorens je kan vullen door een heel klein gaatje, kan je bij deze pod gewoon bovenaan de schroefdop losdraaien en vullen maar. Geen gedoe meer met plugjes en kleine gaten waar je soms liquid gaat morsen. Zoals bij de meeste andere toestellen heb je een heel klein ledje dat van kleur kan veranderen naarmate je batterij capaciteit leeg raakt. Je krijgt ook een handige lanyard, voor mij op mijn werk is dit wel handig want ik heb dan al zoveel spullen in mijn zakken zitten als ik mijn rondes loop. De spare pods koop je in pakjes van twee stuks zoals hier. Nog een handcheck om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Dit is nu zonder twijfel mijn nieuwe favoriete podsystem geworden. - Smaak is top, lekker en vrij warme vape voor een podsystem te zijn. - Airflow is niet strak MTL maar dat hoeft voor mij persoonlijk ook niet, het mag strak zijn maar is geen vereiste. - Vullen is een plezier geworden, geen gedoe meer met siliconen plugjes onderaan de pod. - 950mAh batterij in combinatie met deze 1ohm pods is ook mooi, gaat langer mee dan je zou denken. - Klein en compact toestel, door al het stainless voelt het ook erg solide aan en kan het wel tegen een beetje mishandeling. Wat beter kon: - Je krijgt maar 1 pod bij het toestel en dat blijf ik spijtig vinden, wat mij betreft moet elk toestel met minstens twee pods komen. Dit toestel mag dan wel duurder zijn dan vele andere podsystems maar wat mij betreft de vraagprijs wel waard. De DNA versie was volgens mij overpriced en een beetje zinloos. Ik ken vele mensen met de DNA versie en lees er ook veel over op social media, en misschien maar 2 op 10 mensen gebruiken ooit die replay functie of hangen het DNA chipje aan Escribe om er wat settings te veranderen. Zelf zag ik er ook totaal geen nut in van een DNA GO chip te hebben bij een podsystem, bij een podsystem wil ik gewoon op een knopje duwen of autodraw hebben en klaar. De 1ohm pods zijn ook beter voor mij persoonlijk, heb bij een podsystem helemaal geen nood aan 0.25 of 0.5ohm coils want dat verbruikt enkel meer liquid en dan is de batterij veel sneller leeg. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SteveNow Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Mooie review! Kan je een reden geven waarom dit je favoriete podsysteem is? Misschien ga ik ook aanschaffen. ? Bedankt!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 18, 2019 Author Share Posted January 18, 2019 Manier van vullen, smaak en airflow, looks en kwaliteit maken voor mij het verschil. En als je echt wil kan je bij Signaturetips in de UK nog een heel pak customizen aan dit toestel, andere panelen/vuurknop enz. Dan zal het wel een erg duur podsystem worden, maar de mogelijkheid is er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Nondeju, Jim. Je maakt 't wel moeilijk voor me. Ik heb gewoon niets meer nodig maar........................................Nondeju! 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 18, 2019 Author Share Posted January 18, 2019 Ik zou niet twijfelen, je hebt altijd wel iets nieuw nodig om de spanning erin te houden ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 11 hours ago, Jim said: om de spanning erin te houden ? Dan denk ik niet direct aan een damper, hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Rebuilding is niet mogelijk zonder de pod te breken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 @teddy Dat is wat ik ook heb begrepen. Je moet ' m doorzagen maar ja, dan is ie doorgezaagd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 In Chinesië kom ik dit adres tegen waarbij het direct leverbaar is voor een redelijke prijs: https://www.3fvape.com/pod-system/28834-authentic-lost-vape-orion-q-17w-950mah-pod-system-starter-kit-silver-weave-2ml-10-ohm.html?search_query=Orion&results=18#.XEMg6lX0nyM Iemand nog andere suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 HIER is ie ook, weet niet of het goedkoper uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 On 18-1-2019 at 20:49, balling said: Nondeju! Heb datzelfde probleem telkens JIM!!! met een nieuwe Review uitkomt van een goed Pod Systeem.... Vond ook dat de 1e Orion overpriced was overigens..... deze zou ik inderdaad willen aanschaffen... alleen al vanwege Jim's enthousiastme erover..... ..... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Die Belg moet verboden worden! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 On 19-1-2019 at 12:35, teddy said: Rebuilding is niet mogelijk zonder de pod te breken? Is nog niet bekend... heb nog geen gebruikte Pod mogen ontvangen van 1 van de vele? Orion Gebruikers.... zodra ik een gebruikte Pod ontvang van dees of gene, kan ik vertellen of ze wel of niet te rebuilden valt... in de Lostvape Orion Pods wordt geen lijm verbinding gemaakt, dus in principe zou t kunnen zijn dat ze ook weer uit elkaar te halen is... ff afwachten dus nog.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valve Posted January 22, 2019 Share Posted January 22, 2019 Noooo, weer een positieve review van Jim!? Hoe lang doe je met een pod? Ik vind ze vrij prijzig namelijk. En is dit qua smaak en levensduur van de pods (veel) beter dan de Geekvape Flint? Ik heb met veel plezier DNA squonkers gebruikt, tot jij me er vanaf geholpen hebt met de RSQ Hotcig. Heb er wel een goeie herinnering aan, maar vraag me af of ze het waar maken met de Orion Q. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 22, 2019 Author Share Posted January 22, 2019 Ja kijk tegenwoordig is het moeilijk geworden om veel negatieve dingen te vinden aan producten, consumenten denken dan vaak die reviewer geeft alles goede punten en blablabla.... Maar dat is niet zo, als het goed is dan is het goed. Ik ben nog steeds de pod uit de review aan het dampen, die zit er nu anderhalve week in en gaat nog goed (ongeveer 10ml liquid). 1 pod heb ik zelf omzeep geholpen door te testen of de pods liquid van meer dan 80vg konden hebben, wat dus niet het geval is. Op gebied van smaak is er weinig tot niks verschil met de Flint kit van Geekvape, de Flint zijn airflow is wel echt strak MTL en deze Orion iets losser. Flint is natuurlijk een heel stuk goedkoper, je hebt vijf coils voor 8€ in China en voor 8€ heb je twee pods voor de Orion. Gebruik ze beide heel graag, zijn dagelijks in rotatie. De Orion is veel duurder dan anderen podsystems ja, dat wil niet zeggen dat die daarom veel beter is dan anderen maar iedereen zijn budget is anders. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 On 22-1-2019 at 14:17, Jim said: 1 pod heb ik zelf omzeep geholpen...... dat zou een goede kandidaat kunnen zijn om te testen of ze te rebuilden-cq re-wicken zijn.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 24, 2019 Author Share Posted January 24, 2019 @Frederik De Valck: De DNA versie heb je enkel nodig als je de 0.25 en 0.5ohm pods wil dampen, als je de 1ohm pods wil dampen is de Quest meer dan goed genoeg. Wil je de 1ohm pods op de DNA versie dampen dan moet je eerst in de Escribe software enkele dingen aanpassen want de 1ohm pods werken anders niet op de DNA versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 (edited) On 24-1-2019 at 19:04, Frederik De Valck said: Sinds vorige week heb ik de Pal2 maar de coils zijn een ramp desondanks ze goedkoop zijn maar amper 2 dagen met een coil vind ik weinig In de PAL 2 kun je ook de coil van Aspire gebruiken, ik meende gezien te hebben dat de Atlantis coils Aspire BVC Coils compatible ermee zijn... of 1 van de vele RBA coils die gebasseerd zijn op de Atlantis coils.... en 2 dagen is wel heel erg weinig, ofwel damp je zulke zoete liquids dat de vullingen uit je kaak springen ofwel damp je NET liquids, die vergallen je zelf gedraaide coils al binnen een dag, dus ben je met 2 dagen op een fabrieks coil nog goedkoop uit. En een ander ding.. ook de coils voor de PAL 2 kun je zelf re-builden, dus kun je zelf bepalen hoeveel coils je er in een week verbruikt.... een draadje en wat katoen is het geld niet.... vaak kun je de bestaande coil na het dryburnen en afspoelen onder de kraan...nog een week of 28 gebruiken.... On 24-1-2019 at 20:02, Jim said: 1ohm pods werken anders niet op de DNA versie Is dat