Jim Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 (edited) Ik heb deze review al bijna twee maand staan en omdat ik deze week toch nog maar één andere ga posten gooi ik deze er nu maar eens tussen. Het betreft een clone van de Taifun BTD (of wave of wathever), toen ik die zag in de review van Mark Todd had ik al direct iets van ga ik zeker de echte versie niet van kopen omdat het deck wat raar is. Maar ik was wel benieuwd naar de smaak en airflow dus dan maar de clone en enkele topcaps van besteld. Dit kreeg ik dan allemaal, alles samen amper 15€ voor betaald. Een sobere RDA zoals de meeste uit deze categorie. Ik dacht dat de echte versie een logo had aan de zijkant maar ben niet zeker, boeit ook niet want dit is een clone. Onderaan wat info en de squonkpin al geplaatst, deze 510 pin steekt lang genoeg uit om hybrid safe te zijn. De driptip is tot grote spijt weer zo een uniek formaat. Wat is er toch mis met een 510 of 810 driptip dat men een maat moet pakken waar je niks anders op kan zetten? Dat haat ik nu eens... Je krijgt er wel een leuke beauty ring bij. De frosted topcap die zat bij de RDA, de witte was een aparte aankoop van twee euro ongeveer. Om een clone te zijn is alles langs buiten en binnen wel allemaal netjes afgewerkt. Het builddeck zit wat raar in elkaar voor mij persoonlijk, de posts staan zo hoog en je coil hangt precies in een zee van ruimte. Men had gerust die airflow iets hoger kunnen plaatsen, dan was beter geweest denk ik. De airflow gaat dan wel schuin naar benden, toch duw je best niet te enthousiast op je sqounkflesje want de liquid is sneller omhoog langs de airflow dan je zou denken. Dit is wat ik gebruikt heb als coil en katoen. Coil plaatsen in dit deck is wel heel simpel. Hier zie je goed hoe die airflow onder de coil gaat. Gewickt en klaar voor gebruik. Op deze foto zie je ook dat er toch best wel wat ruimte is aan de zijkanten van de coil, dit is een 3mm coil en ik weet niet waarom ze die ruimte niet kleiner gemaakt hebben. Nog twee pics op een mod om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Geen slechte RDA maar ook niet wauw, als ik een echte gekocht zou hebben had ik een "geen waar voor mijn geld" gevoel gehad. - Smaak is OK, niet beter of slechte dan vele anderen. - Airflow zit tussen restricted DL en vol DL in, meer airflow dan ik gedacht had. Ik denk persoonlijk had men die ruimte tussen coil en posts nog wat kleiner gemaakt dat de airflow me beter ging bevallen. - De kwaliteit van deze clone is wel goed, o-ringen zijn niet te strak of los en de schroefjes vallen mee. - De airflow zit vrij laag dus wat voorzichtiger squonken. Edited January 21, 2019 by Jim 11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Ik heb originele BTD en ik moet zeggen dat voor mij de smaak toch wel meer dan boven gemiddeld is met een 0.33 ohm Alien op 35W. Ik heb de coil wel wat lager dan die van jou op de foto. Ik heb ook nog geen last gehad van oversquonken, maar dat kan liggen aan de mod, je drukt het flesje maar half in door de squonk buis, werkt perfect voor mij. Ik ben het eens met dat het deck wat raar in elkaar zit met de schroefjes zo hoog terwijl de coil het beste laag zit, ik zou dan ook voor een wat hoger gepositioneerde airflow kiezen. Bij de originele gaat het trouwens wel gewoon om een 510 drip tip, heb verschillende geprobeerd en passen goed. Ik heb em nu 2 weken dagelijks in gebruik en ik zou er niet echt een probleem mee hebben om er 1 te kopen (ik heb de mijne kado gekregen van Mark, zou eigenlijk een ruil zijn, maar daar zag hij toch maar van af en gaf me em zo). Al met al een atty die ik zal blijven gebruiken, perfect afgewerkt zoals je van Taifun en de prijs mag verwachten en qua smaak doet hij niet onder voor m'n favo atty's. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts