Jump to content

OBS Cube kit met Engine MTL RTA review.

Jim

Recommended Posts

De Cube kit heb je ondertussen met een subohmtank en nu ook met de Engine MTL RTA die ik nu ga laten zien.

Volgens OBS zelf is de Cube een modje dat heel goed verkoopt en daarom gaan ze daar ook mee door, heb al gezien dat ze de Cube mod nu in nog andere kleuren en met rein panelen gemaakt hebben.

Deze kit is dus de MTL kit met de Engine MTL RTA, van de RTA heb ik ook een aparte review gemaakt welke ik hier gewoon copy paste ga plaatsen in deze review.

De Cube mod is een heel basic mod met enkel wattage menu en verder kan je niks instellen, het is een interne batterij van 3000mAh.

Wel een heel compact modje en heel erg geschikt voor de Engine MTL RTA.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie filmpje, hier kan je de mod bekijken en geef ik je ook afmetingen enz.

De RTA laat ik ook zien maar voor het builden en wicken van de RTA heb ik een andere review gemaakt, dus in dit filmpje laat ik de RTA maar gewoon snel eens zien.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking van het kitje.

v7psum7.jpg?1

En wat je nog krijgt als extra lijkt me duidelijk op de foto.

xqa4DXJ.jpg?1

De mod is een vrij klein en compact modje met 3000mAh interne batterij, vierkant van vorm natuurlijk vandaar de naam Cube.

Ziet er een beetje retro uit door de knoppen.

Wel een goed gebouwd en stevig modje.

d4SmCfu.jpg?1

ZI1D7Db.jpg?1

xcHVOMD.jpg?1

DspmiVM.jpg?1

Mnx7LhN.jpg?1

RO7zs1o.jpg?1

VCloZNd.jpg?1

En dit je menu en ook het enige wat je kan zien of instellen, deze mod is gewoon heel erg basic en buiten wattage menu heb je niks.

Wel een duidelijk afleesbaar scherm.

spKL8S5.jpg?1

En dan voor de Engine RTA doe ik gewoon een copy paste van de aparte review voor deze RTA.

De tank ziet er vrij sober uit en is ook heel kort door de slechts 2ml inhoud.

Beetje spijtig misschien die 2ml inhoud maar snap wel waarom ze het gedaan hebben, zo hebben ze geen extra TPD zorgen.

5db2yX4.jpg?2

b2zkYDv.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en een niet instelbare of verwijderbare 510 pin, maar wel hybrid safe.

0Shd9sI.jpg?1

De driptip zal voor veel MTL dampers gewoon niet gebruikt worden, de driptip is te breed en ook de opening is te groot voor echt MTL te dampen.

Maar het is gewoon een 510 driptip dus je kan je eigen driptips gebruiken.

MkW4nHC.jpg?1

In plaats van het schuifsysteem om te vullen zoals bij andere Engine RTA's hebben ze een afneembare dop gebruikt, gewoon een kwartje draaien en de topcap komt los.

EOw3Cgh.jpg?1

De airflow heb je aan twee kanten zitten en ik dacht gelijk van dat gaat toch teveel airflow zijn voor MTL te dampen maar dat is het niet.

Op het kleinste gaatje is het toch een behoorlijk strakke trek en op het grootste een losse MTL.

rfFnxZ3.jpg?1

v7uLyq4.jpg?1

Zowel buiten als binnen alles netjes afgewerkt.

EG0K4BH.jpg?1

En dan het deck, tja niets wat je nog niet gezien hebt natuurlijk.

Twee posts recht over elkaar en een gat in het midden voor de airflow.

RqY30qo.jpg?1

hVCLGg2.jpg?1

RRZ4aEJ.jpg?1

QUayB2U.jpg?1

Voor de eerste build heb ik de bijgeleverde coil gebruikt, dat is een kanthal coil met heel weinig wraps.

Coil plaatsen in zulk deck gaat dan ook erg vlot en is niets moeilijk aan.

BAOSY9O.jpg?1

MuIr0dB.jpg?1

r6uELwv.jpg?1

Wicken ook niet zo moeilijk, de gaten zijn wel niet erg groot dus je kamt je katoen best wat uit voor je het in de gaten gaat stoppen.

In mijn filmpje kan je bekijken hoe ik altijd mijn tijd neem om te wicken om het van de eerste keer goed te hebben.

n7VZwxc.jpg?1

Die kanthal coil heeft er niet lang ingezeten want dat is gewoon mijn ding niet, ik heb liever mijn warmere vape van een dikkere coil maar toch zonder te moeten inboeten op gebied van ramp-up.

Deze coil heb ik in het filmpje gebruikt, een coil die ik zeer vaak gebruik in mijn MTL RTA's.

Nfpqzop.jpg?1

6XMtzbt.jpg?2

Nog een handcheck om af te sluiten.

m9MsOIA.jpg?2

Mijn bevindingen:

- Leuk kitje, compact en handzaam.

- De 3000mAh batterij van de mod gaat best lang mee in combinatie met een MTL RTA.

- Heel basic en simpel modje maar wel goed gebouwd en voelt solide aan.

- Wat mij betreft een goede RTA die ik nog veel ga gebruiken, OBS stelt me tot nu toe niet teleur met hun tanks.

- Smaak is goed.

- Airflow heeft een wat apart geluid, niet fluitend ofzo maar een ander geluid dan bottom airflow tanks.

- Op het kleinste gaatje is de airflow wat mij betreft nog strak genoeg.

- Tank is goed gebouwd en de afwerking is heel goed.

- 2ml inhoud moet je zelf maar uitmaken of dat genoeg voor je is, ik gebruik de tank meestal thuis en heb dan geen probleem met de 2ml inhoud.

• Like 11