Jump to content

OBS Engine MTL RTA

Jim

Recommended Posts

Deze Engine MTL RTA zat bij de Cube kit, maar ik had besloten de review op te splitsen in twee delen.

Dubbel werk eigenlijk voor mij maar grotendeels copy paste ook dus geen probleem.

Omdat vele mensen waarschijnlijk geen interesse hebben in die Cube mod dus een review apart voor de RTA.

OBS heeft wat mij betreft altijd goede RTA's gemaakt, de Engine dual coil en single coil heb ik lang gebruikt en altijd zeer tevreden van geweest.

Nu hebben ze dus een MTL Engine uitgebracht, dat is een 24mm single coil RTA met top airflow en met een inhoud van 2ml.

Je kan deze RTA ook los kopen natuurlijk, zag al prijzen van 20€ en minder als je goed zoekt op China webshops.

Beginnen zoals steeds met mijn Youtube presentatie filmpje, hier kan je de RTA eens bekijken en zie je me ook een buildje plaatsen en wicken.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

Deze Engine zat bij de Cube kit en dus geen aparte verpakking voor de RTA, van de Cube kit zelf post ik nog een aparte review ook.

Dit zijn wel de spares die je krijgt voor de RTA, lijkt me wel duidelijk op de foto wat het is.

w8hdPQ7.jpg?1

De tank ziet er vrij sober uit en is ook heel kort door de slechts 2ml inhoud.

Beetje spijtig misschien die 2ml inhoud maar snap wel waarom ze het gedaan hebben, zo hebben ze geen extra TPD zorgen.

5db2yX4.jpg?2

b2zkYDv.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en een niet instelbare of verwijderbare 510 pin, maar wel hybrid safe.

0Shd9sI.jpg?1

De driptip zal voor veel MTL dampers gewoon niet gebruikt worden, de driptip is te breed en ook de opening is te groot voor echt MTL te dampen.

Maar het is gewoon een 510 driptip dus je kan je eigen driptips gebruiken.

MkW4nHC.jpg?1

In plaats van het schuifsysteem om te vullen zoals bij andere Engine RTA's hebben ze een afneembare dop gebruikt, gewoon een kwartje draaien en de topcap komt los.

EOw3Cgh.jpg?1

De airflow heb je aan twee kanten zitten en ik dacht gelijk van dat gaat toch teveel airflow zijn voor MTL te dampen maar dat is het niet.

Op het kleinste gaatje is het toch een behoorlijk strakke trek en op het grootste een losse MTL.

rfFnxZ3.jpg?1

v7uLyq4.jpg?1

Zowel buiten als binnen alles netjes afgewerkt.

EG0K4BH.jpg?1

En dan het deck, tja niets wat je nog niet gezien hebt natuurlijk.

Twee posts recht over elkaar en een gat in het midden voor de airflow.

RqY30qo.jpg?1

hVCLGg2.jpg?1

RRZ4aEJ.jpg?1

QUayB2U.jpg?1

Voor de eerste build heb ik de bijgeleverde coil gebruikt, dat is een kanthal coil met heel weinig wraps.

Coil plaatsen in zulk deck gaat dan ook erg vlot en is niets moeilijk aan.

BAOSY9O.jpg?1

MuIr0dB.jpg?1

r6uELwv.jpg?1

Wicken ook niet zo moeilijk, de gaten zijn wel niet erg groot dus je kamt je katoen best wat uit voor je het in de gaten gaat stoppen.

In mijn filmpje kan je bekijken hoe ik altijd mijn tijd neem om te wicken om het van de eerste keer goed te hebben.

n7VZwxc.jpg?1

Die kanthal coil heeft er niet lang ingezeten want dat is gewoon mijn ding niet, ik heb liever mijn warmere vape van een dikkere coil maar toch zonder te moeten inboeten op gebied van ramp-up.

Deze coil heb ik in het filmpje gebruikt, een coil die ik zeer vaak gebruik in mijn MTL RTA's.

Nfpqzop.jpg?1

6XMtzbt.jpg?2

Nog een handcheck om af te sluiten.

m9MsOIA.jpg?2

Mijn bevindingen:

- Wat mij betreft een goede RTA die ik nog veel ga gebruiken, OBS stelt me tot nu toe niet teleur met hun tanks.

- Smaak is goed.

- Airflow heeft een wat apart geluid, niet fluitend ofzo maar een ander geluid dan bottom airflow tanks.

- Op het kleinste gaatje is de airflow wat mij betreft nog strak genoeg.

- Tank is goed gebouwd en de afwerking is heel goed.

- 2ml inhoud moet je zelf maar uitmaken of dat genoeg voor je is, ik gebruik de tank meestal thuis en heb dan geen probleem met de 2ml inhoud.

Voor een eerste MTL RTA heeft OBS dat weer fijn gedaan, op de belachelijke driptip na heb ik eigenlijk niks te klagen over deze tank.

• Like 9

@Jim ik heb 2 vragen. Vind je deze vergelijkbaar kwa smaak met de fresia rta en waar heb je dat boxje met coils vandaan zoek al langer zoiets, gewoon van coilology site zelf ? Want ik kom dan op een super vage onduidelijke pagina.

Edit: vergeten.... top review natuurlijk bedankt!

Edited by Maickie

@Maickie:

Ja dat zijn ze die teddy post.

Ik gebruik ze graag, de ohmwaarde wijkt vaak wel af van wat aangegeven is op het doosje.

Maar je kan die draad ook gewoon op een rolletje kopen als je wil in verschillende diktes van draad zoals dit bv.

https://www.fasttech.com/product/9653078

Deze engine vergelijken met de fresia is moeilijk, bottom airflow en top airflow is al een klein verschil.

Fresia heeft ook iets meer airflow op de MTL stand.

Maar smaken me beide goed.

• Like 1
  • Thanks 1

Ik heb hem besteld direct toen ik hem ergens zag verschijnen en 2/3 dagen gebruikt, op zich inderdaad een degelijke tank.

Wat mij tegenviel was:

- de driptip

- het font dat ze gebruikt hebben op de tank,

- en het feit dat de honden uit de buurt zich aan het verzamelen waren voor mijn deur (fluiten)

- afmetingen, ik heb liever 22 mm tanks als ik mtl damp

Maar als je dit wegneemt of je niet aan stoort heb je een mtl tank die goede smaak geeft met een heleboel smaakprofielen (fruit,bakery etc)

Die van mij heb ik doorgegeven aan een liefdadigheidsinstelling

Edited by JurKos