zo ?? ik denk dat meer een verkoop praatje is van Lost vape.... als ie 0,5 Ohm aankan... kan ie ook een 1 Ohm coil aan.... in mijn beleving.... Edited April 11, 2019 by Camikease Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 overigens... hier nog een leuke aanbieding voor de Orion Q - 1 losse batterij en 2 pods voor 30+ euro.... als je de aanbieding pakt.... die er net onder staat. of gewoon de losse batterij in t mandje gooit en dan de losse pods, kom je op t zelfde uit. de Kit kost rond de 27 euro = 1 batt en 1 pod.... betaal je dus voor de 2e Pod zo'n 3,34 euro xtra... https://vapesourcing.com/lost-vape-orion-q-battery.html https://vapesourcing.com/lost-vape-orion-q-pod-cartridges.html = wel zonder verzendkosten... voor de pods en de batterij, zul je denk ik rond de 7 a 8 euro aan verzendkosten uitkomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 25, 2019 Author Share Posted January 25, 2019 @Camikease: Ik was in mijn lokale shop toen ze de Lost Vape levering aan het uitpakken waren. De eigenaar heeft daar direct een doosje 1ohm pods op zijn DNA Orion getest omdat hij erg benieuwd was en het toestel wou niet vuren met de 1ohm pod, andere pod getest zelfde verhaal. De 0.5 ohm pods kon hij wel op de Q vuren maar veel te zwak en de 0.25ohm pods deed niks omdat de Q niet genoeg power heeft. Hier kost de Q 34,95€ en komt met 1 pod, een doosje van twee lege pods kost 9,45€ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 (edited) heb je een linkje van jou Hof leverancier ?? dan schrap ik em van de Vapesourcing lijst.... scheelt weer iets in verzendkosten... en kan ik eventueel wat anders leuks wellicht mee laten komen.... Edited January 25, 2019 by Camikease Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 25, 2019 Author Share Posted January 25, 2019 In BE geen webshops die hardware verkopen, dat mag hier niet. Als wij in ons landje hardware willen kopen moeten we naar de stenen winkel rijden. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 (edited) tjongejonge wordt je nooit eens moe van dat Apen bestuur bij jullie ??? ik bedoel, ik wordt er soms goed moe van, van de chimpansjeez die hier t land runne.. t enige ze zien zijn bananen.... Edited January 25, 2019 by Camikease 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted January 25, 2019 Author Share Posted January 25, 2019 (edited) Als Belg kunnen we enkel hopen dat na de verkiezingen in Mei er een andere minister van volksgezondheid komt, en dat die een andere kijk heeft op dampen dan de huidige (Maggie de Block) Maar de kans is heel klein tot onbestaande, de farma en tabak lobby is oppermachtig in BE en de inkomsten van sigaretten zijn veeeeeeel groter dan de inkomsten die ze kunnen persen uit dampen. Het is nu éénmaal zo, de staat heeft 50% of meer aan inkomsten van een pakje sigaretten. Er zijn al studies gedaan door de regering om te kijken of ze dampen meer kunnen belasten (en dus de regels versoepelen), maar ik denk dat die studie niet het gewenste resultaat had en daarom blijft dampen hier ook zo streng. Stel je voor dat niemand meer zou roken, dan zou ons landje de boeken moeten neerleggen of ons zo zwaar jaarlijks belasten dat er amper nog iets van ons loon overblijft. Ons land is een grote klucht ja, drie verschillende regeringen en een algemene overkoepelende regering voor zo een belachelijk klein landje en dan nog is mede oprichter van de EU ook... Om gezondheid heeft het nooit gegaan hoor, als gezondheid belangrijk was dan was alcohol en tabak al lang verboden geweest. It's all about the money... Edited January 25, 2019 by Jim 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 (edited) @Jim Ik sta hier bekend, zoals je misschien weet, als een groot criticaster (kankeraar) van onze bestuurderen maar zoals je je eigen land beschrijft, heb ik echt met je te doen zoals ik dat met alle kinderen met een waterhoofd heb. Maar ja! Hadden jullie toen beter niet naar de opera moeten gaan en onze Willem I z'n dingetje moeten laten gaan. Edited January 25, 2019 by balling 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts